Jump to content

Eletronika podizača prozora?


Pipo Zloba

Recommended Posts

Pozdrav.

 

Zanima me jel' netko imao problem sa elektronikom na motoru podizača prozore i kako je rješio problem.

Radi se konkretno o Megane 2 karavan, svi prozori su sa el. podizačima, anti-pinch i comfort lock funkcijom ...

Staklo niti gore niti dole ...

Link to comment
Share on other sites

Daj malo detalja, koje staklo ne radi, sva ili samo jedno? Jel se cuje motoric kada pokusavas podici/spustiti? Jel se prije kvara tesko dizalo/spustalo staklo uz neke zvukove. 

Link to comment
Share on other sites

Imao sam ja taj problem na vozačevim vratima. Bezuspješno pokušavao pronaći dio na otpadima i na kraju kupim na ebay-u nekakvu zamjensku kutiju sa tom elektronikom i sve deset. Jedino sam izgubio anti-pinch i comfort lock funkcije, ali za 23 eura, ja sam prezadovoljan. Ovo što sam uspio naći na otpadima je sve bilo preko 50 eura.

Link to comment
Share on other sites

Kao šta Marko kaže, daj detalja jer ti je pitanje preopćenito. Zašto odma u startu sumnjaš na elektroniku? Jesi li pregledao sve druge jednostavnije stvari koji mogu utjecat da prozor neradi?

Npr. osigurači (imaš ih tri, prednji prozori svaki svoj od 25A, a zadnji zajednički od 40A), prekidači za upravljanje prozorima, njihovi konektori, ........

Link to comment
Share on other sites

meni na laguni vozačev podizač je radio normalno,a iduci put ni gore ni dolje. Izvadim prekidač od podizača,vratim nazad i opet radi, problem je bio loš kontakt. Tako da ti može biti i banalna stvar u pitanju.

Link to comment
Share on other sites

Detalji. :-)

Dakle, auto je Megane 2 karavan, 2005, svi prozori na struju sa impulsnim otvaranje/zatvaranjem, anti-pinch i confort lock funkcijom.

 

Simptomi su bili ti da sam jednu večer na confort lock zatvorio prozore i nisam skužio da umjesto da zatvori vozački prozor, elektronika skroz otvorila prozor. Ujutro sam ga uspio zatvoriti, ali nakon toga na confort lock je otvarao umjesto zatvarao prozor, a na kraju niti to.

 

Ispitano je (skoro) sve, tj. motor diže i spušta vozačko staklo kada se spoji direktno na 12V, na konektoru koji dolazi do motora na pinu 3 postoji masa, na pinu 4 postoji +12V, kada se prekidač povuče prema gore zatvori se krug masa (pin 3) i pin 2, a kada se stisne prema dolje zatvori se krug masa (pin 3) i pin 1, što za sobom povlači da je ispravan i prekidač i ožičenje i osigurač od 25A. Usput budi rečeno, prednji prozori svaki sza sebe ima 25A osigurač, a oba zadnja imaju SAMO jedan od 40A. Kada sam instrument prikačio na izvode od TEMIC modula koji inače idu na motor i ppreko prekidača pokušao zatvoriti/otvoriti prozor nema 12V a trebalo bi biti.

 

Ono što nisam probao je da pod opterećenjem struje motora preko prekidača probam zatvoriti/otvoriti prozor, jer mi se nekako čini da oni mali prekidači ne bi mogli trajno (mislim bez releja) izdržati struju koju pri zatvaranju vuče motor (ako je osigurač 25A).

 

Dakle, nakon napravljene provjere po shemama iz Visu, nešto znanja elektronike, zaključio sam da je TEMIC modul krivac za mrtvi VOZAČKI prozor ... ;-)

 

Svaka sugestija je dobrodošla ...

@hollzer: Vidio sam taj modul, ali želio bih zadržati napredne funkcije, osim zatvori-otvori :-)

Link to comment
Share on other sites

E, to je detaljno objašnjenje.  :dobroje:

 

Šta se tiče rasporeda osigurača po prozorima to isto sam ti napisao u postu br.4.

 

A sada loša vijest (btw. ni ja nebi stavljao onaj "mini-cube" modul i izgubio te originalne funkcije) sami TEMIC modul nemožeš nigdje kupiti zasebno.

Pogotovo kod ovlaštenog koji to prodaje u kompletu (komplet znači cijeli podizač + motor + TEMIC).

 

Sugestija: Idi u ovlašteni, ali ne na službeni pult nego kod onih u radioni koji to odrade. Pitaj ih onako utiho ispod glasa za modul i vrlo vjerojatno da će ga imati, a za lovu će te se dogovorit (u nekom od topica je neko uradio upravo to i dobio modul za 100 kn).

Inače oni u servisu kada mijenjaju nekome podizač zbog izgorenog motora podizača ili puknute sajle uredno skinu i modul i spreme ga.

 

Također, vrlo teško da ćeš i na otpadu moći kupiti samo modul.

 

Ako uspijem pronaći kakav link na e-bayu za TEMIC naravno da ću ti javit.

Link to comment
Share on other sites

Pretpostavljam da je taj modul, ajmo reći univerzalan ili ovisi o razini opreme?

Link to comment
Share on other sites

Mora biti univerzalan jer svi koji imaju impulsno otvaranje/zatvarnje prozora imaju taj modul (unutra je elektronika koja odrađuje impulsno podizanje/spuštanje). Ko nema u opremi impulsno taj nema ni ovaj modul na motoru podizača. Isti modul mora biti i na Laguni i Scenicu.

U svakom slučaju prepiši podatke sa modula pa ćeš lako usporediti (mislim da je to kod vas 6-pinski modul, ispravi me ako griješim).

 

Anti-pinch i deadlock funkciju odrađuje UCH, a ne ovaj modul, tako da ne ovisi o paketu opreme.

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Vidi ovo:

Mora biti univerzalan jer svi koji imaju impulsno otvaranje/zatvarnje prozora imaju taj modul (unutra je elektronika koja odrađuje impulsno podizanje/spuštanje). Ko nema u opremi impulsno taj nema ni ovaj modul na motoru podizača. Isti modul mora biti i na Laguni i Scenicu.

U svakom slučaju prepiši podatke sa modula pa ćeš lako usporediti (mislim da je to kod vas 6-pinski modul, ispravi me ako griješim).

Anti-pinch i deadlock funkciju odrađuje UCH, a ne ovaj modul, tako da ne ovisi o paketu opreme.

E nije isti u laguni. Jest Temic, ali nije isti. Megane II je imao velikih problema s tim modulom, a laguna nije.

Edited by Smuchac
Link to comment
Share on other sites

Nevjerovatno, usrmaatre, upravo sam tražio taj clip jer sam jednom davno bio naletio na njega. :D

E nije isti u laguni. Jest Temic, ali nije isti. Megane II je imao velikih problema s tim modulom, a laguna nije.

Zato sam mu i napisao da prepiše podatke sa modula.

post-14075-0-37339900-1400672369_thumb.j

Pored toga još i ova tri rade probleme:

TEMIC 0675 D3 440788 HW C6 SW 1.7 PD 29.11.05

TEMIC 0675 D4 440726 J4 HW C6 SW 1.7 PD 14.12.07

TEMIC 0675 C9 440726 F HW C5 SW 1.7 PD 15.06.04

Mada sam prilično siguran da svi 6-pinski moduli rade isto.

Edited by Smuchac
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Da, ali sam mišljenja da je sama elektronika unutar modula ista.

 

Evo ovaj na tom tvom linku za Lagunu je puno jeftiniji od toga za Megana (doduše tu je poštarina duplo veća od modula).

Link to comment
Share on other sites

To sam samo informativno stavio. Mislim da ni elektronika nije potpuno ista, jer kako objašnjavaš činjenicu da je problema s tim modulom imao isključivo Megane II, dok Laguna II nije.

Link to comment
Share on other sites

Tako je, probleme imaju uglavnom Megane i Scenic.

Šta se tiče Lagune, valjda su došli pameti  :D .

 

Zezam se, vrlo moguće da si u pravu. Zato sam i napisao da je to moja pretpostavka, jer nisam osobno nikad imao priliku vidit štampanu pločicu od Lagune i Megana da bi ih mogao usporediti.

Link to comment
Share on other sites

@ Pipo Zloba

 

Evo ti jedan prijedlog prije nego ideš u kupovinu novoga modula (savjetujem ti da napraviš ovo, nemaš šta izgubit).

 

Vlaga i korozija su najčešći uzrok prestanka rada modula. Zato izvadi modul vanka. Skini plastični polopac koji se nalazi tamo gdje su mu pinovi (drži se sa šest žabica).

 

post-14075-0-51475900-1400678983_thumb.j

 

Sada uzmi kontakt sprej i naprskaj dobro po pločici modula. Prskaj i sa gornje strane gdje su elementi i sa donje strane gdje su lemna mjesta.

 

post-14075-0-53244700-1400679008_thumb.j

 

Dobro naprskaj, nemoj žaliti. Sada ostavi par sati da se dobro osuši, a možeš i fenom ubrzati sušenje, ali ga drži na hladno.

 

Spoji modul ponovo na motor i probaj. Ako ti nije izgorio neki elektronički element na pločici sigurno će ti proraditi.

Ako ti proradi morat ćeš modul resetirati da bi dobio ponovno impulsnu funkciju (to ti je ona finta da zatvoriš prozor i onda stisneš na prekidaču zatvaranje i zadržiš desetak sekundi).

 

Sretno.

Link to comment
Share on other sites

Bio sam i ja u tome plesu. Uzeo sam polovan motor s modulom za 300 kn + dostava. Poslali su mi motor i modul prilagođen za lijevu stranu auta a meni je trebala desna strana. Rezultat je bio kad gumbom podižeš,prozor se spušta i obrnuto. Impulsno radi, deadlock spušta navedeni prozor do dna itd... Tad sam se uvatio preslagivat žice i naprijed na komandama i nazad na komandama dok nisam dobio što sam htio. Sad je zajeb što ako mi opet crkne,moram uzest isti motor za suprotnu stranu da bi sve radilo... Koja limunada. :zubo:

Link to comment
Share on other sites

Sve sam to odradio ... :-) Čišćenje, sušenje, nekoliko puta, ponovno spajanje, ali nema sreće ... A natpis na modulu? Oprala ga voda i vlaga ...:-( A možda sam i ja tu pripomogao, jer je prozor ostao otvoren pa sam morao raskupusati sve da bi ga zatvorio jer je to bio tjedan silnih i obilnih kiša ...

No kao god, hvala na svim sugestijama, probat ću ga nabaviti kanalom koji je predložio DraganST ... Ako ne u zgb, možda kod nekog gašperova ... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Problem je rjesen. :-) Definitivno je bilo do temic modula ...

Link to comment
Share on other sites

Ne skroz novi, ali ispravan. :-) I prozor ide gore dole i sve, napredne fje rade ... :-D Mojoj sreći nema kraja ... :-)

Link to comment
Share on other sites

Di si ga kupio (u servisu ili negdje drugdje)?

I koliko te đengi došlo?

 

Možda će i nekome drugome te informacije biti korisne.

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Problem s tim Temic-om je korozija, odnosno vlaga koja zna ući u taj modul  i napravi nered.

Link to comment
Share on other sites

Dakle, kupio sam samo modul na način kako je sugerirano. :-)

 

"Sugestija: Idi u ovlašteni, ali ne na službeni pult nego kod onih u radioni koji to odrade. Pitaj ih onako utiho ispod glasa za modul i vrlo vjerojatno da će ga imati, a za lovu će te se dogovorit (u nekom od topica je neko uradio upravo to i dobio modul za 100 kn). Inače oni u servisu kada mijenjaju nekome podizač zbog izgorenog motora podizača ili puknute sajle uredno skinu i modul i spreme ga."

 

U mom slučaju cijena je bila 150 kn.

Kako se čini modul je iz 2006, tj. na modulu piše TEMIC 0675 D4, 440726 J4, HW C6 SW 1.7, PD 26.04.2006.

 

Detalje mogu, ako nekoga zanima u detalje, u PM da ne usosim izvor ...

Link to comment
Share on other sites

Nemoraš unosit izvor da izvor zbog toga "nepresuši"  :D .

 

Drago mi je da ti je upalila ta shema.

 

Sretno.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.