Jump to content

Zahrđali vijak u krovnom nosaču


Tomi

Recommended Posts

Pozdrav svima, 

Imam problem da je zahrđalom vijku pukla glava i sad imam zahrđalo tijelo vijka u navoju krovnog nosača. 

Kao što se vidi iz slika pokušavao sam ubušiti kroz sredinu vijka ne bi li ga na taj način izvukao van (ekipa mi je rekla da se to tako radi) ali nisam uspio, treba mi kvalitetan sitni borer i mirne ruke. Na jednoj slici se vidi kako izgleda rupa nosača po defaultu, odn. bez vijka. Radi se o Renault Megane grandtour 2007. g. 

Možete li mi preporučiti nekog kvalitetnog majstora koji bi izvukao vijak van (a da ne rasturi pola krova nepažnjom) ili da odem u ovlašteni servis ?

Uskoro će ljeto a ja sa dvoje male djece primoran staviti Thule na krov zbog količine stvari koja se nosi na ljetovanje. ? 

Hvala unaprijed svima na savjetima i pomoći. 

Tomislav

IMAG0203.jpg

IMAG0204.jpg

IMAG0205.jpg

Edited by Tomi
Link to comment
Share on other sites

Na dobrom si putu da riješis problem.

Prvo pokušaj poravnati puknuti dio, onda ga otočkaj točno u sredinu.

Svrdlo treba biti novo i oštro, i da je za materijale čvrstoće do 1000N/mm.

Prvo ideš sa svrdlom cca 2 mm, pa kasnije većim.

01d365380f06534b03f2e673b374ff13.jpg

Sa ovim čudom ideš u izbušenu rupu, ovdje je lijevi navoj.

Bez ovoga teško ćeš napraviti bilo šta.

Set u Chipoteci je oko 25 kn.

Link to comment
Share on other sites

Zašto je vijak ostao u navoju?

Kod mene su rupe kao na tvojoj prvoj slici.

@mata : Teško će poravnati puknuti dio jer se nalazi u dubini ispod poklopca a posljedično će teško točno zacrtati a još teže točno izbušiti.

Link to comment
Share on other sites

Ovo je zestoko zapeklo. Da si prije busenja probao urezati za veliki ravni odvijac i dobro natopiti sredstvom za popustanje, mozda bi se i odvrnulo. Ovako, teska situacija. U svakom slucaju, bez dobrog sredstva za otapanje hrdje neces mnogo postici.

Link to comment
Share on other sites

Hvala na savjetima dečki.

Vijak je ostao u navoju iz razloga što sam imao postavljene nosače na krovu, te je s vremenom (cca 1,5 g.) očito vijak zahrđao i zapekao se. Kada sam ga pokušao odšarafiti, pukla je glava vijka i od tada stoji tako u navoju (cca 2.g.). Nisam se imao vremena baviti s time ali sad je krajnje vrijeme da to riješim.

Pokušao sam sa WD-40 i sa nekim bezveznim sprejom za odhrđavanje iz Lidla, ali nijedno nije ništa pomoglo.

One odvijače sa kontra navojem sam kupio preko ebaya (jeftilen) ali ne mogu ništa dok ne izbušim rupu. Nažalost promjer vijka je cca 3-4 mm pa niti ne mogu sa širim borerom od 2-3 mm.

Uglavnom, zapeo sam i ne usudim se dalje da ne napravim veću štetu. Zato i tražim nekakvog kvalitetnog majstora koji bi to riješio, pa kolko košta da košta.

Ako se sjetite nekoga za preporučiti, molim vas javite.

Hvala još jednom.

Tomislav

Link to comment
Share on other sites

Moglo bi se pobrusiti sa nekim biaxom.

Ako uspijes izvaditi, pročisti navoj, stavi tovatne masti i vijak inox A2 ili A4.

Nedugo sam imao slično sa pipom. Vijak zahrđao skroz i puknuo sam od sebe jer je strunuo. Buši, *ebi, grebi, narezuj navoj i za sada drži. Sad su inox vijci A4 pa nek hrđa.

Link to comment
Share on other sites

ovo se da izbušiti pa makar veći navoj narezao, samo treba kvalitetno svrdlo i kasnije taj izvlakač i ureznikom popraviti navoj. inače što god od vijaka ide u karoseriju i šasiju ja malo stavim masti na navoj i nikad više ne hrđa.. to me još 1990. naučio mehaničar kod kojega sam bio na praksi, dok ono što ide u motor i getribu, ne treba (nekad kontra, ide ljepilo..)

Link to comment
Share on other sites

Zato i tražim nekakvog kvalitetnog majstora koji bi to riješio, pa kolko košta da košta.

Treba ti kvalitetan autolimar koji će odstraniti postojeće trulohrđave ostatke i ubaciti novu puškicu sa navojem.

