Jump to content

1.4 16v čudan zvuk iz prostora razvoda


ivan.martinko

Recommended Posts

naime čujem taj zvuk od kad sam kupio auto, znači oko 5 mjeseci. ujutro se jače čuje kad ga upalim čuje se onak polako viu viu viu viu, no nakon već minutu se smiri i bude ovako tiše.. zvuči kao neki zvuk gugutanja. vu vu vu vu vu vu....remen je mijenjan prije 35000km, sna 53000km sad ima 86000km sa napinjačima, pumpa vode nije mijenjana. remen je continental, za napinjače nemam pojma. otvorio sam gornji dekl sa nosačem i provrtio krug sa remenom, nije nigdje oštećen ni izlizan, onako normanlo izgleda. zvuk se najviše čuje oko lijeve remenice bregaste (ona blize šajbi)

znam da će većina reći mijenjaj remen, natezače itd, znam da to moram zamijeniti i radi sebe ali planirao sam to za par mjeseci, u proljeće jer sad nisam baš u mogućnosti. dakle napravio sam oko 5000km u 5 mjeseci tako i ništ se nije promijenilo ni pojačalo ni ništ.. uvijek isto, i malo se jače čuje sad kad je malo zahladilo. vozio sam na more pun gas na 6000okr dugo i nikaj se nije ni pogoršalo nit se čuje jače. zamijenio sam vanjski remen neki dan i njegov lager ali nije do toga.. alternator kad se zavrti malo fućka ali ovaj zvuk ne dolazi odande.

takav zvuk gugutanja mi je poznat, znao sam ga čuti na nekim autima kad sam popravljao aute prije 10 godina al ne sjećam se što je bio uzrok. negdje sam pročitao da je možda zupčasti prenategnut, nemam ideje. zvuči kao remen ali dosta čudno, molim da poslušate, ali samo iskusni nek ponude mišljenje. hvala. ispod je i snimka od neki dan kad sam mijenjao remen alternatora, isto se čuje ovo.

Link to comment
Share on other sites

Fiju fiju iju iju ijuju gu gu viu viu vu vu.. evo ja od toga nista ne cujem ovako ali cujem da ti dosta mekano radi za dizela taj benzinac

Link to comment
Share on other sites

budem sutra snimio na hladno onda se čuje jače..

kak misliš mekano ne kužim.. pa dela ko svaki reno..

Link to comment
Share on other sites

snimano je na udaljenosti 30 cm od mašine, s mobitelom .. probaj snimati dizela sa te udaljenosti.. bit će glasniji..

Link to comment
Share on other sites

Na onoj prvoj snimci cujem malo, u tragovima, zvuk vu vu vu vu koji je meni bio kad je bio krivi zupcasti remen stavljen, ili prenategnut remen, nesto od tog dvoje je bilo.Ali meni se dosta jace culo, isprva ne onda kroz vrijeme da.ISto 1.4 16v, samo u jedinici meganu.

ak ti do sad nije puko, nebi trebao ni sad , kod tebe je mislim veci problem starost (prije 5 godina ili vise je mjenjan).

 

e da , meni se taj zvuk cuo stalno, i na toplo i na hladno.

 

Edited by hrvojexyz
Link to comment
Share on other sites

ma nije, mijenjan je 2013..

evo zvuka na hladno, dosta jače se čuje, da ak je meho pretegnuo remen hoće se tak čuti, ali kak kažeš ak u 35000km ništ nije bilo valjda nebu ni sad.. samo da od tog remena ne prolupa koji španer.. naugrađivao sam se remena i remena i moj mehaničar kod kojeg sam radio je uvijek reko nemoj ga nikad prešpanati jer se on nebu razvuko ko tračni ili klinasti, nego bu oštetio pumpu ili natezač.. e moj meho koji je ovo slago.. evo snimak, dosta me plaši zvuk.. ali nakon koju minutu se utiša na onak ko u prvom snimku.. mislim da je ležaj čuo bi se stalno i sve jače..?

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

evo i zvuk "normalan" nakon 8 km kroz grad došo na poso, ne čuje se osim onak sitno..

al vidim neki luft na nosaču motora, ne izgleda trul i puknut ali se mašina miče centimetar i više naprijed nazad.. neznam jel to normalno.. u vožnji ništ ne trza i ne skače, mjenjač je na mjestu, sve ok.

