Jump to content

Clio II 1.2 16V čišćenje zaklopke


mcquinn

Recommended Posts

Pozdrav,

imam jedno pitanje za forumaše...

Clio II 1.2 16V u leru relativno nemirno radi. Pretpostavljam da bi trebalo očistiti zaklopku koja je često uzrok takvog ponašanja motora.

Da li je to netko radio i koja je cijena tog zahvata?

Hvala, M.

Link to comment
Share on other sites

Radio sam na svojoj laguni 1.6 16v u "sam svoj majstor" režiji.

Ovdje imaš kako i šta...

Vodi računa da se radi o drugom motoru ali postupak je sličan.

 

Link to comment
Share on other sites

Kako ne pa to se može napraviti i na sred ceste, nije nikakav bauk, samo ti treba sprej carburator cleaner i krpa i to je to

Poslano za bla blatalka

Link to comment
Share on other sites

Nemiran rad u leru na Cliu II 1.2 16V je najčešće zbog korodiranih kontakata na  bobini ili MAP senzoru koji ne brtvi.

Stalno slušam priče o prljavoj zaklopki, a još nisam čuo da je to nekome pomoglo osim marginalno. Pogotovo ako se radi o staroj 1.2 16V verziji jer tamo moraš raskopati pola toga s motora da dođeš do leptira.

Link to comment
Share on other sites

Ako nikad nije čišćena klapna gasa, čišćenje ne može škodit. Da pače meni je pomoglo puno i poboljšalo rad motora u leru (nije se čistilo nikad u 8 godina)

s-l1000.thumb.jpg.db5e8206737afe28efac53
Ako imaš ovakav tip motora i ako nemaš iskustva u DIY prpanju oko auta, ne upuštaj se u to, jer treba skidat usisnu granu za doć do klapne.
Evo ti svejedno link za DIY metodu: https://www.youtube.com/watch?v=02OAzLkbgwk

image.thumb.jpg.59b0bea42a20d5140d84de7c
Ako pak imaš ovakav tip motora, onda je vrlo jednostavno i nema potrebe za odlaskom kod mehe koji će ti taj pothvat naplatit.
Skine se samo kučište filtera zraka i imaš puni pristup klapni gasa. Uz napomenu da je elektronička pa je nije dobro rukom otvarat nego pri kontakt ključu neko ti drži stisnut gas, pri tom se ona otvori i možeš je očistit.

Link to comment
Share on other sites

Naravno da je ovaj prvi tip motora :-(

Komp očitava sljedeće greške:

7E Senzor položaja prigušne leptir zak - Signal pogrešan

7E Senzor položaja prigušne leptir zak - Signal nije plauzib/izvan područja

Ako netko može nešto zaključiti iz ovih grešaka, molim ga da to podijeli samnom.

Link to comment
Share on other sites

Skine se samo kučište filtera zraka i imaš puni pristup klapni gasa. Uz napomenu da je elektronička pa je nije dobro rukom otvarat nego pri kontakt ključu neko ti drži stisnut gas, pri tom se ona otvori i možeš je očistit.

i ne gurati prste tamo jer ti zaklopka može strgat prste ako se odluči zatvoriti.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Evo moram i ja očistiti klapnu gasa po prvi put na D4F 722..
Kakva je preporuka, skidati je dolje ili uzeti sprej i špricati dok je na autu?
Koji sprej za čišćenje uzeti?
 

klapna.jpg

Edited by Ico_Zg
Link to comment
Share on other sites

Di to dođe na autu? Mogao bih i ja očistiti ako pronađem :dada:

Link to comment
Share on other sites

Evo moram i ja očistiti klapnu gasa po prvi put na D4F 722..
Kakva je preporuka, skidati je dolje ili uzeti sprej i špricati dok je na autu?
Koji sprej za čišćenje uzeti?
 
klapna.thumb.jpg.3dbd47f2d47a68c4cce9a1130eeac6cd.jpg
Ne izgleda previse prljavo.
Carburator cleaner i udri.
Neke zaklopke su osjetljive na guranje prstom leptira pa traze naknadno kalibriranje.
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Ico_Zg said:

Evo moram i ja očistiti klapnu gasa po prvi put na D4F 722..
Kakva je preporuka, skidati je dolje ili uzeti sprej i špricati dok je na autu?
Koji sprej za čišćenje uzeti?

