Jump to content

Miris benzina na čepu i šipki ulja


MeganC2

Recommended Posts

Danas slučajno čitajući neke "savjete" kako "spriječiti kvarove" na motoru u jednom izdanju jutarnjeg lista pročitao sam dio teksta u kojem piše "provjerite na šipki ili čepu ulja miriše li po benzinu, ako ne miriše sve je u redu". Odmah sam se sjetio da sam prije 2 tjedna slučajno pomirisao ulje i da je ima malo blag miris benzina. Danas sam nakon pročitanog teksta ponovo provjerio i dalje se osjeća isti blagi miris benzina u ulju. To nije miris onako full čistog benzina kao kad točite gorivo, ali se osjeti daj miris. Pretpostavljam da ulje ne bi trebalo imati neki specifičan miris, pogotovo ne po aromi benzina. Ulje sam promijenio prije cca 800-1000 km i stavio sam ELF 10W-40 Competition. Na čepu ulja nisam primjetio nikakvu majonezu ili nešto bijelo, ulje je na maximumu, odnosno na istoj razini na kojoj je i bilo kad sam ga promijenio. Auto se ponaša potpuno normalno i pali na zub u sekundi od kako sam ga kupio prije 2 mjeseca. Temperatura motora u vožnji je normalna. Ulje je onako svježe žučkasto-tamno narančasto što je normalno s obzirom na to kad je mjenjano.

E sada čitajući forum.hr i slične baljezgarije postoje raznovrsni odgovori tipa ovo:

kompresija ti prdi u karter, bez generalke nema pomoći

Inače, evo link od teme, tip je na Peuguetu imao ovakav slučaj:

http://www.forum.hr/showthread.php?t=718766

Zatim u jednom članku T-portala bilo je slijedeće pitanje:

Je li opasno kad motorno ulje miriše po benzinu ??

http://www.tportal.hr/lifestyle/autozona/305161/Je-li-opasno-kad-motorno-ulje-mirise-po-benzinu.html

Odgovor slijedi:

Vozim Astru F,1.4i, 60 KS, 1998, 190.000 km. U zadnje vrijeme pojavio se intenzivan miris benzina na štapu od ulja, kao i na čepu spremnika ulja. Ulje je vodenasto i dosta suho. Redovito održavam motor, ulje, filtere i sve. Uglavnom gradska vožnja (Split), potrošnja 10 l/100 km u gradu, 6 l na dulje relacije. Kolik je problem to s benzinom u ulju i zbog čega bi moglo to biti?

Vezane teme

Vezane vijesti

Postoji nekoliko mogućnosti ulaska goriva prema karteru motora. Prva mogućnost je prolaz kroz cilindre odnosno pored brtvenih prstenova (preporuka, mjerenje kompresije na cilindrima), druga mogućnost je prolaz kroz male pukotine na glavi motora.

Prisusutnost benzina u ulju rapidno snižava svojstva kvalitete ulja te stoga mogu nastati oštećenja podmazivanih dijelova.

E sad...na internetu se kao razlog navodi da to mogu uzrokovati kratke relacije kad auto još radi pod čokom. Dakle kreneš u hladni start, napraviš 6-7 km i staneš dok nejdeš doma s posla. Problem je, ja na taj način vozim auto od kako sam ga kupio prije 2 mjeseca. Ja svaki dan napravim maksimalno cca 12-14 km, odnosno hladan start 6 km jedan pravac, 6 km doma nakon posla.

Do sad već 2 mjeseca nisam lupio jednu dugu relaciju od recimo 100-150 km. Stručnjaci u auto-magazinama savjetuju da bi bilo korisno jednom tjedno lupiti neku duzu relaciju kako bi motor i ulje u njemu dosegnulo radnu tempraturu i kako bi taj "BENZIN ISPARIO".

Da li je možda i kod mene taj problem ? konstantna vožnja na kratkim relacijama nakon hladnog starta ?

