Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Paaa možeš i običan, jedino se tu izlažeš riziku prepunjavanja. Doduše, klasični akumulatori su dosta izdržljivi na prepunjavanje, podnose do max 15V, ali ne više od toga jer će doći do isparavanja elektrolita, a ponekad i do curenja

Kod vozila koji imaju original ugrađeni agm, punjenje je podešeno na cca 14,7V, dok je kod "običnih" vozila bez start/stopa oko 14,2-14,4V

Ja bi osobno ipak radije stavio agm

Pa čak i jače od toga

Npr. Yuasa Silver sa 48 mjeseci jamstva je dizajnirana za cca 50.000 startanja, a njihov agm za cca 360.000 startanja

E, to me interesiralo. Biti će onda opet AGM kad dođe vrijeme.

Jer vidim nap punjaču (lidl jbg nemam bolji) da na postavki za agm puni većim naponom, ali se spominje da je to i za obične aku po zimi. Ne bi riskirao prepunjavanje.

Kakva su ti iskustva s trajnosti AGM akua u osobnima autima, ono cca rok trajanja?

Link to comment
Share on other sites

 

E, to me interesiralo. Biti će onda opet AGM kad dođe vrijeme.

Jer vidim nap punjaču (lidl jbg nemam bolji) da na postavki za agm puni većim naponom, ali se spominje da je to i za obične aku po zimi. Ne bi riskirao prepunjavanje.

Kakva su ti iskustva s trajnosti AGM akua u osobnima autima, ono cca rok trajanja?

 

AGM u pravilu traje 2x duže od klasičnih akumulatora, mada ima i izuzetaka, zbog različitog načina vožnje, učestalosti startanja, energetskih potreba vozila itd.

Ali ugrubo, u većini slučajeva 2x

Link to comment
Share on other sites

i tako nas proizvođači automobila natjeraše da dajemo skoro duplo više love za novi akumulator, a mi poslušno zablejasmo jer nemamo kud ni kamo

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da li ti je naplatio pregled akumulatora i koliko?

Ja sam uzeo na kraju beren classic ali veceg kapaciteta (55Ah 480A) s 2 god garancije

na beren akumulatorima sam nasao oznaku proizvodnje (7 mjesec 2018 godine) i testirao sam ih sve da uzmem najbolji i svi su bili isti (svi su imali oko 5,3 mohma otpor)

jedino sto me iznenadilo je to da je tako velik. ocekivao sam oko 3,5-4,5 mohma.

znam da novi automobili dobiju najbolje akumulatore (s otporom  izmedu 2,5-3 mohma) sto sam imao priliku provjeriti na novom BMW-u i zbilja je otpor bio 3 mohma

na kraju sam ga uzeo posto sam prevalio put od sat vremena da bih ga kupio.

Samo bi jos to falilo, da mi naplati pregled akumulatora a kupujem drugi kod njih.

Tu di sam ja bio je dosla bas nova posiljka, doslovno 09/2018 je ovaj moj.

Velim, ja sam htio taj "obicni" ali kad je rekao da je to treca klasa a ovaj gold prva, a razlika 40kn, i ovaj ima 3 god. garancije u odnosu na ove dvije, reko daj taj.

 

Sto se tice AGM akumumatora, spominjete neke tu lude brojke 360 000startanja. Dal to znaci da bi taj aku mogao izdrzati neznam 15 godina? jer to mi nema logike.

Link to comment
Share on other sites

360.000 startanja za vozilo koje ima Start / Stop sustav.  To je naravno samo teorija i marketing, sumnjam da bi u praksi dohvatio tu brojku, ali to dosta ovisi o uvjetima rada. No, u svakom slučaju trebao bi izdržati više od običnog akumulatora  ;o)

Link to comment
Share on other sites

i tako nas proizvođači automobila natjeraše da dajemo skoro duplo više love za novi akumulator, a mi poslušno zablejasmo jer nemamo kud ni kamo


Radi se o autu za S&S sustavom. Nitko tebe ne tjera da kupiš AGM akumulator.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja sam uzeo na kraju beren classic ali veceg kapaciteta (55Ah 480A) s 2 god garancije

na beren akumulatorima sam nasao oznaku proizvodnje (7 mjesec 2018 godine) i testirao sam ih sve da uzmem najbolji i svi su bili isti (svi su imali oko 5,3 mohma otpor)

jedino sto me iznenadilo je to da je tako velik. ocekivao sam oko 3,5-4,5 mohma.

znam da novi automobili dobiju najbolje akumulatore (s otporom  izmedu 2,5-3 mohma) sto sam imao priliku provjeriti na novom BMW-u i zbilja je otpor bio 3 mohma

Uzmi u obzir da su to low-cost akumulatori najklasičnije moguće izvedbe, nisu Ca/Ca i normalno je da im je unutarnji otpor do 5 mΩ

