Jump to content

Trese pri kretanju u prvoj brzini kada je auto hladan ( uzrok i rješenje)


Vuco

Recommended Posts

Pozdrav,

tko se sjeća, davno sam pričao o random problemu koji se javljao u mom Meganu 2, da auto trese kod kretanja kad je hladan. Poziv ovlaštenim servisima je bio uzaludan jer su svi sugerirali zamjenu kompleta kvačila. Jedino bih tu htio izdvojiti ovlašteni "ZAK" iz Karlovca koji je iskreno rekao da će se problem zamjenom kvačila i/ili zamašnjaka vratiti veoma brzo što bi u ovom slučaju bila istina.

Generalno, pomogao je jedan post sa Renault Forum Serbia, koji se nalazio u moru ostalih kada se pričalo o problemima sa trzanjem i kvačilima kod Megana II i poznatih problema sa kvačilom. Trebalo mi je godinu dana skoro da raznim guglanjem pronađem taj prokleti problem kod nekoga i da ga se riješi. Našlo se nas par sa istim problemom na različitim autima sličnog godišta (Megane 2, Scenic 2 i slični).

PROBLEM:
- auto kad je hladan i dugo ugašen preko noći ili dana trese pri kretanju u prvoj brzini. Prvih par kretanja i onda bi prestalo (a u manjoj mjeri bi se pojavilo kada je kvačilo bilo jako zagrijano, tipa vožnja po gradu kreni-stani 1h). Preko ljeta se to rjeđe događalo (mislim da je bilo sveukupno par puta preko ljeta), na jesen kad je kiša i sad na zimu, gotovo svakodnevno. Jačina trzanja je bila ovisna o brzini otpuštanja kvačila kao i broju okretaja (kada je treslo jako, bilo je veoma neugodno). Zatreslo je kad je auto već lagano krenuo, a kvačilo bilo pri kraju otpuštanja (ne u početku otpuštanja kvačila).

KADA SE JAVIO PROBLEM:
- auto je kupljen od prvog vlasnika sa 6 godina starosti i pređenih 34 500km. Generalno se već tada to javljalo. Obzirom da je vlasnik bio više manje nervozan vozač, čak sam razmišljao da je i ubio kvačilo u tih ~35 000km. Ljudima se javljalo i unutar prvih 20 000km na novim autima.

UZROK:
- kod mene je to bio spoj kvačila i glavnog cilindra. Prilažem slike i video:

Neispravni spoj, završetak glavnog cilindra skoro ispao sa osovinice koje je na kvačilu:

20151221_185140_Copy.thumb.jpg.7ee4b07b8

Kako to treba stajati ispravno:

20151221_185433_Copy.thumb.jpg.b7e3ef135

Iz nekog razloga se ne drži završetak glavnog cilindra kvačila na osovini kod pedale kvačila. Osovina ima utor, a glavni cilindar na završetku kopče koje bi trebale ući u taj utor i ne dopustiti da ispadne van.

Može se vidjeti i na videu kojeg sam snimio:

 

RJEŠENJE:
- vezicom (ja imam poprilično debelu, ali fleksibilnu) povezati pedalu kuplunga i kraj glavnog cilindra da se to ne izvlači van. Vezica je najnategnutija kada je kvačilo pušteno, a kada se ono stisne, vezica se opusti tako da nema dodatnog naprezanja na glavni cilindar kod stiskanja kvačila što bi moglo biti i opasno. Ove slike su sa RFS-a od člana ajra jer ja još svoje nisam slikao. No sve je isto, od pedale do glavnog cilindra. Kod njega je to na Scenicu 2 sa 1.5dCI motorom ako se ne varam.

- do kuplunga se može doći bez imalo problema i bilo kakvog predznanja o automobilima. Pomaknete vozački sic straga, zavučete se ispod volana i sve će biti jasno. Vezicu omotate oko pedale i glavnog cilindra pri vrhu (ne slučajno na sredinu jer se tako onda vrši nepotreban moment na glavni cilindar i može puknuti).

20150103_125049.thumb.jpg.dad64b40b9676020150103_124949.thumb.jpg.e42ecdbcd7237e

 

 

Usto, neki su imali i problema kod naknadne ugradnje tempomata u svoja vozila jer kada se dogodi ovo što se dogodi, pedala se ne vrati na dobro mjesto (dovoljno daleko) da pritisne ovaj plavi taster i onda tempomat više nije htio raditi (jer ima signal da je kuplung i dalje stisnut).

Nekome je možda doista kvačilo otišlo, no onda trzanje neće nestati nakon par promjena brzina niti kad se ugrije auto.