Link to comment
Share on other sites

Evo slušajući ovaj zvuk, najčešće se tako čuju ležajevi kada ostanu bez masti ili budu prenategnuti s nekim remenom ili pak budu van centra i jednostavno se "taru u koso" (da se tako izrazim).

Ono što je mene zabrinulo jest to da pumpa vode nije mijenjana prilikom izmjene zupčastog remena, a to je osnova da se to mora mijenjati u takvom zahvatu, jer usljed takve "operacije" pumpa vode nakon rada sa starim remenom ima već određeni način vrtnje (ajmo to reći da je možda nakon toliko godina i kilometara osovina blago pomaknuta u neku stranu ili da kažem kako jednsotavno više nije u centru ili nuli. Ne radi se tu sada o nekim velikim zazorima, ali kod ležaja i takvih komponenti i zazor od samo par mikrona radi veliku razliku i probleme.
Najčešće kod modela motora koji pumpu vode imaju pogonjenu kanalnim (vanjskim) remenom, kao nije potrebno mijenjati, ali opet, u praksi (gledam kroz svoj spektar prodaje i kupaca, ali samoga sebe sa svojim autom), ako se radi o već većoj kilometraži iznad 180.000 Km, pumpu vode mijenjati isto tako bez obzira ako ide preko kanalnog remena, jer se pokazalo da su pumpe vode "rikavale" oko ove kilometraže ili na oko 220-230.000 Km, a onda se opet mora na trošak kod majstora pa čak i vučna služba koja nikome ne treba.

Uglavnom, neki od ležaja bi se tako trebao čuti, a isto tako je lako moguće da je i remen pretegnut, jer obično zvuk cviljuganja isto može biti vezan za to.

A kad sam već na ovoj temi i kako je gore u prvom postu spomenuto da se spremalo napraviti veliki servis nakon kupovine polovnog auta, ja sam već negdje ovdje na forumu pisao kako je to zapravo jedna od primarnih stvari nakon kupovine polovnog vozila, jer nepovjerenje je veliko kod kupovine bilo čega pa tako i polovnih automobila, a pogotovo kada se zna da prije prodaje auta svatko želi napraviti servis kako bi dobio na cijeni, ali isto tako se vrlo često to radi s najjeftinijim dijelovima koji nisu dugog vijeka trajanja već samo da se vidi da je to nešto na autu novo, da nije staro i "ofucano".
To isto tako govorim zato jer to tako ide u prodaji, kada dođe stranka i kaže da napravim ponudu (za veliki servis, kočnice, kvačila, amortizere itd), ali da bude najjeftinija, tek toliko, jer auto ionako ide na prodaju.

Pa nekako uz sve to savjetujem bilo koga ovdje, ali i šire, da si ovo upamte i da kod nekih takvih kupovina polovnih vozila uzmu u obzir barem 2 najbitnija područja na koja bi trebali biti spremni na ulaganje nakon kupovine (radi svoje sigurnosti), a to je veliki servis kompletno, ali i kočnice. Jednako tako se može ubaciti i treća opcija, a to je kvačilo, pogotovo na modelima s dvomasenim zamašnjakom, jer i tu se rade čuda kako bi se prikrilo stvarno stanje na autu, a preskupo je ulagati i onda ga nakon toga prodati.
Radije bih volio da se kaže stvarno stanje pa onda znam što mi je činiti, a ne da mi se nakon nekog vremena dogodi problem na koji nisam spreman, kako financijski, tako i psihički, jer kupio sam auto s kojim bih se vozio, a ne po njemu šarafio :)

Nadam se da se nisam previše se raspisao :D

 

Link to comment
Share on other sites

Jbte stvarno se cuje nesto.

