Jump to content

aleeen

Recommended Posts

evo ovako još jednog pitanja,

pakne su mi na autu nove, imaju godinu dana, mesa full, diskovi mi imaju malo ruba, ništa strašno, kada sam auto nosio kod mladog automehaničara prodavao mi je priču da zbog tog ruba na zadnjim diskovima pakne nisu lijepo sjele na disk i da zato ručna ništa ne drži

kako mi je to bilo pomalo besmisleno, jer onda ni prednje kočnice ne bi kočile ništa, a ne 70%, tip na tehničkom pregledu mi je rekao dvije stvari - ručna hvata visoko, ne može se zategnuti JER ili je u banani sajla ručne ili u zadnjim čeljustima/klještima/ne znam ni ja šta/di ostane blokirano (pretpostavljam pakne?) te se više ne vrate nazad? zvuči poznato ako je tko imao sličnih problema? na tehničkom, ručna kočnica efikasnost 20%, ali je prošao - prema mom dojmu, ručna stvarno hvala na petom/šestom zubu i drži dosta loše, a najiritantnije od svega je kada idem u rikver, primjerice izlazim sa parkinga i vozeći unazad kočim, počne se čuti užasan zvuk zbog kojeg se ljudi okreću na ulici, kao nekakva duboka tutnjava "tuuuu", kao kad veliki brodovi stižu u luke - identičan zvuk! :D

 molim za pomoć i ovoga puta!

Link to comment
Share on other sites

ja kad stavljam nove pakne na stare diskove ne stavim ih samo tak gore nego ih poturpijam malo u kutu bočno da odmah sjedaju na ravne plohe diska a ne na te ajnzece koji strše. druga varijanta je tokaternje diskova.

Link to comment
Share on other sites

mislim da kod mene nije stvar u diskovima, vec u sajli ili tom blokiranju u celjustima

dali smijem sam brusnom plocom i malom fleksericom malo te rubove izbrusiti?

Link to comment
Share on other sites

kod mene je bio problem u sajli, kupio nove i opet jedan kotač jako slabo kočio pod ručnom, reklamirao te sajle, stavio opet nove i tek tada je radilo kako treba, prije toga su promijenjene pločice bile i reparirane čeljusti

Link to comment
Share on other sites

ok, hvala na odgovoru, e sada pitanje - je li moguće sam i kod kuće ikako zamjeniti tu sajlu ručne? kada neko spomene "sajla ručne" asocira me na nešto šta uopće nije komplicirano, spojeno na jednom pa opet na nekom :D drugom kraju :D zvuči dosta jednostavno, eh sad...? u principu, to su dvije sajle, jel tako, i obje se mijenjaju/zatežu?

Link to comment
Share on other sites

Nije problem mijenjati ih. Moras imati dozalicu obavezno a drugo je lako. Izbjegavaj marku Cofle. Stavio sam ih i morao sam ih bacit. Sad imam ATE ako se ne varam. Nadalje,zar megane 2 nema disk straga i plocice? Kakve pakne vi spominjete?

Poslano sa mog GT-I9505 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ne razumiješ mehaničarski sleng, bar ne kontinentalni. kad dođeš u dućan i kažeš da trebaš prednje pakne za meganea, trgovac te neće čudno pogledati nego ti donjetii pločice. 

pakna je univerzalni izraz za kočionu oblogu, nemora se nužno zvati disk pločica.. pakna je općenit pojam za oblogu, strože zadnje pakne se zovu doboš pakne.

dakle ako netko kaže pakna to je kočiona obloga, neovisno o obliku i dizajnu. pakna je pakna, i nije samo kočnica. pakne se nalaze i u kvačilima skutera sa variomatskim prijenosom, u klima kompresorima, raznim vrstama spojki koje kontakt ostvaruju trenjem. književno to je tarna obloga a mehaničarski "pakna"..

Link to comment
Share on other sites

Tako je. Samo se negde isfurava, plocice i pakne (disk i dobos...)

Isto kao s semeringom a ta rijec NEZNACI radijalna brtva, neg SIMERING...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Svaka vama cast ali na disk idu plocice a u dobos pakne pa vi slengujte kolko ocete. :zubo:

Poslano sa mog GT-I9505 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

kad već picajzliš, nije doboš nego bubanj. hrvatski.

eng: drum brake pads and disc brake pads. PADS oboje. hrvatski - papuče.

najtočnije

kočione papuče, prednje i zadnje.

Edited by ivan.martinko
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

prema onom manualu sa renault foruma . co. uk vidim da je full jednostavno doći do filtera goriva i promjeniti ga, samo treba pripaziti, a ja nemam pojma, odnosno na engleskom nisam skužio di se isti nalazi?

i još jedno pitanje, lik stavlja nakon šta ispusti ulje iz kartera nekakav aditiv u bočici za čišćenje - pretpostavljam (?), dali je to nužno stavljati prilikom redovnog servisa? mislio sam samo kad budem radio da malo ulijem čistog ulja i pustiti ga da iscuri van da se malo bolje pročisti i to je to?

