Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Moj Yaris u originalu imao 45 Ah i 330A, sad ima 44Ah i 360 A.

Tvornički akumulatori su posebna priča i kao takvi se teško mogu nabaviti kasnije u prodaji. U vrlo rijetkim slučajevima ljudi uspiju pronaći i kupiti akumulator koji nadživi tvornički.
Link to comment
Share on other sites

Što misliš koliko su trajali tvornički akumulatori na Golf-ovima dvojkama 1.6d. Evo Banner mi radi oko 6 godina i ne posustaje.

Link to comment
Share on other sites

Filip, u toj tablici je za moj dci 620/70. Na koju foru su mu onda stavili tvornički 600/50?

Poslije forsiraju veći kapacitet, a tvornički poddimenziniraju, ne kužim renault.

Link to comment
Share on other sites

Čini mi se da je kolega krivo rekao za startnu struju. NIsam uspio naći Toplu 55Ah sa 300A, samo 480 i 540/550.

Link to comment
Share on other sites

Što misliš koliko su trajali tvornički akumulatori na Golf-ovima dvojkama 1.6d. Evo Banner mi radi oko 6 godina i ne posustaje.

Na znam za g2, ali znam jedan slučaj za bmw3. 14 godina je izdržao tvornički. Vjerojatno i dijelom zato što je na bmw-u skriven tamo gdje je pa nema previše diranja po njemu :)
Link to comment
Share on other sites

Filip, u toj tablici je za moj dci 620/70. Na koju foru su mu onda stavili tvornički 600/50?

Poslije forsiraju veći kapacitet, a tvornički poddimenziniraju, ne kužim renault.

 

Vidi, znaju oni zašto može taj tvornički (iako, usporedi 620/70 sa onime što zahtjeva 2.2 dci kod lagune, sve će ti biti jasno). Forsiraju veći kapacitet, jer, kada bi sa profesionalnom opremom išao ispitivati jedan tvornički te jedan aftermarket sa nominalno istim A i Ah, jedan od njih dvojice bi se proveo kao oni plastični kineski zvučnici od 50 kuna na kojima piše 200W. A ti pogodi koji :)

Općenito, tvornička roba za auto je nešto sasvim deseto, to znaju svi koji su barem spajali dva komada lima/plastike po autu

Link to comment
Share on other sites

Što misliš koliko su trajali tvornički akumulatori na Golf-ovima dvojkama 1.6d. Evo Banner mi radi oko 6 godina i ne posustaje.

Je, u pravu su, samo teško je uspoređivati aute stare 15 i više godina sa današnjima. Šta imaš od elektronike u golfu dvici? Svitla, radio i dvi-tri žaruljice u kabini. 

Link to comment
Share on other sites

Tvornički akumulatori su posebna priča i kao takvi se teško mogu nabaviti kasnije u prodaji. U vrlo rijetkim slučajevima ljudi uspiju pronaći i kupiti akumulator koji nadživi tvornički.

Prva ugradnja uvijek najduže traje. U autima premium segmenta nije rijetkost da originalni akumulator poživi 10+ godina bez ikakvog održavanja. A u svim ostalim, trajnost originala je 7-10 godina, iznimke su rijetke. Jedna od iznimki koja mi sad pada na pamet je nova Opel Insignia dizel, već sam ih nekoliko promijenio, a auto je još pod garacijom.

Link to comment
Share on other sites

Je, u pravu su, samo teško je uspoređivati aute stare 15 i više godina sa današnjima. Šta imaš od elektronike u golfu dvici? Svitla, radio i dvi-tri žaruljice u kabini. 

Jasno mi je, samo mi nije jasno kako kod starog u Golf-u Banner nakon 6 godina još radi, a kod mene u Laguni nakon 2,5 godine ispustio dušu. S tim da je na Golfu u međuvremenu mijenjan motor, a za upaliti starog po hladnom vremenu je trebalo veglati, verglati i verglati. Dakle život mu sigurno nije bio lagan.

Link to comment
Share on other sites

Filip, u toj tablici je za moj dci 620/70. Na koju foru su mu onda stavili tvornički 600/50?

Poslije forsiraju veći kapacitet, a tvornički poddimenziniraju, ne kužim renault.

Računali su s time  da je tvorničke kvalitetniji a i auto je noviji. s vremenom strada Anlaser pa vuče veću struju, alternator može slabije puniti, barem 5%, a to je dovoljno da napravi dugoročno problem, itd. moglo bi se do sutra nabrajati. Nije loše uzeti do 20% jači akumulator ako stane, naravno, ali najvažnije je gledati startnu struju, kapacitet nije presudan, nećeš držati svjetla upaljena bez da ti auto radi  ;o)

Link to comment
Share on other sites

Jasno mi je, samo mi nije jasno kako kod starog u Golf-u Banner nakon 6 godina još radi, a kod mene u Laguni nakon 2,5 godine ispustio dušu. S tim da je na Golfu u međuvremenu mijenjan motor, a za upaliti starog po hladnom vremenu je trebalo veglati, verglati i verglati. Dakle život mu sigurno nije bio lagan.

