Jump to content
OBAVIJEST!!! Moguća je privremena nedostupnost RKH Foruma radi migracije na novi server. Hvala na razumjevanju. ×
OBAVIJEST!!! Moguća je privremena nedostupnost RKH Foruma radi migracije na novi server. Hvala na razumjevanju.

1.6 16V LPG problemi na benzinu, a na plinu radi OK.


Recommended Posts

Evo i mene nakon nekoliko godina, što je zapravo dobro :) Zadnjih par mjeseci me zeza nešto dok auto radi na benzinu. Obično je obrnuto ali u mom slučaju na plinu radi savršeno, a na benzinu padnu okretaji prenisko, neravnomjeran rad motora, slabije prima gas, ponekad kao da posustane pri ubrzavanju.. Sve je jače izraženo dok je hladan, ali osjeti se i kada je topal. Napominjem da na plinu radi savršeno. Nekakvom logikom i znanjem koliko ga imam došao sam do zaključka da bi jedno mogao bit problem sa diznama ili nešto sa dovodom goriva.. LPG računalo koliko ja znam koristi sve informacije od ECU-a tako da je nešto od senzora ne bi radio dobro ni plin. E sada.. dizne mi je čistio ultrazvučno majstor iako on nema aparat na kojemu može provjeriti dali su one dobre.. Stvar se nije popravila ništa. Ne znam odakle bi krenuo tražiti problem.. Većina ljudi ima iskustva kada nešto ne radi na benzinu onda je na plinu još gore.. Ili kada ne radi nešto na plinu, benzin radi ok. Ovo je malo neuobičajeno..

Link to post
Share on other sites

Ja bi ovo spojio na dijagnostiju i vidjeti sto kaze short i long fuel trim level... Moguce da su dizne, a moguce da je totalno rastimana benzinska mapa...

Link to post
Share on other sites

Ne kuzim to sa mapom.. Pa jel se moze ona mijenjati? Ja sam mislio da je ona konstantna i da se moze miienjati samo nekom vanjskom intervencijom u servisu. Nitko nista nije dirao i godinama je radio ok. Istina dosta malo se vozim na benzinu. Ukoliko je ta mapa jel to moze neki lokalni majstor rijesiti sa svojmlom dijagnostikom ili treba u renault na servis.

Link to post
Share on other sites

Ne kuzim to sa mapom.. Pa jel se moze ona mijenjati? Ja sam mislio da je ona konstantna i da se moze miienjati samo nekom vanjskom intervencijom u servisu. Nitko nista nije dirao i godinama je radio ok. Istina dosta malo se vozim na benzinu. Ukoliko je ta mapa jel to moze neki lokalni majstor rijesiti sa svojmlom dijagnostikom ili treba u renault na servis.

Mapa je fiksna, nemoze se posemeriti, ali se prilagodjava. Imas 2 parametra short i long fuel trim. Ako ti je losa plinska mapa, kompjuter auta to popravlja pomicuci benzinsku mapa. Tj plinska mapa je samo korektivni faktor benzinske mape. Dakle ako se long trim jako puno pomakne da bi rad na plin bio ok, kada se prebaci na benzin imas problema. Dakle spojiti na neku dijagnostiku, mislim i da jeftini kinezi mogu octati fuel trimove, i vidjeti kakvo je stanje... Ako su injektori ocisceni onda mora biti do ovoga, a poslje kod plinasa neka ustima mapu i resetira benzinski komp.

Link to post
Share on other sites

Možda da se prvo resetira benzinski komp, ako to ne pomogne onda su vjerojatno dizne.

Link to post
Share on other sites
AllesGut

Ja sam prije 5 godina to imao na jednom autu, riješio sam sa onim nekim liqui moly aditivom, tamo pišu upute kako natočiti.

Meni je pročistilo dizne i skroz normalno sam se vozio od tada.

Link to post
Share on other sites

Napominjem da sam koristio te aditive neko vrijeme i bio na ciscenju usisa i ultrazvucnom ciscenju dizni. Nije pomoglo, pa onda ostaje ili da dizne nevaljaju ili to sto kazete sa mapama. Cim uhvatim vremena idem to provjeriti. Hvala

Link to post
Share on other sites

Problemi su u leru ili samo pod povišenim okretajima ? Mislim, u početku si i sam dobro rekao - dovod i ubrizgavanje goriva je jedina razlika naprema plinu. Zašto ne usput i provjeriti pumpu i ostale dijelove dovoda goriva, osim dizni ? Pumpa mora imati određeni tlak, onaj povratni ventil ne smije curiti i slično.

Link to post
Share on other sites

Pa u pravilu su u leru problemi pogotovo kada je hladan, no osjeti se da ne vuce kako treba uvijek i na visokim okretajima. Zna kao malo posustati pa onda opet povuce. Cak bi rekao da nemirno radi u nekim slucajevima. 

