Jump to content

hrvojexyz

Recommended Posts

On 21. 03. 2021. at 20:21, ivan.martinko said:

onovim, vozeći se brzo, smanjuje mi se brzina reakcije i koncentracija a povećava umor, zato ne vozim iznad 120-130. a i taj limit nije izmišljen bezveze.. 130km/h je zakonom propisano upravo zat jer čovjeku pada brzina reakcije u vožnji sa povećanjem brzine i manjuje se vidno polje. još ak nosiš naočale...

Bitno je da si svjestan svojih ogranicenja i ne forsiraš nepotrebno,voziš koliko ti paše i uživaš

makneš se desno a tko je mlađi i odmorniji neka vozi po lijevoj koliko mu se vozi bez da ga osuđuješ bilo to 160 ili 260

bitno je prilagoditi brzinu vozacu,autu i cesti

voziti se 160 u cliu ili S klasi su dva svemira a u suštini ista brzina

ogranicenja su tako i tako totalno zastarjela i ne prate vrijeme ni napredak tehnike

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, exfreerider said:

ogranicenja su tako i tako totalno zastarjela i ne prate vrijeme ni napredak tehnike

Ali se uglavnom baziraju na fizikalnim zakonima koji se nisu mijenjali u posljednjih par milijuna godina. 

  • Like 5
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites




makneš se desno a tko je mlađi i odmorniji **neka vozi po lijevoj koliko mu se vozi** bez da ga osuđuješ bilo to 160 ili 260
bitno je prilagoditi brzinu vozacu,autu i cesti
voziti se 160 u cliu ili S klasi su dva svemira a u suštini ista brzina
ogranicenja su tako i tako totalno zastarjela i ne prate vrijeme ni napredak tehnike


Da, postoje ogranicenja vozaca, ogranicenja auta i ogranicenja same ceste. Ako ignoriras samo jedno, letis s ceste il u nekog drugog. Znam taj mladalacki entuzijazam kad imas osjecaj da si nepobjediv i najbrzi. I mene nekad uhvati da se vozim par minuta kolko god auto ide, a ide oko 185 na sat sto smatram solidno prebrzom voznjom za nase autoceste koje su izuzev one prema vinkovcima, pune zavoja, prijevoja, mostova, tunela, uspona i spustova. Kad mi dodje do toga biram ravnu dionicu i kad nema prometa. Ali generalno za ljude s mozgom za to postoje piste a ne ceste, a svaki vozac koji vozi preko zadanog ogranicenja je u prekrsaju bez obzira ima li u autu od 500 ks aktivni ovjes i keramicke kocnice.
Zakoni valjda postoje da ih se ljudi pridrzavaju.
Zamisli da svi divljaju po cesti kak im se hoce, to bi bio horror ko u mad max 3..
Neznam koliko imas godina ali kad sam ja polagao vozacki, npr maksimalna brzina kroz naselje je bila 60, prije 10ak godina su ju spustili na 50, a po tvojoj logici zastarjelih propisa, trebali su je dic na 70, jer sta je to za mercedes s klasu. Kao sto su prije par godina u eu htjeli brzinu na autocestama sa 130 smanjiti na 120 km/h. Po tvojoj logici, trebalo bi ju povecati na 150 km/h jer je 130 zastarjelo. Srecom o takvim stvarima ne odlucuju tebi slicni vec oni koji ce preuzeti odgovornist za svoje odluke.
Svaki put kad se vozis preko ogranicenja razmisli jesi li se spreman suociti sa mogucim posljedicama prebrze voznje? Neciju smrt ili invalidnost..
Link to comment
Share on other sites

Ali se uglavnom baziraju na fizikalnim zakonima koji se nisu mijenjali u posljednjih par milijuna godina. 
Točno tako.

Prije dvije godine sam se razbio sa motorom,vozio sam ajme brže od dopuštenoga. Sreća,nigdje nikoga,pa sam samo ja najebao,izletio u polje.
I osvezao me kolega u bolnicu...zbog bolova u ramenu i prsima.

Ležim ja na hitnoj,dolazi doktorica i pita me koliko sam brzo vozio u trenutku pada,i ja ono gdje ću reći da sam jurcao,reko 40-50km/h,ona viče ovima tehničariđa,brzo na snimanje,ja gledam koji vrag sad,a ona će meni pri toj brzini sigurno imate unutarnje krvarenje trbušne šupljine.
Ka kontam,a šta da sam ti rekao koliko sam stvarno vozio.
Omi su digli toliku paniku zbog toga,snimanje sve živoga,sreća nije bilo krvarenja,kontuzija pluća,dva slomljena rebra i polomljeno rame,još nosim metalne kopče u njemu.