Nije sve u verglanju. Startni akumulatori (o kojima pričamo) su stvoreni za start motora. A di su svi živi i neživi potrošači struje u tvojoj Laguni, pa to se ne može niti nabrojiti. Akumulatori u današnjim, modernim autima su izloženi puno većim zahtjevima nego prije 10-15-20 godina. Postoje akumulatori koji bi bez problema u svakom današnjem autu trajali 10+ godina, samo što koštaju 2-3 puta više od ovih koje koristi prosječan vozač. U 90% slučajeva prvo pitanje koje mi se postavlja je: koliko to košta? Drugo pitanje je: koliko ima garanciju? A treće je: mogu li karticom na rate?

Link to comment
Share on other sites

I još nešto. Tko može znati koliko dugo je akumulator skupljao prašinu na polici u dućanu prije nego ste ga kupili? Svaki akumulator ima svoj kod, prema kojem se može odrediti serija i tjedan proizvodnje. A tko to može dešifrirat? Samo tvornica. Prodavač? Moš mislit'. 

Link to comment
Share on other sites

Nije sve u verglanju. Startni akumulatori (o kojima pričamo) su stvoreni za start motora. A di su svi živi i neživi potrošači struje u tvojoj Laguni, pa to se ne može niti nabrojiti. Akumulatori u današnjim, modernim autima su izloženi puno većim zahtjevima nego prije 10-15-20 godina. Postoje akumulatori koji bi bez problema u svakom današnjem autu trajali 10+ godina, samo što koštaju 2-3 puta više od ovih koje koristi prosječan vozač. U 90% slučajeva prvo pitanje koje mi se postavlja je: koliko to košta? Drugo pitanje je: koliko ima garanciju? A treće je: mogu li karticom na rate?

Koliko bi koštao aku, konkretno za moju lagunu koji bi trajao minimalno 8 godina (min kapacitet 74 Ah i barem 680A startne struje)?

Link to comment
Share on other sites

Mislis na optima startne akumulatore?

Ovo je za aqvariusa

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

I još nešto. Tko može znati koliko dugo je akumulator skupljao prašinu na polici u dućanu prije nego ste ga kupili? Svaki akumulator ima svoj kod, prema kojem se može odrediti serija i tjedan proizvodnje. A tko to može dešifrirat? Samo tvornica. Prodavač? Moš mislit'. 

Na Banneru od starog ima oznaka 4708, jeli to znači da je proizveden u 48 tjednu 2008 kao DOT na gumama?

Link to comment
Share on other sites

Previše, pa 1.9 dCi 88 kW i 2.2 dCi 110kW zahtijevaju 64/640...

Točno, to su tvornički podaci za potpuno novi auto, i dok je u njemu novi akumulator. Korištenjem akumulatora on vremenom lagano gubi startnu snagu, a i autima godine idu. Evo i Senna je nešto prije mene napisao o tome, da se ne ponavljamo. 

Za aute starosti 10+ godina birajte akumulator sa nešto većom startnom strujom od deklarirane. Naravno, ne treba pretjerivati

Link to comment
Share on other sites

Na Banneru od starog ima oznaka 4708, jeli to znači da je proizveden u 48 tjednu 2008 kao DOT na gumama?

99,9% sam siguran da je tako.

Sada proizvođači vrlo vješto "maskiraju" datum proizvodnje utiskujući u kućište akumulatora nekakvu kobasicu od brojeva ili čak dvije odvojene slovno-brojčane oznake, koje se mogu dešifrirati samo u tvornici

Link to comment
Share on other sites

Koliko bi koštao aku, konkretno za moju lagunu koji bi trajao minimalno 8 godina (min kapacitet 74 Ah i barem 680A startne struje)?

Za sve Lagune od 11/93, motorizirani sa 1,9-3,0 dCi motorima uklj. i dTi motore, preporučena je baterija 81Ah i 687A. 

Jedini akumulator, za koji bih čak i ruku u vatru stavio da će ti potrajati barem toliko koliko kažeš, je crvena Optima

Link to comment
Share on other sites

Mislis na optima startne akumulatore?

Ovo je za aqvariusa

Pogodak iz prve  :dada:

Link to comment
Share on other sites

Pogodak iz prve :dada:

To sam cuo za njih al zasto onda samo 2god garancije pogotovo uz pozamasne cijene istih Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

To sam cuo za njih al zasto onda samo 2god garancije pogotovo uz pozamasne cijene istih

U Americi je jamstvo na crvenu Optimu (za osobna i nekomercijalna vozila) 3 godine. Zašto je kod nas samo dvije godine, ne bih ti znao pouzdano reći

Link to comment
Share on other sites

Koliko bi koštao aku, konkretno za moju lagunu koji bi trajao minimalno 8 godina (min kapacitet 74 Ah i barem 680A startne struje)?

Govoreći o "običnim" akumulatorima, preporučio bih Exide Premium, Bosch S5, Varta Silver, pa možda čak i Topla Top. Samo pazite, kad birate akumulatore u tom cjenovnom rangu, budite svjesni da se oni u puno manjem obimu prodaju, te postoji mogućnost da skupljaju prašinu na polici barem 6 mjeseci ili više. Prodavač ne zna starost akumulatora. Ako zna, zamolite ga da vam pojasni odakle mu taj podatak. Zatim, prije kupnje, zamolite prodavača da pred vama testira akumulator. Dovoljan vam je najobičniji unimer. To se odmah vidi. Ako je u njemu napon manji od 12,5V, automatski ga diskvalificirati. U pravilu bi trebao biti između 12,6-12,8V. Nisu baš neka vremena da kupujemo brand akumulator višeg cjenovnog ranga, a da ne znamo što kupujemo.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.