Link to post
Share on other sites
scenicRXE

mozda glup prijedlog ali probaj nasut novi benzin u rezervar pa onda probaj

mislim da je vec bio tu na forumu jedan kolega kojem nije dobro radilo na benzin a na plin je i kad je sipao novi benzin sve je bilo normalno

Link to post
Share on other sites

Isti problem imam i na cliu 1.2 16v. Na plin savrseno, benzin lose. Raskopao motor, bojali se da su ventili, ali ipak nisu (jedan dosjed ventila malo jace nagorio). Kad je vec sve bilo vani stavili nove ventile, vodilice i dosjede za plin. Sve stavljeno i opet isto. Bio kod elektronicara zbog niskih okretaja, i nista nismo uspjeli napraviti osim ugasiti lambda sondu (sada radi po baznoj mapi). Nakon toga dobili ler gas da bude ok, ali dok je auto hladan i pali na benzin ne prima gas osim punog gasa. Kada se ugrije na temp di prebacuje na plin pocinje ok raditi ali zna zastucati.

Za par dana idem na test pumpe goriva pa da i to vidimo. Injektori ispitani kod vasilja u samoboru i sve ok

Poslano sa mog HTC 10 koristeći Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Isti problem imam i na cliu 1.2 16v. Na plin savrseno, benzin lose. Raskopao motor, bojali se da su ventili, ali ipak nisu (jedan dosjed ventila malo jace nagorio). Kad je vec sve bilo vani stavili nove ventile, vodilice i dosjede za plin. Sve stavljeno i opet isto. Bio kod elektronicara zbog niskih okretaja, i nista nismo uspjeli napraviti osim ugasiti lambda sondu (sada radi po baznoj mapi). Nakon toga dobili ler gas da bude ok, ali dok je auto hladan i pali na benzin ne prima gas osim punog gasa. Kada se ugrije na temp di prebacuje na plin pocinje ok raditi ali zna zastucati.

Za par dana idem na test pumpe goriva pa da i to vidimo. Injektori ispitani kod vasilja u samoboru i sve ok

 

Poslano sa mog HTC 10 koristeći Tapatalk

 

A dali ti je prije radio dobro, ili otpocetka ne radi? Moj je godinama radio dobro i tek zadnji par mjeseci zeza. Tako da je definitivno nesto novo u pitanju. Znao sam i voziti duze vriieme samo na benzin u nadi da ce se popraviti nesto, ali nije. Mijenjao sam i razne benzine i nista..   Inace jedan zanimljivi info je da mi je auto godinama prema BC-u trosio oko 8.5 litara i vise.. Zimi i 9.5. Ove zime mi je krepao ECU od plina i u cepelinu su mi ugradili novi. Od tada auto prema BC-u riietko prelazi 7.6 litara.. Nisam nikada provjeravao realnu potrosnju. Takodjer vidim da su neke stvari bolje rijesili jer se sam prebaci na benzin kada nestane plina, ne kuckaju injektori prije prebacivanja na poin, te opcenito bolje radi. Imam plin od pocetka ugradnjen u renaultu u Brodu i u biti nikada nisam imao "uobicajene" probleme koje imaju plinasi. 

Ne prijavljuje mi nikakvu gresku vec mjesecima, a prije koji mjesec znao je pokazati Check emission, no to bi se samo ugasilo od sebe. Sada vec jako dugo nista.. Majstor je sumljao na senzor tmp. zraka na usisnoj grani.. No nismo nista mijenjali jer opet nema te greske. Cak i kada se javljala auto je radio ok. 

Link to post
Share on other sites

Ma radio ok otprilike 60 000 km. Tada poceo ovaj problem. Kazem rastavljao motor, mijenjao kablove, svjecice, bobinu... I dalje ista prica...

Poslano sa mog HTC 10 koristeći Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Jel imas Board Comp? Koliko ti kaze za prosjecnu potrosnju?

Link to post
Share on other sites

Meni je 7.6 a priie zamjene LPG kokpa koji je riknuo prije 8 mjeseci nisam nikada imao ispod 8.5 . Stil voznje i navike su iste.. Ne znam sto tu moze utjecati ali je tako.

Link to post
Share on other sites

Lose postimana plinska korektivna mapa ti utjece na to. Dakle tebi je nesto vise od 10% grijesila mapa. Prosjek potrosnje se racuna prema vremena koliko je (ili bi trebao) biti benzinski injektor i prema tome racuna potrosnju. E sada kako se plinski kompjuter kaci na benzinski injektor i kupi to vrijeme i prilagodjava ga uvjetima rada na plin i tako otvara plinski injektor. E sada dalje ako lambda ocita da je smjesa siromasna i onda ona nemoze utjecati na plinksi komp nego na benzinski koji produljuje vrijeme ubrizgavanja i automatski se produljuje i plinski, a rezultat je da auto misli da vise trosi i ti vidis po BCu vecu potrosnju. Kada je idealno ustimana plinska mapa isto ti mora biti na plin i na benzin, tj pisati isto a potrosnja normalno da je razlicita.

