Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

da, tak piše, 2 godine ili 30000km.. ovisi koliko km radiš, za godinu dana buš mijenjal ovak i onak..

kolko sad nakon 1 godine  imaš km?

Link to comment
Share on other sites

Ja neznam zašto se prepirete. Svak minja kako ga volja i točka.

Ja svoje kupujem nove i minjam im ulje na 10k... I na 400k je to bolji motor nego neki s duplo manje km i duplo manje godina. Ja ne kupujem novi da bih ga za par godina prodao, toliko bogat nisam... svi smo mi različiti i gotovo.

Poslano sa mog Lenovo P1a42 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

laci je mehaničar reko je mijenjaj prije, ja sam mehaničar kažem mijenjaj prije.. covjek nije mehaničar i mijenja kad piše.. ono što piše u manualu često nije najbolje za vozilo..

proizvođaču vozila nije u interesu da voziš auto 10 godina i 500000 km, nego 5 godina i onda da na 150000km kupiš novi. sve u manualu je podloženo tome.. oni koji misle voziti auto duže od 5 godina radit će mimo manuala kako struka nalaže a ako progooglaš strane auto forume "1.5 dci oil change interval", na svakom će ti pisati 10000 miles ili 15000km rijetko 20000km.. moguće ako većinom voziš autocestu..

tak da je struka jedno a ono kaj piše u manualu su pisali inženjeri kojima je bit napraviti udoban auto i štedljiv, čije održavanje nije skupo i vozi se 5 godina kolko je garancija i onda ide u zemlje trećeg svijeta gdje su mehaničari u prljavim mandurama i svakodnevno raskapaju motore.. na zapadu se to ne radi..

Link to comment
Share on other sites

Ispravak: ono u manualu uopće nisu pisali inženjeri već ekonomisti(marketing) kojisu preporuke inženjera produžili dvostruko. Nema šanse da inženjeri koji su konstruirali motor odrede interval izmjene ulja 1 u dvije godine, ili svakih 30kkm.

Link to comment
Share on other sites

ma ima svega... ne smiju ekonomisti baš tak mijenjati projekte inžinjera.. radim na fakultetu strojarstva pa znam kak to ide, ne samo na strojarstvu nego svugdje.. 

projektanti i inžinjeri često pojma nemaju o praksi nego naprave svoju teoriju i to je to.. možda bi 30000 km izdržalo neko ultra ulje mobil 1 itd.. ali neki elf 5W40, nema šanse..

cilj je ne produžiti vijek nego da proizvod izdrži garanciju.. no to svi već znamo..

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1

Link to comment
Share on other sites

Kako radim na terenu imam svaki dan kontakt s vozilima dci traffic s 400+ tkm. Ulje ako je mijenjano svakih 30 tkm to je super. Nerijetko idu preko toga i to debelo. I svi su zdravi. Turbine original me dime. Lijepo rade. Neće ovom za 100 tkm ništa biti

Al to nije 1.5 dci. Kombi ima jacu masinu. Vise ulja i jos kojesta puno jace i otpornije. Kombiji svih proizvodjaca su puno izdrzljiviji od auta. Komercijalna vozila imaju visu kvalitetu jer sluze za zaradu novca a ne vozikanje do posla vrtic skola fax i na more.

Link to comment
Share on other sites

Vjeruj mi da je u gospodarstvu drugačije nego na fakultetu, ovo ti je iz prve ruke. Kad nešto uprava odluči(a upravu u većini čine ekonomisti) onda to bude tako. Džabe se inženjeri bune, oni su samo dali prijedlog kojeg uprava rastegne kako joj paše.

Link to comment
Share on other sites

Ja razmisljam da krknem jedno od ova 3 u motor, samo ne znam jos koje. Jedno je nerafinirano od bucinih kostica, drugo je ekstra djevicansko (nekoristeno vjerojatno nikad), a ovo trece ima prirodni vitamin E. A ovo 4 plavo za long pleasure trljanje klipa i masine, ima ga samo 50ml. U hebenoj sam dilemi. edf951955ce5ad7d6cbb5aac3d40a027.jpg1d727cee1486ce710a2e2901352979b1.jpg

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Na zalost to je koma. Ali recimo VW dizel gate su enzinjeri shebali.

Nisu inženjeri već je uprava tražila da smanje troškove, inženjeri su znali da bez scr katalizatora i otopine uree nema ništa od smanjenja NOx, tako da im je ostalo jedino manipulacija softwareom. Misliš da uprava nije znala za to? Znala je sigurno, a najbizarnije je to što ugradnja SCR poskupljuje auto oko 500 eura u proizvodnji. Uprava je odlučila da je bolje kockati se nego izgubiti (vraga bi išta izgubili jel bi itako digli cijenu auta) 500 eura po autu i popušila. 

Link to comment
Share on other sites

Osobno se ne prepirem već ukazujem da postoje opravdani razlozi za skepsu kod produljenih intervala. To što neke smeta što im ljudi neće kupiti takav auto je njihov problem.

Zašto postoje intervali 30.000km ili 2god.?

Recimo da si vlasnik Rent-a-car tvrtke koja ima flotu od 500 auta. Nakon 1.5god auti imaju 70-80.000km nakon čega se vraćaju leasing kući ili se prodaju i uzimaju se novi auti. U toj kilometraži auti su napravili dva redovna servisa na 30kkm i 60kkm koji ajmo reći koštaju 100€ (malo sam rekao). Pomnoži to sa 500 auta i dobiješ najmanje 50.000€.

Vlasnik te iste rent-a-car kuće neće uzeti 500 auta koji imaju propisan interval 15.000km jer će mu to izbiti još 50.000€+

Kako ulje izdrži 30.000km? Propiše se 5W30 umjesto 5W40, pa kad se ulje zgusne nakon 20.000km bit će kao 10W40, a varijabilna uljna pumpa će se pobrinuti da tlakovi budu OK. U garantnom roku neće biti kvarova na motoru. Koliko mu je skraćen vijek trajanja to je upitno i diskutabilno.

Link to comment
Share on other sites

Ja znam za jedan auto, cca 450ks 1.8tb vozi na mineralno najjeftinije ulje, al se menja svakih 1000-2000 km... Nikad problema s time a auto sluzi iskljucivo za divljanje..

Uspust Medo kakvo zgusnjavanje ulja. Ulju pada viskozitet kako se ono razgradjuje. Ujedno pada i debljina sloja koji se obrazuje. Sve to pospesuje lagani prolazak goriva u uljni prostor.

Tek dobrim nakon toga dolazi do toga da se povecava kolicina pepela i ostalih krutih tvorevina da bi mogli procat o "povecanju" viskoznosti.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Edit:

Autocesta i hrad sunjednako opterecenje za auto. Otvorena cesta/magistrala je smanjeno ooterecenje.

Onosto se kod gradske pretpostavlja za stetnije su ucestali startovi i mala km izmedju startova.

Isto je za gospodarska vozila, ona retko kad gase... Pa i po gradu.

Link to comment
Share on other sites

Pa jel ja pisem nerazumljivo? Laci, mijenjaj ti koliko hoces i kad hoces. Ja nisam nikoga osudio sto mijenja ulje na 5 ili 10 ili xy tkm. Mene to uopce nije briga niti bilo koga zbog toga smatram glupim, pa ni tebe. Vi mene konstantno smatrate glupim jer eto ja mislim mijenjati ulje kako je odredio proizvodjac i mislim eventualno zahebati novog vlasnika zbog toga. Daj ne kakaj. Tema je opcenito o intervalima. Moj prvi ce biti na 30000 i tocka. Na bivsem sam mijenjao 1x godisnje neovisno o km. Na ovo necu i smatram da je to ispravno isto onoliko koliko i drugi kao i ti mjenjaju na manje kilometara. Boli mene kad ces ti mijenjati. To je tvoja stvar i nisi glup zbog toga. Glup sam ja sto se uopce uvlacim u ove glupe rasprave. Moj auto, moj novci, moj zivot, moja stvar... hebe mi se sto ce netko misliti o mojoj namjeri za izmjenu ulja. I sta ako rikne turbina na kracim intervalima izmjene ulja, jer eto netko je rekao...sto ako? Onda je kriv proizvodjac turbine. Kad bi zivio po pravilu Sto ako? nit bi se zenio nit djete imao nit pivo popio, jer sto ako? Zaboli me za ako jer sutra mogu pandrknut ko posljednje govno

Poslano sa mog SM-T550 koristeći Tapatalk

Pise ti prva izmjena nakon 1 godine, pa sledeca nakon 2 godine (perioda)

Zanimljivo kako periodi za filter ulja nisu usaglasenis izmenom ulja .... Tolko o strucnosti manuala... I isuse. Sustav za prepoznavanje kvalitete ulja.. Hahahhahahhahah

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

Uspust Medo kakvo zgusnjavanje ulja. Ulju pada viskozitet kako se ono razgradjuje. Ujedno pada i debljina sloja koji se obrazuje. Sve to pospesuje lagani prolazak goriva u uljni prostor.

