Jump to content

izmjena ulja - općenito o intervalima


filipbabok

Recommended Posts

Pa rekao je Hans, ili već netko, uzmi ulje veće gradacije, ali da nije racing

Link to comment
Share on other sites

Ja se isto razmišljam prijeći na ulje veće gradacije. 5W30 je zbilja rubno gledajući ljetne uvjete ovdje kod nas. A k tome ga vozim oštro i par puta godišnje na stazi. Mislio sam barem na 5W40. Kolegin frend ima Minija s istim motorom kao i ja pa je odbacio 5W30 i stavlja 5W50, i koliko čujem više ne troši ulje.

Link to comment
Share on other sites

Veća gradacija može povećati trenje u motoru, povećati temperaturu ulja, te povećati tlak ulja što može dovesti do slabijeg podmazivanja pogotovo u zimska jutra. To nije dobro raditi napamet.

Čukice za tlak i temperaturu ulja su pri tome korisni alati.

Btw: ako motor ima hladnjak ulja onda 5w30 ne bi trebao biti problem čak i kada se auto malo stisne po ljeti.

Neki motori su napravljeni da troše malo više ulja radi boljeg podmazivanja. Deblje ulje bi u tom slučaju uz gorespomenuto moglo povećati trošenje motora.

Link to comment
Share on other sites

OEM ulje u sporta je 5W40. Ne 5W30. Koliko vidim bolje da nadoljevam i drzim se OEM gradacije. Neku keramiku bolju budem uzeo. Cuonsam da Xado ulja su dobra??

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Zrmi RS said:

OEM ulje u sporta je 5W40. Ne 5W30. Koliko vidim bolje da nadoljevam i drzim se OEM gradacije. Neku keramiku bolju budem uzeo. Cuonsam da Xado ulja su dobra??

zašto ne uzmeš jedno ulje, recimo Motul koje je kao među boljima, i držiš se samo njega od izmjene do izmjene. Ja sam recimo na GTI-u prešao sa 5w30 Castrol na Motul 5W40, tek na drugoj izmjeni ulja potrošnja mi se stabilizirala. 

Link to comment
Share on other sites

Mislim da je za sve Renaultove starije benzince preporučeno 5W40. Hxx i Mxx motori imaju drugačije specifikacije.

Čak je i američanin Scotty na jubitou rekao da u europske aute treba staviti štogod je proizvođač preporučio jer u protivnom nije dobro.

Novi motori imaju onaj "dijamantni" odnosno grafitni premaz po cilindrima, GPF... priča se da je tu dosta bitno da ide preporučeno ulje u motor.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Krule said:

zašto ne uzmeš jedno ulje, recimo Motul koje je kao među boljima, i držiš se samo njega od izmjene do izmjene. Ja sam recimo na GTI-u prešao sa 5w30 Castrol na Motul 5W40, tek na drugoj izmjeni ulja potrošnja mi se stabilizirala. 

Tog mi najvise i troši tog Motula 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Zrmi RS said:

Tog mi najvise i troši tog Motula 

I to ti predstavlja neki trošak pa te nervira ili nešto drugo?

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, filipbabok said:

I to ti predstavlja neki trošak pa te nervira ili nešto drugo?

Ma ne nego sam htio mozda probati neko drugo ulje. Taj xado kao sadrzi taj neki atomski revitalizant ali mislim da je to sve isti k....

Link to comment
Share on other sites

Preporuka za taj motor je 5w40, ne bih probavao s nekim drugim gradacijama.

 

Si probao Shell Ultra?

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, filipbabok said:

Preporuka za taj motor je 5w40, ne bih probavao s nekim drugim gradacijama.

 

Si probao Shell Ultra?

Nisam. Jel dobro?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Krule said:

zašto ne uzmeš jedno ulje, recimo Motul koje je kao među boljima, i držiš se samo njega od izmjene do izmjene. Ja sam recimo na GTI-u prešao sa 5w30 Castrol na Motul 5W40, tek na drugoj izmjeni ulja potrošnja mi se stabilizirala. 