Sad za vikend recimo sub ujutro prije prvog paljenja (kad znas da ce se ovo cuti) skini micro remen i upali ga..da se eliminira ta linija, ako se cuje i dalje je iz distribucije i trebalo bi reagirati prije nego se desi nesto pogubno za financijsku sliku a ako ne onda na ruku zavrti ostatak i sta pusta zvuk je krivac

Link to comment
Share on other sites

neki dan je bio dole kanalni i išo je drugi gore da sam se bar sjetio upalit ga tada.. ali ne dolazi odavdje zvuk nego baš u razvodu. sve mi je jasno i planiram taj zahvat ali i sam kažeš da bi to mogao biti samo remen, jer po meni suh ležaj bi se već raspao. prenašpanat možda nebi.nego bi cvilio dok se remen ne zagrije. nod prvog dana mi se tak čuje, hladan jače, topal skoro ništa. vrtio sam ga na 6000 okr 45 minuta a znaš i sam da se radilica tada vrti 200x u sekundi a ležaj je još manji pa možda i brže tak da mislim da bi se već razletio ili zablokirao ili u najgorem slučaju tak ružio kad daš gas da bi sve zvonilo. kažeš možda je nešto u ekscentru e to bi moglo biti lagano.. 

što se tiče dijagnostike mehaničar će ti reči sve treba zamijeniti i kad se zamijeni ak zvuk bude opet onda jbgi tak je trebalo zamijeniti.

čuo sam na par foruma da je ljudima tak cviljukao i sve su zamijenili da bi na kraju opet cviljukalo

a pumpu nije mijenjala baba jer se držala manuala, 120000km nije dostigao ni sada, bio je star 6 godina i u manualu piše remen i natezači a pumpa se ne spominje. naravno kad budem raskapao da budem sve mijen jao jer mi se za 300kn neda sve opet raskapati.

ajde da čujem još ove mahere mehaničare s foruma ak mogu poslušat video. thanks.

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Nije nužno da se ležaj raspadne usljed takvih naprezanja, jer i dalje imaju mast unutra, ali usljed prenategnutosti budu malo nagnuti (da se tako izrazim) na toj ruti kretanja remena i zbog tog nepravilnog kuta vrtnje proizvode zvuk. Tako bude i s ležajevima kotača ako geometrija nije dobro napravljena ili najčešće usljed sudara vozila gdje su se na ovjesu dogodili pomaci i ako nije kasnije sve dobro napravljeno ili ako auto izgleda kao pas koji zanosi sa stražnjicom za vrijeme hoda (to su oni ekstremi koje smo nekada vrlo često znali vidjeti na ulicama), danas to ne bude možda toliko vidljivo, ali opet radi probleme, jer eto, treba to sve jako dobro napraviti nakon karambola.

U svakom slučaju, možda još pogledati alternator i njegove ležajeve da li se čuju/melju kad se zavrti na "suho".
Isto tako kad se skine poklopac zupčastog, pogledati ga da li je prenategnut i poslušati rad distribucije dok je ona zaštita skinuta.

A evo sada sam si malo dao truda da se još pogledaju neke stvari koje znaju raditi probleme na autima koji ih imaju, a radi se o remenici slobodnog hoda na alternatoru i remenici radilice, a koji su povezani s kanalnim remenom.

Tražio sam, ali nisam imao puno vremena naći možda još neki bolji video, ali možda i ovaj bude bio od neke pomoći, a radi se o remenici alternatora.

 

Ukoliko bi moglo biti do toga, obavezno trebam sve ono što piše na alternatoru, jer ima ih više vrsta i mogućnosti čak i preko broja šasije u Renault programu.

Dakle, ta remenica također može biti uzročnikom metalnog zvuka iliti cviljuganja.

S druge pak strane, do problema u radu kanalnog remena i komponenti vezane za to jednako tako može doći kod nepravilnog rada remenice radilie koja u sebi ima gumu za ublažavanje vibracija u tom distribucijskom dijelu kanalnog remena te isto tako očuvanju ostalih pratećih komponenti, a i za to evo isto tako jedan video koji prikazuje kako se taj sklop ponaša usljed neispravnog takvog dijela.

 

Premda su to sve skupa i na neki način reklame za te proizvode, nemojte to sada gledati, već samo uzmite onaj dio koji govori o problemu i prikazuje isti.

Eto, možda i ovo baci još neko novo svjetlo na ovaj slučaj :)

 

 

Edited by lageros-zg
Link to comment
Share on other sites

ništ za vikend idu poklopci dolje i provjera, ak je prenašpanan, malo ću ga popustiti, ak nekaj zuji, zamijeniti ću samo ono kaj zuji a na proljeće sve..

ak ništ ne otkrijem kad dobijem plaću oko 5.10 ide sve novo.. jel ima tko blokatore radilice za posuditi za renoa benzinca svi 16v imaju iste blokatore?