Možda sam malo previše paničan, ali dobro znam kakav je miris benzina i ja taj miris u "česticama" osjećam u ulju. To nije miris čistog benzina, ali se benzin definitivno osjeća u ulju. Baš sam prst sa šipke razmazao sa 2 prsta i još nakon što sam oprao ruke sapunom ruke se osjećao miris jebenog benzina na prstu. Pas mater. Inače točim 100-tku uglavnom, neki puta 95 class.

Razmišljam da sutra lupim 100-150 km relaciju, pa da kad dođem doma vidim stanje i hoće li se i dalje osjećati miris benzina u ulju, ako da, šta mi je činiti ?? ima li netko takva iskustva, da li je normalno da se u ulju osjeća barem mali postotak mirisa benzina ili ulje ne bi smijelo imati nikakav miris ?

Inače, da ponovim, motor je benzinac 1.6 16v 79kw.

Hvala.

PS.

Još da kažem, ja imam običaj voziti u niskim okretajima jer sam tip koji iako ima relativno jak auto, vozim štedljivo i ekonomično...npr običaj mi je da se u petoj brzini prosječno vozim najviše 70-80 i tako već 2 mjeseca tu i tamo potegnem na 100-tku na otvorenoj kad nekog pretičem, ali rijetko...jer mi onda auto troši cca 5-5.5 litara. Jako sam mekan na gasu u svakoj brzini. Dosta furam i gradske vožnje, odprilike u tih 12-14 km koje radim na dan je 50% gradske, 50% otvorene u zadnje vrijeme.

Uglavnom čitam forume Alfista, VW-a , Audija itd...i svi svagdje kažu na sličnim temama "osjetiš li ikakav miris benzina na šipki ulja ili na čepu, to je ozbiljan problem i vrijeme za paljenje alarma". Dakle, očito da ovo moje nije šala. Po svemu sudeći, u ulju se ne bi smio osjetiti ni najmanji miris benzina. Pošto sam danas miris benzina osjetio kad je ulje bilo još relativno toplo, probat ću sutra ujutro opet pomirisat da vidim jel na hladno ulje ista stvar.

Ono što je zanimljivo je da se meni nije povećala količina ulja, ista je od kako sam promijenio ulje. Većina ljudi kojima benzin curi u ulje u jačoj količini kaže da im se količina ulja u karteru značajno povećava.

Pitanje je, šta prvo uraditi, odmah sutra ujutro otići do mehaničara i pitati njega, ili sutra ujutro lijepo otići lupiti relaciju 150 km brze ceste/autoceste , ostaviti auto do subotu ujutro dok se kompletno ne ohladi pa onda provjeriti ponovo osjeća li se miris benge i dalje ?

Nadam se samo da mi se ulje nije razrijedilo pa da sad nije lošije podmazivanje...ali hebemu...auto mi se 2 mjeseca ponaša potpuno normalno od kad sam ga kupio...stvarno radi ko beba...to je čudno...čak sam prije tjedana dana bio na tehničkom i tehnički sam bez ikakve veze prošao od prve...emisija ispušnih plinova je bila dobra, na čepu ulja majoneze i nikakve pjene uglavnom nema...sve...fakat čudno.

Edited by Ivan1902
Link to comment
Share on other sites

Svakom benzincu ulje miriši po benzinu, kao i dieselu na čadžu. Dok ne raste nivo i nema majoneze na cepu nemas brige. Otvorena cesta je pozeljna za svaki motor pa tako i za tvoj. Ne panicari nego uzivaj u voznji.[emoji3]

Link to comment
Share on other sites

Kad ti pocne sipka za ulje iskakat nakon ganjanja onda se zabrini. Meninje nabijao kompresiju i razletio se motor. Naravno to nisam smatrao bitnim. Mozes izmjerit kompresiju ako te to brine;-)

Link to comment
Share on other sites

Svakom benzincu ulje miriši po benzinu, kao i dieselu na čadžu. Dok ne raste nivo i nema majoneze na cepu nemas brige. Otvorena cesta je pozeljna za svaki motor pa tako i za tvoj. Ne panicari nego uzivaj u voznji.[emoji3]

 

Pa prijatelju nadam se da si u pravu, i da je to samo moja paranoja izazvana od strane šugavih novinara i kojekakvih kvazi portala u RH kojima je posao ispiranje mozga 24h na dan. Svejedno, neke ću provjere ipak napraviti.

