Jump to content

Ulje u mjenjaču


tom1961

Recommended Posts

Ili bolje da kažem - ulje koje više nije u mjenjaču :bigl:

Služi mene moja vozilica odlično, nedavno sam promijenio ulje u motoru i napravio mali servis, no u zadnjih par dana počeli su se čuti zvukovi iz getribe, zasad još dovoljno tihi da ih samo ja čujem, ono kad ti prva zazvuči kao rikverc... odmah ja turio glavu ispod, kad masno na semeringu birača (ono gdje poluga za mijenjanje ulazi unutra). S obzirom da nemam pojma kad je to ulje odlučilo napustiti radno mjesto, ne znam ni koliko ga je iscurilo. Za početak, moram nadoliti i vidjeti koliko brzo ga pušta, pa ću prema tome odlučiti koliko je hitna zamjena tog semeringa, ali sam se susreo s problemom, da ne znam gdje se nalazi čep za kontrolu i točenje i jesu li ta dva čepa u jednom.

I, naravno, ne znam točno koje ulje da natočim, u autu je inače sve original, pa pretpostavljam da je Elf, ali nisam siguran koju gradaciju staviti.

Pa eto, molim, samo ozbiljne ponude :D

Link to comment
Share on other sites

gore je i meni masno kod poluga ali ne iscuri ti tamo ulje, vjerojatno ga imaš dosta ali je staro. imaš čepove na getribi, dolje je za ispuštanje a bočno za nalijevanje.. 

trebat ćeš lijevak i crijevo ako misliš to sam raditi.. dizalicu i neki karnister.. inače uzmi total ili elf..  75W80 ovisno o tipu getribe.. ja ni sam neznam koje getribe imaju megane 1 i 2.. pa me zanima i za mog ako netko zna nek napiše..

http://www.elf.com/en/consumers/car-oil/car-manual-transmission-fluid/elf-tranself-nfj-75w-80.html

Link to comment
Share on other sites

Hvala!

Ja u pravilu uzimam sve u Auto-Kreši, a tamo imaju dobre kataloge, tako da me ne brine toliko koje ulje, već više gdje su čepovi, nisam ih našao :hm:. Znam sve o točenju, imao sam čak i pumpu, ali sam je poklonio nakon što sam zatvorio auto-servis.

Međutim, kod mene poluga nije gore, već dolje. Gore je meni sve suho.

Link to comment
Share on other sites

Curi ti 100% dolje na semeringu od poluge. Mana renaultova. Rijetko koji neslini dolje, samo kod nekog malo kod nekog puno.

Da ga zamjenis treba getribu rastavljati, ali ako ne curi drasticno nemoj mjenjati, jer nakon kratkog vremena opet pocne lagano sliniti.

A za cepove moras zavuc glavu unutra i vidit di je. Ili ako znas oznaku getribe mogu ti nac...

Link to comment
Share on other sites

Ulje koje trebaš je ELF NFJ 75W80 ako je benzinac. Za diesel ELF NFP 75W80. Obično ide do prelijevanja i dostatno je 3L. Na čepu za ispuštanje ide ista podloška kao začep uljnog kartera. Puniš na gornji čep dok ne počne prelijevati. Lijevak i šlauf od 50-70cm su obavezni. Vrijeme potrebno je max 1h.

Link to comment
Share on other sites

Hvala svima. Nemam ni najmanju namjeru rastavljati getribu, toliko valjda ipak ne curi. Nema lokve ispod auta, pitaj Boga koliko dugo to lagano kaplje dok se nije počelo čuti.

Benzinac je, za početak ću naći čepove i pokušati gurnuti neku žicu da pokušam ustanoviti koliko ga uopće fali. Onda ćemo dalje, javim rezultat :dobroje:

Link to comment
Share on other sites

Ako malim prstom možeš napipati ulje onda ga ima skoro dosta. Pazi da se zbog navoja prst ne zaglavi.

Link to comment
Share on other sites

Nije  Scenic nego Clio i jako je slično,pa ako pomogne....

 

Link to comment
Share on other sites

Ovaj je usvinjio sa bocom cijeli mjenjač. Upotrebom šlaufa (crijevo) i lijevka ne prolijes ništa niti trebaš skidati filter zraka i kučište.

Link to comment
Share on other sites

Ako malim prstom možeš napipati ulje onda ga ima skoro dosta. Pazi da se zbog navoja prst ne zaglavi.

Ha, ha, ha, ha, nema straha, moji prsti su toliko uski da ja to obično srednjim provjeravam! :laugh:

Ma baš mi je danas sjela plaća, a moram ionako do Auto-Kreše zbog auta od frendice, pa sam odlučio zamijeniti kompletno ulje dok sam još dobre volje i dok mi Hanžeković nije sjeo na račun :lova:

Link to comment
Share on other sites

Ee, pa ovdje nećeš moći tunkati srednjim. Luknja je vuska [emoji16]

Link to comment
Share on other sites

Ovaj je usvinjio sa bocom cijeli mjenjač. Upotrebom šlaufa (crijevo) i lijevka ne prolijes ništa niti trebaš skidati filter zraka i kučište.

