Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

Kad stavljate novi aku, čepić na ventu skinete samo sa jedne ili sa oba dvije strane ?

Link to comment
Share on other sites

On 28. 09. 2020. at 18:54, Med0 said:

Akumulator Exide 62Ah koji sam kupio prije cca 2.5god po preporuci kolege @aquarius je bio danas na testeru. Rezultati su:

01.05.2018: CCA 590A
28.09.2020: CCA 544A

Prilično dobro za akumulator koji je deklariran na 520A i nije vidio punjač :D
Auto se vozi svaki dan.

To je stvarno dobar aku, šteta što ga više nema za nabaviti

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 01. 10. 2020. at 17:06, Lowlife said:

Danas se ionak rade akumulatori da rade 3-4 godine. Sve izvan toga je extra. Ovi sta drze 7 god su originali a i alternator i elektronika je ok pa drze taj period. Od marki u zg: yuassa, excide, topla, varta..

Yuassa slovi kao top ali eto meni drzala 3 god i nesto sitno i bye bye. Tako da spremi lovu i nadi najjeftiniji jer danas vise nemas garancije ni pravila. Ja sam relativno zadovoljan na drugom autu sa schneider akumulatorom iz solar shopa na velesajmu. 75ah je bio oko 400kn ako das stari.

Nije samo u tome stvar. Uzmimo u obzir da su današnji automobili puni elektronike, ne samo start&stop nego i sve ostalo što se ugrađuje u aute. Naslušam se skoro svakodnevno spike tipa "eee, a davno, u mojen stojad'nu akumulator bi traja' 10 godina, znaš oni akumulatori, iz Trepče, eee" i slično. A šta je stojadin, fiat uno, R4, opel kadet itd imao od elektronike? Ništa! Eventualno radio. Danas u autu ima kilometara žica za napajanje svih silnih čudesa. 

A ove najjeftinije akumulatore bih preporučio samo za automobile starosti 10+ godina. To jednostavno nije pouzdano za novija vozila. Schneidera neću ni komentirat'. On i Yuasa su dva, ne različita svijeta, nego galaksije. Akumulator se ne kupuje baš svako malo, a razlika između jeftinjaka i nečeg malo boljeg je sto-dvista kuna, što je ništa u usporedbi s kvalitetom. Ne kažem da se triba razbacivati s novcima, ali nađe se kvalitetan akumulator po povoljnoj cijeni. Ne valja škrtariti, tih parsto kuna razlike je pametno uložen novac. Nije ovo nikakva prodika, da se itko nađe uvriđen, svak' kupuje za svoje novce šta ga volja.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Mozda ima veze iz koje tvornice yuassa dode. Ali eto ovu moju je pretekao schneider. Razlika u cijeni je oko 300kn dakle dobis skoro 2x ova jeftina za jedan dobar koji ima vijek trajanja isto kao i ovaj "malo slabiji brand". Ja sam naravno uvijek za kupovanje top brandova ne samo kod auti nego i u svemu ostalom. Ali po rijecima trgovca danas je sve isti k.. garancija je 2 godine na skoro sve akumulatore i nakon toga drzi jos tolko i dovidenja. Pa gdje bi dosli proizvodaci da prodaju svako 10 god po 1 akumulator.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Lowlife said:

Mozda ima veze iz koje tvornice yuassa dode. Ali eto ovu moju je pretekao schneider. Razlika u cijeni je oko 300kn dakle dobis skoro 2x ova jeftina za jedan dobar koji ima vijek trajanja isto kao i ovaj "malo slabiji brand". Ja sam naravno uvijek za kupovanje top brandova ne samo kod auti nego i u svemu ostalom. Ali po rijecima trgovca danas je sve isti k.. garancija je 2 godine na skoro sve akumulatore i nakon toga drzi jos tolko i dovidenja. Pa gdje bi dosli proizvodaci da prodaju svako 10 god po 1 akumulator.

Evropski tipovi Yuase se proizvode u Engleskoj. E sad, razlika je da li si imao Yuasu seriju 1000, seriju 3000 ili seriju 5000. Serija 1000 je jeftinjak, 3000 srednja klasa, a 5000 top. A Shneider je... a ne znam što reći. To je mađarski jeftinjak. Dabogda kod tebe dugo poživio.

Ova izjava trgovca je smiješna. Što on prodaje u toj trgovini, krumpire? Jel ista tcl ili sony tv? Jel ista Matador ili Michelin guma? Možemo tako unedogled. Kvalitet izrade klasičnih akumulatora s tekućim elektrolitom više ne može pratiti razvoj auto industrije. Svi noviji auti sad imaju AGM ili minimalno EFB baterije, a ni oni ne traju duže od 5-7 godina. 

Link to comment
Share on other sites

5-7 godina se u razvijenim državama cijeli auto vozi, svaki sklop je projektiran da toliko radi, skupa sa baterijom..žalosno al je tak..

duže će naravno trajati ako se vozi duge ture pa nije rijetkost da šoderaš dopelja iz njemačke auto star 5-6 godina sa 400 000km i original akumulatorom koji nakon pola godine kraćih relacija izdahne..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Schneider 45Ah sam dobio sa starim R19 benzincem. Teško je verglao, a nije bio niti godinu dana star.

