Jump to content

Clio 2 - autolimarsko pitanje


filiplolic

Recommended Posts

Nakon analize potrebnih troškova za popravak mog skršenog ljubimca, odlučio sam se sam uhvatiti autolimarskog posla. Jednostavno ne vidim računicu plaćati više od pola vrijednosti auta za popravak... Tko nije upoznat s onim što se dogodilo, ovdje je sve opisano

 

U narednim danima ću staviti slike i opis što sam sve radio, a sad imam jedno pitanje i nadam se da će netko znati odgovor, ili se barem potruditi izmjeriti :)

Kako sam nabio prednji kraj skršio sam one dvije deformacijske zone koje povezuju donji vezni lim sa šasijom. Sad me zanima kolika je udaljenost od nosača mosta do veznog lima, na lijevoj i desnoj strani. Zna netko?

 

clio_vezni_3_1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Hvala Dalibor ;)

 

Btw pronašao sam servisni manual za "limarenje" sa tablicom referentnih točaka, tako da mislim da ću elegantno riješiti problem.

Link to comment
Share on other sites

Evo sastavio sam ga :)

Još ga treba prebojati i malo podesiti razmake, ali to je to :)

 

clio3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Crna s efektom :dobroje:

 

Da, sad je ono što piše u prometnoj došlo do punog izražaja :D

 

Svi koji su ga vidili kažu da im je super kombinacija boja :)

Link to comment
Share on other sites

Koliko znam postoje profesionalni servisi koji imaju alate tj. stol za razvlačene gdje se auto porihta. Neznam koliko je auto stradao ali nisam zagovornik popravljanja težih unfala jer onda kod idućeg sudara neko može glavu izgubit jer više nema tvornički sigurnih deformacijskih zona. Bilo je već jednom o tom jedan film, kako prolaze auti koji su krpani nakon unfala - uglavnom grozno.

Link to comment
Share on other sites

Na autu je stradao prednji donji vezni lim kao i te dvije deformacijske zone na koje se on hvata. Desna zona se sabila malo, oko 15mm, a lijeva se skroz zgužvala jer ju je vezni lim povukao prema sredini kad sam naletio na kuku... I to je to, ništa drugo od limarije, ovjesa ili strukturalnih dijelova nije stradalo. Popravak u servisu se u nijednoj varijanti ne bi isplatio  jer bi se približio ili bi prešao vrijednost vozila, ipak je Clio iz 2001.

 

Desnu zonu sam izvukao, a umjesto lijeve sam savio i ubacio komad lima. Koliko je to sigurno ili nesigurno neću uopće razmišljati. Mišljenja sam da tih 6cm lima ne predstavlja ništa što se sigurnosti putnika tiče, jedino će u slučaju eventualnog sudara možda stradati malo lima iza te zone, koji bi ona eventualno zaštitila.

 

clio4.jpg

 

clio5.jpg

Link to comment
Share on other sites

ove deformacijske zone ne predstavljaju ništa sta se sigurnosti putnika tice

tu su da malo ublaže kod slabijih udaraca.

kod jacih udaraca njihova uloga je nikakva

Link to comment
Share on other sites

ove deformacijske zone ne predstavljaju ništa sta se sigurnosti putnika tice

tu su da malo ublaže kod slabijih udaraca.

kod jacih udaraca njihova uloga je nikakva

Imaš film jedan kako prolaze ti 'skrpani' unfal auti. Grozno vjeruj mi, najčešće putnik izgubi život jer nema deformacijskih zona već sila ide direkt na kabinu, ovisno o brzini prvo se smrskaju kosti nogu a u gorim slučajevima instrument tabla završi u prsnom košu i sl. sranja. Baš su te deformacijske zone užasno bitne, vjerovali ili ne.

Link to comment
Share on other sites

Ok moj auto je sada nesiguran, idem podići 30k eura kredita i kupiti novi, a ovog ću ritualno zapaliti ;):)

 

 

Link to comment
Share on other sites

djaba sve deformacijske zone kad nema kaveza, nemoj tako mali kredit, sta ce ljudi rec :zubo:

 

Zapravo nije lose upisati dvobojan auto u prometnu pa se mozes igrat ovakvim kombinacijama...

Link to comment
Share on other sites

Imaš film jedan kako prolaze ti 'skrpani' unfal auti. Grozno vjeruj mi, najčešće putnik izgubi život jer nema deformacijskih zona već sila ide direkt na kabinu, ovisno o brzini prvo se smrskaju kosti nogu a u gorim slučajevima instrument tabla završi u prsnom košu i sl. sranja. Baš su te deformacijske zone užasno bitne, vjerovali ili ne.

kategorizacija sudara ali cemu da pricam kad je to za neke ljude znanstvena fantastika.

ovaj je imao lakše oštecenje i je jednak je onome koji nikad nije bio oštecen.

CRN11 ima kavez ali nema onaj na koji si mislio

Link to comment
Share on other sites

Ovaj udarac je u rangu omanjih tzv. gradskih sudarcica i kuka je tu napravila vise stete na dijelovima motora doli na integritetu karoserije to je svima jasno. Opaska za kavez, znamo koji, je bila samo da se docara da te jedino to moze spasiti na najbolji moguci nacin pri ozbiljnijem udarcu jer ove deformacijske zone pale do nekih opet svima poznatih brzina, za sve ostale brzine su auti manje ili vise luksuzan sanduk. Dosta proucavam i analiziram slike sudara i usporedjujem sa udarcima i deformacijama trkacih auta sve vezano uz tzv. modificirani skriveni kavez za civilna vozila.

