Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

On 02. 08. 2022. at 10:53, ivan.martinko said:

Zasto bi sam zamijenio akumulator ako ti to moze servis napraviti?
Uskoro vise nebudemo posjedovali svoje automobile jer ce i zamjena ulja ili filtera zraka zahtjevati intervenciju u ecu, ko sa npr iphone 13, ne mozes sam nista promjeniti jer svaki dio je kodiran i samo apple servis ga moze popraviti.
Tehnika postaje sve impozantnija i nevjerojatnija mašinerija.

 

 

 

 

 

 

Slažem se. Zašto bi ti netko dozvolio kupiti auto s običnim svjetlima gdje sam žarulju mijenjaš kad ti mogu prodati led Matrix far za 800 eura kad krepe? Više ni Dacia nije povoljna. Imaš led dnevno u faru s običnom žaruljom. Sve super dok ne krepe led. Šta je falilo xenonima? Lijepo svjetle i relativno lako i jeftino se mijenjaju žarulje. 

Edited by dado_sk
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Led dnevna svijetla su najbolji sigurnosni izum ovog doba.. jer su otporne na idiote koji ne razumiju uvjete slabije vidljivosti.. pa nekad treba svijetla upalit i kad nije mrak.. ovako nema greške... a vidljivije su od normalnih svijetala pogotovo po danu. A jbg.. košta da...

Ako se ne varam obvezne su za sve aute od 2012 god.. plus minus neda mi se googlat

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, macan said:

Led dnevna svijetla su najbolji sigurnosni izum ovog doba.. jer su otporne na idiote koji ne razumiju uvjete slabije vidljivosti.. pa nekad treba svijetla upalit i kad nije mrak.. ovako nema greške... a vidljivije su od normalnih svijetala pogotovo po danu. A jbg.. košta da...

Ako se ne varam obvezne su za sve aute od 2012 god.. plus minus neda mi se googlat

Je je, pogotovo otporna na idiote koji se uredno u 11 navecer voze samo s tim istim dnevnim svjetlima, a iza kmica.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Lucky_ZG said:

Je je, pogotovo otporna na idiote koji se uredno u 11 navecer voze samo s tim istim dnevnim svjetlima, a iza kmica.

Viđao sam i to al doduše rijetko... no radije biram to nego kišni dan gdje se sivi i crni auti doslovno stope sa cestom pa kad idem preticat znoj me oblije kako ga nisam vidio...nit svjetala nit išta..

Edited by macan
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Lucky_ZG said:

Je je, pogotovo otporna na idiote koji se uredno u 11 navecer voze samo s tim istim dnevnim svjetlima, a iza kmica.

A to je do idiota koji nisu to racunali u startu... Marušić i slicni usteda na gorivu 0.0001%negore pozicje zadnje... 

Link to comment
Share on other sites

Dnevna svjetla bi trebala biti i odozada, ovak je to polovično rješenje..

Link to comment
Share on other sites

Je je, pogotovo otporna na idiote koji se uredno u 11 navecer voze samo s tim istim dnevnim svjetlima, a iza kmica.

Među njima mi se čini da je najviše vlasnika Peugeota tipa 3008 i 5008… ili mi oni najviše smetaju jer su im DRLovi visoko i blješte za po3.14zdit
Link to comment
Share on other sites

Zakonom primorati proizvodace da led drl bude uparen s automatskim paljenjem kratkih svjetala kada senzor ocita nedovoljno dnevnog svjetla i stvar rijesena.
Kad su mogli ugurati tpms i hrpu drugih stvari u eu zakon, mogli bi i to.
Idiot proof rješenje koje ne kosta puno

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 01. 08. 2022. at 10:52, macan said:

A zašto treba kodirat acu? Za koji auto se to radi? I Zašto?

Zato da auto "prepozna" kad je vrijeme za zamjenu akumulatora 🙂

On 01. 08. 2022. at 12:57, Ivan1902 said:

Koliko znam, na vozilima VAG koncerna, zato da ECU zna o kojem je akumulatoru riječ i koliko starome, pa shodno tome, prilagođava se način punjenja.

Poslano sa mog SM-G988B koristeći Tapatalk
 

... zato da ECU "zna" koliko si puta upalio auto. ECU, između ostalog, broji i startanja motora. I kad dostigneš magičnu brojku, šta se dogodi, e pa "vrijeme" je za zamjenuuuu

On 01. 08. 2022. at 18:00, Lucky_ZG said:

 A navodno jer kompjuter odreduje program punjenja itd ovisno o stanju akumulatora.