Nije strašno ali bi trebalo ovo očistiti i leptir i onaj rub grla na koji legne leptir.

Prvo i osnovno skini minus klemu sa akumulatora. Ako se klapna odluči pomaknuti dok čistiš može ti otkinuti prst koliko je jaka.  Ja sam koristio isopropilni alkohol i krpu koja ne otpušta tkaninu. Kada očistiš pusti neko vrijeme da se to izlufta prije nego vratiš airbox natrag. Motor vjerojatno neće kresnuti na prvi zub nego će se zaletavati zbog presauganja dok isparavanja od alkohola ili čega već ne prođu kroz usisnu granu.

 

6 hours ago, borny said:

Di to dođe na autu? Mogao bih i ja očistiti ako pronađem :dada:

https://www.youtube.com/watch?v=DAJosxh-RkQ

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Yup. Ja sam svoju klapnu čistio polako, nježno i temeljito. Stalno sam umakao u isopropanol jer on brzo hlapi. Kasnije auto bolje prima i otpušta gas ali otpadne ruka dok to napraviš da se baš sjaji. Zato to rijetko radim :D

Link to comment
Share on other sites

Da, ne znam koliko ću samo špricanjem dok je na autu uspješno očititi stražnju stranu, sigurno je bolje skinuti je dolje, jedino se "bojim" eventualne kalibracije kasnije da ne bude nekih problema.

Nego da pitam, da li zbog prljave klapne mogu biti čudni rezultati eko testa? 
Na leru mi izmjeren višak O2 i manjak CO2 dok su na povišenim okretajima parametri u redu.
Bio sam kod ISAP-a na pregledu ispuha i dečki nisu našli rupu, vele sve uredno.

PRAZNI HOD 750                     POVIŠENI HOD 2800
C0 - 0,035                                  C0 - 0,010
C02 -5,51 (min 13 / max 18)      C02 -14,46  (min 13 / max 18)
HC - 39                                      HC - 34
O2 - 12,470 (max 0,5)                O2 - 0,140 (max 0,5)
                                                  LAMBDA - 1,005

Link to comment
Share on other sites

Nemre.. lambda mjeri O2. Mozda je pri kraju..
Treba skinuti i pocistiti sa svih strana. Ja san pomaknuo klapno aki cim sam ga vratio i dao kontakt, samo se namjestilo. K4M moror, ali vjerojatno rade isto.

Link to comment
Share on other sites

Meni je majstor na starom meganu dao kontakt pa tek onda stavio minus klemu, pa ju nakon zujanja motorica ler gasa od 5 sek opet skinu i vratio i tako ukupno 3 puta.
Odmah je radio ok

Link to comment
Share on other sites

Uz ugašen auto skineš konektor, očistis koliko možeš dok je na autu ili skineš pa očistis. Vratiš konektor.
Upalis ko inače.

Poslano sa mog RMX2170 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

On 27. 10. 2022. at 22:30, ivan.martinko said:

Nemre.. lambda mjeri O2. Mozda je pri kraju..


Prema papiru sa tehničkog lambda bi trebala biti ok, ove godine je izmjereno 1,005 dok je prethodnih godina kad su O2 i Co2 bili u redu izmjereno 1,002, 1,007, 1,030, 1,002.. Clijač ima 68 000km i ove godine sam bio na izmjeni brtvi poklopca ventila, usisa i svjećica te štelanju ventila.