I poslije operacije dolazi ta doktorica i počela mi objašnjavati čemu tolika panika,što se događa na toj brzini...

Poslano sa mog Redmi Note 9 Pro koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ivan.martinko said:

Zakoni valjda postoje da ih se ljudi pridrzavaju.
Zamisli da svi divljaju po cesti kak im se hoce, to bi bio horror ko u mad max 3..
 

He he ...nisi se vozio među Indijcima, Pakistancima i Bangladešanima...oni kako voze i to "po pravilima" u stranoj državi. :lool:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, stanky069 said:

I poslije operacije dolazi ta doktorica i počela mi objašnjavati čemu tolika panika,što se događa na toj brzini...

I ajmo dalje :) Ne mozes na najznimljivjem dijelu prekinuti

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ivan.martinko said:

Da, postoje ogranicenja vozaca, ogranicenja auta i ogranicenja same ceste. Ako ignoriras samo jedno, letis s ceste il u nekog drugog. Znam taj mladalacki entuzijazam kad imas osjecaj da si nepobjediv i najbrzi. I mene nekad uhvati da se vozim par minuta kolko god auto ide, a ide oko 185 na sat sto smatram solidno prebrzom voznjom za nase autoceste koje su izuzev one prema vinkovcima, pune zavoja, prijevoja, mostova, tunela, uspona i spustova. Kad mi dodje do toga biram ravnu dionicu i kad nema prometa. Ali generalno za ljude s mozgom za to postoje piste a ne ceste, a svaki vozac koji vozi preko zadanog ogranicenja je u prekrsaju bez obzira ima li u autu od 500 ks aktivni ovjes i keramicke kocnice.
Zakoni valjda postoje da ih se ljudi pridrzavaju.
Zamisli da svi divljaju po cesti kak im se hoce, to bi bio horror ko u mad max 3..
Neznam koliko imas godina ali kad sam ja polagao vozacki, npr maksimalna brzina kroz naselje je bila 60, prije 10ak godina su ju spustili na 50, a po tvojoj logici zastarjelih propisa, trebali su je dic na 70, jer sta je to za mercedes s klasu. Kao sto su prije par godina u eu htjeli brzinu na autocestama sa 130 smanjiti na 120 km/h. Po tvojoj logici, trebalo bi ju povecati na 150 km/h jer je 130 zastarjelo. Srecom o takvim stvarima ne odlucuju tebi slicni vec oni koji ce preuzeti odgovornist za svoje odluke.
Svaki put kad se vozis preko ogranicenja razmisli jesi li se spreman suociti sa mogucim posljedicama prebrze voznje? Neciju smrt ili invalidnost..

 

Da trebali su dici ogranicenja jer je to znakom ogranicena maximalna brzina i nitko te ne trera da voziš toliko nego prilagodiš brzinu stanju i uvjetima na kolniku

ova ogranicenja služe samo za harać na kaznama i jer je najlakše smanjiti ogranićenje da bi se time netko ogradio od odgovornosti umjesto da se ulaže u ceste,signalizaciju ,vozni park i edukaciju vozaća

a ovo smanjivanja na AC zagovaraju samo zeleni debili radi co2, u DE na dionicama bez ogranicenja je najmanje nezgoda a redovito voze 300+ ;)

vjeruj mi da bi se ljudi pametnije vozili da ih se manje opterecuje ogranicenjem brzine jer bi bili više skoncentrirani na vožnju i promet oko sebe

nisam neki balavac iako volim dinamicnu vožnju a ne depresivnu penzionersku gdje zaspes od dosade i opet napraviš pizdariju

svatko preuzima odgovornost za sebe ne znaci ako je vece ogranicenje da moras brže voziti ali ako je lijep dan, suha cesta i nema gužve zašto ne bi vozio 100 preko jarunskog mosta?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, exfreerider said:

zašto ne bi vozio 100 preko jarunskog mosta

100 je za 3.14čke, dvjesta minimum na sunčan dan. 

I dozvoliti ovima od 16 da polažu i voze bez ograničenja. I ovima od 16 dati da mogu upravljati kranom preko 30 tm. 