Koliko dugo si vozio s 5W40 ukupno? 5W30 je bilo tvorički preporučeno?

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, VedranSB said:

Koliko dugo si vozio s 5W40 ukupno? 5W30 je bilo tvorički preporučeno?

5w40 vozim od 0km i to pise u knjizici koju sam i dobio s njim a i to ulje ide u njega po papirima

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zrmi RS said:

Nisam. Jel dobro?

Ja sam zadnjih točno 10god na tom Shellu, napravio sam 110.000km s njim. U kombinaciji sa Mann filterom ulja pun pogodak.

Tražio sam zamjenu za ELF 5W40 u kojem sam našao pepeo na dnu kantice nakon točenja. Naletio sam na info da Shell Ultra nije ni PAO ni ester baza nego je sintetiziran iz prirodnog plina pa ne bi trebalo biti problema i ima RN700/710 normu. U Engleskoj ga toče u Renaulte po defaultu vjerojatno da ne kupuju francuski Total/ELF.

U odnosu na ELF Evolution, sa Shellom mi se puno manje čuje zveckanje klackalica na ventilima u visokim okretajima pogotovo ljeti.

Sa ELF-om 10W40 mi se nisu čuli ventili ali je po zimi palio kao da mi je med u karteru.

Iberlauf mi nije zauljen, filter zraka je čist, a motor ima očekivano povećanu potrošnju ulja za taj motor i tu kilometražu oko pola litre na 10.000km.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, VedranSB said:

Koliko dugo si vozio s 5W40 ukupno? 5W30 je bilo tvorički preporučeno?

pa mislim da je bilo oko 15-20 tkm, ali ja sam radio izmjenu na cca 7

Link to comment
Share on other sites

Primjetio sam na službenim Golfovima VII sa 1.6 tedeji motorima da je temperatura ulja zabetonirano 88-90 stupnjeva, ali sa starim uljem bi otišlo 105-110 stupnjeva pri 130-140km/h čak i zimi.

Link to comment
Share on other sites

On 26. 05. 2022. at 11:59, Med0 said:

Veća gradacija može povećati trenje u motoru, povećati temperaturu ulja, te povećati tlak ulja što može dovesti do slabijeg podmazivanja pogotovo u zimska jutra. To nije dobro raditi napamet.

Čukice za tlak i temperaturu ulja su pri tome korisni alati.

Btw: ako motor ima hladnjak ulja onda 5w30 ne bi trebao biti problem čak i kada se auto malo stisne po ljeti.

Neki motori su napravljeni da troše malo više ulja radi boljeg podmazivanja. Deblje ulje bi u tom slučaju uz gorespomenuto moglo povećati trošenje motora.

Nemam pojma, nije meni problem dosuti ulje, ali imam neke dileme. 5W30 znači da mu je temperaturni raspon do 40 stupnjeva zraka okoline. Znamo svi kakva su ljeta kod nas., skoro pa dostižu tu brojku tako da smo tu već na rubu. Na to sve, recimo u mom slučaju, radna temperatura motora je 105 C, pod haubom je tijesno da ne može ni šibica stati, hauba satima po noći isijava toplinu. Onda dalje, da se ne lažemo, vozim ga oštrije gotovo uvijek. Na stazi sad nedavno napravio 3 stinta po 25 minuta, ukupno nekih 10-15 brzih krugova i pola litre ulja je malterne isparilo. Ne znam onda o kakvoj se tu zaštiti motora radi. Mislim, nisam neki stručnjak da se odmah zna, ali logika mi kaže da bi mu možda 5W40 bolje odgovaralo nego ovo tvorničko. A evo imam i neke kolege koji su otišli na još veću gradaciju i tako se najnormalnije voze. Kažem, nije mi problem dolijevati ulje, ali ne znam više je li mu to ulje uopće odgovara u ovom mom primjeru.