Akumulatori proizvedeni u Ca/Ca tehnologiji imaju manji unutarnji otpor

360.000 startanja za vozilo koje ima Start / Stop sustav.  To je naravno samo teorija i marketing, sumnjam da bi u praksi dohvatio tu brojku, ali to dosta ovisi o uvjetima rada. No, u svakom slučaju trebao bi izdržati više od običnog akumulatora  ;o)

Slažem se s tobom, mislim da je to napuhana brojka koja se može realizirati u nekim idealnim uvjetima. Kao što proizvođači deklariraju prosječnu potrošnju goriva koja nema veze sa potrošnjom goriva u svakodnevnim uvjetima

Radi se o autu za S&S sustavom. Nitko tebe ne tjera da kupiš AGM akumulator.

Imao sam nedavno slučaj, čovjek traži akumulator za Smarta dizela sa S&S sustavom. Odgovarajući AGM akumulator mu je bio preskup, pa se odlučio za klasičan. Ok, ali bez jamstva. Čovjek pita, zašto bez jamstva. Pa zato jer, uz pretpostavku da će i dalje koristiti S&S, klasičan akumulator neće izgurati jamstveni rok, i onda će doći na reklamaciju i reći da akumulator ne valja. Kažem mu, kupite AGM, ili barem EFB, jer tako treba biti. Ili kupite običan bez jamstva. Ili treća mogućnost, kupite običan akumulator negdje drugdje, nemojte ovdje.

Link to comment
Share on other sites

I što napravi taj blesan ?  Kupi akumulator ili ode ?

Nikad nisam mogao razumijeti ljude koji kupe skuplji auto, pa makar on bio i Smart, a onda se čude koliko košta akumulator, servis, ili gume itd.... Pa ima i gradski prijevoz, povoljan taxi, car sharing.... Ali, da, zaboravljam da je auto pitanje statusa i prestiža  ;o)

Osim ako voziš Spačeka kao ja  ;o))))

 

Link to comment
Share on other sites

I što napravi taj blesan ?  Kupi akumulator ili ode ?

Nikad nisam mogao razumijeti ljude koji kupe skuplji auto, pa makar on bio i Smart, a onda se čude koliko košta akumulator, servis, ili gume itd.... Pa ima i gradski prijevoz, povoljan taxi, car sharing.... Ali, da, zaboravljam da je auto pitanje statusa i prestiža  ;o)

Osim ako voziš Spačeka kao ja  ;o))))

 

Kupio. Bez jamstva. 

Link to comment
Share on other sites

Možda i valjaju. Ne piše koliki je presjek kablova. Ako gledaš za dizela, minimum 12mm2.

Al' najjači je natpis "prikladno za vozila sa start/stop sustavom".....

Link to comment
Share on other sites

mene vise zanima dali se s onim njihovim parkside aku udarnim odvijačem stvarno mogu kotači odsarafiti ?

pise tak u opisu, a pod speckama pise

"max moment odvrtanja 300nm

max stezni obrtni moment 100nm

prihvat pola cola"

Ovih 300nm bi sigurno bilo dosta za kotac al nekak mi to  nerealno zvuci za lidl aparat?

Link to comment
Share on other sites

Odlicni.

 

Za skuter do 50 ccm

 

Šlapatalk

 

 

Meni niste jasni vi koji morate imati sve naj naj  za auto, a vozite Renaulte stare 10+ godina. Ja recimo imam kablove "čang šlang" (lošije od ovih iz Lidla) koje sam upotrebio samo jedan jedini put (kupio sam ih isključivo zato što sam ostao bez struje ispred Bauhausa u Splitu) i s istim je auto od 110kW i 2188 ccm (diesel)  startao bez ikakvog problema (naravno od tog puta ih nikad nisam upotrebio, a to je bilo prije cca 3 godine). Znači prema vašoj logici sam trebao kupiti kablove od 500-600 kn da bi mi služili za što? Ako kojim slučajem putom naiđem na Scaniju, Iveca, ili Volva koji je ostao bez struje pa da pomognem čovjeku u nevolji? Ili da se k.rčim ovdje po forumu da imam najbolje kablove? Ili da prespajam s IMT-a 539 na Tomu Vinkovića?

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Kod kablova je stvar jednostavna. Ako je akumulator mrtav, ali mrtav totalno ti kao da ga nema onda treba presjek kabla biti kao što je presjek kabla od akumulatora do alnasera. A ako je akumulator prazan i nema snage onda mu je dovoljno manje jel onda ne treba povući iz drugog akumulatora svu struju koja je potrebna za pokretanje nego manje nesto, ti onu razliku koju tvoj akumulator ne može dati i za to u većini slučajeva ne treba kablovi koji su dovoljni za 100% struje nego čak 10% samo.

Naravno priča stoji da je akumulator još koliko toliko živ a ne umro prije 3 godine.