Link to comment
Share on other sites

I ajmo dalje [emoji4] Ne mozes na najznimljivjem dijelu prekinuti
Ma počela o silama u trenutku udara pri toj brzini i slično... pokazala mi neke slike i grafove,neke postotke unutarnjih krvarenja i ozlijeda pri različitim brzinama..dobar dio nisam ni skužio,bio pod dobrim anagleticima. Nisam znao da na tako "malim" brzinama nastaju takve ozlijede.


Najzanimljiviji dio je došao poslije...900€ sam platio kazne,72€ platio ležanje u bolnici i onaj pojas za ruku...i još neke sitnice poslije... cca 1000€ me koštala ta zabava,plus sad i pištim na aerodromu i kad idem kod Amera u vojne baze...

A da je znala koliko sam stvarno vozio, mislim da bi me proglasila mrtvim.

Poslano sa mog Redmi Note 9 Pro koristeći Tapatalk


  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites




...
Zakoni valjda postoje da ih se ljudi pridrzavaju.
Zamisli da svi divljaju po cesti kak im se hoce, to bi bio horror ko u mad max 3...
Neznam koliko imas godina ali kad sam ja polagao vozacki, npr maksimalna brzina kroz naselje je bila 60, prije 10ak godina su ju spustili na 50, a po tvojoj logici zastarjelih propisa, trebali su je dic na 70, jer sta je to za mercedes s klasu. Kao sto su prije par godina u eu htjeli brzinu na autocestama sa 130 smanjiti na 120 km/h. Po tvojoj logici, trebalo bi ju povecati na 150 km/h jer je 130 zastarjelo. Srecom o takvim stvarima ne odlucuju tebi slicni vec oni koji ce preuzeti odgovornist za svoje odluke.
Svaki put kad se vozis preko ogranicenja razmisli jesi li se spreman suociti sa mogucim posljedicama prebrze voznje...


Replicirat cu na tvoj post, jer ne znam jos koristiti multi-quote :-)

Zakoni su lokalni i nemaju nikakve veze sa fizikom, a cesto ni sa zdravom pameti. Evo ti jedan plasticni primjer. Isti vozac, isti auto, vremenska razlika od nekoliko sati, recimo kad putujemo za HR:
- autoput: u HR sam najveci kriminalac ako vozim vise od 150, u DE na 70-80% rute nemam nikakvog ogranicenja.
- ceste izmedju naselja: u DE redovito 100km/h, u Slavoniji ne znam kad sam zadnji put vidio vise od 70. Cesto bude i 50, ako je nedaj boze kakva okuka ili neki kucerak koji je napusten prije 20god. Ceste na koje se referiram su usporedive kvalitete DE-HR.

I sad ti (ili bilo tko drugi) reci kakve veze ima eto ta fizika sa zakonodavstvom? Pa valjda je fizika ista i u Stuttgartu i u Osijeku. Obicna je floskula govoriti o suocavanju s posljedicama prebrze voznje, kad pojam "prebrzo" ovisi o lokalnoj kriminalnoj ustanovi za odrzavanje cesta - firma "Cesting" za Osijek recimo.

Neda mi se traziti statistike, ali sam uvjeren da u DE ima podjednako stradalih u prometu kao i u HR. Jedino mi pada na pamet Vojko i pjesma "kako to, kako to".



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, vip3141 said:

kakve veze ima eto ta fizika sa zakonodavstvom?

Možda da pogledaš pod radijus krivine i širina trake?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A mislim da ima veze tu i prosječna starost automobila na cesti... Ne bih rekao da ovdje u Stuttgartu i kod mene u Đakovu i okolici taj prosjek isti.
Ovdje je iz tog razloga i tehnički svake dvije godine,a ne svake kao kod nas.

Također,asfalt...radim u firmi koja radi i asfaltiranje i ovdje se radi podloga i završni sloj,u HR taj završni sloj je većinom samo na papiru...kolega iz firme je radio u HR taj posao,sad je ovdje i on sam kaže da njegova firma nikad nije radila završni sloj...

Ja markiram cestu,tako da znam da niti širine traka nisu iste.

