Jump to content

naši akumulatori - bivši, sadašnji i budući


filipbabok

Recommended Posts

citajuci na interwebu naidjoh na ovo :D

gruba podjela ispraynjenosti akumulatora

100% charged is 13.2V-12.8V.

75% is 12.4 V.

50% is 12.2 V.

25% is 12.0 V.

Anything lower than 12 volts is extremely discharged and should be re-charged as soon as possible.

opcenito za obicne akumulatore ispod nekih 80% nije pozeljno tako da....

Link to comment
Share on other sites

citajuci na interwebu naidjoh na ovo :D

gruba podjela ispraynjenosti akumulatora

100% charged is 13.2V-12.8V.

75% is 12.4 V.

50% is 12.2 V.

25% is 12.0 V.

Anything lower than 12 volts is extremely discharged and should be re-charged as soon as possible.

opcenito za obicne akumulatore ispod nekih 80% nije pozeljno tako da....

 

Ne znam stoji li tamo, ali trebalo bit. Dakle, ovo gore vrijedi pri 26,7 Celzijusa. S promjenom temperature dolazi i do promjene gustoće elektrolita pa onda i napona i ostalih veličina.

A kod olovnih baterije nije dobro da kapacitet pada ispod 70%, barem ne učestalo. Zato se kaže da to nisu Deep Cycle baterije.

Link to comment
Share on other sites

Nepise al to znam od ranije :)

Bi ti se dalo napisati pad napona kad je 10°C i kad je 0°C temperatura akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

Ja izmjerio na cca 10° C na jednom autu 12.5, a na drugom 12.3. Oba nisu vožena od jučer popodne.

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

Nepise al to znam od ranije :)

Bi ti se dalo napisati pad napona kad je 10°C i kad je 0°C temperatura akumulatora.

Čuj, uvijek ti je cca 0.01 V po Celzijusu. E sad, pitanje je kolika je tebi voltaža potpuno napunjenog akumulatora pri 26,7 Celzijusa. Kod nekih je to 12,5 , kod nekih 12,6 a u iznimno rijetkim slučajevima sve tamo do 12,7...
Link to comment
Share on other sites

Svaka voda koja nema otopljenih minerala jr poželjna, bila demineralizirana destilacijom, ili nekom drugom metodom.

Tako je, samo sto u demineraliziranoj vodi nisu odstranjene organske čestice pa neki proizvodjaci akumulatora nalazu koristenje iskljucivo destilirane vode, dok neki dozvoljavaju koristenje i demineralizirane... Ne znam sto i kako moze prezivjeti u takvim uvjetima, no dobro... :/ Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

Tako je, samo sto u demineraliziranoj vodi nisu odstranjene organske čestice pa neki proizvodjaci akumulatora nalazu koristenje iskljucivo destilirane vode, dok neki dozvoljavaju koristenje i demineralizirane... Ne znam sto i kako moze prezivjeti u takvim uvjetima, no dobro... :/

Ti vjerojatno misliš na mikroorganizme, a ne organske čestice. Pošto se organske tvari (recimo razno-razna ulja, ili etilen glikoli) ne otapaju u polarnim otapalima (voda) njih se lako odstrani dekantiranjem, ili u slučaju krutine sedimentacijom i dekantiranjem. Isto tako mikroorganizme se može ubiti dodavanjem vapnenog mlijeka, ili ozoniranjem. Recimo meni u laboratoriju za kemijska ispitivanja (kudikamo važnija kvaliteta reagensa)se nigdje ne propisuje da voda treba biti demineralizirana, ili destilirana (redestilirana) već se isključivo propisuje vodljivost koja mora biti u granicama < 0,5 mS/m. Takova vodljivost može postići isključivo redestilirana voda.