 

Link to comment
Share on other sites

prvo treba probati izvaditi vijak a ako nikakvim silama ne ide onda odrezati i zavariti novu maticu..

teško ćeš nać limara koji će se s tim zezati.. pipljivo, malo a nenaplativo. dakle treba malom brusilicom poravnati, onda borerom 2,5 mm proći par mm pa borer 4 dok se ne dobije provrt.. i tako malo pomalo iščeprkati to van prvo ovim izvlakačima a onda ureznikom 6mm...

Link to comment
Share on other sites

mislim da nema dovoljno mesa da se to zavari tako dobro da izdrzi otpor odvidavanja.. :/

ja bi poravnao vrh, napravio rupicu i poceo s alat koji je ranije spomenut.. bitno je da je alat dobar i da probas sto dublje napravit rupu da vijak s obrnutim navojem udje sto dublje..

ja sam osobno radio to kad mi je, ni vise ni manje, nego pukla glava vijka koji drzi kotac na scenicu.. srecom doma imam sav alat pa sam zbusio malu rupicu i onda s alatom obrnutog navoja vidao u rupu i kad je doslo do kraja samo se glavni vijak krenuo odvidavat..

kod tebe je veci problem sto je to sve sitno nego sam problem (po meni)

Link to comment
Share on other sites

Ništa od navedenog. Odšarafi cijeli vijak iz krova. To nije matica nego vijak koji ima rupu u sebi za vijak od krovnih nosača. U ovlaštenom servisu sam ih promijenio 3 komada i jedan je bio 12kn. Čak mislim da imam jednog viška pa ti poklonim. Stavi i u ostale neku mast da ne zahrđa previše.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

da, sad vidim da to ima smisla, samo ako je onaj navoj unutra zdrav hehe..

Link to comment
Share on other sites

Ništa od navedenog. Odšarafi cijeli vijak iz krova. To nije matica nego vijak koji ima rupu u sebi za vijak od krovnih nosača. U ovlaštenom servisu sam ih promijenio 3 komada i jedan je bio 12kn. Čak mislim da imam jednog viška pa ti poklonim. Stavi i u ostale neku mast da ne zahrđa previše.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Po tome, nasaftati WD-om sve okolo i gedorom preko te "matice" bi bilo najbolje rješenje?

Link to comment
Share on other sites

Našao sam ga. Ovakav je, imao sam prekrasni Megane 2, plavi...7a7941cae5fd5c70e6144e6b21a29ea9.jpg

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hvala puno svima, a pogotovo "Grunfu", spasio si me, ovo ispada jednostavnije nego sto sam mislio da ce biti. Ako se radi samo o vijku koji treba odsarafiti onda to nije nikakav problem. Meni je to izgledalo kao zavareno/zalotano za konstrukciju krova pa se nisam niti usudio probati odsarafiti. 

Uvijek se ugodno iznenadim kako su ljudi na ovom forumu voljni pomoci i hvala vam na tome. 

Pozdrav svima. 

Tomislav

Link to comment
Share on other sites

To moze znati samo onaj koji je taj problem vec imao. Ostali su razmisljali sistematicki.. a vijak u vijku, tipicno francuski ;-)

Link to comment
Share on other sites

To moze znati samo onaj koji je taj problem vec imao. Ostali su razmisljali sistematicki.. a vijak u vijku, tipicno francuski ;-)

slazem se ?

E to je posao, drago mi je.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

?

Link to comment
Share on other sites

bolje da je vijak u vijku zahrdjao tako i puko nego da nema tog "back up" vijka pa da navoj odnosno vijak u karoseriji zahrdja :D

ovo je doista jako prakticno za vijke lose kvalitete ;)

 

Link to comment
Share on other sites

U mom nikad nije bilo nosaca, sve je polakirano jos. Al definitivno bez masti nebi uvrnuo nista unutra. Jer je pod snijegom i suncem. I to ne onaj vijak nego neki inox..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Našao sam ga. Ovakav je, imao sam prekrasni Megane 2, plavi...7a7941cae5fd5c70e6144e6b21a29ea9.jpg

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

 

 

Grunf prijatelju - molim te reci di si nabavio ovaj vijak po 12 kn jer sam danas bio u Renault Štarkelju u ZG i za jedan komad je cijena 45 kn. Znaci 180 kn za 4 serafa, pa nisu normalni. Pomozi di da ih nađem jeftinije: Roca ili neki drugi ovlašteni ? Ili da odem u vijci Kranjec i pitam tamo ?

Thnx

Link to comment
Share on other sites

Ja sam uzeo u Starkelju, ali 2009. Dam ti ja tog jednog, u Dugavama sam pa se nađemo.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.