Jump to content

Megane 2 pukla stražnja opruga


trigi

Recommended Posts

Pukla mi je stražnja lijeva opruga na karavanu.Nisam pretovarao auto niti divljao pa mi nije jasno zašto se to desilo.Pukla je pri dnu tako da se može normalno voziti ali se čuje metalni zvuk kod jačih neravnina.

Dialogys mi nudi 2 vrste opruga ovisno o obojanoj oznaci na samoj opruzi.Megane je već prešao 9 godina pa se oznake ne vide.

Dakle,Dialogys nudi slijedeće :

1 umjereno crvena/umjereno plava  8200357085

2.bijela/roza 8200309931

Koji bi kataloški broj meni odgovarao ?

 

Evo i slika puknutog segmenta

Megane_2_zadnja_opruga.thumb.jpg.44330a1

Megane_2_zadnja_opruga1.thumb.jpg.f6e721

 

Edited by trigi
Link to comment
Share on other sites

Na mojem KM02, 10/2005, 74kw 1.5 dci, ph1, grandtour je bila plavo crveno, tj.
8200357085.

Imao sam KYB RC5885, neko vrijeme i te su bile toliko mekane (subjektivan dojam) da sam se vratio na originale. No na kraju sam "puko" i stavio Eibach pro kit. Danas se vracam sa izleta natovaren, pa cu ti znati vise reci kako se ponasa natovaren.

Link to comment
Share on other sites

Onda je konačno umjereno crvena/umjereno plava  8200357085  jer sam na još nekim mjestima našao isti podatak.

Hvala na pomoći.

Link to comment
Share on other sites

Pucaju svima, clio 3 clio rs 197 200, megan scenic itd...u kurcu materijal.

 

Rjesenje eibach opruge 1300 1400kn sve 4 nove.. meni za meg2 dci bile 1400kn prednje 2 .kad mjenjas mjenjas u paru...sansa da ce puknut opet jako velika.kod eibacha toga nema ;) i tehnicki prolazis normalno.auto udobniji i bolje upravljiv. Imas tih tema prolistaj.ppucaju svima.vecina ima puknute da ni neznaju ;) 

Meni su i prednje i zadnje pukle.

 

Na sportovima cim mi dodu u garazu skidam oem opruge i stavljam h&r ;)

nezelim zginuti zbog njihovog nemara.

 

Frendu na scenic 2009 pukla prednja i probila gumu i sjebala felgu...imao je troška finoga.

Sretno :) 

 

 

20150322_141643_HDR.jpg

Link to comment
Share on other sites

kupi si kayaba federe i amen.. max 300kn komad.

 

 

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Meni, osobno, su KYB u odnosu na originale, premekane. No, to je duboko subjektivni dojam i moje osobo misljenje. Ako netko treba, imam par stražnjih RC5885 malo korištenih, za tržište. Antikorozivna zastita im je jednaka Renaultovoj, dakle loša.

Link to comment
Share on other sites

kakav je to vrag od materijala, sjećam se starih auta, svi su imali federe, čak nisu bili ni pofarbani, rijetko sam vidio da je nekome puko feder.. gotovo nikada.

frendu su na cliu 2 pukla obadva kad se spremao na more. natovarili auto, otišli na kavu prije puta i kad su se vratili na parking do auta, zadnji kraj na podu. pukla oba zadnja federa. auto je bio star 3-4 godine.

Link to comment
Share on other sites

Rjesenje eibach opruge 1300 1400kn sve 4 nove.. meni za meg2 dci bile 1400kn prednje 2 .kad mjenjas mjenjas u paru...sansa da ce puknut opet jako velika.kod eibacha toga nema ;) i tehnicki prolazis normalno.auto udobniji i bolje upravljiv. Imas tih tema prolistaj.ppucaju svima.vecina ima puknute da ni neznaju ;) 

Meni su i prednje i zadnje pukle.

Ne mislim davati tolike novce za te federe,bit će dobre i obične,a svakako ću promijeniti obje stražnje.

Isto nisam siguran kada su pukle,možda već i godinu.

Kako sam skužio da je pukla? Prilikom izmjene ulja i filtera Megane je bio podignut a opruge su bile opuštene.Nakon spuštanja u prvoj vožnji od majstora čuo se metalni zvuk.Znači ona je bila puknuta i ranije a nakon podizanja/spuštanja puknuti dio se izdvojio od ostatka i "pjevao" na većim neravninama.

