Jump to content

Proklizavanje lamele


tomislavwarm

Recommended Posts

Ovako auto ima oko 330 tkm (78 kw 2007 godište)... Počela je lamela lagano proklizavati (osjetim to prilikom uzbrdice i kad nagazim gas, mijenjanje brzine)... Bio sam u servisu te su mi rekli da uz promjenu kvačila (lamele, korpe...) moram mijenjati i zamašnjak... Zamašnjak košta 5500 kn. Iako mi je ovo prvi glas da se mora mijenjati zamašnjak je li ima neko iskustva sa tim na prijašnjim automobilima ? 

 

Pitanje:

 

Moram li mijenjati zamašnjak sa kvačilom ili da vozim još dok ne skupim para za to?

 

Koliko dugo će još držati (zamašnjak) nakon što promijenim kvačilo ?

 

I naravno iskustva? 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ako je otišao (preveliki aksijalni i radijalni pomaci) onda bi ga trebalo promijeniti, a s obzirom na kilometražu i obavezno. Radi se o zamašnjaku napravljenom iz dva djela koji su međusobno povezani, a za prigušenje vibracija koriste opruge. Ako ti je verzija s novim dvomasenim zamašnjakom skupa, postoji alternativno rješenje u vidu zamjenskog seta s jednomasenim zamašnjakom koji proizvodi Valeo (nisam siguran postoji li za tvoje vozilo - potrebno je provjeriti) i odgovarajućim drugim komponentama(lamela i košara nisu iste kao kod dvomasenog). Poželjno bi bilo zamašnjak promijeniti kad i set spojke zbog troškova (skidanje mjenjača nije baš jeftino).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Nakon 330000km dvomaseni zamasnjak je vjerojatno zreo za izmjenu. Preskocis li to i promjenis samo lamelu, korpu i potisni lezaj - riskiras da npr. nakon 15000 km zaista ode i zamasnjak pa ces onda jos jednom kod mehanicara...i jos jednom platiti ruke. I zamasnjak...naravno.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Kupit ću novu lamelu i polovni zamašnjak (od nekog koji nije puno voženi ili slično).... Čuo sam još da se može kupiti fiksni zamašnjak, ali neznam hoće li to pasati.

 

Hvala  

Link to comment
Share on other sites

Imam ti ja jednog koji popravlja zamašnjake, dvomasene...javi se ako hočeš u PM

kakp to izgleda? Koliko kosta i oma li garancije?
Link to comment
Share on other sites

Nakon 330000km dvomaseni zamasnjak je vjerojatno zreo za izmjenu. Preskocis li to i promjenis samo lamelu, korpu i potisni lezaj - riskiras da npr. nakon 15000 km zaista ode i zamasnjak pa ces onda jos jednom kod mehanicara...i jos jednom platiti ruke. I zamasnjak...naravno.

Megane 1.5 nema dvomaseni zamašnjak

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Megane 1.5 nema dvomaseni zamašnjak

Ima onaj sa jačim motorom tj sa 78 kW... Oni 1.5 sa slabijim motorom nemaju dvomaseni. Uglavnom pričao sam sa automehaničarima i rekli su kako dvomaseni zamašnjak nema potrebe da se mijenja. Isto tako mu si mi rekli da druk ležaj može izdržati 2-3 x puta mjenjanje lamele (cijele korpa) jer druk ležaj ne dolazi u kompletu sa lamelom te danas je puno više izdžljiviji. (Ako je druk ležaj mastan ili ima ulja na njemu tek se onda mijenja to je nakon 2 mijenjanje lamele). Uglavnom u Hrvatskoj taj isti posao je oko 2700 kn (korpa,lamela,ruke) dok u srbiji je to 1300-1500 kn. Taman sam i tamo zvao. Isplati se proći 800 km (cca 400 kn goriva) za uštedu od min 800 kn.  

Link to comment
Share on other sites

Potisni ležaj se mijenja kad i set spojke (lamela i košara). Također, dvomaseni zamašnjak se mijenja kad "ode". Sve ostalo je pripasavanje i improviziranje. I onda se ljudi čude što im desetak tisuća kilometara nakon izmjene seta spojke "propiša" potisni ležaj. Ovo se događa bez naznaka tako da to o masnom ležaju mogu objesiti mačku o rep. Zašto ja nemam problema s autom, zato što ga održavam onako kako treba. Ne može se imati i ovce i novce. Doduše može, ali samo kod Gregora.

Link to comment
Share on other sites

Srećom, na nijednom autu nisam imao dvomaseni zamašnjak, ali sam na više njih mjenjao kvačilo.

I uvijek cijeli set. Lamela, korpa, ležaj. I uvijek sam kupovao set.

Razlika u cijeni seta sa ležajem i bez ležaja je bila unutar 200 kn i po meni se nije isplatio riskirati pono no skidanje mjenjača radi te razlike.

Ali svakome njegovo. Svako zna koliko se može "rastegnuti".

Sretno!

Link to comment
Share on other sites

Petak, razlika jest 200 kn ako se radi o običnom potisnom ležaju koji se aktivira sajlom. Ali ako se radi o hidrauličnom potisnom ležaju razlika je oko 700 kn. Ali još je veća razlika ako promijeniš set spojke, a onda ti nakon cca 10 kkm procuri potisni pa na kraju umjesto 700 razlika bude 1700 kn.

Link to comment
Share on other sites

Taj hidraulicni neces ispod 1000 kn naci. U mom slucaju na stilu jtd kosta ka lamela i kosara kvacila zajedno.

Link to comment
Share on other sites

Ajd, bar je nesto na mom meganu "jeftino". 1500 s rukama promjena, a moglo bi se i jeftinije da mi se dalo klosarit (cijeli set za megana mk1 dode nekih 700kn, pitanje je ruku).

 

BTW, ste ziher da ovi megani II sa 60 i 63kw nemaju dvomaseni, a ovi jaci imaju ? to nema veze sa DPF filterom ,jer mislim da sam u jednom 60kw vidio DPF ?

Link to comment
Share on other sites

Mijenjaj obavezno cijeli set, ja sam na Laguni imao piz*riju, netko tko je imao auto prije mene promijenio je lamelu i korpu a ostavio stari druk, koji je naravno propišao, po skoro pa novoj lameli. Naravno, novi ležaj, čini mi se 900 kuna ali tu su i ruke majstora, a za skidanje getribe potoši se dosta vremena, i kuna naravno :)

Link to comment
Share on other sites

Budem Vam javio kada druk ležaj propiša :). Za sad nisam pri parama tako da mi je svaki servis skup. Za par mjeseci ću imati para pa mi neće biti problem dati 1000 kn više manje....  

 

Po kriterijama znači vozila preko 100 KS se ugrađuje dvomaseni zamašnjak (serijski tj. neki proizvođači su tako rekli). Ispod 100 KS je jednomaseni zamašnjak. 

Edited by tomislavwarm
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.