Jump to content

Automatska svjetla


marconi444

Recommended Posts

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mafro

    28

  • usrmaatre

    26

  • mata73

    17

  • DraganST

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Neovisno o senzoru, jel moguće da se svijetla pale/gase automatski s paljenjem/gašenjem auta s postojećom instalacijom, micanjem tih kratkospojeva i dodavanjem releja?

@Dragan, hvala. Ista kao iz Autodate.

Edited by Mafro
Link to comment
Share on other sites

Sad sam tek vidio da se radi o UCH. Znači ako hoću imati svjetla koja će se paliti kad upalim auto, moram spojiti kratkospojnike i ubaciti ta dva releja u razvodnu kutiju u pretincu suvozača.

 

@ usrmaatre

 

Imaš li ti uopće montiran senzor za svitlo?

Ovo te pitam jer sam na internetu naša informaciju da su na Laguni u početku ugrađivali senzor samo za kišu (jednostruki), a tek nakon 4. mjeseca 2004. su krenuli sa ugrađivanjem senzora sa dvije sonde (kiša/svitlo).

Nemam za svjetlo, imam samo za kišu (stariji tip senzora pravokutnog oblika).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Koliko sam shvatio ako postoji noviji tip senzora na autu (2004 godište) onda se svjetla sama pale kad vani padne noć, kad se ulazi u tunel itd. Ali ako nemam senzor svjetla (stari tip senzora) onda svjetla mogu raditi automatski tako da kad se upali auto pale se i svjetla (i obrnuto). Za tu funkciju treba dodati dva releja (pretpostavljam za pozicije i oborena svjetla) i preurediti kratkospojnike.

Link to comment
Share on other sites

Tako i ja mislim, čista automatika, neovisno o senzoru (i kratkospojnike vadiš). Mislim da bi to trebali raditi i tako.

Dragane, molim te, jel piše možda u VISU-u ime i prezime tih releja za drl :smile: ?

Link to comment
Share on other sites

Nažalost u VISU nepiše tip releja. Za odrediti tip releja treba vidit raspored utora gdje se ubada relej. U biti na skoro svim autima se vrte dva tipa releja. Jedino je bitno izabrati pravu amperažu radog kontakta.

Link to comment
Share on other sites

Automatsko paljenje/gašenje svitala moguće je ugraditi na bilo koji auto.

Postoji uređaj (odnosno relej) koji pali svijetla (ili bilo koji drugi uređaj u autu) par sekundi nakon šta upališ auto i gasi ih kad se ugasi motor.

 

Iz svega ovoga se lako može zaključiti da sam senzor za paljenje svijetala ne igra nikakvu ulogu u cijelom sklopu.

 

Vjerujem da je ubadanjem releja moguće omogučiti ovu funkciju na lagunama ranijih godišta. (pa i na mojoj koja u suvozačevom pretincu nema nikakvih releja, za UCH nisan gleda)

 

Ali sam nakon nekog vremena odusta od ove mogučnosti jer mi je zgodnije sam paliti i gasiti svijetla.

Naviku imam vožnje sa svijetlima od kad vozim auto pa mi to nije neki bauk oko kojeg moram razmišljati

Link to comment
Share on other sites

Trebalo bi još malo to pogledati kako i šta točno napraviti.

 

Postoje i aftermarket uređaji za automatsko paljenje svitala. Evo na ovo sam naišao za Lagunu 2. Tip je nabavija aftermarket set od Valea gdje je dobio u kompletu senzor i njegovu automatiku. Koliko vidim spaja se na postojeću instalaciju svitala.