Na tehničkom se to nije vidjelo niti osjetilo.Stanica TP na koju idem nema uređaj za "drmanje".

Link to comment
Share on other sites

Ni meni nisu skužili u Roci da je puknuta opruga prednja na onim servisnim akcijama...tek kod mog majstora kad sam došao odmah primijetio jer iz iskustva odmah gleda opruge kad digne auto na dizalicu...ja u vožnji nisam primijetio niš.. uglavnom s**nje od materijala je originalna opruga...

Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nije toliko los materijal, koliko je losa antikorozivna zastita ... Ishrdja pod onom bojom i onda krene hrdjati po presjeku skoro pa interkristalno ...

Link to comment
Share on other sites

ma kakva boja, loš je materijal. loš slabo obrađen čelik.  ponavljam, na autima prije 20-30 godina opruge nisu pucale a bile su i hrđave. štede na materijalu. inače opružni čelik je jedan od najskupljih čelika. zahtjeva jako puno obrade gotovo da i ne hrđa jer bojanje opruga nema smisla jer će se bojha prije ili kasnije oljustiti a plastifikacija otpasti. bolje da nisu uopće pofarbane.

rade sa najjeftinijim materijalima i to je razvidno. nedavno smo na FSB na tlak ispitivali neke opruge za željeznicu fi 35mm. to je jako ali isto pofarbano i iz kine.zadovoljile su naravno sliu i vibraciju ali na trajnost ju je možeš ispitati.

https://hr.wikipedia.org/wiki/Čelik_za_opruge

najbitnije:

Ako se zahtijeva da opruga posjeduje i korozijsku otpornost, tada se izrađuje od austenitnih ili martenzitnih nehrđajućih čelika (> 12% kroma). Austenitni nehrđajući čelici svoja opružna svojstva postižu hladnom deformacijom, a martenzitni kaljenjem i visokim popuštanjem. Za rad pri povišenim temperaturama u obzir dolaze martenzitni Cr-Mo čelici legirani vanadijem. Klasični čelici za opruge su legirani silicijem (npr. 45Si7, 50Si7, 55Si7), te se uglavnom primjenjuju za manje opterećene lisnate oprugeopružne podloške i sl. Kod njih postoji opasnost od razugljičenja tijekom kaljenja. U slučaju izloženosti višim opterećenjima, te izrade većih i složenijih oblika primjenjuju se čelici 60SiCr7, 55Cr3, 50CrV4 ili 51CrMoV4.

 

dakle danas se za aute rade opruge od jeftinog materijala dok se na starim autima radilo ovako kako piše na dnu. nadam se da je razumljivo. i WIKI ovog puta ima to sve dobro opisano.

Link to comment
Share on other sites

Ovo s wikioedije bih uzeo s trunkom soli. Nekazem da je nuzno netocno nego nisam bas siguran u celik s tolko chroma. Kolko ja znam on postaje krhak tj skloniji pucanju a proizvodnja je isuzetno komolikovana. Takodjer celik s >12% Cr izgleda ko srebro, a to nisam apsolutno nikad primjetio nigdje.

Ono sto sam primjetio pak je da su vecina opruga pukle uslijed interkristalne korozije. A to se desava izuzetno jeftinim celicima.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

bez brige ovo na wiki se vidi da je pisao inženjer strojarstva. 

ne vidiš krom kad su opruge kaljene na 800 stupnjeva one pocrne i ne hrđaju kužiš..

mogu još pitati u labosu za toplinsku obradu, al ovo je onak na brzinu izvađeno iz konteksta, dakle nikakvo farbanje ne pomaže nego jednostavno škrtarenje na materijalu.

mi ispitujemo baš opružni čelik na vlak, običan ovaj prvi navedeni i on je srebrni anakon kaljenja i popuštanja crn. ti njega možeš šmirglati ali nikad nebude sjajan nego tamno siv crn. i kad pukne unutra je tamno siv. svojstva takvog materijala je izuzetna vlačna čvrstoća (čak iznad 1000N/mm2) dok je kod neobrađenog oko 700.