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Ti vjerojatno misliš na mikroorganizme, a ne organske čestice. Pošto se organske tvari (recimo razno-razna ulja, ili etilen glikoli) ne otapaju u polarnim otapalima (voda) njih se lako odstrani dekantiranjem, ili u slučaju krutine sedimentacijom i dekantiranjem. Isto tako mikroorganizme se može ubiti dodavanjem vapnenog mlijeka, ili ozoniranjem. Recimo meni u laboratoriju za kemijska ispitivanja (kudikamo važnija kvaliteta reagensa)se nigdje ne propisuje da voda treba biti demineralizirana, ili destilirana (redestilirana) već se isključivo propisuje vodljivost koja mora biti u granicama < 0,5 mS/m. Takova vodljivost može postići isključivo redestilirana voda.

 

Upravo to. Bilo bi teško, tj. skupo odstraniti sve organske čestice (dakle, sve spojeve koji imaju atom ugljika).

Još jedna stvar, demineralizirana voda je nešto jeftinija, opet zbog samog postupka...

Link to comment
Share on other sites

Upravo to. Bilo bi teško, tj. skupo odstraniti sve organske čestice (dakle, sve spojeve koji imaju atom ugljika).

Još jedna stvar, demineralizirana voda je nešto jeftinija, opet zbog samog postupka...

Imaš više vrsta demineralizacije. Od ionske izmjene, preko srebrovih iona do elektromagneta.  Definitivno je destilacija (ili redestilacija) najkvalitetnija.

Link to comment
Share on other sites

Da li bi kondenzat iz klima uređaja mogao poslužiti za akumulator?

Puno je bakterija, filip kaže da bakterije nisu poželjne. Ali u globalu da.

Link to comment
Share on other sites

Da li bi kondenzat iz klima uređaja mogao poslužiti za akumulator?

 

Puno je bakterija, filip kaže da bakterije nisu poželjne. Ali u globalu da.

Malo OT  , Kemičari, Izazivaju li te bakterije, iz klime, Legionelu? 

Edited by duel
Link to comment
Share on other sites

Malo OT , Kemičari, Izazivaju li te bakterije, iz klime, Legionelu?

Klima i voda iz vodovoda koja je duze stajala u istom.
Link to comment
Share on other sites

Puno je bakterija, filip kaže da bakterije nisu poželjne. Ali u globalu da.

Hehe, ne kažem ja. Samo prenosim sto govore proizvodjaci baterija. Ali ne bismo se trebali brinuti o tome ovdje. Prvo, destilirana voda je doata jeftina, a drugo... Koliko nas ovdje ima aku s čepovima? Možda 5%? :)
Link to comment
Share on other sites

Hehe, ne kažem ja. Samo prenosim sto govore proizvodjaci baterija. Ali ne bismo se trebali brinuti o tome ovdje. Prvo, destilirana voda je doata jeftina, a drugo... Koliko nas ovdje ima aku s

čepovima? Možda 5%? :)

 

Ima ja jedan s čepovima, ali samo zato što sam kupio rabljeni auto prije 2 godine i došao je s takvim :)

Kad kupujem novi aku uvijek uzimam ove "bez održavanja".

U subotu sam išao provjeriti/doliti destilirane (2. put u 2+ godine) i pokušaam se sjetiti gdje je graničnik do kojeg se nalije, nisam još ni sad siguran da nisam previše nalio, otišlo je 2 dl vode u aku.

Link to comment
Share on other sites

Ima ja jedan s čepovima, ali samo zato što sam kupio rabljeni auto prije 2 godine i došao je s takvim :)

Kad kupujem novi aku uvijek uzimam ove "bez održavanja".

U subotu sam išao provjeriti/doliti destilirane (2. put u 2+ godine) i pokušaam se sjetiti gdje je graničnik do kojeg se nalije, nisam još ni sad siguran da nisam previše nalio, otišlo je 2 dl vode u aku.

Pa taj je onda bio pravo żedan :) u svakom slučaju, treba nadoliti (opet ovisi o proizvođaču i njegovim navodima) 10-20 mm iznad gornjeg ruba ploča. No, postoji i oznaka na nekim baterijama, da...