Nakon dvije godine uzeo Bosch Silver 74Ah. Auto ljeti verglao k'o mlinac, napon verglanja po zimi ispod nule 10.8V :D

9 hours ago, Alen said:

Medo nabavio tester i sad kreće u akciju provjere prije sezone :)

Već sam jednom kolegi dijagnosticirao loš akumulator.  SOH ispod 50%, SOC ispod 80% nakon sat vremena svakodnevne vožnje po otvorenoj cesti, napon verglanja 8.1V.

Bar mu je alternator (jako) dobar :) 14.1V ler, 14.3V u okretajima, ripple oko 160mV. Auto je Polo d-zlo iz 2004. alternator nikad diran.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Prošlu zimu na scenicu zamijenio tvornički Varta AGM iz 2012. Po mjerenjima u 12/2018 imao je SOH 62%, SOC 76%, 12.4V (direktno nakon 15 min vožnje) i 472/760 A,

Godinu dana kasnije, u 11/2019 imao je SOH 62%, SOC 81%, 12.4V direktno nakon 5 min vožnje, procijenjeno isto 472/760A.

Dva različita testera su dali iste rezultate i oba otpisali aku kao gotov.

Po hladnijim danima ujutro na aku sam mjerio 12-12.2V. Auto je vožen svaki dan i Lidl jednostavni punjač nije htio puniti aku dulje od 5 minuta proglasivši ga punim.

Auto je 2 zime najnormalnije palio i tu kod mene doma ljeti na +30°C i zimi na -10°C na planini na snijegu. S jednim krepanim grijačem koji je zamijenjen tek u 01/2020.

Aku zamijenjen u 12/2019,  preventivno jer sam na dijagnostici našao da su se počele pojavljivati greškice tipa "Voltage too low" po raznim ECUima.

Koliko je još mogao, nemam pojma, ali sad sam barem siguran da me neće ostaviti negdje u pripizdini.

Auto je prošli vlasnik vozio s upaljenim S&S koji sam ja kasnije isključio i sudeći po broju startova zabilježenih u ECU, nije mu bilo lako.

Zato sam pitao, bilo bi zanimljivo izmjeriti koliko stvarno motor povuče struje dok anlasa i izmjeriti aku na način da se stvarno optereti.

 

Link to comment
Share on other sites

Moj zimi potegne ispod 200A. Ljeti oko 120A, a na vruć motor oko 90A. Peak je sigurno puno veći u trenutku okretanja ključa, ali moja strujna kliješta imaju samo tri očitanja u sekundi.

Međutim pravi pokazatelj je pad napona kod verglanja. Tu vidiš koliko je akumulator opterećen. Što je manji napon verglanja to je aku više opterećen. Pri verglanju napon ne bi trebao pasti ispod 9V.

Link to comment
Share on other sites

Pitanje za upućene. U Meganu imam onaj DESS aku od 19Ah i čitam već dugo vremena na stranim forumima da ih sve više i više ima problem ukoliko se auto ne koristi svakodnevno. Ja sam sad u situaciji da sam dobio auto od firme i prođe i po tjedan dana da ne upalim svoj auto, jer jednostavno ne stignem, pa danas kad sam ga upalio, izbacio mi je poruku, akumulator slab, napuni akumulator. Tako da je moje pitanje, koji punjač bi mi bio potreban za tu vrstu akumulatora? Obični, neobični, poluneobični? Planirao sam ga staviti na punjač kad znam da ga neću voziti nekoliko dana, pa nek ga održava na životu. Kako dolaze i hladniji dani, toga me još i više strah. Nije problem što on neće možda u jednom trenutku htjet upaliti, nego je problem što će to napraviti u najgorem mogućem trenutku, poznavajući gospodina Murphya

Link to comment
Share on other sites

1.punjač digitalni sa funkcijom održavanja, CTEK npr, može i mali
2.imaš dostupan reprogram softvera za bolje punjenje akumulatora u vožnji (servis Renault)

Sent from my DUB-LX1 using Tapatalk

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Med0

Nemam profi mjerač za napon, ali ovo se očitavalo preko OBDa, baza od Clipa. Moj ELM nije baš najbrži, ali uspio je uloviti gdje je auto zaverglao i na koliko je pao napon :)

 

 

2019_11_06_09_54_43_CompatWindow.png

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Marko_Os said:

Pitanje za upućene. U Meganu imam onaj DESS aku od 19Ah i čitam već dugo vremena na stranim forumima da ih sve više i više ima problem ukoliko se auto ne koristi svakodnevno. Ja sam sad u situaciji da sam dobio auto od firme i prođe i po tjedan dana da ne upalim svoj auto, jer jednostavno ne stignem, pa danas kad sam ga upalio, izbacio mi je poruku, akumulator slab, napuni akumulator. Tako da je moje pitanje, koji punjač bi mi bio potreban za tu vrstu akumulatora? Obični, neobični, poluneobični? Planirao sam ga staviti na punjač kad znam da ga neću voziti nekoliko dana, pa nek ga održava na životu. Kako dolaze i hladniji dani, toga me još i više strah. Nije problem što on neće možda u jednom trenutku htjet upaliti, nego je problem što će to napraviti u najgorem mogućem trenutku, poznavajući gospodina Murphya

Samo obrati pažnju da li je ta baterija lithium... Negdje su išle obične, a negdje lithium. Ako je klasična olovna baterija, onda bilo koji tzv pametni punjač, odnosno koji puni i održava akumulator, da ga možeš imati spojenog i mjesecima ako treba. Ako je lithium, onda treba i punjač za takve baterije.

Link to comment
Share on other sites

Evo ovakva ista je kod mene. E sad jel Li, ebite mec786203e43c794ae846af62860809e56.jpg

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To su kondenzatori, 2.7V 650F. Drugi dio je klasican akumulator koliko vidim.

Edit:U specifikaciji kazu da je litij. Pitaj servis cim ga odrzavati.





  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jbg, u uputstvima piše samo da je baterija koja se ne održava i da ako treba puniti, da pratim upute proizvođača punjača i da ako imam DESS naljepnicu, da zamjenu baterije prepustim servisu

Edited by Marko_Os
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To nisu kondenzatori. To su superkondenzatori :)

Upute da se obratiš servisu su radi toga jer te taj superkondenzator može ubiti ako dotakneš plus i minus (elektroliza krvi i ostalih fluida). Zaštita na radu u servisima prilikom izmjene ovih stvari je na malo višoj razini.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Na naljepnici akumulatora pise vrla(agm). To sam tek naknadno vidio. Stavili su premalu bateriju koja nije adekvatna za taj motor, pa su paketom kondenzatora rjesili problem pokretanja motora. Ctek bi to trebao ok odraditi po pitanju punjenja. I ne kuzim na koji nacin bi te tako nesto ubilo? I dalje su naponi 12-14V...

Poslano sa mog M2007J20CG koristeći Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Izdao me Magnetti Marelli Prima aku nakon 5 godina na Klitaču, uz nemar i neodržavanje. Nisam ga nikad dopunjavao ručno, a auto je znao provesti tjedan dana bez paljenja pa nakon toga par kratkih relacija.
Uzeo Exide Excell (44ah, CCC 420A) i usput dao reparirati anlaser, na kojem je bendiks zvrndao jedno 3 godine na hladnom paljenju. Exide je očito stajao dugo na polici jer je napon bio 12.3V, tak da sam ga prije upotrebe ostavio skoro cijeli dan na smart punjaču iz Lidla.

Alternator je još zdrav nakon skoro 18 godina, puni na 14.2V bez potrošača.

1 dan downtime i ~ 100 eurića manje :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 09. 10. 2020. at 16:10, Marko_Os said:

Evo ovakva ista je kod mene. E sad jel Li, ebite mec786203e43c794ae846af62860809e56.jpg

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 

To ti je agm-vrla akumulator. Olovni bez tekućeg elektrolita. 

image.png.bca62601895015788c67950446022eea.png

On 12. 10. 2020. at 8:13, Ivan1902 said:

Tko proizvodi ove trenutne Beren AGM akumulatore? Konkretno ovaj od 95Ah....

Njemačka je proizvodnja. Panther Batterie, mi smo ih rebrandirali u Beren. U rangu Varte.

image.thumb.png.61f54e293ed8b12d830f72fb4b0fad0a.png

On 09. 10. 2020. at 18:14, Chorka said:

I ne kuzim na koji nacin bi te tako nesto ubilo? I dalje su naponi 12-14V...
 

Pusti napon, on ne ubija kao struja 🙂 Ti kondenzatori izvlače iz baterije velike startne struje, nije se igrati s time.

On 09. 10. 2020. at 18:14, Chorka said:

Ctek bi to trebao ok odraditi po pitanju punjenja. 

To sigurno

Edited by aquarius
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 28. 09. 2020. at 18:54, Med0 said:

Akumulator Exide 62Ah koji sam kupio prije cca 2.5god po preporuci kolege @aquarius je bio danas na testeru. Rezultati su:

01.05.2018: CCA 590A
28.09.2020: CCA 544A

Prilično dobro za akumulator koji je deklariran na 520A i nije vidio punjač :D
Auto se vozi svaki dan.

 

Jučer sam za ženin Clio uzeo novi aku pa sam usput zamolio prodavača da testira mog. Koristio je nekakav C-Tek tester.
Od 30.4.2018 je pao na 450A, a bio je i na punjaču par puta godišnje, ali radim kraće relacije od tebe pa bi to mogao biti razlog. Mislim da je i moj bio nešto iznad deklarirane vrijednosti kad je bio nov.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.