 

Kad ti pocne sipka za ulje iskakat nakon ganjanja onda se zabrini. Meninje nabijao kompresiju i razletio se motor. Naravno to nisam smatrao bitnim. Mozes izmjerit kompresiju ako te to brine;-)

 

Kako misliš nakon ganjanja ? dakle , odfuram danas dionicu recimo 100 km, i nakon 40km ga počnem ganjat "jače" na većim okretajima i većoj brzini, i ako primjetim da je šipka za ulje izbačena van ili samo podignuta iz ležišta to znači da je problem negdje ? ako je šipka nakon takve vožnja u normalnom položaju i nije pomaknuta , onda je ok ?

 

Uglavnom, čitam po forumima da nije dobro mjeriti količinu ulja u motoru i šipku nakon vožnje kad je auto još topli, nego tek nakon par sati kad se već ohladi.

 

Inače, jel svaki automehaničar ima uređaje za mjerenje kompresije, ili je to već neki hi-tech ? nadam se da to ne računaju previše ?

Link to comment
Share on other sites

Ne mjeriš odmah nakon vožnje nego sačekaš malo da se ulje slije nazad u karter. Ako mjeriš odmah imati ćeš krivo očitanje, izgledati će ti da je na minimumu ili čak i manje.

Link to comment
Share on other sites

Pa prijatelju nadam se da si u pravu, i da je to samo moja paranoja izazvana od strane šugavih novinara i kojekakvih kvazi portala u RH kojima je posao ispiranje mozga 24h na dan. Svejedno, neke ću provjere ipak napraviti.

 

 

Kako misliš nakon ganjanja ? dakle , odfuram danas dionicu recimo 100 km, i nakon 40km ga počnem ganjat "jače" na većim okretajima i većoj brzini, i ako primjetim da je šipka za ulje izbačena van ili samo podignuta iz ležišta to znači da je problem negdje ? ako je šipka nakon takve vožnja u normalnom položaju i nije pomaknuta , onda je ok ?

 

Uglavnom, čitam po forumima da nije dobro mjeriti količinu ulja u motoru i šipku nakon vožnje kad je auto još topli, nego tek nakon par sati kad se već ohladi.

 

Inače, jel svaki automehaničar ima uređaje za mjerenje kompresije, ili je to već neki hi-tech ? nadam se da to ne računaju previše ?

daj se opusti malo

 

znam da ti je ovo prvi auto ali malo pretjerujes

 

ako auto radi normalno i i ne trosi ulje ili kak je @mata napisao ne povecava se razina ulja onda nemas brige

 

imam isti motor ko tvoj i imam oko 205t km

 

i motor radi ko urica

od izmjene do izmjene (10-13t km) mi potrosi mozda 2-4 mm ulja po sipci

 

uzivaj u voznji i ne sekiraj se

 

:zivili:

Link to comment
Share on other sites

Ma koja šipka, to je normalno, svakom se malo osjeti. Dobro meni malo jače, ja sipam bengu kroz čep na motoru kad nemrem otprt poklopac rezervara, pa malo jače smrdi.Al ide bolje :D :D

Link to comment
Share on other sites

daj se opusti malo

 

znam da ti je ovo prvi auto ali malo pretjerujes

 

ako auto radi normalno i i ne trosi ulje ili kak je @mata napisao ne povecava se razina ulja onda nemas brige

 

imam isti motor ko tvoj i imam oko 205t km

 

i motor radi ko urica

od izmjene do izmjene (10-13t km) mi potrosi mozda 2-4 mm ulja po sipci

 

uzivaj u voznji i ne sekiraj se

 

:zivili:

 

 

 

Ma koja šipka, to je normalno, svakom se malo osjeti. Dobro meni malo jače, ja sipam bengu kroz čep na motoru kad nemrem otprt poklopac rezervara, pa malo jače smrdi.Al ide bolje :D :D

 

 

Ajde kolege nadam se da ste u pravu. Fakat vodim brigu o tom autu svaki dan i pažljivo to sve održavam, pa me zato i  strah malo jbg ga...