Link to post
Share on other sites

Lose postimana plinska korektivna mapa ti utjece na to. Dakle tebi je nesto vise od 10% grijesila mapa. Prosjek potrosnje se racuna prema vremena koliko je (ili bi trebao) biti benzinski injektor i prema tome racuna potrosnju. E sada kako se plinski kompjuter kaci na benzinski injektor i kupi to vrijeme i prilagodjava ga uvjetima rada na plin i tako otvara plinski injektor. E sada dalje ako lambda ocita da je smjesa siromasna i onda ona nemoze utjecati na plinksi komp nego na benzinski koji produljuje vrijeme ubrizgavanja i automatski se produljuje i plinski, a rezultat je da auto misli da vise trosi i ti vidis po BCu vecu potrosnju. Kada je idealno ustimana plinska mapa isto ti mora biti na plin i na benzin, tj pisati isto a potrosnja normalno da je razlicita.

Ako sam te dobro razumio onda je sada kod mene dobro podesena mapa? Potrosnja na BC-u je prakticki litru manja od kada su mi mijenjali LPG komp u Cepelinu.  Napominjem da skoro 7 godnina nitko nije nista dirao samu instalaciju od ugradnje u renaultu dok mi nije krepao komp. Samo sam mjenjao filtere a to nema veze. 

Link to post
Share on other sites

Ako ti je ista potrosnja po BCu na plinu i na benzinu onda je dobro postimano.

Link to post
Share on other sites

Nekidan sam čitao o sličnom problemu gdje je čovijek imao problema sa gorivom, te kada je stavio drugo sve bilo ok, jer je navodno malo trošio benzina pa je valjda to bio razlog.  Ja obično imam oko petinu rezervoara benzina i ne trošim previše, ali ipak jednom mjesečno dolijem par litara. Potrošio sam sve do minimuma koliko sam se usudio i nalio BS100 na Croduxsu i sada radi sve normlano.. Ne znam dali slučajno ili je stvarno do goriva.. budemo vidjeli. Možda je i moguće jer preko zime trošim dosta benzina jer mu treba dosta dugo da se prebaci na plin, ali sada kada je toplo praktički se odmah prebaci na plin i gorivo mi puno duže traje, te na taj način možda i gubi na kvaliteti.. Znam da to zna biti problem u kosilici i trimeru.. ali autu?? :) 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
scenicRXE

pa to sam ti ja odma napisao 

jel sam i ja citao

zato sam ti i predlozio da to probas napravit

Link to post
Share on other sites

pa to sam ti ja odma napisao 

jel sam i ja citao

zato sam ti i predlozio da to probas napravit

pa smatrao sam da to nije problem jer ipak trosim nesto goriva, niie da bas stoji isto mjesecima. Pogotovo po zimi. Mislim nije ovo da je rijeseno, budemo vidjeli. Ovaj put sam potrosio skoro sve pa nasuo ovo bolje 100 oktansko. Javim ako se pokvari ili ostane sve ok.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

pa smatrao sam da to nije problem jer ipak trosim nesto goriva, niie da bas stoji isto mjesecima. Pogotovo po zimi. Mislim nije ovo da je rijeseno, budemo vidjeli. Ovaj put sam potrosio skoro sve pa nasuo ovo bolje 100 oktansko. Javim ako se pokvari ili ostane sve ok.

I? Radi i dalje? :-) Iste probleme ja imam već dva tjedna otkad je hladno vani... Ujutro se ugasi triput pri izlasku iz garaže i štuca, a čim prebaci na plin je sve OK

Link to post
Share on other sites

Pumpa goriva i dizne najčešće prave problem jer skoro niko ko ugrađuje plin ne dodaje relej da gasi pumpu nakon prebacivanja na plin. Pumpa radi cijelo vrijeme punim kapacitetom pa zbog zatvorenih dizni stvara nešto veći pritisak u sistemu te ukoliko su dizne malo lošije dešava se da počnu pomalo kapati tako da to gorivo sagori na samom vrhu dizne i počne se stvarati garež koja vremenom začepi dizne. Sa druge strane, većina ljudi koji voze na plin imaju jako malo benzina u rezervoaru koji inače hladi pumpu. Mala količina goriva se brzo ugrije i pumpa zbog nemogućnosti hlađenja često strada. Pranje dizni u ultrazvučnoj kadici najčešće riješi problem, aditiv pomaže samo kod dizni koje su malo zaprljane. Ugradnja releja sa 87b izlazom ili vožnja sa preko pola rezervoara benzina znatno produži vijek trajanja i pumpe i dizni. I da... s vremena na vrijeme dobro bi bilo provozati auto na benzinu ali malo žešćim tempom, par kilometara auto puta sa punim gasom, je i više nego dovoljno.

@nspadic: ovo kod tebe mi liči da ti je pumpa pri kraju.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja..