Jump to content

Check engine lampica, elektromagnetski ventil, Charcoal Vapour Canister


ThePornstar

Recommended Posts

Long time no see :)

Neki dan idem točit auto, otvorim čep i skužim smrdljivog martina. Odmah sam znao da će bit veselo jer kad njega izbaciš iz kuće, odu pare :D
Uspijem njega izvadit da ne padne u rezervoar, natočim, vozim se 200-njak kilometara kad ono check engine lampica gori :D
Auto ide normalno i potrošnja ne raste. Već sam se usro da je nešto s bobinama/kablovima/svjećicama/lambda senzorima ili katalizatorom.

Danas sam uspio dogovorit s majstorom da ga spoji na (Delphi) dijagnostiku i izbacio je grešku DF014 - Elektromagnetski ventil pražnjenja spremnika; prekinut strujni krug.
Ustanovili smo da je to na ovoj kutiji za benzinske pare ispod desnog fara (Charcoal Vapour Canister). Primim za žice od konektora i potegnem cijeli čep s te kutije koji se izgleda uopće nije držao. Fakat nisam potezao niti osjetio ikakav otpor pa mislim da je već neko vrijeme otvoren. A mislim da ga nisam dobro ni namjestio poslije toga jer nemam mjesta za ruku.

E sad, prije nego se idem zajebavat s čišćenjem tog konektora (za početak), jel se može upalit ta lampica samo zato što se čep ne drži? Meni se čini da ne, ali želim čuti pametnije/iskusnije da ne razbijam glavu ako će se lampica i dalje paliti, a konektori su ko fol očišćeni. Ima li spoj tog čepa i filtera nekakve zube, da osjetiš kad sjedne na mjesto?
Znam da mogu slobodno otpojit cijev koja ide u usis i to začepit, ali me bode u oči ova check engine lampica.

P.S. nikad, ali nikad ne izbacujte smrdljive martine :D

Edited by ThePornstar
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ovaj problem je i dalje prisutan, tj. javljao se u intervalima preko zime i sad otkad je zatoplilo više nema problema. Pretpostavljam da je problem negdje u kontaktima, ali na konekciji samog ventila i konektora nije (čisto je skroz). Do kud vode te žice, ima li neko električnu shemu?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Opet zahladilo, ima dosta vlage - i opet isto s**nje :)
Nakon reseta greške, 2 paljenja i 2 vožnje - lampica ostaje svijetlili pri 3. paljenju.

Edited by ThePornstar
Link to comment
Share on other sites

Ja sam ga skinuo, preko dijagnostike mi je majstor ugasio lampicu (o tome nemam pojma) zatvorio cijev prema usisu ovu drugu sam fino smjestio. Zna se dogoditi da vlaga vodi ljubav s filterom. Ne utjece na sam rad motora u vidu nekih problema ako nema filtera.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

AFAIK, lampica se ne može trajno ugasiti preko dijagnostike već resetirati, dok komp opet ne očita drugačiji otpor. E sad, ako ti je stavio otpornik propisnih vrijednosti, to sigurno riješava stvar.

Link to comment
Share on other sites

Opet zahladilo, ima dosta vlage - i opet isto s**nje :)
Nakon reseta greške, 2 paljenja i 2 vožnje - lampica ostaje svijetlili pri 3. paljenju.

Da li pri odštekavanju i ponovnom zaštekavanju konektora greška bude i dalje prisutna? Fotkaj to što te zeza pod haubom da vidim na svom autu.

BTW: krepao mi je smrdljivi martin ispred ulaznih vrata. Pustiti ću ga tamo da počiva :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Sorry na kasnom odgovoru. Da, lampica u zadnje vrijeme gori sve dok ne resetiram prek dijagnostike. Tad se pali pri 3. paljenju od reseta.

Nemam sad neku svoju sliku, ali pogledaj ili probaj napipat ispod desnog fara bužir sa žicama koji ide to tog ventila. Rukom je teško napipat pa ti ne predlažem da izvlačiš jer je onda bez skidanja fara to yebeno vratit natrag :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Heads up na ovu temu. JOŠ nisam riješio problem.

