Jump to content

Zamjena manžete homokinetičkog zgloba


logan

Recommended Posts

Prije desetak dana sam primjetio da mi je unutarnji desni blatobran umazan mašću. Odmah mi je bilo jasno u čemu je problem - puknuta manžeta desnog homokinetičkog zgloba.

Taj sam problem na petic imao već nebrojeno puta ali pošto otprije 5-6 godina imam zamjenske poluosovine koje su nešto drugačije od originalnih problem je gdje nabaviti odgovarajuću manžetu.

Već sam prije ovo radio pa sam odlučio i ovog puta riješti problem bez tuđe pomoći.

Pošto se desna poluosovina relativno jednostavno skida, tako sam i krenuo.

Skine se kotač, odvije centralna matica (ključ 30 s dugačkom plugom), odvoji kočiona čeljust. Izviju se dva vijka kojima je amortizer spojen na glavčinu i na kraju izbije osigurač kojim je poluosovina fiksirana na diferencijal. Uz malo vještine i jako zaprljane ruke poluosovina je vani. :bigl:

U trgovini gdje sam kupio poluosovine mi najprije nude neku manžetu koja je toliko kruta da je jedva možeš rukom previti. :tup:

Na moje inzistiranje da to ništa ne valja kažu da imaju neku drugu ali je skupa. :zubo:

Pa ne trebam ja jeftinu nego kvalitetnu manžetu! Tada mi donose univerzalnu silikonsku koja se navlači preko zgloba. :ahaa:

122 kn - 10% za cash = 110 kn, pa zar je to skupo?

Ali takvu manžetu se ne može navući preko zgloba bez specijalnog alata, pa ovaj moj posao više nije čisti DIY. :shamed:

Žao mi je što nisam slikao dok je meštar, inače dobar poznanik, pomoću plastičnog stošca i još nekog matalnog pomagala u čas vremena uski otvor manžete, promjera oko 3-4 cm rastegao preko zgloba koji ima promjer desetak cm. :oo: Čak i kod njega ima takvih manžetni i dođu oko 80 kn.

Da sam to znao, ne bih trebao skidati poluosovinu već on to napravio direktno na autu.

post-1158-1255640257_thumb.jpg

post-1158-1255640337_thumb.jpg

Montaža poluosovine je bila lakši dio posla i odvijala se obrnutim redosljedom od skidanja.

post-1158-1255640426_thumb.jpg

Pošto se radilo na ulici bez dizalice i kanala, zbog sigurnosti auto je bio poduprt komadom drvene grede.

post-1158-1255640659_thumb.jpg

Desna poluosovina se jednostavno natiče na izdanak iz diferencijala a onda se u rupu koja prolazi kroz oba dijela utisne osigurač.

post-1158-1255641005_thumb.jpg

Za stezanje centralne matice treba imati jaki ključ 30. Premda bi za ovaj posao bilo dobro imati moment ključ, ja tu koristim navrtku gedore 30 i teleskopski ključ za stezanje vijaka na kotačima.

Možda ovaj moj pothvat neće biti od neke posebne koristi nekom od vas ali pošto ima još Renaulta kojima je poluosovina u kompletu s homokinetičkim zglobom, zbog čaga je zamjena manžete složen i skup zahvat, preporučam ove univerzalne manžete koje mogu biti dobra zamjena originalnima. Napravljene su od kvalietene silikonske gume i jako su elastične pa bi im životni vijek trebao biti dug osim ako ih nečim fizički ne oštetite.

Provjerite stanje svojih manžetni jer voda i prljavština vrlo brzo unište homokinetički zglob a onda je trošak višestruko veći od cijene manžete.

Želim vam svima sigurnu i udobnu vožnju. :driver;

Link to comment
Share on other sites

svaka cast na poslu , jako cijenim kad neko nesto sam napravi i zamaze ruke umjesto da trci u servis i pljuje po renaultu kak nis ne valja :)

Link to comment
Share on other sites

Ali takvu manžetu se ne može navući preko zgloba bez specijalnog alata, pa ovaj moj posao više nije čisti DIY. :shamed:

Žao mi je što nisam slikao dok je meštar, inače dobar poznanik, pomoću plastičnog stošca i još nekog matalnog pomagala u čas vremena uski otvor manžete, promjera oko 3-4 cm rastegao preko zgloba koji ima promjer desetak cm. :oo:

Imas neku sliku tog "alata"

Link to comment
Share on other sites

e vidiš takve poluosovine su bile na mojoj četvorki nekada. Jedna se promijenila u 15 godina, a ostale nikada

2 LagunaV6, neki dan sam bio u servisu ovlaštenom di je neki diler alata to nudio servisu. Ne mogu se sjetit marke...

Link to comment
Share on other sites

Navratit ću ponovno kod ovog servisera idući tjedan jer se ovaj vikend vozi brdska utrka u Konavlima a njegov sin vozi utrke pa je zatvoren servis.

Slikat ću te naprave i stavit slike na forum.

On nudi manžete od (meni) poznatog proizvođača Wurth. (u se piše s dvije točke ali ne znam kako to ovdje napisati). :bigl:

Link to comment
Share on other sites

On nudi manžete od (meni) poznatog proizvođača Wurth. (u se piše s dvije točke ali ne znam kako to ovdje napisati). :bigl:

Würth :laugh::plazi::hey:

Link to comment
Share on other sites

Ja sam u utorak radio isti posao, promjeni sve 4...Samo sam ja rastavio poluosovine, nije mi se dalo natezati ju preko lijevka...Zacas skinem "segerov" prsten skinem zgob svucem, navucem, vratim i sve 5...Jako lijepo napisan tutorial ;)

Link to comment
Share on other sites

Nije problem to napraviti ako imaš garažu s kanalom ili dizalicu ali onako na ulici kao ja, baš i nije ugodan posao.

Ako sam dobro razumio ti si mjenjao 4 znači dvije na svakoj poluosovini?

Lijeva je malo veći problem jer za njenu zamjenu treba ispustit ulje iz getribe, tako da to i nije baš posao od 5 minuta. :ahaa:

Link to comment
Share on other sites

Da tako je...Radio sam slijedecim redosllijedom:

1. Tocak dolje

2. Centralni vijak

3. Kugle i krajnice

4. Osigurac desno na poluosovini

5. Ulje iz mjenjaca napolje

6. 3 vijka i lijeva poluosovina ide van

7. Obje vadim iz glavcine i idu na bank na sarafanje :laugh:

8. Zatim slijedi rastavljanje skidanje segerovih prstenova svlacenje zglobova i skidanje manzetni

Edited by roki_actros
Link to comment
Share on other sites

Koliko znam, kod mene su pouosovine u jednom komadu sa zglobom, tako da za promjenu manžete treba skinuti trokrake igličaste ležajeve a onda manžetu navući na zglob preko cijele poluosovine.

Tu je onda prednost ovih koje se navlače užom stranom preko zgloba jer ne treba skidati poluosovinu s auta.

Link to comment
Share on other sites

Pa i kod mene isto treba skinuti trokrake igličaste ležajeve ali njih drzi segerov prsten kojeg kad skines onda ih lako svuces :oo: i natices manzetnu...

Edited by roki_actros
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.