Jump to content

MAP senzor


Med0

Recommended Posts

MAP senzor je problematičan senzor na mnogim Renaultima. Problem je što ne brtvi, pa zrak ulazi u usisnu granu, a ECU ne javlja grešku budući da je senzor električki ispravan. Kod nekih taj senzor od prvog dana nije brtvi dobro (Clio III RS). Simptomi su:

  • gubitak snage i momenta
  • treskavica odnosno drhtanje prilikom kretanja s mjesta posebno na toplom motoru s puno kreni-stani situacija i posebno na uzbrdicama
  • gušenje i štucanje prilikom oduzimanja gasa
  • štucaje kod davanja gasa iz lera
  • nemiran, grub i glasniji rad motora
  • prijevremeni raspad gume upornika getribe

Dobra vijest je što se taj senzor u pravilu ne kvari i iznimno je dostupan. Na slici se vidi gdje je senzor upiknut kod mene u usisnu granu s gornje lijeve strane na 1.2 16V motoru:

post-506-0-19311400-1434803658_thumb.jpg

 

Senzor je doslovno uboden u usisnu granu i jedino što ga drži da ne ispadne je trenje dvije gumene O-brtve. Senzor je moguće vrtiti lijevo-desno i prilično labavo stoji u usisnoj grani. Drugi proizvođači šarafe MAP senzor za motor, ali ne i Renault. Da stvar bude gora na usisnoj grani ništa ne strši pa se vakum ne može osigurati ni sa vulkanizirajućom trakom.

 

Svoj problem sam riješio mazanjem rupe na usisnoj grani sa silikonskom masti, ali je dulje vrijeme bila borba da skužim da je problem MAP budući da se simptomi ublažavaju ili gotovo potpuno nestaju popravkom ili izmjenom bobine, kabela ili svječica. Silikonska mast dobro brtvi između gume i plastike, a neki su na stranim forumima ulaz rupe na grani namazali brtvenom masom i čvrsto stisnuli senzor do kraja s vezicom što je vjerojatno bolja opcija. Dobro je koristiti latex rukavice jer donja strana senzora je nauljena od motornog ulja iz grane. Tanka vezica koju sam improvizirano stavio spriječava da senzor upadne do kraja jer u tom slučaju donja zelena brtva upadne prenisko i ne brtvi dobro. Gumena traka drži vezicu da se ne miče, a duga debela vezica drži da MAP ne ispadne.

post-506-0-95058400-1434803805_thumb.jpg post-506-0-04999700-1434804431_thumb.jpg

 

Kineski MAP senzor se nabavi za male novce, ali on je loš i ne preporučam ga koristiti. Jučer mi je stigao jedan za probu i pokazalo se da je kvaliteta izrade loša. Lakši je od originala (11g vs. 13g). Brtve su prevelike i labave, pa ne sjedaju dobro i otpadaju komadi, završna obrada je loša, a čak nije u stanju očitati stabilno atmosferski tlak dok motor ne radi. Nisam ni pokušao upaliti auto s time:

post-506-0-96730900-1434805009_thumb.jpg post-506-0-38371700-1434805024_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mjenjao sam ga i isto vezao i silikonizirao te vezicom stegnio. Jedan mi se kolega smijao kad sam ga platio skoro 1000kn original Siemens a kod njega je 250. Uopce neriskiram takve dijelove. Nakon promjene auto je prodisao osjetno.

Link to comment
Share on other sites

Medo, ljepo napisano.

 

Jel imas mozda spoznaje o kineskim MAF senzorima?

Link to comment
Share on other sites

Ne bih stavljao takve stvariba da nisu OEM ni da mi platis. Pogotovo ne na autu kao 197-ica.

Link to comment
Share on other sites

Thx :) Originalni MAF-ovi su problematičniji i kvarljiviji od MAP-ova pa se bojim pomisliti kakvi su kineski MAF-ovi. To su ključni senzori za ispravan rad motora i tko zna kakvu štetu može prouzročiti MAP ili MAF koji krivo očitava pogotovo ako uzrokuje siromašnu smjesu u visokim okretajima u open loopu. Ovaj MAP je koštao cca 60kn s dostavom iz UK warehousea. Uzeo sam i ove učvršćivače nek se nađe, ali ni oni nisu dobri.

 

Moj tvornički MAP je također Siemens. Još uvijek ga imam i čini se dobar. Atmosferski tlak očitava identično kao i meteo.hr :D

Link to comment
Share on other sites

pa meni maf sad ocitava svasta nesto, ne vozim benzinca tak da ... a novi original mi je 1/10 cijene auta maltene

Link to comment
Share on other sites

Ja koristim zamjenski. Za 250kn. OEM mi je na polici, ispravan. Pokazuje identične vrijednosti kao OEM.

Link to comment
Share on other sites

A zasto koristis zamjenski ako ti je OEM ispravan?

 

Testiram. Baš zato da ZNAM da li je dobar ili nije, a svoj OEM sam posudio Marekku.

Link to comment
Share on other sites

pa meni maf sad ocitava svasta nesto, ne vozim benzinca tak da ... a novi original mi je 1/10 cijene auta maltene

Što ti očitava, meni pokaže na 30 stupnjeva vanjske da je temperatura zraka 35 auto stajao par sati na direktnom udaru i bio vožen prije tih par sati pa moguće zbog toga, pokazuje i količinu zraka u g/s u leru je par grama a pri vožnji pokaže i dosta više, ne sjećam se točno jer sam testirao možda 1 km...
Link to comment
Share on other sites

Temp zraka kad auto stoji zna skocoti i na 60C to je normalno. Sve je usijano i termoresistor gotovo nikad ne krepa.

