Jump to content

Nestanak struje


kruno3000

Recommended Posts

Molim mišljenje za simptome:

 

 

Zadnjih dana auto je slabo paljen ( svakih 2-3 dana).

I onda se desilo da je nakon paljenja a pri kretanju ugasio radio, resetirao ručni brojač kilometara na nulu, sat na nulu, te je na trenutak kazaljka goriva pala na nulu i odmah se vratila na staru vrijednost.

 

Svjetla u tom trenu još nisam imao upaljena pa ne znam za osvjetljenje instrument table.

Motor se nije uspio ugasiti ali je na tren propao i vratio se.

 

Poslije toga je još jednom poništio sat i kilometre na nulu (drugi dan) te je motor izgubio okretaje ali se vratio. Ovaj put nakon 10ak metara vožnje poslije kretanja.

 

Glavni brojač km mi se čini ne promijenjen.

 

 

Moja sumnja je da me izdaje akumulator ili alternator jer sam i ranije prilikom kretanja primjetio kao da svjetla oslabe na kratko dok ne primi gas. (propadne mu napon).

 

Motor je 1.4 16v 70 kW 2001g.

 

Inače super zadovoljan Classicom.

 

Tražilica mi nije pomogla pa ako je već pisano a netko zna može link i zaključavanje.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Alternator definitivno (četkice, regler).

Izmjeri napon na bateriji dok motor radi. Ako je sve OK sa alternatorom onda bi trebao očitati napon cca. 14V. Ako ti je manji od 13,5V onda nevalja alternator.

Najjeftinija varijanta su četkice (koliko se sjećam frenchkey ih je mijenjao za nekih 70-ak kuna).

Link to comment
Share on other sites

Zadnjih dana auto je slabo paljen ( svakih 2-3 dana).

I onda se desilo da je nakon paljenja a pri kretanju ugasio radio, resetirao ručni brojač kilometara na nulu, sat na nulu, te je na trenutak kazaljka goriva pala na nulu i odmah se vratila na staru vrijednost.

 

Ovo znači da je instrument tabla ostala bez struje ili da je napon pao toliko nisko da se isključila. Da je do akumulatora dogodilo bi se obrnuto: sve bi radilo, ali ne bi uspio ni zaverglati, a instrument tabla bi se ugasila i resetirala nakon pokušaja paljenja.

 

Rekao bi isto što i Dragan s tim da je manje vjerojatno da je regler jer kad je on problem onda naponi obično rastu. S obzirom da ti je auto star minimalno 12-13god vrijeme je za reparaturu alternatora. Probaj si u međuvremenu pomoći tako da okupaš kleme akumulatora u WD40.

Link to comment
Share on other sites

Evo ovako.

 

Morao sam istrčati pa parking od firme :) jer nisam izdržao do kuće.

 

Ugašeno auto 12,50 VDC

Upalio pod ćokom ( cca 1200-1300 o/min)    14,49VDC

Kad se ugrijao ( cca 700-750 o/min)    14,28 VDC

 

Mjereno direktno na klemama akumulatora.

 

Instrument fluke ( ako nekom nešto znači :) )

Link to comment
Share on other sites

Ovo su dobri naponi, negdje ti je kratak spoj,provjeri svo ožičenje i pogledaj kod kutije gdje su releji i osigurači ima li što sumnjivo!

 

Da, inače su fluke instrumenti vrlo dobri.

Edited by cliomir
Link to comment
Share on other sites

To je i više nego odlično.

 

Onda kada dođeš kući napravi kako su ti rekle kolege. Skini obje kleme sa akumulatora i dobro ih očisti. Isto provjeri i očisti spoj mase na šasiji koji ide sa minus kleme.

 

A Fluke nije vrlo dobar, nego je formula 1 među mjernim instrumentima.  :D

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

Auto nije dirano.

Kod mene je cca 15 mjeseci ( skoro 19k km ) i sve bez greške.

Jedino mu otišao kompresr klime i zadnji ležaji ( tako sam ga kupio )

Odrađeni veliki i mali servisi i to je to.

sve ostalo tankaj i vozi.

Akumulator se čini dobar po naponu samo ne znam koliko je ampera ( ne vidi se nigdje od starosti :) )

Isto ne znam ni koliki treba biti. Možda je slabašan iako motor nije velik.

 

Zaboravio sam napomenuti da je u oba slučaja auto bio hladan i da je vani bilo hladnnjikavo.

Link to comment
Share on other sites

To je i više nego odlično.

 

Onda kada dođeš kući napravi kako su ti rekle kolege. Skini obje kleme sa akumulatora i dobro ih očisti. Isto provjeri i očisti spoj mase na šasiji koji ide sa minus kleme.

 

A Fluke nije vrlo dobar, nego je formula 1 među mjernim instrumentima.  :D

Pokušat ću ako ne danas onda čim prije. Jbg posao uzima dosta vremena.

A za fluki znam što je, s njima radimo u preduzetje :) Naveo sam samo da ne bude sumnje u mjerenje. Ko zna razumije, jel?

Link to comment
Share on other sites

Za ono što ti treba oko auta dobar je i UNI-T od 50-100kn iz Chipoteke / Interspara / Bauhausa :D

Link to comment
Share on other sites

Meni se to desavalo samo kod paljenja da se sve resetira i ugasi radio.Akumulator je bija  kraju tako da kad sam ga prominija sve ok.

Link to comment
Share on other sites

Definitivno su u pitanju kleme na aku jer preko njih ostatak auto dobiva struju sa alternatora..moj je dizel pa se problem nije manifestirao u radu automobila, ali sam imao problema prilikom paljenja i ispostavilo se da je problem u minus klemi. Ne znam kako je kod tebe, ali vjerujem da je na isti nacin izvedena klema, jedan dio se steze na samu klemu akumulatora, a imas posebno kao malu celjust sa dva sarafica u koju je stegnut snop crnih zica. Meni je tu korodiralo i olabavilo, bilo je i zacrnito od iskrenja zbog slabog spoja. Sve sam posmirglao i pocistio, dobro stegnuo i premazao litijevom masti da ne dolazi do ponovne oksidacije ako se slucajno smoci i evo od onda je sve ok sto se tog tice..

 

..kod mene se problem ocitovao tako sto sam dao kontakt i sve je radilo najnormalnije, cak i prilikom ukljucenja grijaca, medutim kad je trebalo alnasovati samo bi se pogasilo sve u autu ukljucujuci i instrument tablu. Nakon toga kao da si izvadio akumulator, sve ostane bezivotno..

Link to comment
Share on other sites

Definitivno su u pitanju kleme na aku jer preko njih ostatak auto dobiva struju sa alternatora..moj je dizel pa se problem nije manifestirao u radu automobila, ali sam imao problema prilikom paljenja i ispostavilo se da je problem u minus klemi. Ne znam kako je kod tebe, ali vjerujem da je na isti nacin izvedena klema, jedan dio se steze na samu klemu akumulatora, a imas posebno kao malu celjust sa dva sarafica u koju je stegnut snop crnih zica. Meni je tu korodiralo i olabavilo, bilo je i zacrnito od iskrenja zbog slabog spoja. Sve sam posmirglao i pocistio, dobro stegnuo i premazao litijevom masti da ne dolazi do ponovne oksidacije ako se slucajno smoci i evo od onda je sve ok sto se tog tice..

 

..kod mene se problem ocitovao tako sto sam dao kontakt i sve je radilo najnormalnije, cak i prilikom ukljucenja grijaca, medutim kad je trebalo alnasovati samo bi se pogasilo sve u autu ukljucujuci i instrument tablu. Nakon toga kao da si izvadio akumulator, sve ostane bezivotno..

E Rođo ko da si bio sa mnom kad se to desilo :)

 

Znači najvjerojatnije spojevi prave problem.

Sad samo da uhvatim vremena i to sve prođem ( vjerojatno vikend).

 

Hvala svima!

Link to comment
Share on other sites

Da je klema problem onda bi imao problem prilikom verglanja, a ne nakon što već upali....

Link to comment
Share on other sites

Nije istina..ako je klema labava moze se desiti da normalno upali, a kasnije se od vibracija pocne gubiti kontakt i to na benzincima stvara itekakve smetnje posto im je za rad motora potrebna iskra..i ako instalacija u jednom trenutku ostane istovremeno bez kontakta sa alternatorom i akumulatorom, moze doci do raznih simptoma, od gasenja tabe do zacukivanja pa i gasenja motora..

 

..meni se recimo desilo da sam najnormalnije upalio, preparkirao auto u dvoriste, ugasio i otisao po stvari.. sjednem u auto nakon 3min i nece ni da se javi..prodrmam klemu i gle cuda, opet sve ok i auto upali.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nije istina? Znaš li ti šta pod haubom u trenutku povuče najviše struje i kako se ta naprava ponaša kad je loš spoj kleme na aku?

Link to comment
Share on other sites

Da, znam..alnaser povlaci struju kao jedan dobar aparat za varenje i meni su zice bile labave na klemi te je upravo zbog toga sto ti spominjes jedan dio kleme izgledao kao da se netko igrao aparatom za varenje...i kao sto sam vec napisao, dok su zice bile u povoljnom polozaju mogao sam upaliti, a kad bi se pomjerile nebih mogao alnasovati vec bi se sve pogasilo. Zato tvrdim da nije istina da problem ne moze biti u klemi ako normalno upali...

Link to comment
Share on other sites

Aparati za varenje vuku oko 20 ampera na primaru. Anlaser vuče 100 ampera kod malih i srednjih benzinaca pa do puno više kod V6 i V8 motora i dizela.

 

Labava klema bi možda u tvom scenariju mogla proizvesti taj efekt da od vibracija izgubi kontakt, ali taj scenarij je čista slučajnost koja je malo vjerojatna.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.