Jump to content

Bobina za D4F motor (1.2 16V) - mjerenje ispravnosti


Med0

Recommended Posts

Skinuo sam danas bobinu i izmjerio otpor sekundara 3.89kΩ (1-4) i 3.91kΩ (2-3). U Haynesu piše da bi trebalo biti 9.5-9.8kΩ, a u Autodati 9.3-10kΩ.

 

Piše također da se kabeli ne mogu odvojiti od bobine i da u otpor sekundara ulazi i otpor kabela. Na mojoj bobini koju sam kupio prije par godina kod Baotića (Eldor) se mogu odvojiti kabeli i za nju su svojedobno kupljeni Beru kabeli. Čisto sumnjam da kabeli svječica mogu utrostručiti otpor :)

 

Znam da postoje dvije vrste bobina za D4F motore, ali sad ne znam da li za bobine s odvojivim kabelima vrijede drugi otpori ili je moja bobina defektna? :nezna:

Link to comment
Share on other sites

Ne znam za konkretni slučaj ali kablovi itekako mogu povečati otpor sekundara. Naime često su izrađeni od grafita i to baš s namjerom da se poveča otpor radi otklanjanja RF smetnji. Nekada je bilo za kupiti setova za otklanjanje smetnji za radio i dio kita je uvijek bio otpornik koji se umetao u centralni kabel od bobine. A sad koliki otpor treba biti samo na sekundaru če ti reči netko drugi.

Skinuo sam danas bobinu i izmjerio otpor sekundara 3.89kΩ (1-4) i 3.91kΩ (2-3). U Haynesu piše da bi trebalo biti 9.5-9.8kΩ, a u Autodati 9.3-10kΩ.

 

Piše također da se kabeli ne mogu odvojiti od bobine i da u otpor sekundara ulazi i otpor kabela. Na mojoj bobini koju sam kupio prije par godina kod Baotića (Eldor) se mogu odvojiti kabeli i za nju su svojedobno kupljeni Beru kabeli. Čisto sumnjam da kabeli svječica mogu utrostručiti otpor :)

 

Znam da postoje dvije vrste bobina za D4F motore, ali sad ne znam da li za bobine s odvojivim kabelima vrijede drugi otpori ili je moja bobina defektna? :nezna:

Link to comment
Share on other sites

@ Med0

 

Pa izmjeri otpor sa spojenim kabelima. Po Dialogysu za (1-4): 9.8 ± 0.5 kΩ i za (2-3) : 9.6 ± 0.5 kΩ.

Otpor između  1 - 2, 1 - 3, 2 - 4, 3 - 4: beskonačan.

 

 

@ spoofy

 

Valjda si mislio na kondenzator, ne na otpornik.

Link to comment
Share on other sites

Nisam htio vaditi kabele i skidati cijeli top cover motora ako netko ima informaciju unaprijed pa da ne otkrivam toplu vodu.

 

Naprotiv kabeli svječica su vodići induktivnog karaktera jer time stvaraju otpor induciranim RF smetnjama da se ne bi vraćale u ECU dok za istosmjernu struju predstavljaju praktično kratki spoj. Da staviš kondenzator u seriju sa običnom žicom dobio bi upravo suprotno :)

 

Iako prvi puta čujem da se koristi grafit u kabelima. Do sad sam u kabelima samo vidio žicu motanu slično kao zavojnica umjesto ravne žice s čime se postiže induktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Kondenzatori su išli na platine i na bobinu, na vn kabel je išao visokoomski otpornik a čak i lulice za sviječice s ugrađenim otpornikom.

@ Med0

 

Pa izmjeri otpor sa spojenim kabelima. Po Dialogysu za (1-4): 9.8 ± 0.5 kΩ i za (2-3) : 9.6 ± 0.5 kΩ.

Otpor između  1 - 2, 1 - 3, 2 - 4, 3 - 4: beskonačan.

 

 

@ spoofy

 

Valjda si mislio na kondenzator, ne na otpornik.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.