Ma ja sam točenje s lijevkom i šlaufom izmislio još 1989. kad sam si fiću popravljao, jedini je problem bio što mu je po zimi trebalo 2 sata da se nalije, jer je bilo 80W 90, koji na hladnome izgleda i teče kao med. Jedino ne miriši tako :agr:

Sad mi je zapravo najveći problem bio locirati šarafe, jer jednom mi se na golfu dogodilo da sam umjesto čepa izvukao šaraf koji je držao vilicu zupčanika od rikverca... :headbang: 

nakon toga sam se zarekao da više neću vaditi čepove ni na jednoj getribi dok se ne raspitam točno gdje se nalaze. Nikakvo iskustvo ni godine rada ne pomažu ti u takvim situacijama.

Link to comment
Share on other sites

Ako vidiš nešto kao ovo na slici  na dobrom si putu.Obično ovako izgledaju čepovi na mjenjaču.Ovaj plastični je za uljevanje ulja.

 

SV204394.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jučer sam kupio Elf NFP 75W 80 i ujedno vas želim izvijestiti, ako niste do sada znali, da Auto-Krešo trenutno ima akciju 40% popusta na sva ulja. Zamalo me udario infarkt kad mi je rekao da je litra toga ulja nešto više od 100 kuna, a meni unutra ide 3,4 l, što znači da moram kupiti 4. Već sam zamalo odustao i pristao na Shell, kad mi je rekao da imam popust pa me na kraju litra koštala samo 60 kuna, što je već u rangu s motornim, pa sam uzeo.

Nisam ga još promijenio jer nije imao onaj mali bakreni dihtung ispod čepa. Zadnji put mi je za motor prodao premali, 14/22 mm, a kod mene je 16/24 mm, ovaj mali paše na starije Renaulte. Sad još moram to pronaći i pomoliti se da u nedjelju ne pada kiša, što se, bar prema trenutnoj prognozi, ne može očekivati.

Na peci se po zimi grijao hipenol..

Da, to sam i ja na kraju napravio.

Link to comment
Share on other sites

Cijena po trgovinama auto dijelova je za NFJ je oko 60 kn, dok je NFP 105-125 kn.

Link to comment
Share on other sites

Ma ovako ili onako, koštalo me 60 kuna, jeftinije nisam ni očekivao. Jedino mi nije jasno zašto je tolika razlika između NFJ i NFP, a također mi nije jasno po čemu za benzinca treba lošije? Pa kod getribe nema neke razlike, jedna se vrti brže, druga ima veće sile, pa dođe tu negdje...

U uputama od auta se inače uopće ne spominje zamjena ulja u mjenjaču, već samo kontrola, a bivši vlasnik ga je promijenio na 119 000. Sad ima oko 214 000, znači tu smo negdje, stotku je prošlo.

Inače, našao sam čep za ispuštanje, ali još nisam za punjenje. Nalazi li se sa strane prema motoru ili prema lijevom kotaču? Naime, nisam imao vremena dizati ga, a s poda se ne vidi, prenisko je da gurnem ludaru skroz ispod.

Link to comment
Share on other sites

Razlika je zbog sinhrona. Zaboravio sam ali mislim da je NFP za mesingane i da takve imaju auti sa više Nm. Zbog toga je bitno staviti odgovarajuće ulje.

Link to comment
Share on other sites

Ulje koje trebaš je ELF NFJ 75W80 ako je benzinac. Za diesel ELF NFP 75W80. Obično ide do prelijevanja i dostatno je 3L. Na čepu za ispuštanje ide ista podloška kao začep uljnog kartera. Puniš na gornji čep dok ne počne prelijevati. Lijevak i šlauf od 50-70cm su obavezni. Vrijeme potrebno je max 1h.

Obrnuto je,NFJ za dizel a NFP za benzinac.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Cijena po trgovinama auto dijelova je za NFJ je oko 60 kn, dok je NFP 105-125 kn.

 

 

joooj, zvao sam u tokić i puna cijena je 85kn, sa tokić karticom i popustom 67 kn, kakvih 105??

evo 5 litara 350kn  http://www.euroton.hr/avtodeli/elf-tranself-nfp-75w80-5l-ulje-mjenjaca-p-217634.aspx

71 kn po litri je najskuplje kaj sam našo.. https://www.shiftmotorparts.com/ulja-maziva-i-tekucine/elf-tranself-nfp-75w80-1l

 

autokrešo ima lažne popuste i ćao.. neki dan sam tam kupio filter i neke stvari i vidim cijene isuse bože, filter zraka 100kn a filter kabine 210kn.. naravno -40% i onda cijena ispada ko u drugim dućanima..

 

Link to comment
Share on other sites

Uopce ne govorim za takve dućane koji imaju robu upitne kvalitete. Kod takvih ne kupujem ni kapicu ventila vec par godina

Link to comment
Share on other sites

opet teorija o uljima :yeah: ,

 

u austriji je 9,5 eura pa mislim da bi 125kn bila deračina samo takva.. mislim da tokić nema fake ulje, http://www.motoroele.at/en/GetriebeoelATF/SAE-75W-80/Elf-Tranself-NFP-75W-80-Schaltgetriebeoel-1l?languageid=2

a btw za traženje čepa za ulijevanje ulja @tom1961 pogledaj ove lokacije 

http://www.fixya.com/cars/t15287176-much_gearbox_oil_need_put_in_megane_1_6

Edited by ivan.martinko
Link to comment
Share on other sites

Razlika je zbog sinhrona. Zaboravio sam ali mislim da je NFP za mesingane i da takve imaju auti sa više Nm. Zbog toga je bitno staviti odgovarajuće ulje.

I jedno i drugo ulje su GL4+. Vjerojatno je razlika u tome što su u NFP dodani dodatni aditivi protiv trošenja i za viša opterećenja, a nisu na bazi sumpora.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.