Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

Svaki umjetno stvoreni polimer je podložan degradaciji, od termooksidacije do drugih procesa. PAO imaju stabilan viskozitet, ali vremenom PAO isto stari, e sada hoće li to biti 1 godina, ili 1,5 godina, ili više ovisi o uvjetima eksploatacije.

znaci termooksidacija je starenje!?

Link to comment
Share on other sites

Kad bi postojalo idealno brtvljenje onda Mazda nebi napustila proizvodnju RX8.

kaj cemo sa ovim "SVAKIM motorm sa untarnjim sagorijevanjem" !?

Link to comment
Share on other sites

znaci termooksidacija je starenje!?

Termooksidacija je jedan od procesa koji uzrokuje promjenu svojstava.

Link to comment
Share on other sites

Termooksidacija je jedan od procesa koji uzrokuje promjenu svojstava.

OK ..onda je degradacija starenje!?

Link to comment
Share on other sites

Onda se ti vozi bez ulja, ulij keramički aditiv i to je to. Samo keramika ti nije ORGANSKI SPOJ kao PAO.

Link to comment
Share on other sites

OK ..onda je degradacija starenje!?

Termooksidacija je proces koji uzrokuje starenje. Starenje je promjena svojstava.

Link to comment
Share on other sites

Mazdi toplo preporučujem da vrati Wankel u proizvodnju i umjesto ulja ulije keramički aditiv. Idealno podmazivanje i brtvljenje, a i manji štetan utjecaj na okoliš.

Link to comment
Share on other sites

Termooksidacija je proces koji uzrokuje starenje. Starenje je promjena svojstava.

znaci starenje je promijena svojstva ulja !?

Recimo ja zapalim ulje, ulje promijeni svoja svostva, i onda je ulje "starilo" !?

Dodam ulju obican prasak za pranje, ulje promijeni svoja svojsta i onda je ulje "starilo" !?

..i na kraju, stavim ulje u zatamnjenu flasu, ostavim na 20 stupnjeva i nakon x godina ulje nije ostarilo jer nije promijnelio svoja svojstva!?

Link to comment
Share on other sites

Ako zapališ ulje onda to nije više ulje, a ne degradacija. Degradacija je postupna promjena svojstava u ovom slučaju polimera pri kojem se ne mijenjaju BITNA svojstva. Degradacijom polimera nastaju monomeri koji imaju lošija svojstva viskoziteta, ali zadržavaju osnovna svojstva. Dakle, i dalje bi podmazivali motor samo viskozitet bi otišao u tri p... materine.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ja sam svasta naucio :)

 

 

Elem, znam da nece biti nista (na svom iskustvu) ako autu ne promijenis ulje na vrijeme i odvozis i do duplo km ovisno od intervala na kojem je predvidjena zamjena ulja. Testirao starog pasata 1.8 sa 66kW i relativno novijeg megana sa 1.6 i 79 kW. Oba na plin, normalna voznja, pokoje divljanje ali uglavnom po PS-u.

Motori i dan-danas rade. 

 

Inače, kao laik, skloniji sam misljenju da ce prije lose gorivo syebati motor nego nemijenjanje ulja redovno pa vi vidite sada koliko cesto sipate gorivo a koliko cesto ulje ;)

Link to comment
Share on other sites

Passati su posebni. Svi znamo da su motori koji se ugrađuju u Passate napravljeni od slitine berilija i bakra i da mogu i bez ulja prijeći barem 1000000 km.

Link to comment
Share on other sites

Moj kolega ima staroga Mercedesa, ladju 240 D, mislim da je 1982., njegov stari je taj auto kupio od taksista u Austriji, sad ima milijun i pol kilometara i jos se vozi. Kakve redovite izmjene ulja...

Link to comment
Share on other sites

Mozda se nekome cini zajebancija, ali stvarno auto ima toliko. :)

Link to comment
Share on other sites

Mozda se nekome cini zajebancija, ali stvarno auto ima toliko. :)

 

Znam. Mi smo imali W123 sa OM617 motorom sa oko 470 tkm kada smo ga prodali, Stari nije uopće mijenjao ulje na njemu, osim što je dosta pio pa smo stalno nadolijevali. Ništa strašno što se tiče količine. Sada imamo W124 sa 370 tkm, ali brojač nije brojao kada smo ga kupili prije tri godine. Cijenim da sada ima kojih 50 tkm više. Ista priča sa uljem. Ali ne bi povlačio paralelu sa današnjim turbodizelima koji su puno više termički opterećeni i koji su preciznijeg lijeva itd itd...

Link to comment
Share on other sites

Nikako mojenjati ulje, ono je kao vino što starije to bolje. To što merđan pije ulje uopće nije povezano s činjenicom da se ulje rijetko, ili nikako ne mijenja.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Objasni ovo za unutarnje sagorijevanjem motora i potrosnjom ulja...otkud ti infosi?

Pa objasni ...zasto danas motor sa unutarnjim sagorijevanjem trosi ulje....