Probaj voziti 50.000km bez promjene ulja pa češ vidjeti kako će ti se "prorijediti" :D

Link to comment
Share on other sites

Moze. Al ne na svom :)

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

nakon ugradnje plina mogu li umjesto svakih 10-15 tkm mijenjati ulje po preporuci proizvođača, tj. nakon 30 tkm? :bigl:

Link to comment
Share on other sites

Probaj voziti 50.000km bez promjene ulja pa češ vidjeti kako će ti se "prorijediti" :D

Ovo na sta ti ciljas mora proci mnogo mnogo km.

 

mazda 6. 2.5 benzinac.

dosao covjek da mu ponekad krene nesta kvrckat iz motora.

ulje je bilo ispod minimumu, zadnja zamjena ulja prije cca 45tkm.

a ovo je rezultat. Ulje sta je ostalo u motoru bila cista voda. 

 

da kazemo da sad i mazda ima probleme s letecim lezajevima?

 

20170313_121630.thumb.jpg.577cc7d0ff547e

20170313_121617.thumb.jpg.6b0d8ba03fd600

Edited by kristijan1710
Link to comment
Share on other sites

Vidio sam par puta ispuštanje ulja koje par godina nije bilo mijenjano. Gusto kao med, crno kao ugljen.

Link to comment
Share on other sites

Ja to vidim vecinom na autima iz uvoza. A sad dal do kilometara ili do godina ili jedno i drugo neznam. Doslovno nemogu ruku oprati od toga ulja 

Ovaj slucaj na mazdi nije imao 7-8mj. Al je natukao mnogo km u tom razdoblju

 

Link to comment
Share on other sites

nakon ugradnje plina mogu li umjesto svakih 10-15 tkm mijenjati ulje po preporuci proizvođača, tj. nakon 30 tkm? :bigl:

Mislim da ti se produžuje servisni interval na 60.000 km, a filter ulja na svakoj trećoj promjeni :hop:

Link to comment
Share on other sites

Znam puno slucajeva gdje ljudi ne znaju sto je servisni interval. Kada im nesto pocne svjetliti po tabli odu na servis i voze se dalje. To su vecinom ljudi kojima je auto nuzno zlo i sluzi za voznju od tocke do tocke. U voznji ne nalaze nikakav gust, a auto im je hrpa lima. To cemo navesti kao suprotnost ekipi koja zna kako funkcionira motor, zna koliko ulje utjece na rad istog i nalazi nekakvo zadovoljstvo u tom svemu.

Poslano sa mog Lenovo P1a42 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Moja stari savršeno zna kako funkcionira motor, poglavito elektrika koja mu je i zvanje. Općenito je tehnički jako potkovan, i sudeći po diplomama i u praksi.

Ali ne bi taj ulje promijenio bez ga ja "podsjetim", nema šanse. Uvjeren je da je 30tkm pravi interval, sve ispod je je preseravanje. To možda i je bilo tako prije 30-40 godina kada je on učio zanat, ali danas nije tako.

Zadnju su mu riknula svjetla u kabini, tj ne reagiraju na otvaranje vrata. Misliš da je pogledao što je? Lakše mu je paliti ih ručno svaki put.

Govorim samo da postoje svakaki tipovi vozača.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Prije se ulje mijenjalo max na 10.000 km, većina je kao i ja mijenjala na 7-8.000 km.

Istina ulja su se poboljšala i nema čeg nema u njima sada, ali isto tako prije nije bilo EGR-a koji izuzetno prlja motor.

Šteta što auti nemaju uz kilometre i radne sate. Uvjeren sam da sada većina gradskih auta ima radnih sati više za 3x nego je to bilo prije 10, 15 ili 20g jer su gužve sve veće. Prije sam oko 8h dolazio do Jaruna za 13-15 min, a sad mi treba 30-35 min ako je dobar dan, a ako je ponedjeljak, petak ili kiša onda ispod 45 min uopće ne trebam razmišljati. Sad sve to zbrojiti pa viditi koliko zbilja motor radi unutar jednog servisnog intervala.

Posebna je priča često palenje motora, kratke relacije i motor koji nije na radnoj temperaturi. Tada EGR radi maksimalno i prlja motor kao i ulje nevjerojatno. O tome se malo priča i malo se zna.

Kao što je kolega goran_sch napomenuo nije isto grad i otvorena cesta.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.