 

http://www.planeterenault.com/forum/laguna-ii-installation-allumage-automatique-des-feux-t25528.html

Link to comment
Share on other sites

Da se to izvesti i ako laguna nema tu mogucnost, pronađes releje koji su zaduzeni za paljenje kratkih svjetala i vidis koji su im radni kontakti. Uzmes dva nova releja iste amperaze i na jedan radni kontakt dovedes "zivih" 12 V (naravno preko adekvatnog osiguraca), a drugi radni kontakt spojis na "izlazni" radni kontakt od originalnog releja za kratka svijetla. Na špulu novog releja dovedes 12V sa nekog potrosaca koji se pali prilikom paljenja vozila i isto tako gasi, tipa radio. I to je to, kada dobijas impuls za paljenja radija palit ce se i kratka svijetla.
Napisao sam da se novi relej spoji na "izlazni" kontakt postojeceg da se ne bi moralo kopati na instalacijama u samom faru, ovo je bolje rjesenje  radi naknadnog ulaska vlage u sam far.
Ako niste shvatili, mogu i shemu nacrtat kako bi to izgledalo. 

Link to comment
Share on other sites

@ usrmaatre

 

Ako tebi kutija izgleda kao i Mafri onda niće ići samo ubacivanje releja i skidanje shunt-ova. Tu ne postoji niti instalacija između releja i UCH jedinice.

Link to comment
Share on other sites

Koja glupost da na cliu rs nemam samozatamnjujuci retrovizor :(

Moze li se to naknadno ugradit?

slazem se, ni ja na meganeu dynamique nemam. Idiotizam. Na starom meganu II sam imao i to je stvarno super stvar, ne kuzim zasto u novijem modelu izbaciti tako nesto?? Usteda? Auto je u startu bio skuplji 30ak tkn pa su mogli bar to ostavit, a ne ovaj djeciji..
Link to comment
Share on other sites

@ usrmaatre

 

Ako tebi kutija izgleda kao i Mafri onda niće ići samo ubacivanje releja i skidanje shunt-ova. Tu ne postoji niti instalacija između releja i UCH jedinice.

Kod mene mora biti dugačije jer imam grijana električki podesiva sjedala. Vidjet ću danas iza posla kakvo je stanje, sad ne mogu.

Link to comment
Share on other sites

Onda ćeš imati još jedan relej i par osigurača više. U svakom slučaju ako otvaraš pogledaj tamo di fali relej ima li izvedena instalacija.

Link to comment
Share on other sites

@ Zrmi RS

 

Malo smo izmješali dvi različite teme, ali nema veze.

 

Masu i +12V uzimaš sa stropnog svjetla.

Link to comment
Share on other sites

Da, pomirio sam se s tim da ništa od toga, bar ne opcija plug&play. Dragane, hvala na trudu  :dobroje: .

btw, kako možeš reći da nema instalacije, vidiš da ima čak pet žica :D .

Usrmaatre, u usporedbi s slikama iz VISU i Autodate, mislim da bi ovako to trebalo kod tebe izgledati.

 

post-11736-0-84630800-1391431498_thumb.j

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pa vidiš da ti je to samo prednost, samo se nepotrebno zamaram :D . Više žica=više opcija=više (mogućih) problema.I kad sve radi, onda si probleme sam stvorim, jer zašto bi te žice/prekidači/releji/ bili bez veze tamo. I onda krene, ma to sigurno nečemu služi ...... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

@ brzi16v-

unutar tog motorića na kojem je ventilator ima senzor za temperaturu.

Sve se može lagano rastaviti. Drže ga 2 mala vijka. Senzor je crvene boje (ako se dobro sjećam) i veličine zrna pšenice. Kako ventilator stalno radi i tjera preko njega zrak, na  njega se skupi dosta prašine i nećistoće. Sa štapićem za uši i alkoholom sve očistiš i radi bez problema.

 

@ usrmaatre & mafro

ako je potrebno poslikam svoje releje da možete staviti odgovarajuće

Link to comment
Share on other sites

@mata 73 : ne ja sam samo naveo neke detalje, s time da kao sto sam rekao ponekad u 90% zamjenska sajba moze stvorit problem u gubitku rada brisača i svjetla..sto se tiče tog motorića trebalo bi ga mozda ocistiti, kod mene radi dobro...e sad iz nekih priča se govori da bi se trebao taj ventilatorić čuti onako tiho dok radi....e to neznam..

Link to comment
Share on other sites

Ja sam skidao i čistio preventivno. Moj je moto što je netko sastavio netko mora i rastaviti :tup:

Dok radi motor teško je čuti ventilator, ali pod kontaktom se čuje.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.