 

Nego, evo sad sam prije 20 minuta (kad ste vi pisali svoj POST HEHE) pošto je motor sad potpuno hladan jer ga od noći nisam vozio poslikao 2-3 slike da se vidi. Možda slika nije 100% prava jer je napravljena pod refleksijom sunca, ali da vidite.

 

Pošto sam kod mjenjanja ulja ulio full 5 litara, i dalje je negdje oko maksimuma nakon cca 1000 pređenih km, dakle isto je na oko kao što je bilo kad sam promijenio ulje.

 

Mišljenje kolege ? vidi se da je mrvicu iznad maksimuma, ali tako je ako se dobro sjećam

od prvog dana pošto sam ulio full 5 litara unutra.

 

Svejedno, lupit ću ja danas jednu dionicu od 120-140 km pa ko hebe taj benzin, ipak nisam napravio dionicu veću od 15 km u komadu već skoro 2 mjeseca...ne bu svet propal zbog toga.

 

14ufez6.jpg

5x4ade.jpg

2qbwzus.jpg

aewhzq.jpg

Edited by MeganC2
Link to comment
Share on other sites

Ulje ti je preko maksimuma (sudeci po slikama). To je jedino sto nije uredu. Potrazi na netu koliko tocno ulja ide unutra.

Za ostatak - ne diraj sta nije pokidano - zlatno pravilo.

A ove savjete po raznim portalima slobodno zaboravi...

Link to comment
Share on other sites

Ulje ti je preko maksimuma (sudeci po slikama). To je jedino sto nije uredu. Potrazi na netu koliko tocno ulja ide unutra.

Za ostatak - ne diraj sta nije pokidano - zlatno pravilo.

A ove savjete po raznim portalima slobodno zaboravi...

ide cca  4.8 litara

 

kad sipas 4L je na minimumu

 

meni je ostalo nekih 1.5 deci jos u flasi od 1L

 

je sam kupio 4L karnister i jednu bocu od 1L

Link to comment
Share on other sites

Valjda bude onda sve ok...evo vratio sam se s autoputa...60 km tamo i doma...cca 120 km napravio. Sve uredno radi, nikakve lampice, masina suha, tempeRatura super...i prvi puta sam isao do osobnog maksimuma u brzini...cca 186 km/h. Malo sam se razocarao jer sam mislio da moze vise potegnut. Iako nisam dugo drzao gas, mozda bi jos nakupio da sam tako furao cca 4 km u tom ritmu...hebote na kazaljki na sat napisu 250 km/h a 200 bi mu mozda bio maksimum

Ovo za ulje cu pratit...eventualno zamijenit ako ga je iznad maks?

Link to comment
Share on other sites

200 mozes sanjati u tom autu. Mozda niz katedralu da ga spustis.

Ne moras nuzno mjenjati ulje ako je preko max. Jednostavno ga malo ispusti na cepu. Ako si kod prosle zamjene zamjenio brtvu cepa kartera, ne bi trebalo biti problema kad dotegnes nazad cep. Svejedno ako ovo budes radio, poprati kroz par dana jel ti slini na cepu.

Link to comment
Share on other sites

I kod mene se osjeti miris, ali me ne zabrinjava. Nivo ulja je normalan, a normalna je i potrošnja goriva. Također radim uglavnom kratke relacije.

 

Ne brini ništa i uživaj :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

200 mozes sanjati u tom autu. Mozda niz katedralu da ga spustis.