Putujem Stuttgart-S.Brod svaki treći vikend...dok u DE gdje nema ograničenja traku niti ne osjetiš,i imaš po 3 trake,plus na nekim mjestima 4 i u slučaju gužve se vozi i zaustavnom trakom,u HR imaš od ZG do Broda dvije,a desnom ti jaja otpadnu dok voziš se njom,jer je toliko razvaljena hrpom kamiona koji idu tom relacijom. Baš osjetiš kako je valovita.

Evo pola Stuttgarta je 40 ograničenjeu zadnje vrijeme,gdje god je bilo 50 skidali smo stare oznake 50 i crtali 30,po okolnim gradićima imaš ih hrpu gdje je skoro sve 30 ograničenje...znam jer crtam po cesti 30 i 40... Tako da nije samo kod nas toliko ograničeno,a posvuda drugo možeš juriti.


Poslano sa mog Redmi Note 9 Pro koristeći Tapatalk

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, direstraits said:

Možda da pogledaš pod radijus krivine i širina trake?

Ti pricas generalno, ja ti navodim konkretne primjere. Generalno ceste jesu bolje u DE, ALI recimo na potezu Stuttgart - München ima starih dijelova gdje su 2 trake i opet znaju biti bez ogranicenja, u HR na identicnoj cesti po kvaliteti imas znak 120 (u boljem slucaju). 

Ista prica i izmedju naselja. Ima losijih cesta u HR, ali ima i dosta za koje bih ja kao vozac amater rekao da su podjednake kao i u DE. Nista uze, nista losije, a razlika u dozvoljenoj brzini nebo i zemlja. 

Kako to da fizika djeluje samo u HR, a ne i u DE? Pa jel nije jadno, da na autoputu ZG-S. Brod skinu ogranicenje kod svake benzinske, jer netko jelte moze naici iz trake za ubrzavanje, pa da ti pazis na njega.

@stanky069 u Stuttgartu skidaju brzinu zbog ekologije (zeleni su na vlasti). 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, stanky069 said:

Evo pola Stuttgarta je 40 ograničenjeu zadnje vrijeme,gdje god je bilo 50 skidali smo stare oznake 50 i crtali 30,po okolnim gradićima imaš ih hrpu gdje je skoro sve 30 ograničenje...znam jer crtam po cesti 30 i 40... Tako da nije samo kod nas toliko ograničeno,a posvuda drugo možeš juriti.
 

 

Po meni problema sa skidanjem ogranicenja unutar gradova nema (izuzev avenija i slicnih), ali u RH je problem medugradskih ogranicenja i na AC. A da ne govorim o promjenjivim ogranicenjima na AC gdje spustaju na 60 za svaku pizdariju i onda si veliki kriminalac ako vozis 100 i jos te preticu sa 130 bez beda.

Link to comment
Share on other sites

@vip3141 ma znam,ali ne mislim samo na Stuttgart,općenito mislim i dosta drugih mjesta...ali nisam naveo to zbog razloga zašto skidaju,nego kao referencu da ima svugdje nelogičnih ograničenja...po meni,a ne samo kod nas u HR. Jer 40 kroz većinu Stuttgarta je meni nelogično.

Za autocestu u HR bih rekao da bi možda trebalo dići ograničenje,na recimo 150.
To bi bilo po meni možda optimalno.

Ali ovo po naseljenim mjestima nemam ništa protiv 50.
Bubam sad,ali eto,često vozim motor,u mom selu ograničenje 50...vozim 50.
Zašto? Zato što recimo da mi neko dijete istrči i pokupim ga sa recimo 80 i ne preživi...mislim da ne bih mogao nositi ga na duši,jelo bi me to šta da sam vozio po ograničenju možda bi preživjelo.

I zbog toga mi se j**e za to što bi netko možda mislio da sam baja kad mi zagrme auspusi na stotki kroz selo.

[mention=102]Lucky[/mention] ZG s ovim o glupavom spuštanju na 60 na autocesti ću se složiti...koliko mi je diglo to tlak prošle godine kad smo išli na more i nazad...jbt malo malo takva neka glupost,a nigdje nikoga.






Poslano sa mog Redmi Note 9 Pro koristeći Tapatalk







Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, vip3141 said:

pricas generalno, ja ti navodim konkretne primjere.

Uvijek prvo ide generalno pravilo, a to je radijus i širina kolnika, dakle fizika. Nakon toga ide stanje kolnika, pa sve do socijalnih i političkih faktora. Tu se da diskutirati, s fizikom nema diskusije, fizika ti objasni sve u m/s² i slično. 