Edited by ivan.martinko
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ovdje je jedna epruveta od takvog čelika navedenog na početku i vidiš kak je tijelo crno, makar sam ga šmirglao.i ne hrđa. a kad pukne (nemam nijednu ispitanu sve su otišle u reciklažu) onda je na mjestu loma isto tamno siva.

kon kretno ovakva epruveta debljine tijela 10mm puca na oko 130kN znači 13 tona, e sad zamisli od kakvog su materijala ove koje pucaju na 500kg.

 

 

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

da ovako bih rekao najobicniji celik, mozda malo povisene cvrstoce. 

edit: kakvi su po pitanju zamoru materijala? 

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

to ne ispitujemo nažalost jer je to dugotrajan i skup proces za koje treba stroj koji košta puno a kod nas proizvodnje gotovo da i nema, ne isplati se.

ispitujemo na tlak, vlak, savijanje, tvrdoću, žilavost. opružni čelik mora imati veliku plastičnu rezervu, dakle kad se opterećuje da se vrati u prvobitni položaj. kod pucanja ovih opruga moglo bi se ispitivati materijal na starenje za kaj opet treba uređaj koji košta milju kuna, ali ovak odokativno si dobro procijenio. materijal ima lošu strukturu, poboljšan je tek toliko da nije najobičniji a pitanje je dal se uopće radi o opružnom čeliku koji mora biti vruće valjan ili je to najjeftiniji hladno vučeni. uglavnom kristalna rešetka je vjerojatno nehomogena i dolazi do mikropukotina u samoj rešetci i kad tu uđe vlaga nijedna vanjska zaštita nemože pomoći.

 

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

i vjerujem da kad bi se od ove puknute opruge odvojio "zdravi" dio i podvrgnuo statičnom vlačnom ispitivanju (to je ono osnovno ispitivanje i ak materijal zadovolji onda se tek može ispitivati dalje) da bi vlačna čvrstoća bila upitna a ako i zadovolji, gotovo sigurno bi došlo do raslojavanja u materijalu, nedavno smo ispitivali materijal za šasije kamionskih prikolica, 10 mm debeli kutni profili, cijevi i pločevine sve od istog materijala, naša hrvatska firma je napravila od materijala iz rumunjske sve i gore su ugrađene cisterne ali su arapski kupci tražili certifikat materijala što ovi nisu imali, imali su rumunjski certifikat ali arapi su tražili certifikat iz države u kojoj je proizveden prizvod. pa je posao ispitivanja dopao nama.  tako da je naknadno iz jedne prikolice isječeno 10 uzoraka sa raznih dijelova šasije i zavarenih spojeva i skoro svaki ispitni uzorak imao je grešku, došlo je do raslojavanja a to znači da materijal nije homogen nego postoje mikropukotine u strukturi kristalne rešetke. pogreška u procesu valjanja materijala a zamislite 30 šlep prikolica cisterni za naftu već je bilo na brodu i trebalo isploviti.. kakva milijunska šteta. umjesto da su prije ispitali materijal. izrada 10 epruveta i ispitivanje na vlak, max 1000 kn oni su si upropastili milijunski posao i kooprantima također. vjerojatno su prodali sve to dosta jeftinije to nekom drugom a ne naftnim šeicima u arabiji ali nije lijepo znati da se goriva voze na prikoličama kojima su šasije napravljene faličnim materijalom. i onda se čovjek čudi za običan feder od auta..

 

IMAG0107.jpg

20160323_143841.jpg

IMAG0106.jpg

Link to comment
Share on other sites

isuse koji fail.. 

edit:

mi inace testiramo na NTNU ili TWI sto se tice dinamickih ispitivanja, i ispitivanja zamora. sad ce mozda s vama raditi na definiranju ispitivanja za kompozit-metal spojeve. Smiljko Rudan mi je kontakt na FSB-u

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

isuse koji fail.. 

edit:

mi inace testiramo na NTNU ili TWI sto se tice dinamickih ispitivanja, i ispitivanja zamora. sad ce mozda s vama raditi na definiranju ispitivanja za kompozit-metal spojeve. Smiljko Rudan mi je kontakt na FSB-u

javi se za kavu kad dođeš na fsb.

Link to comment
Share on other sites

Kakav je to karavan ako ne možeš u njemu nosit 5-6 vreča cementa .?

vozi on i 13 vreča krumpira po 40 50 kg hhh, strateški raspoređeno po autu od iza do napred :p

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.