Ne moras nuzno mjenjati ulje ako je preko max. Jednostavno ga malo ispusti na cepu. Ako si kod prosle zamjene zamjenio brtvu cepa kartera, ne bi trebalo biti problema kad dotegnes nazad cep. Svejedno ako ovo budes radio, poprati kroz par dana jel ti slini na cepu.

 

Kako onda komentirati ovaj video, a ima ih dosta na you tube :happy2::blush:  gle ja kad sam došao na postignuti brzinu odmah sam spustio nogu s gasa...da sam ga još mučio možda bi on još potegnuo...očito još nije razrađen kako treba + moj auto nije u karijeri imao nikakav tuning...normalan je filter nutra, originalni lonac, sve je uglavnom originalno u njemu.

 

Edited by MeganC2
Link to comment
Share on other sites

Kod mene je na tim brzinama razlika okruglo 10 km/h  ( autoput, kontrola na GPS od mobitela i Garmin ). Naravno gore su tvorničke 14ice. Jače verzije imaju i 15 cola pa su oni možda više točni u tom području.

 

Kako god, dajte mi dovoljno pravca i uz malo vjetra mogu ga potjerat na deklariranih 185 km/h ( bar po cageru).

Efektivno je to oko 170-175 što i nije loše s obzirom kad je bila 2001 godina.

E naravno u autu je bila i draga, zašto da ginem sam :D

 

Samo što u petoj ne mogu udariti u blokadu :) kontam da je do svjećica..

Link to comment
Share on other sites

otkrili smo u čemu je fora kada netko kaže motor mi ne troši ni kapi ulja. E da, troši svaki, samo nekima benzin nadomjesti potrošeno ulje pa misle da njihov ne troši

U tvom slučaju nema mjesta panici, glavno da se razina ne povećava

Link to comment
Share on other sites

otkrili smo u čemu je fora kada netko kaže motor mi ne troši ni kapi ulja. E da, troši svaki, samo nekima benzin nadomjesti potrošeno ulje pa misle da njihov ne troši

U tvom slučaju nema mjesta panici, glavno da se razina ne povećava

 

Hvala Frenki...ali ja mislim da kod mene nije problem u benzinu , odnosno da to nije razlog zašto je na šipki ulje nešto malo iznad maksimuma. Prije će biti problem da smo ja i frend zajebali kad smo ulje mjenjali što smo stavili full 5 litara kanistar ELF-a , umjesto cca 4.8 L kolko inače ide, znači da je nutra skoro 2 dcl viška ulja koje sam ulio pa zato prikazuje iznad maksimuma.

 

Za sad je ulje i dalje isto kao i na ovim slikama od prije 3 tjedna, odnosno na istoj je razini. Da benga negdje pušta , vjerovatno bi stanje u ta 3 tjedna do sad već postalo alarmantno i nutra  bi imao ne ulje nego cedevitu...

Link to comment
Share on other sites

kužim, zato sam i rekao da nemaš mjesta panici. I meni se to ponekad čuje, a ulje ne raste

Link to comment
Share on other sites

Taj auto mora ic 200 kad oces,ako nejde,nesto nevalja s njim.

Link to comment
Share on other sites

^^
bas i ne "kad hoces"

nema on 150ks da sam tak navuce 200.. da ima nizbrdicu sa sv. roka navuci ce, ali sam tak bas i nece.. niti po cajgeru.. jako puno tu ovisi do omjera u getribi, vremena, dimenzija guma, tlaka u gumama itd.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ako moj ide po ravnom 180,nekad i vise,ovisi o vjetru,najvise sam ga vozio 190 na ravnom,onda njegov mora ic 200 zato sto je 20ks jaci.

post-12612-0-73472300-1420973229_thumb.p

Taj put sam iso 190 na 5750okretaja

Ali nisam slikao jer sam prolazio uz bus i skidao se s autoputa.

Link to comment
Share on other sites

Autor teme se sam prebacio na to koliko ide,nejde ili bi trebao ic,pa komentiram...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.