Nitko sretniji od mene ako nekome ovo pomoge, mogu se izbjeći veoma veliki i nepotrebni troškovi.

Edited by Vuco
greške u pisanju
Link to comment
Share on other sites

svaka čast za pronalazak kvara...meni se to isto povremeno događa,gdje ima za kupit elastičnih vezica?

Link to comment
Share on other sites

Dućan mješovitom robom, tipa Bauhaus, Baumax. Željezarije i slično isto znaju imati. Glavno da je dovoljno dugačka kako bi se mogla ovako savinuti oko pedale. Ne treba stezati silovito.

Link to comment
Share on other sites

sad sam baš išao provjerit al moj spoj je ok,završetak nije skliznuo dolje i provjera rukom mi daje za zaključit da je spoj u redu.

Link to comment
Share on other sites

Šteta, moglo je biti veoma jednostavno rješenje. Ovako može biti da je stvarno kvačilo problematično ili neki od drugih stvari (pumpa goriva, samo gorivo obzirom da imaš plin, MAP senzor, nosač motora etc.)

Link to comment
Share on other sites

Ja bih samo pitao da li je itko, tko je imao sličan problem, provjerio da li se radi o tome da je taj proizvod (glavni cilindar kvačila) problem i da li bi s novim dijelom to riješilo problem?
Jer činjenica jest da su to dijelovi koji se mijenjaju pa s obzirom da se to može kupiti da ljudi ne bacaju bezveze novac na novi dio ukoliko nema pomoći oko toga, a s druge strane pak, ako novi dio rješava problem (koji je možda upravo radi neispravnog glavnog cilindra kvačila) i daje rješenje bez sistema "crijevo-voda", jer koliko god je ovo odlično rješenje, činjenica je da se vozi s vezicom nije nimalo ugodna.

No, kako god, odličan post i ja sam uz njega naučio nešto novo i nešto što mogu prenjeti strankama s jednakim problemom.

:yeah:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pretpostavljam prema ugrađenom LPG-u da auto ima dosta kilometara, stoga može biti da je korpa oslabila ili čak da su pera popucala. Koje simptome točno imaš ?

Da se razumijemo, ja znam da ovo nije revolucionarno rješenje za 80% problema koje ljudi imaju sa kvačilima na Meganima. Ali eto, uz mene, na RFS se našlo već 2-3 ljudi kojima je uz mene taj isti problem riješen sa običnom vezicom, sve unutar 10ak dana. Isto tako se slažem sa Lagerosom da vezica nije rješenje (osim ako se redovito ne mijenja :D ). Ja sam kupio polovni auto koji je takav problem imao sa samo 34 500km. A sada je uživancija ga voziti, kad znaš da te odma u startu neće rasfukati psihički.

Lageros, imaju li ti cilindri neki preporučeni rok zamjene ili kilometražu (po manualu nisam ništa vidio) ? Koliko sam čitao uglavnom se dešava da ljudima procuri cilindar (što je veoma moguće ako on stoji kao kod mene u videu) pa ga onda mijenjaju. No to je već kasno jer ljudi ostanu na cesti. Ili da prozuji potisni ležaj koji ako se raspadne može napraviti na sekundarnom cilindru probleme.

Vjerujem da postoje zamjenski glavni cilindri kvačila, koji bi riješili problem tako da bi imali preciznije tolerancije ili drugačiji način montaže na pedalu. Da su stavili prolaznu glavu, jedan zeger osigurač bi riješio puno problema, a olakšao i izradu alata. Dapače, na nekim Renaultima sam i vidio slične glavne cilindre.

Primerice ovakav:

136720140.jpg

Dok je kod mene ovakav:

clutch%20master%20cylinder%20Renault%20M

S jedne strane me moj meho razočarao jer sam mu rekao da pogleda cijeli sklop kvačila, pa i pedalu. S druge strane, obzirom da u tjedan dana kod njega auto nije zatrzao, rekao je da mi ne želi zamjeniti set kvačila iako sam ja to forsirao i da ako to želim, da odem nekamo drugamo jer on ne mijenja dijelove bezveze. Što je sad ispalo točno.

Link to comment
Share on other sites

auto sad ima 140 tkm a ja sam te simptome počeo primječivat pred jedno 80 tkm a isto tak mi se po zimi javlja cviljenje potisnog ležaja...tak da bi trebalo najvjerojatnije promjenit cijeli sklop kvačila...planiram promjenit kroz par desetaka tkm

Link to comment
Share on other sites

Potisni ležaj može otići radi oštećene potisne ploče. Ljudi su znali voziti sa lošim potisnim 20 000km, no meni je to suludo uopće riskirati.