15 hours ago, stanky069 said:

autocestu u HR bih rekao da bi možda trebalo dići ograničenje,na recimo 150.
To bi bilo po meni možda optimalno.

I onda bi se mnogi mlađi vozači vodili tolerancijom od 10% i jezdili 165 km/h, što dođe nekih 46 m/s. U trenutku kad primijetiš incident i iz glave ode u dupe da nabodeš kočnicu, prođe ca 1s. Ode 46 metara u sekundi. Onda nastupa fizika i puknute i kraće opruge, neodgovarajući amortizeri uredno plaćeni na tehničkom i uvedeni u prometnu, pločice hansšmitbrekdrek i diskovi klajnsupermegadirekt na kingkongdingdong felgama/gumama neodgovarajućih dimenzija uredno uvedenim u prometnu. Pitanje iz fizike: koliko će se cm deformirati čeona kost vozača starosti 19 godina u direktnom kontaktu sa šoferšajbom koja je potisnuta naletnom šinom poluprikolice šmic bulkargo (testirana po ISO, CE, itd)?

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

A reakcija vozila 0.7 - 1.0s kad dotakneš kočnicu pa dok ne počne full kočiti to je još 30-46m

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites



... Pitanje iz fizike: koliko će se cm deformirati čeona kost vozača starosti 19 godina u direktnom kontaktu sa šoferšajbom koja je potisnuta naletnom šinom poluprikolice šmic bulkargo (testirana po ISO, CE, itd)?


Ako je to sve tako, kako to da mladi vozaci u DE od 19god ne ginu kao muhe na njemackom Autobahnu?

Govorimo o zemlji koja ima 80 milijuna stanovnika, tako da ne pricamo o nekakvoj statistickoj pogreski.

BTW. Klinci mogu dobiti B vozacku dozvolu vec sa 17god, ali onda do 18.god moraju voziti u prisustvu starijeg vozaca. I sad zamisli da onaj nas prometni strucnjak Marusic cuje takvo sta? Pa trebalo bi ga polijevati hladnom vodom da dodje sebi.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 21. 03. 2021. at 12:53, alki9969 said:

ima tip sa foruma.hr koji vozi bijelu dačiju logan na plin i tvrdi (nick E2S) da on i ubrzava kad ide tom dionicom (odma poslije Vrbovskog uzbrdica) sa dvoje iodraslih i dvoje djece i stvarima 🤣

U petoj brzini, četvero odraslih, jedno dijete i auto natrpan, Clio jedva drži 100km/h u petoj tamo. U četvrtoj mu je lakše, a u trećoj ide ali nije daleko od blokade :)

Inače za sve ostale, ne znam kako smo živjeli sa R4 koji su imali 29KS i 34KS. Mi smo s time preko Bosne do Dubrovnika na more i pretjecali smo kamione.

Da, turbaci idu puno bolje, ali ako mi smetaju kamioni koji prave gužvu na staroj cesti onda odem autocestom. Na starim cestama postoje mjesta gdje možeš sigurno obići bus ili kamion da imaš ne znam kako jak auto, a na tim mjestima obično plavci čekaju s kuhačom.

Nabrijancima je frustracija voziti auto koji se vuče, a frustracija im je i kad imaju jak auto koji nemaju gdje stisnuti. Jbt, lošoj onoj stvari svaka dlaka smeta :)

19 hours ago, Lucky_ZG said:

Po meni problema sa skidanjem ogranicenja unutar gradova nema (izuzev avenija i slicnih), ali u RH je problem medugradskih ogranicenja i na AC. A da ne govorim o promjenjivim ogranicenjima na AC gdje spustaju na 60 za svaku pizdariju i onda si veliki kriminalac ako vozis 100 i jos te preticu sa 130 bez beda.

Osobno mislim da je u HR puno veći problem naš pretežno seljačko-krkanski mentalitet. Neće Rokiju nitko govorit kako će se on vozit. Švabe su možda još gori od nas, ali:

  1. Švabe ne riskiraju bezveze kao mi, bar ne u toj mjeri
  2. Švabe imaju veće kazne od nas, a imaju sredstva i resurse da te uhvate

I kod njih ima gamadi koja se kod nas voze kako se voze i ne pada im na pamet da doma rade to što rade kod nas. Kod nas se kontrola svela na par presretača, par kamera i par patrola s radarima.

Drugim riječima, kad ih trebaš nema ih nigdje.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.