Jump to content

parametri za optiku


kruno3000

Recommended Posts

Pozdrav,

Moze samo kratko da javi onaj tko zna. Jesu li isti parametri za optiku na svim megane classicima i kupeima?

Radio sam optiku ali ne prema mom tipu (LA nesto nesto ph2-2001) vec prema BA nesto nesto. Tocne oznake napisem malo kasnije kad budwm imao pri ruci ispis.

Unaprijed hvala!

Link to comment
Share on other sites

trebat ce i meni, tako da tko napise, hvala :)

Link to comment
Share on other sites

Kruno, to šta ti je rađena optika prema LA-nešto-nešto umjesto BA-nešto-nešto nije nikakav problem. To je isto. Međutim važno je ovo nešto-nešto.

L - vozilo sa 4 vrata

B - vozilo sa 5 vrata (hatchback)

A - Megane 1

nešto-nešto - oznaka motora 

 

To je važno jer ovisno o motoru i njegovoj težini su različiti parametri optike.

 

Provjeri da li je to nešto-nešto isto kao kod tebe.

Link to comment
Share on other sites

Radio je po: renault megane BAOA/E/F 1996-2002.

Moj megane je 1.4 16v 2001 a oznaka u sasiji: VF1LA1OO....

E sad jel to isto ili ne nisam siguran.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Evo da zaključim.

Nakon konzultacija s drugim optičarem (koji je napravio optiku kako spada) doznao sam da je ipak bitno sve. Dakle, nisu isti parametri za Classica i za kupea. To vrijedi za sva auta. Razlicita karoserija moze biti na istoj šasiji ali zbog različite mase i njezinog rasporeda drugačiji je i ovjes, to jest drugačije je podešen tako da i parametri optike nisu isti.

Meni čovjek optiku radio po parametrima za kupea i pita me jel auto (classic) lupano. Nešto podesio kao al to je bilo ni sebi ni svom. Kasnije sam otišao kod drugog majstora ( pazi, u oba se slučaja radi o istoj firmi samo druga radiona). Onda mi čovjek objasnio i pojasnio ovo što vam prenosim.

Još jedna informacija.

Auta s zadnjom vucom (pogotovo jača) se trebaju raditi tako da se prije optike u auto stave propisani utezi. Inace se ne mogu dobiti dobri rezultati i auto u pravilu nastavi vući na neku stranu. To je neka fora jer je zadnja vuča a auto se "propinje" kad mu se da gas pa se tu nešto s nečim uhebe.

Dakle na ispisu optike mora biti vaš model auta inace je dobra šansa da je posao loše urađen.

Nadam se da će ovo nekome pomoći.

Ukoliko neće biti novih komentara i pitanja može katanac.

Pozdrav!

Link to comment
Share on other sites

Meni su u Bat-u radili i sjedala su njih 2 u auto i tako su podešavali. Prije su pitali koliko najčešće vozim osoba i prtljage.

Link to comment
Share on other sites

Pa kad se malo razmisli i ima logike. Ovjes reagira na sile kako tereta tako i motora. E sad neki proizvođaći definiraju mase koje se ubacuju (zadnja vuča-BMW i Mercedes), negdje sjedi vozač a negdje ništa.

Osobno mislim da je najbolje sa vozačem (mojih 110 kg nije malo a najčešće sam sam ) al ako je vozač lagan onda je i utjecaj te mase manji..

Link to comment
Share on other sites

Od svih parametara jedino možeš podesiti prednji trag kotača (na Meganu o kojem govorimo),sve ostalo nije podesivo i možeš samo vidjeti dali je OK ili ne.....tako da ispada puno filozofije oko ničega.

Link to comment
Share on other sites

Menđo je riješen kako spomenuh ranije. Poslije smo nastavili općenito, pa kod koga se šta može podešavat to se i podešava. ;-)

A malo me čudi da nam nisi ranije "pomogao" s obzirom da se očito kužiš u filozofiju oko optike pa komentiraš ovako "s visoka".

Srdačan pozdrav. (b)

Link to comment
Share on other sites

Stvari oko podešavanja optike su dosta jednostavne i za osobu koja ima radionu sa "špur" aparatima tu nesmije biti nikakvih problema niti nepoznanica.

Link to comment
Share on other sites

Volio bi da je tako, ali iz iskustva se pokazalo da vecina njih ne zna posao, ili cesce, ne da im se raditi.

Link to comment
Share on other sites

Meni su u toliko hvaljenom Bračunu ostavili dvije šape na laku. Majstor je imao masne ruke od pitaj boga čega i kad se naslonio na blatobran da prikači ogledalo za kotač ostavio mi je otiske ruku sa svim prstima na dva mjesta. Sva sreća glina je to izvukla van, ali jedva.

 

Svatko može naštimati špur prema uputama, ali stare iskusnjare znaju znanje. Recimo mom Cliu treba otvoriti špur za ~1mm u odnosu na referentni setup. Auto je i dalje u zelenom, ali se bolje vozi i ne bježi preko nosa.

Link to comment
Share on other sites

"Majstor" zna kako će se koja vrijednost geometrije I njenog podešavanja odraziti na vozna svojstva auta sa prednjim / zadnjim pogonom...itd. Ostali su "niš koristi" koji samo slijepo čitaju upute bez shvaćanja.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.