A onda je svizac smotao čokoladu 🙂

On 01. 08. 2022. at 22:01, ivan.martinko said:

Ak se uzme isti Ah i isti A najcesce ne treba kodiranje.
Ako se uzme vw aku, pogotovo..
04ab2ac3f5e4bcb479972927e4979712.jpg

Ovo je Varta

On 02. 08. 2022. at 8:11, direstraits said:

Ne samo vag, kod akumulatora koji su start/stop pa imaju modul praćenja stanja napunjenosti. Renault npr pita da li je ugrađen novi aku na displeju nakon skidanja klema. 

Što njega svrbi jesmo'l stavili novi akumulator ili ne? Dokle to može ići? Još malo pa ćemo morati unosit u ECU marku tekućine za stakla kad nadolijemo

On 05. 08. 2022. at 7:22, dado_sk said:

Slažem se. Zašto bi ti netko dozvolio kupiti auto s običnim svjetlima gdje sam žarulju mijenjaš kad ti mogu prodati led Matrix far za 800 eura kad krepe? Više ni Dacia nije povoljna. Imaš led dnevno u faru s običnom žaruljom. Sve super dok ne krepe led. 

Samo pare. Uvode se sve kopleksnija (i skuplja) rješenja kako bi se od kupca izvukla extra parica kad dođe vrijeme za to

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ECU broji startove, to je točno. ECU navodno proglasi akumulator lošim ako napon verglanja previše pada. Zna napon, zna temperaturu vanjskog zraka i zna koliko bi napon trebao pasti.

Vidio sam da se mijenjaju crne EFB Varte na VW nakon nešto više od 3000 startova. Tester bi pokazao nešto više od 60% startne struje.

To bi se moglo još cijediti ali koliko i to još uz start/stop….

Link to comment
Share on other sites

Meni niš nije javio, primjetio sam par dana prije da nekak cudno pali, i onda jedno jutro sve one ko poruke za greske poceo izbacivat na tren i jedva upalio... odma sam znao šta je... da sam cekao jos samo malo negdje bi ostao.. neupaljen 😀

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, macan said:

Meni niš nije javio, primjetio sam par dana prije da nekak cudno pali, i onda jedno jutro sve one ko poruke za greske poceo izbacivat na tren i jedva upalio... odma sam znao šta je... da sam cekao jos samo malo negdje bi ostao.. neupaljen 😀

Pa najlakše ti je bilo izmjerit bateriju i rešio si dilemu.

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, trapavi said:

Pa najlakše ti je bilo izmjerit bateriju i rešio si dilemu.

Pa ako razumiješ ironiju oko programiranja acua ili resetiranja brojanja paljenja i sl. gluposti.. a realno komp je sam mogao izbacit da je aku za zamjenu... itekako mjeri vanjsku temperaturu i zna napon koji mu je...

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, macan said:

Pa ako razumiješ ironiju oko programiranja acua ili resetiranja brojanja paljenja i sl. gluposti.. a realno komp je sam mogao izbacit da je aku za zamjenu... itekako mjeri vanjsku temperaturu i zna napon koji mu je...

Ja doduše ne znam dali taj kompjuter sam javlja kad padne napon ili ne , no nikakav problem nije stavit za početak voltmetar na minus i plus i izmjerit napon. Ako je malen ionako treba ić u zamjenu a kako vidim i programiranje  .

Link to comment
Share on other sites

Just now, trapavi said:

Ja doduše ne znam dali taj kompjuter sam javlja kad padne napon ili ne , no nikakav problem nije stavit za početak voltmetar na minus i plus i izmjerit napon. Ako je malen ionako treba ić u zamjenu a kako vidim i programiranje  .

Srecom nije mi prvi auto pa ni prvi acu koji sam mjenjao pa znam vec prepoznat šta je, imam 3 multimetra doma pa zaista da nije toliko plastika preko acua bi ga piknuo da vidim al to ave zatvoreno ko namjerno...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Malo da dodam mog iskustva u ovu temu.

2 iz Mazde

Iskustva a losim premium brendovima,

IMG_20221227_190622.thumb.jpg.f47c2d195bd3e31be0b3a852364dab7b.jpgIMG_20221227_190614.thumb.jpg.4b906954e41f010d27b15ff68be0cb8f.jpg

Jako razocaravajuce, krepao nakon "3" godine i cca 5000 km uz redovno dopunjavanje. Na zalost na aerodromu dok je bio mjesec dana "stat" ostade mi kabinsko svetlo upaljeno i aku na 0.1V svucen u srce zime na -20.

Akumulator je nakon toga napunjen doma. Imao sam sl aku iz posta u gepeku za rezervu jer sam mislio da alarm polako vuce svejedno. 

