Jump to content

Gume, upiti, preporuke, homologacija


Guest

Recommended Posts

Danas na Sljemenu malo isprobao kak čupaju Nokian WRA4  koje imam na autu, 6mm profila, prednje 2018 straznje 2016, prošle nemam pojma koliko. Dakle nemam se kaj bunit, je 4x4 ali kao na suhom sam krenuo uz nadu da će proslajfat  na par uzbrdica i 10-15cm snijega. Na mokrom i hladnom kruznom toku proklizu uz jako forsiranje ali to je već preko granica fizike. Sad sam dost mirniji da budu bez problema.zimu odvezle a onda idu u smeće. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zar nije kod nas pravilnikom uređeno da zimska može ići do 1.6mm osim ako na njoj nije napomenuto drugačije ?

"Pravilnik o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama" kaže:

(4) Dubina utora pneumatika po gaznoj površini mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dopuštena dubina je 1,60 mm.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Max said:

Ja ispod 5mm ne bi više vozio zimsku bez obzira na zakon. 

Na tu zanimljivu temu sam našao ove slajdove:

2112120522_Image006.thumb.png.5fee5306704eb3d2cb1193c1c980ec65.png

https://www.youtube.com/watch?v=PnVaIxx-d60

Te onaj stari test:

https://www.tyrereviews.com/Article/New-VS-4mm-VS-2mm-All-Season-Tyre-Performance.htm

181640476_Image008.thumb.png.90cb7926fe7b3a46c68e7cce9f3618ec.png

 

Ne tvrdim ništa, samo dajem primjere na tu temu 😃

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Vuco said:

Zar nije kod nas pravilnikom uređeno da zimska može ići do 1.6mm osim ako na njoj nije napomenuto drugačije ?

"Pravilnik o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama" kaže:

(4) Dubina utora pneumatika po gaznoj površini mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dopuštena dubina je 1,60 mm.

Za ljetnje da, zimske su (kao i ljetnje zimi) min 4 mm jer mora imati ripne koje "hvataju" i izbacuju vodu i snijeg.

Link to comment
Share on other sites

Pravilnik ili zakon direktno to nigdje ne spominje, gdje si našao da to piše ? 1.6mm je zimska po zimi (a očito i ljeti) ako nema nikakvih drugačijih TWI (Thread Wear Indicator) oznaka (neke gume imaju na 1.6mm, neke na 2mm ako se ne varam). To on kaže. A na njega se referira ZSPC.

Ljetne po ljetu mogu jednako tako, zimske po zimi.

Ljetne po zimi moraju imati 4mm + lance.

Oboje je nonsens po meni.

Ja sam na prijašnjoj ljetnoj imao 4mm oznaku i jednu ispod nje. Isto i na zimskoj, čak možda nisam na zimskoj imao ovu od 4mm nego samo nižu. Sad na CC+ moram provjeriti. Sjećam se da jednom kad sam tražio nisam ništa našao...

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Imam zanimljiv problem - namontirao prije koji tjedan zimske gume:
Pirelli sottozero winter 210 serie 2, velicina 17". Nehumano koliko su prednje gume bucne izmedju 60-100km/h. Znaci cuje se i lijeva i desna strana. Cak sam mislio da sam ostetio lezajeve kod montaze, ali kolika je vjerovatnosta da su OBA istovremeno otisla. Na ljetnim nisam nista cuo. Nema nikakvih vibracija na volanu.

Gume su stare 2 god i dobio sam ih s autom, tako da ne znam kakve su bile prosle godine.

Ima tko kakvu ideju?

Link to comment
Share on other sites

On 28. 11. 2021. at 16:08, Ruske said:

pogotovo nakon 5 god jer "one su conti, moraju trajati 5 i 6 godina" pa onda bude BAM i kako i zasto? prica koju sam cuo miljardu puta...

Vozio sam 6god staru Conti PremiumContact 5 na poligonu u školi sigurne vožnje. Vanjska temperatura je bila proljetna s malo sunca. Dezen je imao još 4.5-5mm. Po mojoj slobodnoj procjeni kočenje na suhom je bilo jako dobro, držanje zavoja dobro.

Kad smo simulirali mokre i skliske uvjete guma je jasno pokazala da je stara i za izmjenu u odnosu na druge aute. Komentirali smo to sa instruktorom. Moj auto je bio primjer kako se stara premium guma ponaša pogotovo jer nemam ESP.

Ono što je dobro kod te gume je što auto nije radio ništa nepredviđeno. Moglo ga se kontrolirati. Morao sam dosta više po volanu i s manjom brzinom, ali nije bilo pirueta i neočekivanih manevara. Auto je na poligonu bio predvidljiv i moglo ga se kontrolirati bez da izleti van gabarita odnosno van putanje.

Bottom line: bez obzira na to što se stara premium guma bolje ponaša, izgubila je grip na suhome i još više na mokrome. Treba ju mijenjati. Poanta je da bolja guma čini razliku nova i stara.

Link to comment
Share on other sites

On 19. 12. 2021. at 8:44, vip3141 said:

Imam zanimljiv problem - namontirao prije koji tjedan zimske gume:
Pirelli sottozero winter 210 serie 2, velicina 17". Nehumano koliko su prednje gume bucne izmedju 60-100km/h. Znaci cuje se i lijeva i desna strana. Cak sam mislio da sam ostetio lezajeve kod montaze, ali kolika je vjerovatnosta da su OBA istovremeno otisla. Na ljetnim nisam nista cuo. Nema nikakvih vibracija na volanu.

Gume su stare 2 god i dobio sam ih s autom, tako da ne znam kakve su bile prosle godine.

Ima tko kakvu ideju?

Jesi rotirao gume ove godine?

Meni se sa ljetnima to jedne godine dogodilo, tulile su za popizdit nakon rotacije, vratio nazad kako je bilo sezonu prije i nikakvih zvukova nije bilo...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jednom sam na optici trapa pričao sa mestrom baš o rotaciji guma, kaže da se armatura u gumi "namjesti" tijekom vremena ovisno da li je guma naprijed ili nazad, te da kod nekih vozila zna doći do čudnih zvukova, a često i zanosi u stranu.

Sent from my RMX2170 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ma nego kako drugčije nego par puta u vjeku guma napred nazad. Ja oko 4 puta . Inače ćeš oderat 2 za jedne pa ko voli nek izvoli.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, asterix said:

Jednom sam na optici trapa pričao sa mestrom baš o rotaciji guma, kaže da se armatura u gumi "namjesti" tijekom vremena ovisno da li je guma naprijed ili nazad, te da kod nekih vozila zna doći do čudnih zvukova, a često i zanosi u stranu.
 

Zanimljivo je to oko guma...

Meni je auto vukao ustranu kad mi je vulkić zamijenio prednje-zadnje kod promjene zima-ljeto. Imao jedan set felgi i mijenjao gume. Najesen s ljetnima sve ok, stavljene zimske, opet sve ok. U proljeće vraćene ljetne, ali je lik samoinicijativno zamijenio naprijed-natrag -  auto vuče ulijevo. Vratili kako je bilo i opet sve ok :)

 

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

On 19. 12. 2021. at 8:44, vip3141 said:

Imam zanimljiv problem - namontirao prije koji tjedan zimske gume:
Pirelli sottozero winter 210 serie 2, velicina 17". Nehumano koliko su prednje gume bucne izmedju 60-100km/h. Znaci cuje se i lijeva i desna strana. Cak sam mislio da sam ostetio lezajeve kod montaze, ali kolika je vjerovatnosta da su OBA istovremeno otisla. Na ljetnim nisam nista cuo. Nema nikakvih vibracija na volanu.

Gume su stare 2 god i dobio sam ih s autom, tako da ne znam kakve su bile prosle godine.

Ima tko kakvu ideju?

Zimske gume jesu bučnije, pogotovo šire, s tim da su neke marke bučnije od ostalih. Ako je tlak/pritisak u redu nevjerujem da će pomoći promjena naprije-straga.

Link to comment
Share on other sites

Pod uvjetom da je pravilno napumpana neće vuć kod promjene guma. Da bi vukla trebala bi bit vidno krivo trošena i to neće niko ni stavit . Dakle zašto se i mjenjaju nego radi ravnomjernog trošenja . To smjestio se obruč ovako ili onako su priče za malu djecu pa ko voli nek nasjeda na njih.

Link to comment
Share on other sites

Nije svaki auto isti kao ni svaka guma.
Isto tako nije isto jel prednji ili stražnji pogon.
Ima tu kombinacija više od 1,pa tko vjeruje nek vjeruje, tko nevjeruje nek pusti volan i misli da vozi ravno...

Evo npr. konkretno, VW Polo neke gume "voli" a neke ne...

Ako ga posjedujes, šapnem ti koje su ove iz "priče" pa ćeš naglo završiti na optici trapa, a kad tamo sve idealno... I tako, počneš vjerovat pričama...


Sent from my RMX2170 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Meni kad vuče na jednu stranu ja ga povučem na drugu, u čemu je problem? 😆

Jedan dan ide ravno, drugi vuče, ili gumu treba napumpat ili je cesta ukoso.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Stvar je do modela gume, najčešće se to dogodi na gumama koje na gaznom sloju imaju tzv pločice s vanjske i unutarnje strane koje su narezane tako da imaš manje kvadratne oblike koji su odvojeni dubljim prorezom/lamelom. I onda kad je ta guma naprijed na pogonskim kotačima ta pločica/kvatdrat se neravnomjerno troši jer kod kretanja, ubrzavanja se više troši jedan dio kvadratnog oblika koji prvi dolazi u doticaj s asfaltom i onda s vremenom taj dio tog kvadratnog obilka nije ravan, nego uslijed istrošenosti dobije kosi oblik.

I kad staviš takvu gumu na nepogonski kotač ona tuli i proizvodi čudan zvuk.

Meni se to konkretno dogodilo na ljetnima Fulda Eco control gumama i mislim da nije problem ako ih se svake sezone mjenja naprijed nazad, nego kad ih držiš dvije godine naprijed i onda rotiras nazad i što je guma starija to se češće događa.

Evo zaokruženo na što mislim, pločice/kvadratpreuzmi.jpeg.84ce9bfed706f074526e8c98f73eab94.jpeg

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, asterix said:

Nije svaki auto isti kao ni svaka guma.
Isto tako nije isto jel prednji ili stražnji pogon.
Ima tu kombinacija više od 1,pa tko vjeruje nek vjeruje, tko nevjeruje nek pusti volan i misli da vozi ravno...

Evo npr. konkretno, VW Polo neke gume "voli" a neke ne...

Ako ga posjedujes, šapnem ti koje su ove iz "priče" pa ćeš naglo završiti na optici trapa, a kad tamo sve idealno... I tako, počneš vjerovat pričama...


Sent from my RMX2170 using Tapatalk
 

Gle ovako nikad do sad nisam sa golfombio na centriranju trapa (21 godina -212000km). To o volenju guma zadrži za sebe moj voli sve što mu obučem . A to da nije ist prednji i zadnji pogon naučio sam od naukovanja koje je počelo 1969-e god  pa preko 25 godina automehanike . DA shvatio sam kako izgleda prednji a kako zadnji pogon .  A guma koja je ispravna i ravnomjernao potrošena se i zamjenjuje da bi sve 4 bile jednako potrošene . To sa ravno ili ne otjeraj najprije jednako napumpat gume i amen . 

I meni napr uvjek gume završe vjek jednako potrošene bez besmislenih savjeta .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mnogo si lep kad te tako vole... Držim za sebe, sretno ti i zdravo bilo u Novoj!

Sent from my RMX2170 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.