Jump to content

Koji akumulator preporučujete - za 1.5 dci 106ks?


stanislav

Recommended Posts

U laguni je do prije 3 tjedna bio exide 640A 62Ah, i tako posljednjih 6 godina. Kako nisam bio dovoljo informiran, tražio sam akumulator što većeg kapaciteta, a da stane u onih 276 širine, pa sam tako uzeo bosch s3 640A 70Ah. Naravno da sam kasnije saznao da je s3 serija boscha za manje automobile (to oni same navode), kao i da je EXIDE jedna od najboljih firmi što se tiče akumulatora. Saznao sam također da se i svaki akumulator mora održavati u smislu nadopunjavanja ispravljačem/punjačem svakih mjesec-dva po nekoliko sati punjenja. Vidjet ćemo što će biti s ovim boschom, nadam se makar 3 godine. Dakle, exide, bären (ne beren), fiamm, i naravno - optima. Za te se marke, neovisno o modelu ili seriji, svi slažu da su dobri. Osobito za ove posljednje :D

 

..ne treba previše filozofirati oko akumulatora,firma EXIDE je sada među boljima,mada je u početku stvaranja firme bila loša.

Moja preporuka EXIDE premium,najbolji omjer uloženog-dobivenog.Ja ih kupio do sada 5 komada, nikad problema,najstariji je kupljen prije 6 godina.

Akumulator se dopunjava jednom godišnje i najbolje ga je napuniti prije zime (osim onih koji dnevno voze konstantno oko 5-8 sati),jer zima duplo povečava proces samopražnjenja.

Link to comment
Share on other sites

..ne treba previše filozofirati oko akumulatora,firma EXIDE je sada među boljima,mada je u početku stvaranja firme bila loša.

Moja preporuka EXIDE premium,najbolji omjer uloženog-dobivenog.Ja ih kupio do sada 5 komada, nikad problema,najstariji je kupljen prije 6 godina.

Akumulator se dopunjava jednom godišnje i najbolje ga je napuniti prije zime (osim onih koji dnevno voze konstantno oko 5-8 sati),jer zima duplo povečava proces samopražnjenja.

 

 

Ne vidim zašto bi akumulator trebalo puniti svakih par mjeseci punjačem. Samo će se s vremenom potrgati kleme i terminali, a punjenje dok je akumulator priključen nije nimalo pametno.

 

 

Ako je instalacija u autu ispravna, akumulator ne treba puniti vanjskim punjačem nikad jer za tim jednostavno nema potrebe (osim ako ti ne ostanu svjetla ili se auto ne vozi godinu dana...).

Kod punjenja ne treba skidati kleme.

 

 

Ne mogu tvrditi iz osobnog iskustva da ga treba nadopunjavati u određenim vremenskim razmacima, već samo prenosim što je napisao jedan tip koji za sebe tvrdi da ima jako veliko iskustvo sa akumulatorima. Pri punjenju je dovoljno skinuti samo (-) klemu (to je također i on napisao premda ja ne vidim zašto bi trebalo skidati ikoju klemu, naravno ukoliko auto ne radi i nije uključen ni jedan potrošač, ali dobro). Nadopunjavanje iz razloga jer se pri svakom pokretanju motora spusti kapacitet akumulatora i onda se to u kraćim vožnjama ne stigne kompenzirati putem alternatora, a startni akumulatori funkcioniraju samo ako imaju 70 i više posto kapaciteta, kad tako i on navodi ovdje:

http://akcrankshaft.com/forum/showthread.php?tid=17690

 

također sam okolo pročitao da bosch s3 inače (statistički) izdrži cca 3 god, a ja ću probati s ovim periodičkim nadopunjavanjima pa ćemo vidjeti hoće li biti što od toga. Pozdrav svima

Link to comment
Share on other sites

Ako je instalacija u autu ispravna, akumulator ne treba puniti vanjskim punjačem nikad jer za tim jednostavno nema potrebe (osim ako ti ne ostanu svjetla ili se auto ne vozi godinu dana...).

Kod punjenja ne treba skidati kleme.

 

Vidio sam kako izgleda napon koji daje punjač akumulatora na svom izlazu. Doduše ni alternator nije puno bolji po tom pitanju i akumulator filtrira napon, ali ako ti nešto s punjačem nije kako treba može doći do havarije na elektronici pogotovo na početku punjenja kad akumulator potegne iz punjača koliko god mu ovaj može dati.

 

Ovako odspojiš plus i miran si :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Samo malo upozorenje, ovo u katalogu nisu Exide Premium akumulatori tj najkvalitetnije iz Exide ponude, ovo su ulazni i jeftiniji modeli sa nižom startnom strujom i kraćim jamstvom.  

 

 

Ne znam kako je Exide prije nazivao te svoje modele, no na ovom koji je izdržao 6 god piše Exide X-tra+. Pogledao sam u računu i tamo stoji da je tada koštao 490 HRK. Kupljen je i ugrađen u servisu (auto kuća Lozić, Osijek). Zanimljivo, na računu ne piše 62Ah nego 65Ah. Ja bih za takav rado dao i 100 kuna više, ali nije bilo nigdje u ponudi :( 

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Prilikom punjenja ili nadopunjavanja akomulatora se kleme skidaju.

kad nekome pališ auto preko kablova tvoj auto treba biti ugašen

jer ukoliko je slabiji akomulator hebeš alternator

Link to comment
Share on other sites

Meni se čini da je dosta akumulatora srednej i visoke klase u biti identična od identičnog proizvođača, naravno uspoređujući seriju odnosno cjenovni razred. Recimo Exide 74Ah ima identične specifikacije kao i Bosch Silver S4 74Ah, čak se ni mase ne razlikuju.

 

Najboji bi mu možda bio zatvoreni gel akumulator jer su oni otporniji na vibracije što možda bitno kod dizla, manji su za isti kapacitet i rade u većem rasponu temperatura.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.