Jump to content

Ne radi ventilator


nkdbk1

Recommended Posts

Grand Scenic II 2006 g

Clip pokazuje da je dobio naredbu ali ventilator ne vrti. Pretpostavljam da su četkice.

Ima li netko shemu kako se dolazi do motora? Pretpostavljam da treba iznutra skidati plastiku od mjenjača prema suvozačevoj strani? Ima li neka caka za dokučiti iz motornog prostora?

Link to comment
Share on other sites

Zašto odmah sumnja u ventilator?

 

Naredbu koju Clip pokazuje da je dobio nije dobio ventilator nego reostat (modul upravljanja ventilatorom). Tako da ako je reostat neispravan ventilator neće vrtiti.

 

Ajde ti provjeri sve moguće uzroke počevši od najjednostavnijih.

1. Provjeri osigurač ventilatora. Nalazi se tu u putničkom prostoru lijevo od volana. Ima nacrtan simbol ventilatora i vrijednost od 30A.

2. Provjeri reostat. Kako doći do njega pročitaj cijeli ovaj topic. Imaš tu i link za video uputu kako doći do njega.

http://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/46488-scenic-puhanje-ostalo-na-jednoj-brzini/

3. Na kraju provjeri motor. Za doć do njega treba skinuti kompletnu gornju armaturu table jer se motor vadi odozgo i nalazi se negdje po sredini lijevo.

Link to comment
Share on other sites

Provjeren je osigurač i u mene je od 40 A za ventilator i provjereni su i osigurači u motornom prostoru iako neznam dali oni imaju veze sa ventilatorom pa sam nakon ovoga pomislio na četkice.

Provat ću doć do reostata pa se onda javim po nove savjete. Hvala

Link to comment
Share on other sites

hvala DraganST na uputama.

došao do reostata, očistio ga, pošpricao sve kontakt sprejem i proradio i ventilator i klima.

nemogu vjerovat da je bilo do kontakta.

treba li još što čistit dok je rastavljena plastika?

Link to comment
Share on other sites

Ni meni nije vent radio, ali ja sam imao problem sa kontaktom na ventu. Pospricao kontakt sprejem i sve radi :-)

Link to comment
Share on other sites

Opet problem. Tijekom dana je dva puta ventilator prestajao raditi i proradio bi za 5 min. Mehaničar kaže da se reostat pregrije i prestane raditi i da provam vidit nekog tko popravlja finu tehniku da se pozabavi sa pločicom. Ili da uzmem novi valeov reostat za 430 kn.

Dali je netko imao sličan problem?

Link to comment
Share on other sites

Ako mozes doci do venta probaj istekat konektor i naspricaj ga kontakt sprejom. Meni je to rijesilo problem.

Link to comment
Share on other sites

Spojio sam onu deblju crvenu i crnu direktno(znači zaobišao reostat) i ventilator je vrtio pola sata bez problema a sa reostatom je imao prekide pa mislim da je do reostata. Samo me zanima jeli reostat ima neku termo zaštitu koja ga isključi kad se pregrije jer svi elementi i spojevi izgledaju normalno, nijedan nije zacrnio

Link to comment
Share on other sites

Da li je kod tebe ovakav elektronski reostat?

attachicon.gifresistor.jpg

 

da takav je. valeo.

vidio sam po netu da takvi isti idu u dosta renaulta, citroena i peugeota

Link to comment
Share on other sites

E tu samo dvije stvari mogu stvarati problem:

 

- hladni spoj. Na nekom mjestu "oslabi" lemni spoj pa onda ponekad radi ponekad ne. Pregledati lemna mjesta priključaka žica i Mosfeta.

- Mosfet. Uslijed pregrijavanja izgori ovaj tranzistor. Prevelika je toplinska disipacija na njemu. Zato i ima ovako veliki hladnjak.

 

Ja nebi kupovao novi elektronski modul za 430Kn nego bi kupio samo ovaj Mosfet i zamjenio ga. Evo ti na slijedećoj slici imaš njegovu točnu oznaku i kako izgleda.

 

post-14075-0-30824500-1437549285_thumb.j

 

Vidio sam da ih ima za kupiti na netu (iz Kine 5 komada za 40-ak kuna), a isto tako sam vidio u Zagrebu ima za 30Kn komad (imaju i dostavu za 30kn i osobno preuzimanje). Ako imaš nekog u ZG da to kupi i pošalje na neki naćin u DU, uštediš trošak dostave. Evo link firme u ZG.

 

 http://hr.rsdelivers.com/product/stmicroelectronics/stp80nf55-08/stmicroelectronics-stp80nf55-08-n-channel-mosfet-transistor-80-a-55-v-3-pin-to-220/7609718.aspx

Link to comment
Share on other sites

Pogledat ću dobro spojeve.

Ajde molim te još mi reci ako je usljed pregrijavanja izgorio tranzistor dali to znači da cijeli reostat neće više raditi, jer kod mene dobro radi i onda odjednom stane ventilator na par min i zatim se opet uključi

Link to comment
Share on other sites

Kad izgori tranzistor onda cijeli modul ne radi. S obzirom da kod tebe radi pa stane, moguće je da je tranzistor u fazi crkavanja tj. ne hladi se dovoljno.