Link to comment
Share on other sites

Baš zbog deformacijskih zona koje upijaju energiju sudara auti dobiju npr 4 ili 5 zvjezdica. Ako auto više nema deformacijske zone tada sudar može biti fatalan. Bilo bi pošteno kod prodaje reći da je auto ima sudar i što je točno rađeno i kojim standardom popravka. Nažalost, mnogi šverceri koji uvoze karambole pa ih popravljaju nikada ne kažu što je s autom bilo, to često saznate kad je već kasno. Ne impliciram da je kolega s foruma švercer nego opčenito govorim. Nekom promišljanje o ovom može spasiti život.

 

http://www.youtube.com/watch?v=yjxM9chAe1k

 

http://www.youtube.com/watch?v=HCecdOBCFjI

Link to comment
Share on other sites

Ne znam što više pokušavamo dokazati.

Slažem se da je nepopravljani auto bolji i sigurniji, još ako je novi... Ja i dalje tvrdim da ovo što sam popravljao na mom Cliu ništa ili zanemarivo malo utječe na ukupnu sigurnost u slučaju sudara. Jer iza te deformacijske zone ima još gomila lima i nekoliko drugih deformacijskih zona, koje su potpuno neoštećene preživjele sudar. Pa je*emu govorimo o veznom limu, ne bi da sam od dva auta sastavljao jedan...

Auto nisam popravio za prodaju već da bi ga vozio još koju godinu, a tada ionako neće vrijediti ništa.

 

S druge strane vidio sam nekoliko auta uvezenih sa zapada koji su na prvi pogled bili u odličnom stanju. Dok se ne bi malo detaljnije zagledao u podvozje i našao gomilu hrđe i trulu limariju. Vidio sam to na dva Clia kao što je moj, a i prijatelj automehaničar mi je potvrdio da se nagledao toga. Radi se o autima do 13, 14 godina starosti, koji kao imaju pocinčanu karoseriju i tako te neke fore. Dok ih ne pojede sol :D

Nekako mi je draže voziti se u mom popravljenom u kojem hrđu ne možeš ni mikroskopom naći, nego u nekom takvom prohrđanom koji se u slučaju sudara može zgužvati i tamo gdje ne bi baš trebao...

Link to comment
Share on other sites

Ne znam što više pokušavamo dokazati.

Slažem se da je nepopravljani auto bolji i sigurniji, još ako je novi... Ja i dalje tvrdim da ovo što sam popravljao na mom Cliu ništa ili zanemarivo malo utječe na ukupnu sigurnost u slučaju sudara. Jer iza te deformacijske zone ima još gomila lima i nekoliko drugih deformacijskih zona, koje su potpuno neoštećene preživjele sudar. Pa je*emu govorimo o veznom limu, ne bi da sam od dva auta sastavljao jedan...

Auto nisam popravio za prodaju već da bi ga vozio još koju godinu, a tada ionako neće vrijediti ništa.

 

S druge strane vidio sam nekoliko auta uvezenih sa zapada koji su na prvi pogled bili u odličnom stanju. Dok se ne bi malo detaljnije zagledao u podvozje i našao gomilu hrđe i trulu limariju. Vidio sam to na dva Clia kao što je moj, a i prijatelj automehaničar mi je potvrdio da se nagledao toga. Radi se o autima do 13, 14 godina starosti, koji kao imaju pocinčanu karoseriju i tako te neke fore. Dok ih ne pojede sol :D

Nekako mi je draže voziti se u mom popravljenom u kojem hrđu ne možeš ni mikroskopom naći, nego u nekom takvom prohrđanom koji se u slučaju sudara može zgužvati i tamo gdje ne bi baš trebao...

 

Potpis.

 

Samo ti uživaj još dugo u njemu. Nek te ne brine ta sitnica.

Link to comment
Share on other sites

Netreba ti 13,14 godina dosta je par godina voziti po soli ostaju posljedice za cjeli vjek trajanja auta.

kad smo vec kod sigurnosti auta koji je bio oštecen ili možemo govoriti o utjecaju soli na auto i sigurnost

ovaj clio je iz 2001 i sigurno je sigurniji u sudaru nego onaj isti takav proizveden 2001

a vožen je po soli.

sad su svi krenuli vani trcati po aute za dovesti

neznam ja da idem tražiti auto vani gledao bi tu trst, kopar

jbg tu su auti skuplji a zna se i zašto

Link to comment
Share on other sites

Najjeftinije ćete proči ako tražite aute gore na sjeveru njemačke i sl., ima odličnih auta i što je važno nekima, puno jača oprema nego kod slovenskih a da o našima i ne govorimo. Ima groblja svugdje, Italiju mi nemojte spominjat jer je poznata po tome.

Problem je što naši ljudi i šverceri uvoze aute sa jako puno km ili karamboli pa preprodaju. Onaj ko želi top auto i gore će ga platiti korektno ili čak iznad cijene naših doduše krampova večinom.

Užasno kako je slaba oprema na našem tržištu. Kod nas su se večinom kupovali osnovni modeli 'goli pištolj' edition, Clio i sl.

Aute gledajte nabaviti na tradicionalno bogatim tržištima gdje se manje škrtari na servisima i dodatnoj opremi. Netreba zanemariti ni kvalitetnija goriva (!) i kvalitet prometnica tj. asfalta (!).

Link to comment
Share on other sites

Svaka čast na pothvatu u Austriji. Nije baš neka nepopravljiva šteta, tisuće auta su bile i gore udarene pa voze i dan danas. Ovakve stvari MORAŠ raditi na autolimarskom stolu (naravno još mjerenje,varenje,brušenje,itd...) da bi posao bija napravljen kako triba. Nemoj ovo uzeti zlonamjerno. :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.