Link to comment
Share on other sites

.kaj se tiče alternatora on se malo čuje kad se zavrti i u radu se čuje kak po sitno fućka ali tak zvuk mogu prepoznati kad priblizim uho njemu positno se čuje s s s s s s s s s s...

inače moj benzinac nema onu gumu ni ležaj u remenici, najobičnija remenica kruti spoj sa rotorom ovak.

 

 

Renault-Megane-II-Mk2-2002-2008-14-16-16v-_57 (1).jpg

Renault-Megane-II-Mk2-2002-2008-14-16-16v-_57.jpg

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Onda ako se nešto čuje u alternatoru, ima onaj ispitivač sa slušalicama za šumove pa se onda može pokušati poslušati (kao doktor :D ) da li se što čuje u njemu.

A po pitanju remenice alternatora, da, u Renault programu se navode više opcija i ne mogu nikako znati dok se ne utvrdi kakav je alternator gore.

No po Renault programu, po broju šasije, navodi se da vozilo ima remenicu radilice s gumom (jer ova remenica alternatora nema tih i takvih gumenih dijelova), no poznavajući Renault kao Renault, ne bi bilo prvi, a ni zadnji puta da su naveli po broju šasije da je nešto na auto ugrađeno, a zapravo je u stvarnosti drugačije :D

Nadam se da će se agonija ovoga problema čim prije riješiti :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

remenica je ovakva obična kak je na slici..

za remen, pumpu i ostalo to vam je prodano samo neznam kad za tjedan dva..

Link to comment
Share on other sites

Za remenicu na alternatoru sam skužio da je ta, samo sam se nadovezao na onu na radilici, jer ona je ta koja bi trebala biti s gumom.

U svakom slučaju se čujemo!

 

Link to comment
Share on other sites

Ubio sam se ko isus da dodjem do remena zupcastog i malo ga popustim. Kak su onaj nosac motora stavili da ga nemres normalno izvuc van. ovaj koji je mijenjao taj remen sve je šarafe krvnički stegnuo da sam ih jedva otpustio.. nebi bilo čudo da je remen prenašpanao.. Uglavnom nemrem procijeniti jeli bio prenategnut ili ne, otpustio sam zatezac par stupnjeva pa bumo vidli. Na toplo se nist ne cuje. Vidli bumo sutra ujutro na hladno. Htio sam na hladno otpustiti malo remen ali zena je ustala ranije i otisla u ducan. Tak da sam ujutro cul da cvici a sad dok se full ne ohladi nebum znal dal je do toga. Uglavnom sve bum ja to zamijenil, vec sam kod lagerosa narucio OEM dijelove pa se bacam na posao. Al ne jos sad neg kad bude koji vikend spojen da imam 2 -3 dana za to. Mislim za mjesec dana se spaja sisvete s utorkom pa bum tada. Jos da narucim blokatore sa ebaya i veselje moze poceti..

20160924_143216.jpg

20160924_143222.jpg

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Kakvih 2-3 dana pa neces raditi generalnu? Tu imas 2-4sata posla(ako sta ne krene po zlu) sa nekoliko cigaret pauza i marendom..meni se cini da duze cekam ventilator poslje neg sto sam potrosio vremena za rad..

Znas sve postupke potrebne pri "instalaciji" distribucije?

Link to comment
Share on other sites

Narucio sam blokatore sa ebaya. Doc ce za 3 tjedna. A znam postupke dovest u fazu, blokirat, zamijenit sve, zategnut, antifriz i odzraciti.. Gdje on sve ima odzracnike moram prouciti. A znam da je to u servisu 3 sata posla ali ja cu to polako i tak sa odmorom i pauzama za dva prijepodneva srediti.

Link to comment
Share on other sites

Kak da odvrnem maticu od remenice radilice, gedora 18 i kad je radilica blokirana onda svom snagom ulijevo? Il ide samo kompresorom?

Link to comment
Share on other sites

Uglavnom svi stezu i odvrcu kompresorom. Mada ponekad radilica ne voli da je se drka pistoljem, da se tako pjesnicki izrazim, neki tvrde da su im tako ispali aksijalni s radilice u karter. :rotfl: Odvrtanje ide kad zablokiras zamajac (odvijacem, ili slicnim pogodnim alatom), zavrtanje kad zablokiras radilicu kroz blok.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.