P.s. sad si me s ovim "bez održavanja" podsjetio kako su ih neki intelektualci zvali "suhi" u uvjerenju da, ako nema čepa - nema ni tekućine unutra... :D

Link to comment
Share on other sites

Obicno iznad ploca ima plastika,kao granicnik, njega treba prekriti.

 

Ovo je neki sfušani fiamm.  Ili sam ćorav ili direkt iznad ćelija nema ničega. Ima ta neka plastika bočno u svakoj rupi, ćelije su bile pokrivene elektrolitom, nadolio sam do toga, ali to mi se sad čini visoki "vodostaj", nekako je cm do donjeg ruba čepa.

Vidjeti ću za vikend ako ne izlazi ništa van na odušak, onda je dobro :)

Link to comment
Share on other sites

I ovi bez odrzavanja imaju cepove samo nisu tako lako dostupbi da ih ne bi svako isao njakat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Čini se da moj Bosch S4 ne zna za zimu. Maloprije je u autu bilo -9.5°C, a napon mu je 12.7V nakon prespavane noći.

 

01012015037.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uzeo starom TAB 55/500 za 380kn pod uvjetom da das stari aku pod racun...cijena super,vjerujem da modus nece imat dugo problema s paljenjem:)

Link to comment
Share on other sites

Danas mi se u voznji pojavi upozorenje "battery charging" koje je trajalo 5 min i nestalo? Po ovim hladnoćama pali bez problema a trenutno nemam instrument da izmjerim napon. Jel moguce da zafrkava altenator?

Link to comment
Share on other sites

Testirao sam pad napona kod verglanja na -9 veceras prije đira do grada. Ne pada ispod 10V i brzo kresne. Nije uopce lose za 3.5god star akumulator. Mislio sam da sam možda bezveze kupovao 60Ah S4 akumulator za Clia 1.2 16V ali sad mi je drago da jesam.

 

 

Danas mi se u voznji pojavi upozorenje "battery charging" koje je trajalo 5 min i nestalo? Po ovim hladnoćama pali bez problema a trenutno nemam instrument da izmjerim napon. Jel moguce da zafrkava altenator?

 

Da, upravo to. To javi kad napon padne ispod otprilike 13.5V. Ima za kupiti ovakvih stvari za 50-80kn po dućanima koje ubodeš u utičnicu od upaljaca i pokaze ti napon u autu.

Link to comment
Share on other sites

Danas mi se u voznji pojavi upozorenje "battery charging" koje je trajalo 5 min i nestalo? Po ovim hladnoćama pali bez problema a trenutno nemam instrument da izmjerim napon. Jel moguce da zafrkava altenator?

Ne, nego ti je napon akumulatora pao ispod odredjene granice. Najverovatnije ti je auto stajao dugo pre voznje ili si drzao neke potrosace upaljene uz ugasen motor. L3 ima ugradjen sistem nadzora stanja akumulatora i po potrebi, ukoliko padne napon ispod odredjene granice ispisuje upozorenje "battery charging". Isto tako u stanju je recimo da ugasi radio ili navigaciju samostalno da ne bi ECU i UCH ostali bez preko potrebne struje.

Meni se dogodi recimo da kada sredjujem enterijer ako ne ugasim osvetljenje kabine (2x 15w + 2x5w + 2x5w i 5w u gepeku - ukupno 55 W) posle nekih sat vremena (naravno, uz otvaranje i zatvaranje vrata kako bi se ponovo aktiviralo osvetljenje, jer se ono gasi samostalno nakon 20 minuta neprekidnog rada bez novih impulsa sa brava) da ispise poruku na displeju BC-a please charge battery.. nakon 5 minuta rada u leru, poruka nestaje, tako da nemas brige.

Ako dodje do smanjenog rada alternatora, displej BC-a postaje narandzast ili crven, u zavisnosti od kvara i ispisuje battery recharging fault.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.