Izgleda da je ventil zaštekao (zalijepio se) u otvorenom položaju i ne može se odlijepit od nečistoće. Jučer sam pročačkao onu pipu na usisu i našao ponešto čađe (od uljnih para valjda) pa si mogu mislit kak izgleda taj ventil iznutra od benzinskih para, vlage i prašine. Otvorit ga ne mogu, ali ću ga isprati carb cleanerom prvom prilikom (nadam se prek vikenda). Gotovo sve teme koje sam pretražio, a tiču se čišćenja tog govanca, završavaju pozitivnim ishodom nakon ispiranja carb cleanerom pa se nadam da će i kod mene upaliti.

Najgore od svega je što je u nepristupačnom dijelu pa će stavljanje natrag potrajati najmanje jedan sat, bez skidanja oplate blatobrana i fara :D


Zanimljivo je da, kad resetiram grešku, javlja se uvijek kod trećeg paljenja, iako u međuvremenu mogu napravit 100 km i neće se upalit :) 

BTW, lampica se od zadnjeg javljanja palila periodično do proljeća (kad je zatoplilo), a od tad je konstantno upaljena. Navodno komp regulira ventil tek nakon što atmosferska temperatura dođe do 10°C, što bi bilo logično objašnjenje zašto se upalila kad je zatoplilo. Kad se prvi put pojavila, gorila je cijelu zimu pa se na proljeće ugasila i ljeti periodično palila (kontraditorno ovom prvom :D).
Napominjem, motor radi normalno i nikakvih simptoma nema. Ono što sam primijetio je da kad skidam čep od rezervoara, nema onog otpuštanja zraka (jer ga valjda cijelo vrijeme otpušta kroz taj ventil). Ponekad je stvar u samom čepu, odnosno brtvama, no to kod mene nije slučaj.

Autel MS 309 javlja grešku P0440 (uz ovu što Delphi DF014 javlja točno za taj ventil) - čisto da ostane za pretraživanje, ako će netko imat sličan problem.

 

Link to comment
Share on other sites

Nisam ništa sredio čišćenjem carb cleanerom, ali vrijedilo je probati. Ajde, barem sam usavršio tehniku vađenja i stavljanja natrag, bez skidanja oplate, blatobrana, branika i fara :)
Sad sam u potrazi za polovnim ventilom pa ako netko slučajno zna nekoga s razbijenim Cliom ili nekim slučajem ima taj ventil, nek mi se javi :)

Inače, preko Autocoma vidim da ventil radi na 3% kad je auto ugašen. Kad ga upalim, radi na 0% i onda kad dam gas, radi opet na 3%. Nemam pojma i ne mogu nigdje nać kak bi inače trebao radit, ali odmah nakon resetiranja greške vidim istu u pendingu, čim upalim auto.
 

Link to comment
Share on other sites

bila je već tema o tome na forumu, mislim da je većina blokirala to crijevo kome se javio taj problem

Link to comment
Share on other sites

Ma ne stvara mi apsolutno nikakav problem u radu motora, samo gori check engine lampica. Brtvljenjem pipa na usisu i ventilu ne mogu riješit taj problem, a stavljanje otpornika je kompliciranije od stavljanja drugog ventila :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Čisto da bude ovdje i potencijalno nekom drugom riješi problem - u međuvremenu su se počeli javljati ozbiljniji problemi s paljenjem kad auto stoji na suncu. Ventil je ostao u otvorenom položaju i nekontrolirano sabijao benzinske pare (koje su se dizale po vrućinama) iz rezervoara u usis. Poremetio je i tlak u rezervoaru pa je pištolj na bengi znao škljocati u situacijama kad ne bi trebao. Škicnite ova dva posta:

http://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/54404-raznolika-kratka-pitanja/&do=findComment&comment=10191644
http://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/54404-raznolika-kratka-pitanja/&do=findComment&comment=10191146

Problem s početka teme i ovi popratni (ozbiljniji) iz dva gornja posta su se riješili zamjenom elektroventila.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.