Izgleda je od prvog dana doticni "cureo" jer danas nakon punjenja padne na 11.8V u manje od 24h a tad sam mislio da alarm izvucr

Drugo pomalo razocaranje - zbog cijene je 

IMG_20221227_182510_014.thumb.jpg.b6c07a7c4850aa738b5be6692662e64b.jpg

IMG_20221227_182519_374.thumb.jpg.06aadda321d8691b762a0712da2ff7f7.jpg

Imao slicnu i u Megane 2 starom. 

U mazdi ga zamjenio jer se uvijek ponasao slabo. Anlaser je 2.2kW i nekako nikad nije bilo to to. Nakon punjenja isto... Identicno sam imao na meganovom . Na testiranju pokazu sve super ali vergla dosta slabije nego sto treba (slabije nego s "punim" exide od gore). 

 

 

I iznenadjenje na kraju u Laguni 3, 2.0dci s oem Renault (rekao bih)  ugradnja (dosao s autom kad sam ga kupio, ja godisnje 2-3 puta napunim akumulator). I dan danas pali i vrti ko pravi, datum utisnut uz najlu.... Auto na 250000+km  (tu su uglavnom duge relacije, do dela imam 25km, do vrtica 7km, najbliza trgovina 2km)IMG_20221227_182532_298.thumb.jpg.d044204fc1479e362beaad52ad9f018f.jpg

Ujedno savjet. Aute u gradskoj voxnji punite povremeno, pre zime minimum, pogotovo start stop. Akumulator se ne moze dopunit tolko brzo kolko ga se prazni u gradskoj voznji. Nije pitanje snage alternatora nego prosto vremensko ogranicenje da to traje jer je ograniceno naponom punjenja... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@aquarius, sta je kod tebe best buy po pitanju kvalitete?

Aku cu stavljati u gepek tako da mi dimenzije nisu "ogranicenje" tj ako nema u japanskom (yuasa iz gornjeg posta) standardu, i ako mi je na isto mesto uz malu modifikaciju seo i Exide. 

Auto je "weekend" car, uz periodicno punjenje, 2.2kW starter kao sto rekoh ... 

Jel Varta bolja od potonjih? Za Optimu (cilindricni agm) sam isto cuo da su jako pali u kvalitetu.. 

Ne znam kolko mi je pametno preci na LiFePo mada nema ih bas puno u ponudi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Evo, ovi koji su plaćeni za pisanje, obično pišu peezdarije...

1982420257_PXL_20230101_0934184432.thumb.jpg.91928064cf6db2fa2c208cbc18b93967.jpg

Link to comment
Share on other sites

A ti mislis da je elektricna instalacija jednako dobra na novom autu i na onom starom 10+ godina?

Link to comment
Share on other sites

Naravno da nije, ali nije to najbitniji faktor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, ivan.martinko said:

A ti mislis da je elektricna instalacija jednako dobra na novom autu i na onom starom 10+ godina?

Ivane, ti mislis da je Laguna 3 2.0dci na 250ooo km (i moja pretpostavka akumulator isto tolko) nov auto a ne pohaban? I onda uz to usporedis 2 premium akumulatora (cemovno u samom vrhu... Exide je 190€ kostao). 

 

Novinari naravno pisu sta pisu... Oni tvrde i da nema razlike u kvaliteti auta prodanog na balkanu s onog za njemacko trziste.  

Link to comment
Share on other sites

Jedan udarac iz prošlosti 

JUS N J3.721

PXL_20230101_113406320.thumb.jpg.63e80bdafd62c81b5fd50be7dbcdd704.jpg

Edited by filipbabok
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Nego, savjet za kvalitetan acu koji me nece ovako razocarat??

Inace se razmisljam kuoit AGM trgovackog lanca lokalnog (Biltema).. 4 godine garancije.

Inace sam ocito baksuz s akumulatorima. 

Nakon 7-8god koristenja Lidlovog punjaca on odapeo i reko pocasticu se C-Tek mxs5. Kupim battery monitor prikljucke na akumulator (da se ljepo puno a ne spajanje klemnama) plus kao pokazuje napunjenost akumulatora (preko napona iskljucivo).

Od 3 ta jedan radi nakon 2 god, druga dva krepala u par mjeseci (na jedrilici i na mazdi)

C-tek krepao nakon malo vise od 13 mjeseci...  Na garanciju ga dao oni mi samo vratili pare i uzeo sam od tog trgovackog lanca , 1, 5 i 10Ah punjenje plus rcondition mod koji drzi sat vremena a ne kao C-Tek sekundu dvije... 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MilosB said:

C-Tek mxs5

To je prejeftino, kupi neki profi i trajat će. Biltema aku su sasvim ok, sačuvati račun i deri. Njima rade baterije exide/varta/fiamm i rade posao. Druga stvar je šta je kvaliteta generalno uqrac otišla 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.