Link to comment
Share on other sites

ne trebaš ništ usipavati jer u kanalima i radilici ti ionako ostane pola litre ulja koje ne iscuri. toči samo novo i bok..

postoje aditivi za čišćenje motora iznutra no oni se dodaju prije izmjene u staro ulje i ostavi se da malo radi pa se ispusti ali to renault ne preporuča.

Link to comment
Share on other sites

...dali smijem sam brusnom plocom i malom fleksericom malo te rubove izbrusiti?

Nadji si novog majstora, za početak.

Pločice će sjest s vremenom.

Kočnice se nikad ne mijenjaju netom prije tehničkog jer im ponekad treba par mjeseci da sve sjedne kak spada.

Rub se inače sa diska skida na tokarskom stroju i neki to odrade bez da te pitaju jer im se ljudi kasnije žale da im kočnice škripe.

Onom prvom odi i reci mu da nisi zadovoljan jer je kuplung tvrd. Ako počne srat opet mu reci da je to drek posao i pitaj kako dobiti mekano kvačilo ?

Ako kaki, daj mu do znanja pošto si našao druk ležaj inače i da sumnjaš da ćete više ikad dobit kao klijenta jer nisi zadovoljan. Očekivao si da će njegov skuplji biti i mekši, pa zato nisi ni kupovao sam.

Link to comment
Share on other sites

poturpijaj rubove pločica napravi zaobljeno običnom turpijom po disku a ne obratno..

pogledaj kak stare nisu oštre na rubovima gdje disk ima rub, samo skini malo da ona legne cijela na disk a ne na rub. možeš i šmirglom.

Link to comment
Share on other sites

kad već picajzliš, nije doboš nego bubanj. hrvatski.

eng: drum brake pads and disc brake pads. PADS oboje. hrvatski - papuče.

najtočnije

kočione papuče, prednje i zadnje.

Ne znam koji rječnik si konsultirao, ali engleski za to o čemu pišeš ima izraz drum brake shoe, pločica je uvijek pad, brake shoe je "pakna". 

Link to comment
Share on other sites

eng. pad je papuča a shoe je cipela.. dakle u eng imaju divne izraze.. prednje disk papuče mogu proć pod hr prijevod ali stražnje doboš cipele heheheee.....

ajde popi pivu i laku noć..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nažalost, citati s wiki se ne ubrajaju u suvislu argumentaciju, osobito ako nije provjeren izvor. Za više informacija provjeri u europskoj udruzi proizvođača tarnog materijala, tamo imaš važeću klasifikaciju, i to brojčanu.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

a ferode, jesi kad čuo za taj izraz? jesu li ljudi koristili i tak izraz i kada? gdje se to ugrađuje?

sve su to slengovi. ima puno rasprava na netu o tome i nismo ja i ti dve jedine stranke koje se mogu usuglasit, samo ja navodim više izvora i mišljenja iz različitih vremena i prostora  a ti samo svoje pločice.

"Pakne" je izraz za kocione uredjaje i ne odnosi se samo na kocnice 
automobila, nego na sve sisteme koji nesto koce. 

https://groups.google.com/forum/#!topic/hr.rec.automobili/-Itivoxn2HA

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja nažalost nemam mogućnost putovanja u paralelne dimenzije i svjetove, ali što se tiče klasifikacije frikcionog materijala, ona je jasna i usuglašena. Usuglasili su je proizvođači frikcionog materijala, još davno, numerisali, sve po važećim propisima. 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pakne su za dobos-bubanj plocice za disk. To sto u raznim krajevima kazu pakne za sve i spigano i lajtung..

Što, ča, kaj..sve znaci isto i svi znamo da je samo jedno ispravno ali se grbavimo i uporno se filozofira..

I jos jedna stvar, ova rasprava me asocira na onaj jbni JOT..

Link to comment
Share on other sites

na deklaraciji piše točno: kočione obloge disk kočnica po katalogu

kočione obloge bubanj kočnica po katalogu

ostalo je sleng

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

dali postoji koji razlog PROTIV da uzmem malu fleksericu i brusnu ploču i sva 4 diska sa obje strane malo izbrusim? kakva je razlika to ili da se skidaju i idu na tokarski (osim uštede, dobio sam ponudu - tokarenje 100kn svaki disk + 150 montaža/demontaža - znači 550 kn za posao koji ja mogu doma obaviti fleksericom i nešto vremena?) nije da se pokušavam praviti pametan ili bilo što drugo, već stvarno da uštedim sebi koju kunu

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.