Jump to content

1.9dci grijač neće van


vlado112

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vlado112

    22

  • MilosB

    21

  • DraganST

    9

  • frenchkey

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

znaci misljenja si da samo 10 posto od puknutih mogu tom metodom izaci van ? 

Link to comment
Share on other sites

Pa na vecini autiju nema dovoljno mjesta za manevriranje oko puknutog grijaca.. koliko god skupih alata imao u nekim situacijama pomaze samo skidanje glave..

Link to comment
Share on other sites

Pa na vecini autiju nema dovoljno mjesta za manevriranje oko puknutog grijaca.. koliko god skupih alata imao u nekim situacijama pomaze samo skidanje glave..

 

I tocka.

Najispravniji nacin.

Ja ih se godisnje navadim dosta i znam otprilike vecinu grijaca i njihovu strukturu i mjesto gdje pucaju,cime su oblozene niti,koji je navoj...

Koliko sam cuo,ne i isprobao,Purić ih moze izvaditi ako pukne na autu.bez skidanja glave.

Link to comment
Share on other sites

priznajem nisam razmisljao o pristupacnosti grijacima :D 

Link to comment
Share on other sites

na meganu su grijači prilično pristupačni,osim onoga iza pumpe VP ali nije ni on neki bauk...

Link to comment
Share on other sites

na meganu su grijači prilično pristupačni,osim onoga iza pumpe VP ali nije ni on neki bauk...

 

Znaci za promijeniti da ako se daju skinuti,a ako kao u ovom primjeru puknu?

Link to comment
Share on other sites

znači jednom godišnje skidat grijače i podmazivat navoje, kao preventiva? :bigl:

Link to comment
Share on other sites

što je najgore auto će paliti i bez tog jednog grijača, mene najviše smeta service lampica što se zbog njega pali i izbacuje grešku

Link to comment
Share on other sites

Pa ak te samo to muči, spoji otpornik i vozi :)

Link to comment
Share on other sites

koliki bi trebao biti otpornik i da li bi to funkcioniralo tako, tj. da li grijač daje uvijek isti otpor?

Link to comment
Share on other sites

Pa na to sam i mislio,ako se slomi može se pokušat sa alatima ga izvadit,bez skidanja glave i svih ostalih zahvata jer ima dosta prostora....ja sam do sada na svaki grijač koji sam mjenjao stavio keramičke masti na navoj, ostao mi je još jedan koji je originalni i nadam se da mi neće pravit ovakve probleme

Link to comment
Share on other sites

ja sam do sada na svaki grijač koji sam mjenjao stavio keramičke masti na navoj

 

Dobar potez! :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

koliki bi trebao biti otpornik i da li bi to funkcioniralo tako, tj. da li grijač daje uvijek isti otpor?

 

Što je stariji to mu se više otpor povećava, ali to nije sad bitno. Stavio bih za probu 5 ohm (ispod toga ne bi išao da mi bezveze ne vuče struju).

Link to comment
Share on other sites

Grijaci nemaju konstantan otpor. Tj on bi se trebao znatno povecat (struja se smanji) kad se grijac zagrije jer bi inace izgorio. Ponasa se isto kao cekas.

E sad ti ako stavis otpornik racunar ce prepoznat da ne raste temperatura u njemu (ne mijenja se otpor) i jednako bacat gresku.

Link to comment
Share on other sites

onda čupaj ledicu ispod kućice ''service''

:D

Link to comment
Share on other sites

znači ništa od otpornika...

Nije da nisam napisao isto s obrazlozenjem jos na pocetlu teme :D

Link to comment
Share on other sites

Grijaci nemaju konstantan otpor. Tj on bi se trebao znatno povecat (struja se smanji) kad se grijac zagrije jer bi inace izgorio. Ponasa se isto kao cekas.

E sad ti ako stavis otpornik racunar ce prepoznat da ne raste temperatura u njemu (ne mijenja se otpor) i jednako bacat gresku.

 

Upravo suprotno. Uvijek ima isti otpor. Kada bi se otpor povećao, kako kažeš, onda nebi grijao. Cekas koji spominješ je upravo takav. To je legura željeza, nikla i kroma i zbog svoje karakteristike da ne mjenja specifični otpor i pri 1000°C koristi se kao grijača žica u npr. električnim grijalicama, fenovima,.... Zbog vrlo maloga otpora kroz njega teče velika struja i kao rezultat vidiš užarenu žicu.

Tako je isto sa ovim grijačima. Od istog su materijala i imaju otpor od svega 0,6 ohma. Grijač se mora šta prije zagrijat (zažariti), a da pritom ne izgori. 

Evo kako izgleda grijač u radu:

 

 

Vlado, obični otpornik nemožeš staviti jer će odmah izgoriti.

Sa grijačima upravlja komp ubrizgavanja (ECU) i zavisno o temperaturi rashladne tekućine i naponu baterije regulira vrijeme rada grijača.

 

Možeš izmjeriti otpor svojih grijača sa multimetrom. Skineš im konektore i jednu pipalicu instrumenta staviš na vrh grijača gdje je bio uboden konektor, a drugu pipalicu negdja na masu. Ispravan grijač ima 0,6 ohma. Ovaj šta ti je izgorio imat će beskonačan otpor.

 

Mišljenja sam da se žica koja ti ide na neipravan grijač treba kratko spojiti s žicom od nekoga ispravnoga grijača i na taj način ćeš u biti prevariti komp. On će to "vidjeti" kao da se na dva grijača duplo povećao otpor (na 1,2 ohma) jer će kroz svaku od te dvije žice protjecati po pola struje potrebne za taj ispravni grijač.

 

Ovo prespajanje je po meni najbolje odraditi na samom konektoru releja (modula) grijača koji ti se nalazi ispred prednjega lijevoga kola iza plastične obloge.

Izgleda ovako:

 

post-14075-0-50548700-1406190804_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

cek cek ??

 

da ima knstantan otpor do njega bi dolaila konstantna, snaga i on bi izgorio kao sto izgori npr zarna nitu na tungsram zarulji ako dodje u kontakt  zrakom. (cekas ne izgori a uzari se) ja mislim da se njemu otpor mijenja kako se on zagreva i da on raste kako dolazi do svog maksimuma, ako se odvodi dovoljno topline s njega onda se otpor smanji kako bi opet dostigao svoju maks temperaturu. 

 

budem bas za vikend istestirao to 

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

Istestiraj slobodno. Na njega dolazi konstantna struja i on konstantno grije istom snagom. Da se cekasu poveća otpor više se ne bi žario (manja struja bi protjecala kroz njega). Žarna nit u žarulji je od totalno drugoga materijala i da ona nebi izgorila mora biti u vakuumu.

 

Cekasu nije potrebno prisilno odvoditi toplinu, jer bez problema radi i na 1000°C i zato se koristi za spirale u električnim grijalicama, fenovima,  .

Link to comment
Share on other sites

Prvo mi je i palo na pamet da prespojim sa drugog grijača žicu baš da zavaram komp, jedino me brine da se ne zezne komp šta zbog toga spajanja

Link to comment
Share on other sites

Mislim da glavni komp ECU nemožeš zeznit i da hoćeš. Najgore šta ti se može desit je da ti i dalje bude svjetlila lampica, a to imaš i sada.

 

Evo ti u prilogu shema grijača za tvoj auto (motor F9Q).

 

Grijaci-F9Q.PDF

 

Objašnjenje pozicija na nacrtu:

- 120 komp ubrizgavanja ECU,

- 680 grijač br. 1

- 681 grijač br. 2

- 682 grijač br. 3

- 683 grijač br. 4

- 257 modul/relej grijača

- 777 osigurač u motornom prostoru.

Na nacrtu su ti i označene boje žica: RG-crvena, BA-bijela, MA-smeđa i SA-salmon ilitiga boja lososa.

 

Modul grijača ti se nalazi kao šta sam ti i rekao ispred prednjeg lijevoga kola, pozicija 257 na idućoj slici.

 

257.PDF

 

Njegov konektor, koji je crne boje, ti izgleda ovako:

 

Konektor modula.PDF

 

A raspored pinova na tom konektoru je ovakav (tu imaš i podatak o presjeku svake žice):

 

Konektor pinovi.pdf

 

Komp ubrizgavanja ECU je spojen na modul sa dvije žice (pinovi 8 i 9). Na pin 8 je upravljački signal za start grijača, a na pin 9 je povratni dijagnostički signal grijača. To su kao šta i vidiš tanke žici (0,5 mm2) kroz koje ide samo signal tako da ja mislim ECU nemožeš zeznit. On pošalje nalog za paljenje grijača, a povratno prima samo info o njihovom statusu. Ako nešto nije u redu pali lampicu na tabli (to ti je na prvoj shemi pozicija 247).

 

Eto sad imaš sve pa sretno.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.