 

Najbolje bi bilo da skineš reostat i ako imaš mogućnosti dati nekome elektroničaru da pregleda spojeve i ispita Mosfet. Preko Mosfeta regulira brzinu vrtnje ventilatora. To kad si ti direktno spojio ventilator i baypass-irao reostat ventilator tada vrti u najvećoj brzini i nemože se regulirati brzina.

Edited by DraganST
Link to comment
Share on other sites

A sta ako vent radi malo jace malo slabije na istoj brzini? To problem do njega ili reostata?

Link to comment
Share on other sites

E hvala DraganST to me zanimalo.

Odnijet ću u poznanika u tv servis valjda on to može ispitat pa ću vidit što on govori a naručit ću taj mosfet kad nije tako skup.

Link to comment
Share on other sites

E hvala DraganST to me zanimalo.

Odnijet ću u poznanika u tv servis valjda on to može ispitat pa ću vidit što on govori a naručit ću taj mosfet kad nije tako skup.

 

kod mene je oslabio jedan lem...prelemio i sad radi ko urica....pisao sam o tome negdje u drugoj temi....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

punac ima megane 2, ručna klima. Skroz obratna situacija nego inače u kvarovima ventilatora. Naime, radi u prve 3 brzine a u 4. ne radi? Šta bi moglo biti i dali je teško razmontirati prekidač ako je do njega

Link to comment
Share on other sites

Opet problem. Tijekom dana je dva puta ventilator prestajao raditi i proradio bi za 5 min. Mehaničar kaže da se reostat pregrije i prestane raditi i da provam vidit nekog tko popravlja finu tehniku da se pozabavi sa pločicom. Ili da uzmem novi valeov reostat za 430 kn.

Dali je netko imao sličan problem?

imao sam ja i jućer sam promijenio reostaqt i sad evo sve radi ko urica....

Link to comment
Share on other sites

Nema veze budem ja ukrao temu :zacugu: jer meni neradi ventilacija na Laguni 1

Mehanicar me moze orimiti tek u cetvrtak,a do tada molim Boga da nije nista preskupo u pitanju

IMG_20151019_165921.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Evo da podjelim iskustvao.

Dogodilo mi se na putu iz Italije kada sam prvi puta stao nakon 350 odvoženih kilometara da mi se ventilator u kabini ugasio nakon ponovnog paljenja auta. Klima je radila i ventilator je puhao sve dok nisam stao i ugasio auto, popio kavu a zatim ponovno upalio auto i krenuo dalje. Nakon ponovnog paljenja auta ne pali se ventilator pa je i klima blokirana. Vozim tako 200tinjak km i naletim sa plus 25 stupnjeva vanjske temperature na 11 stupnjeva vanjske temperature. Nakon par desetaka km ventilator se ponovno upali i klima počinje raditi. I tako je počelo. Ujutro auto isteram iz garaže i ventilator radi bez problema, odvezem se na posao i sve u redu. Auto stoji na parkingu na plus 35. Sjedam u auto, nakon paljenja motora ventilator se ne pali. Pomislio sam da je otišao elektronski reostat međutim spajanje na dijagnostiku pokaže drugačije. Ventilator je neispravan. Zamjenio ventilator novim i sada sve radi.

 

Pozdrav!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

pozdrav, sinoč ventilator presto radit,znači ne radi ni jedna brzina. danas lokalni meho pogledao i mislim da ga nije bilo volja skidat pretinac suvozača da ustanovi šta je,pretpostavlja da je ventilator crko, kaže da potražim autoelektričara .je ima ko od vas ideju u čemu je problem

Link to comment
Share on other sites

Reostat navjerojatnije... Imaš tu na linkovima sve već opisano više puta:

https://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/46488-scenic-puhanje-ostalo-na-jednoj-brzini/

https://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/52714-renault-megane-grandtour-problem-ventilacije/

https://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/52763-rezistor-ventilatora-automatska-klima-čudan-problem/

 

Koraci:

1. provjeriti osigurač prvo, mora biti ispravan 40A

2. ako je osigurač dobar skinuti suvozačev pretinac te skinuti i provjeriti reostat, kontakte, konektore te  sve što može biti izgoreno i spaljeno i lošeg kontakta

3. spojiš žice direktno te vidiš da li ventilator radi na punoj brzini, ako radi onda je problem u reostatu a ako ne radi onda je vjerojatno ventilator (makar sa iskustva po forumu sumnjam)

4. ventilator se nalazi ispod kontrolne table (pogledaj i prouči gore linkove) te mora tabla van da se dođe do njega

Prouči gornje linkove svi postupci su navedeni kao i mogućnosti pa kreni prvo od tuda...

 

Edited by Žac
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

  pozdrav , jucer uhvatijo malo slobodnog vremena i skinuo reostat .prijatelj elektičar spojijo direkno žice na vetilatr koji na svu sreču radi, on sumnja da je crko tranzistor i inzistira da prvo promjeni njega .ja sam uspijo  pročitat broj na njemu ali nikako da nađem na netu ,evo slika, ako možda netko zna gde se može naručit ili kupit 

 

tranzistor.jpg

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.