Link to comment
Share on other sites

Neki jači motori pogotovo oni koji se visoko vrte imaju malo slabiju uljnu kariku kako bi malo više ulja prošlo do kompresijskih karika da ih bolje podmaže. To ulje koje prođe pored uljne karike bude skureno u cilindru pa otuda veća potrošnja. Staviš li deblje ulje moglo bi ti se dogoditi da ćeš prerano potrošiti karike zbog slabijeg podmazivanja pa ćeš auto dati u oglas da ne moraš na generalku.

Dečki koji stavljaju 60 ulje u motore na stazi imaju temperature ulja tipa 125 stupnjeva. Za te temperature trebaš 60 ulje. Ako ti temperatura ulja na stazi ne prelazi tih 105 stupnjeva savjetujem ti da ne kemijaš s uljima pogotovo ako imaš hladnjak ulja s termostatom.

To što auto isijava satima ne šteti motoru. Dapače sporo hlađenje motornog prostora na parkingu spriječava kondenzaciju.

"Ako nije pokvareno, nemoj popravljati."

Link to comment
Share on other sites

vjerujem da mu bez problema prođe 105 stupnjeva na oštrijoj vožnji

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kakva su to Yacco ulja? Došla su u Tokić i od sveg asortimana kažu da su im najbolja. NIje zato jer ga prodaju, jer bogu hvala imaju svega. Netko koristio?

Link to comment
Share on other sites

sta ti pricas dosla u tokic? tokic ih oduvijek ima

koristio jos pred 7-8 god na C4 - nisam nasao zamjerku

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ruske said:

sta ti pricas dosla u tokic? tokic ih oduvijek ima

koristio jos pred 7-8 god na C4 - nisam nasao zamjerku

Kod nas ih nije bilo. Znaci preporucas bolje nego tipa Castrol, Elf ili nesto slicno?

Link to comment
Share on other sites

Jest oduvjek ih je bilo u tokiću , Yacco gotovo da je zaštitni znak spomenutog , a vjerojatno su najbrojnija ulja . I ne samo motorna ulja nego i x proizvoda i rashladnih tekućina.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Zrmi RS said:

Kod nas ih nije bilo. Znaci preporucas bolje nego tipa Castrol, Elf ili nesto slicno?

pa iskreno neznam

preporucam motul, mogu i onda ovi standard castrol elf shell pa i yacco. al moj prvi izbor bi bio motul

Link to comment
Share on other sites

Nedavno, prije par tjedana radio sam na meganeu mali servis i u svrhu nekakvog flusha prvo sam utocio Shell 10W40 koji sam imao doma, skuzio sam da s njim radi tise, do sad sam uvijek koristio Shell ili Elf 5W40. vozim se vec mjesec dana s tim u ne ispusta mi ga se, jer radi tiho i dobro.
Iako u manualu pise da ovisno o klimatskom pojasu moze ici 5W30, 5W40 (do -25*C) ili 10W40 (do -20*C) nekak je defaultno da u K4M 1.6, 16v motor ide 5W40, iako sam u koncepcijski identican K4J (1.4, 16v) ulijevao 10W40 po manualu također.
Mislio sam se (prebaciti na 10W40, mozda i uz cescu izmjenu, na manje od 10000 km, umjesto 15000 km koliko je bilo za 5W40.)

Gledam ovaj liqui moli, iako su sve to slicna ulja, LM mi ulijeva povjerenje.

Ima renoovu normu Renault RN 0700, Renault RN 0710 i ACEA A3/B4

https://www.liqui-moly.hr/proizvodi/leichtlauf-performance-10w-40-4/

Misljenje?

Ima jos jedna vrsta superleichtlauf?



0c20725052a7f22f7206365bf350e5f2.jpg172398872a363fafebdc362c62e7d5e9.jpg

https://www.liqui-moly.hr/proizvodi/super-leichtlauf-10w-40-7/

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.