A maf mi mjeri samo prvog dodavanja gasa ostalo je 0.1 sta god ja radio. Spojen je bio i na redovnu doagnostiku i isti drek. Krepan je 100% maf. Termosenzor tocno mjeri. Kad se iskopca maf ti treba pokazivati 1500kg/h ak se ne varam. Mislim 1500 je 100% al nisam ziher da je kg/h ili g/s

Ta vrijednost kad je iskopcan je staticna tj neovisna o gasu ili okretajima (potvrdjeno s diagnostikom)

Link to comment
Share on other sites

Taj MAP za 250kn je sigurno bolji od ovog mog koji košta 60kn iz EU i 40kn iz ROC :D Čisto sumnjam da je Siemensov proizveo švabo. AliExpress i slični prodaju MAPove u nekoliko verzija i nekoliko proizvođača, neki specifični modeli navodno pašu na Renault, Nissan i Opel...

Link to comment
Share on other sites

post-506-0-97389100-1434878836_thumb.jpg post-506-0-45323400-1434879122_thumb.jpg

Evo još elegantnijeg riješenja za 15kn iz Interspara :)  Ne znam kako se ovoga nisam prije sjetio :doh: Uzeo sam O-brtve za kućanstvo iz zadnjeg reda. Desnu najdonju najmanju i najtanju sam stavio u podnožje nosa senzora koji ide u granu, a zatim sam preko nje stavio ovu lijevo do nje sa fotke debelu i mekšu. Kada sam to upiknuo u granu čvrsto je sjelo i izvrsno zabrtvilo. Vezica nije potrebna.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Jesu otporne te gumice na ulja i benzin da se nebi ubrzo pretvorile u plastelin...

Link to comment
Share on other sites

attachicon.gifmap_s_brtvama.jpg attachicon.gifDSC03595_cr.jpg

Evo još elegantnijeg riješenja za 15kn iz Interspara :)  Ne znam kako se ovoga nisam prije sjetio :doh: Uzeo sam O-brtve za kućanstvo iz zadnjeg reda. Desnu najdonju najmanju i najtanju sam stavio u podnožje nosa senzora koji ide u granu, a zatim sam preko nje stavio ovu lijevo do nje sa fotke debelu i mekšu. Kada sam to upiknuo u granu čvrsto je sjelo i izvrsno zabrtvilo. Vezica nije potrebna.

 

Vidiš, ovo mi je odmah palo na pamet jer sam neki dan imao borbu s pipom u kuhinji :)

 

Meni je također ovaj donji nosač opet u k, tak da ću pogledat kak to izgleda i stoji kod mene. Daj mi reci, jel skidaš kleme zbog konektora?

Inače, well done  :zivili:

Link to comment
Share on other sites

Thx :dobroje:

 

Ne treba skidati kleme. Ne treba ga čak iskapčati iz konektora. Donji upornik sam mijenjao prije 4-5god i uzeo originalni za 220kn. Još uvijek je dobar.

 

Dvije tvorničke gumice brtve od ulja uz to što grana stvara vakum pa uvlači umjesto da izbacuje. Ulje iz grane neće doći do tih gumica ako obrišeš senzor od ulja prije nego ih staviš.

Link to comment
Share on other sites

Napravio sam sad istu stvar, samo s plosnatom gumenom brtvom. Naravno, tvornički je imalo lufta :D 

Može se cimat maaalo lijevo-desno, ali prema gore ne. 

Link to comment
Share on other sites

Probna vožnja odrađena i definitivno ima razlike - nabolje. Testirali cura i ja. :)

Prilikom dodavanja i oduzimanja gasa auto primjetno manje cuka (iako mi je donji nosač u banani) i šaltanja su puno ugodnija. Prije mi se činilo ko da prenaglo padaju obrtaji kod šaltanja. Na snazi nisam primjetio ništa. Cura veli da se i kreće ugodnije.

 

Hvala Medo, imaš pivu (ovo je već skoro gajba)!  :piju:  

Link to comment
Share on other sites

Točno to je bilo i kod mene. Drago mi je da sam pomogao :hey:

 

Stisni to vezicom preko onog dijela gdje je nos pa bi trebao biti još uglađeniji u svemu tome. Kroz neko kraće vrijeme bi ECU trebao updateati svoje fuel trim tablice  budući da više ne gubi vakum na MAPu i ako je sve ostalo na motoru OK auto bi mogao raditi skoro kao nov. Bar je tako meni bilo prije 5god kada sam napravio prvi zahvat na MAPu :)

Link to comment
Share on other sites

Kako provjeriti ispravnost MAP senzora?

 

Može preko OBD-a. Kad daš kontakt mora očitavati atmosferski tlak (cca 1000 kPa). Kad ga upališ u leru trebao bi imati 28-33kPa. Pri davanju gasa tlak raste iznad toga, pri kočenju motorom padne ispod tih vrijednosti.

 

Druga metoda je da ga spojiš na +5VDC i na vakum pumpu. Kako se povećava vakum tako napon pada. Pri atmosferskom tlaku napon bi trebao biti (skoro) 5V. Svaki senzor ima tablicu  napona koje daje na izlazu pri određenim tlakovima.

Link to comment
Share on other sites

Ovisi kako na kojem autu. Na 197ici je na leru oko 40-41kpa, a kod full gasa 99kpa max. Na puštanju gasa pada na <20kpa.

 

Bar je tako uvijek kod mene bilo. 

Edited by Raptor6767
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.