Link to comment
Share on other sites

Dakle, kad imaš dizela koji su skloniji UBIJANJU akumulatora, bolje je imati poštene kablove da si mozeš pomoći kada akumulator nije samo ispražnjen nego mrtav.

Nadalje, kad je akumulator jako ispražnjen, mnogi se neće sjetiti (ili neće imati vremena) ostaviti 10-20min da se malo nadopuni.

A i ako ti već nešto zauzima mjesto u gepeku, neka to budu pošteni kablovi. Kako je kolega rekao, može biti i 10+ godina stari, ali pošteni.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Možda i valjaju. Ne piše koliki je presjek kablova. Ako gledaš za dizela, minimum 12mm2.

Al' najjači je natpis "prikladno za vozila sa start/stop sustavom".....

Presjek lidlovih kablova je veći od 25mm2. Zato što na njima piše da odgovara vodljivosti 25mm bakrenog kabela. Alu jezgra presvučena bakrom, na prvi dodir su kvalitetni. Također, piše da su za diesele do 3000 ccm.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

mene vise zanima dali se s onim njihovim parkside aku udarnim odvijačem stvarno mogu kotači odsarafiti ?

pise tak u opisu, a pod speckama pise

"max moment odvrtanja 300nm

max stezni obrtni moment 100nm

prihvat pola cola"

Ovih 300nm bi sigurno bilo dosta za kotac al nekak mi to  nerealno zvuci za lidl aparat?

Jasno i glasno, nećeš moci. Uzimali su neki kolege pa vratili.

Link to comment
Share on other sites

Lidl kablovi izbliza, išao danas po nešto drugo pa sam ih malo pogledao.

5baa5843e36fe_IMG_20180925_16212701.thum

5baa584583a8a_IMG_20180925_16484401.thum

Ovo jedino ne znam što je, nisam imao vremena proučavati, to će biti valjda to LED svjetlo :)

5baa5847546e7_IMG_20180925_16213001.thum

Na kraju nisam uzeo, možda sutra jer sam opet tamo u susjedstvu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da, štipaljke ne djeluju baš uvjerljivo. Sve i da pukne nakon 2 korištenja, otplatiti bi se vjerojatno na prvom. Za 100 kn možda ne bi bilo loše imati to u autu, kakvi god da jesu.

Meni su osobno kablovi zadnji put trebali 2002, točno se sjećam da sam na parkingu ispred firme ostavio svjetla na ženinoj petici. Meni to bio prvi renault koji smo imali doma i odmah šok - pa jbt svjetla se ne gase kad izvadiš ključ!?? Ono, ja vozio fiata tada u kojem to naravno radi i čim sam prvi put sjeo u ženin R5 odmah sam se zajebo :)

2010 ne računam jer je aku na cliu dibidus riknuo i nikakvi kablovi ne bi mu pomogli.

Link to comment
Share on other sites

Meni niste jasni vi koji morate imati sve naj naj  za auto, a vozite Renaulte stare 10+ godina. Ja recimo imam kablove "čang šlang" (lošije od ovih iz Lidla) koje sam upotrebio samo jedan jedini put (kupio sam ih isključivo zato što sam ostao bez struje ispred Bauhausa u Splitu) i s istim je auto od 110kW i 2188 ccm (diesel)  startao bez ikakvog problema (naravno od tog puta ih nikad nisam upotrebio, a to je bilo prije cca 3 godine). Znači prema vašoj logici sam trebao kupiti kablove od 500-600 kn da bi mi služili za što? Ako kojim slučajem putom naiđem na Scaniju, Iveca, ili Volva koji je ostao bez struje pa da pomognem čovjeku u nevolji? Ili da se k.rčim ovdje po forumu da imam najbolje kablove? Ili da prespajam s IMT-a 539 na Tomu Vinkovića?

Meni ti "čang šlang" kablovi nisu uspjeli upaliti 86 KS dci dok su palac debeli od HAK-a upalili na prvi zub.

Kod kablova je stvar jednostavna. Ako je akumulator mrtav, ali mrtav totalno ti kao da ga nema onda treba presjek kabla biti kao što je presjek kabla od akumulatora do alnasera. A ako je akumulator prazan i nema snage onda mu je dovoljno manje jel onda ne treba povući iz drugog akumulatora svu struju koja je potrebna za pokretanje nego manje nesto, ti onu razliku koju tvoj akumulator ne može dati i za to u većini slučajeva ne treba kablovi koji su dovoljni za 100% struje nego čak 10% samo.

Naravno priča stoji da je akumulator još koliko toliko živ a ne umro prije 3 godine.

Kod mene ova teorija nije radila,tanki kablovi su bili topli nakon višekratnih neuspješnih pokušaja paljenja a upalio je odmah sa HAK-ovim palac debelim kablovima.Aku je samo bio ispražnjen,nije umro i sad je u Meganu i od tada je svaki puta normalno upalio.

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.