 

Zato što ulje u obliku stankog sloja - filma (radi podmazivanja) ostaje na stijenkama cilindra. E onda se tom ulju pri ekpsanziji u cilindru dogodi temperatura od 2000-3000 Celzija i tlak od 100 bara. Sumnjam da postoji tekućina (prirodna ili umjetna) koja može izdržati ovakve uvjete a da ne ispari (i ode kroz auspuh) ili trajno promjeni fizikalna ili kemijska svojstva (a onda to više nije ulje). Čista fizika uz malo kemije i strojarstva.

Link to comment
Share on other sites

Pusti te gluposti, ulje se razrijeđiva gorivom i vodenim kondenzatom koji se izlučuje iz zraka koji se nalazi u bloku. Motor troši ulje jer uljne karike ne mogu u potpunosti ostrugati svo ulje sa stjenke cilindra. Uvijek nešto ostane. Što misliš zašto se na nekim autima zna dogodit da se više ulja iz auta izlije nego što je uliveno?

Link to comment
Share on other sites

Nikako mojenjati ulje, ono je kao vino što starije to bolje. To što merđan pije ulje uopće nije povezano s činjenicom da se ulje rijetko, ili nikako ne mijenja.

 

Da. Prva rečenica je u ironičnom tonu, za drugu nisam siguran. Znam da nije povezano s intervalima promijene ulje, nego je povezano sa karikama i generalkom i tako time... A kad usporediš cijenu generalke i 50 kn za litru ulja koja će trajati nekih 4 tkm, računica je jasna. kako je, zbog nadolijevanja novog ulja, kvaliteta te smjese starog i novog ulja bila na nekoj podnošljivoj razini i kako je to motor stare koncepcije i malih termičkih opterećenja i kako je bila lagana vožnja većinom ne manje od 30 km... Računica je, nadam se, jasna. To su jeftini auti i s njima to nije glupo i neopravdano raditi. Ne dajem ruku u vatru za tu metodu da će raditi na bilo kojem autu i naravno da je neću isprobavati sad na ovom autu.

Link to comment
Share on other sites

Koliko sam upucen INA millenium je testirana na 50000 km i bila je skoro ista tad kao kad je bila nova. Ta su ulja bila toliko dobra (ne INA nego full sintetika te generacije) da su i servisni intervali poceli rasti do granice zabrinjavanja proizvodjaca auta i maziva. Ova novija ulja pak, low saps i te nove fore za zastitu okolisa i ekonomicne motore itd su valjda drugacija mjesavina baze i aditiva i gube svojstva izmedju 10 i 20tkm ovisno o rezimu rada motora. Od mazivasa cujem da ih ne bi drzali u svom autu preko 20tkm ni pod razno. Moze ursmatre objasniti recimo razliku INA milleniuma i ultra stara, ja je ne znam jer mi to nije struka.

Link to comment
Share on other sites

Pusti te gluposti, ulje se razrijeđiva gorivom i vodenim kondenzatom koji se izlučuje iz zraka koji se nalazi u bloku. Motor troši ulje jer uljne karike ne mogu u potpunosti ostrugati svo ulje sa stjenke cilindra. Uvijek nešto ostane. Što misliš zašto se na nekim autima zna dogodit da se više ulja iz auta izlije nego što je uliveno?

 

naravno, uljne karike ne pokupe sve i uvijek ostane malo ulja na stijenkama cilindra. to je valjda svima jasno u ovoj raspravi tj. na ovom forumu.

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Prica pocinje imati smisao ali tek kada se dodaju neki drugi utjecaji tipa turbina koja se vrti na 20 kilo-okretaja/min, filter cestica, platinasti katalizator,....

 

 

Jel zna netko na koliko km recimo mijenjau vozaci kamiona i autobusa ulje !????

Turbina se vrti pri punom boostu nekih 10 puta brze.

Sto se tice kamiona, ja bih tebe pitao na koliko se obrtaja vozi kamion ili autobus, a na koliko obrtaja ti vozis na autobahnu?

Link to comment
Share on other sites

Koliko sam upucen INA millenium je testirana na 50000 km i bila je skoro ista tad kao kad je bila nova. Ta su ulja bila toliko dobra (ne INA nego full sintetika te generacije) da su i servisni intervali poceli rasti do granice zabrinjavanja proizvodjaca auta i maziva. Ova novija ulja pak, low saps i te nove fore za zastitu okolisa i ekonomicne motore itd su valjda drugacija mjesavina baze i aditiva i gube svojstva izmedju 10 i 20tkm ovisno o rezimu rada motora. Od mazivasa cujem da ih ne bi drzali u svom autu preko 20tkm ni pod razno. Moze ursmatre objasniti recimo razliku INA milleniuma i ultra stara, ja je ne znam jer mi to nije struka.

 

Kupovao bih i ja millenium, makar iz nekog lokalpatriotizma da cijena nije tako paprena. Čuo sam i ja da su bolja od većine ovih razvikanih stranih.

Link to comment
Share on other sites

Nema gore teme na nekom od auto-foruma od teme s uljima i kvantne znanosti o intervalu promjene ulja.

Možda još jedino gora tema od te je tema o markama ulja i teorijama zavjera o teroijama zavjera...

 

Užas...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.