Imam Vgate OBD2 modul za dijagnostiku i isprobao sam nekoliko raznih aplikacija i nema nikakvih zabilježenih grešaka,,

 

OBDR1.jpgobdr2.jpg

Edited by Ico_Zg
Link to comment
Share on other sites

D4F motor (1.2 16V) nema motorić ler gasa, sve radi motorizirana klapna. Da je klapna problem odnosno da uvlači previše zraka na usisu onda bi to ECU kompenzirao s puno više goriva i auto ne bi radio na 750 okretaja. Vidjelo bi se na dijagnostici na fuel trimovima.

Kada sam imao rupu na zadnjem loncu bilo bi je isto tako samo s manjim brojevima, vjerojatno manja rupa.

CO: 0.0 (ler), 0.0 (povišeni)
CO2: 12.20 (ler), 14,70 (povišeni)
HC: 12 (ler), 14 (povišeni)
O2: 3.960 (ler), 0.640 (povišeni)

Nakon novog auspuha:

CO: 0.05 (ler), 0.04 (povišeni)
CO2: 15.30 (ler), 15,30 (povišeni)
HC: 46 (ler), 8 (povišeni)
O2: 0.0 (ler), 0.0 (povišeni)

Gledam stare ispise sa eko testa i u svim mi je O2 nula osim kad sam imao rupu na zadnjem loncu.

Link to comment
Share on other sites

Baš i ja gledam stare zapise i kod mene je ovo u posljednje 4 godine..
                     O2                      Co2
             LER /    PH                 LER / PH   
2022 - 12,470 / 0,140         5,51  / 14,46 
2021 - 0,230 / 0,190           14,56 / 14,58
2020 - 0,180 / 0,200           15,20 / 15,07
2019 - 0,040 / 0,020           15,27 / 15,21

Kažem, bio sam kod ISAP-a na Zagrebačkoj, pregled je trajalo 2 minute, dečki dignuli auto na dizalicu, jedan stavio ruku na isphuh i drugi osluškivao i gledao, veli da nigdje ne čuje da pušta. Veli eventualno prevariti spoj ali po izgledu nema potrebe. Kaže vozi i ne brini.. Za jedno 3 tjedna će biti besplatni preventivni tehnički pregledi pa ću navratiti u neki od STP da mi ponovo naprave eko test da vidim rezultate sada ali sumnjam da će biti nešto drugačije..

Med0, vidio sam na jednoj temi da si spomenuo da je kod tebe tlak usisne grane koji mjeri MAP senzor 29-33kPa u leru, kod mene na leru varira od 39-44kPa, kad dodam malo gasa onda mi odmah padne na 29-33kPa.

Također zna mi se tu i tamo dogoditi da motor čudno radi na leru, recimo krenem od doma, vozim se 300m do prvog semafora i stanem, ubacim u ler i okretaju su poprilično nemirni, spuštaju se i dižu od recimo od 600-800 uz čudan zvuk iz ispuha, to je pretpostavljam od prljave klapne gasa ili senzora radilice..



 

Edited by Ico_Zg
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ico_Zg said:

Med0, vidio sam na jednoj temi da si spomenuo da je kod tebe tlak usisne grane koji mjeri MAP senzor 29-33kPa u leru, kod mene na leru varira od 39-44kPa, kad dodam malo gasa onda mi odmah padne na 29-33kPa.

Ovo ti je ključno. Treba vidjeti otkuda preveliki tlak u usisnoj grani. Prema onim brojevima, svake godine si imao sve više i više zraka u ispuhu.

Uzmi sprej za ispuhivanje. On sadrži propan-butan. Sprejaj po spojevima na usisu (MAP senzor, grlo usisa, iberlauf, vakum cijevo od kočnica...). Tamo gdje je rupa i vuče zrak potegnut će propan-butan i motor će se za sekundu-dvije ugasiti ili će početi jako štucati zbog preniskog AFRa.

Kada ga budeš opet išao upaliti neće upaliti na prvi zub dok plin ne prođe kroz motor.

Link to comment
Share on other sites

Meni torque pro javlja neku gresku na lambdi vec 3 godine a svaki put je ekotest u 0.01 %

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.