 S time da bi ti onda imao probleme konstantno, a ne kao kod mene da nestanu nakon 3-4 šaltanja brzine. Zar ne ? Jel proklizuje lamela ?

Velim, kod tebe može biti pumpa goriva (pogotovo ako voziš na plin dosta, a benzina bude malo u rezervaru) i koje kakvi ostali senzori. Mada velim - onda bi opet bilo to konstantno, ne bi nestalo odjednom.

Link to comment
Share on other sites

@ Vuco 

Ja nisam nigdje naišao na podatak na kojem se intervalu to mora mijenjati, ali to čak nema niti kod seta kvačila, već više ono kad počne klizati ili tresti pa je došao red da se mijenja.
E sad, kako obično nema novaca, neke ovakve stvari se uopće ne odnose na mijenjanje čak niti preventive radi, a ako gledamo i to da se takvo što zbog krivog korištenja i može pokvariti vrlo brzo, svakako moramo sagledati i taj dio da se i ovakve stvari uzmu u obzir za izmjenu.
Naravno jasno je da će se javiti oni koji sa time nisu niti imaju problema, kao i ja na svom Focusu sa skoro 400tkm, ali ako uzmemo u obzir da se danas više ne proizvodi kao nekada, već ipak lošije sa kraćim vijekom trajanja, a sa čime se velika većina ljudi slaže, onda svakako moramo biti oprezni na svakom koraku.

Ja sad ne znam da li se ovaj cilindar podmazuje tekućinom iz kočnica, dakle DOT tekućinom pa ako je, to bi isto trebalo pratiti i mijenjati svake dvije godine, jer taj period je predviđen za izmjenu svake dvije godine i moguće je zbog starosti tekućine dođe do problema i s ovim dijelom.

Po pitanju cijene tog glavnog cilindra kvačila je sljedeća:
Renault original = 400,00 Kn/1kom
LUK = 470,00 Kn/1kom
FTE = 475,00 Kn/1kom

Srećom pa mi je slika pomogla da znam koji je gore na autu, jer inače bez broja šasije nema šanse da znam koji je gore na autu, jer nude obje opcije.
Pa eto, ako bude bilo kakvih upita, molim samo broj šasije vozila.

 

Link to comment
Share on other sites

Na mome meganu se desila identična situacija samo sam je ja rijesio na drugaciji nacin, po meni kvalitetniji. Na slici sam označio dio master cilindra koji sam otpilao, a osovinu koja se nalazi ispod sam probušio sa svrdlom od 4mm. Kroz tu rupu samo zavidao vijak koji mi služi kao osigurač da master cilindar ne može spasti sa osovinice. Mislim da je to kvalitetno i trajno rješenje.

20150103_125049.jpg.c14c880c0e661f4105a2cd7037a1e746.jpg

Link to comment
Share on other sites

Meni se zadnje vrijeme desava da master cilindar cvili prilikom stiskanja i otpustanja. Njegovo podmazivanje sa razno raznim mastima ima ucinak od nekoliko dana i onda opet po starome. Do sada nisam uspio rijesiti ovaj problem.

Link to comment
Share on other sites

@Lageros, odlično što si stavio i cijene. Također, mislim da se glavni cilindar podmazuje samo kroz DOT tekućinu i slažem se da je i to potrebno mijenjati, svake 2 ili 3 godine ako se ne varam. Mene to čeka sljedeće

Meni eto, sad auto ide ko zmaj. Niti t od trešnjave. Ne pušta nigdje, ne cvili ništa, lamela definitivno ne proklizava. No siguran sam da je određena nepovratna šteta učinjena.

 

@megane_dci, Meni se nije dalo ići po ovoj hladnoći to raditi, niti sam imao dobru bušilicu pa mislim da bi naprvio više štete nego koristi. Eventualno sam u budućnosti mislio otpiliti taj vrh i staviti zeger osigurač u utor na osovini. Moje je za sada vatrogasno rješenje. 

Link to comment
Share on other sites

Provjerio sam kod sebe,spoj je dobar i nema lufta (kao na slici) ali problem sa drhtavim kretanjem na hladno se povremeno i vrlo rijetko javlja.Negdje sam pročitao da je problem u prljavštini na lameli koja uzrokuje podrhtavanje.Nakon nekoliko kretanja lamela se pročisti i dalje je kretanje normalno.Da je problem samo u labavom spoju trzalo bi stalno ??

(još me boli vrat od zavlačenja pod pedale :D )

 

20151221_185433_Copy.thumb.jpg.b7e3ef135

Link to comment
Share on other sites

.....ako je sa polugom cilindra sve u redu i ako ona ne sklizava sa osovine mislim da problem treba tražit u lošem materijalu lamele pogotvo nakon zabrane azbesta koji pospješuje frikciju pa onda lamela "proklizava" a to apsorbiraju opruge na lameli koje se s vremenom rashebu a i ostali dijelovi u tom "lancu" kvačila trpe........i na kraju evo ti problem

....dobrim balansiranjem između papuče kvačila i gasa se da to svesti na minimun :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Isto tako, ako se ne zamjeni simering na radilici do kvačila, moguće je da se i ulje nekako probije do lamele (što su neki ovdje članovi već imali problema zbog toga) pa je onda lamela klizila. Odnosno, možda je simering propišao pa je došlo do toga.

Ne bih se sloćio da je samo do materijala, jer onda bi svi do jednoga imali problema, dok neki imaju, neki nemaju pa shodno tome ili ne kupiti jednog proizvođača, već možda drugoga malo skupljega i slično.
Samo kažem, možda je i do toga pa da se i to uzme u obzir. :)

Edited by lageros-zg
Link to comment
Share on other sites

Inače ta treskavica kod kretanja se javlja zbog korozije na bobini ili svječicama. Zamjenom kvačila taj problem prividno nestane jer je kvačilo novo i radi savršeno glatko pa anulira problem s paljenjem, ali nakon soma-dva-tri km počne opet lagano tresti. Zato su mehaničari ono rekli i rekli su to dobro.

Kad ljudima trese benzinac kod kretanja onda im uvijek kažem da provjere paljenje i kvačilo oboje jer popravak jednoga može zamaskirati simptome koji se javljaju zbog kvara nečeg drugoga.

Link to comment
Share on other sites

Korozija kažeš ? Ja sam čak mislio da je do tipa vlage ili nečega sličnog, obzirom da nestane nakon doslovno 5-10 sekundi, mada ja to najviše skužim po šaltanju/promjenama brzina.

Čak sam razmišljao i o potenciometru gasa koji je također čest problem sa Meganom.

Edited by Vuco
Link to comment
Share on other sites

Ako ti guta gas kod šaltanja brzina onda uz ovo imaš definitivno problem sa slabom iskrom na paljenju. Stari auti s frgićima bi tresli stalno dok MPFi motori osiromaše smjesu i pomaknu kut paljenja, ali zato na gasu imaš osjećaj kao da si on malo razmisli prije nego reagira kad stisneš ili pustiš papučicu jer si on stalno nešto mora preračunavati u odnosu na ono što dobije s MAP/MAF senzora.

Link to comment
Share on other sites

I ne zaboravite da su Meganei imali problema i s bobinama (najviše dok su imali Siemensove bobine) pa neka se malo oko baci i na taj dio, zlu ne trebalo.

Link to comment
Share on other sites

ja sam poprilično siguran da problem o kojem raspravljamo je posljedica onog što sam opisao u prethodnom postu ili ono što je opisao autor ove teme..ovo sa bobinama mi ne drži vodu za ovaj problem..bobina ako zeza pali se lampica ili ako se ne pali simptomi traju duže nego ako je problem povezan sa onime o čemu sam pisal...moje škakljive sagem bobine su prošle 140 tkm i samo je jedna riknula sad pre kojih 10tkm

Link to comment
Share on other sites

Iz iskustva lampica motora se upali zbog bobine tek kad je bobina (skoro) gotova. Ako baca lošu iskru zbog korodiranih kontakata skoro nikad neće upaliti lampicu.

Link to comment
Share on other sites

Ima svega, ali da, ako su kontakti samo problem, tada nema povratne info na ploči, ali zeza u radu.
Odnosno cijeli taj sustav koji je međusobno povezan može zbog vlage i korozije uzrokovati probleme u radu, kako dolje kod kvačila,
tako i gore kod svjećica.
Što u prijevodu znači, sve može biti ispravno, ali vrijeme nosi svoje pa tako i ove neke sitnice koje su mnoge koštale puno novaca, jer je majstor uhvatio priliku zaraditi nešto više, samo počistiti kontakte i tako riješiti problem, a bez velikog ulaganja.

Ali svakako je dobro da sve ove stvari dijelimo kako bi netko mogao nešto naučiti i ne potrošiti puno novaca tamo gdje ne treba :) 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.