Jump to content

Diagnosticiranje uzroka krepavanja turbine


MilosB

Recommended Posts

..A kakav ti je stil vožnje? Sigurno voziš "penzionerski". Znam da si pobornik preventivne izmjene letećih, ali onda si mogao preventivno promijeniti i turbinu, a ne da se onako spektakularno raspadne (opet rasprava o istome).

raspala se jer je puklo tlacno crevo od IC do usisne grane, 
sto se tice izmene, za penzica koji stisne gas jedino kad promasi kocnicu, auto ce voziti tako kolko god zeli ili nekoga tko lagano vozi.

za sebe smatram da bi bio debil da sam isao dizat snagu na starim lezajevima..

Edited by MilosB
Link to comment
Share on other sites

Kako se može raspasti turbina ako ode tlačno crijevo s turbine do intercoolera? Naravno da nećeš dizati snagu ako ti motor nije u barem pristojnom stanju. Ja recimo nikada ne bih dizao snagu na mom motoru koji sad ima skoro 250tkm.

Link to comment
Share on other sites

razsmisli sta se desi kad pukne crevo a ecu zahteva 1.2 bara, sta se desi s turbinom, na koje okretaje ode.. mnogo vece nego i da u ispravnom sistemu trazim 2 bara... jer nema otpora na usisu, turbina ga zavrti, i jos VNT zatvori kako bi postigao taj tlak.. osovina, lezajevi i sve su bili u top stanju kad se raspala bez lufta veceg nego sto treba imati.. osovina se pri prevrtavanju iskrivila i posle polomila... 

Link to comment
Share on other sites

Nema to veze, turbina ti sigurno nije otišla zbog crijeva. Tko zna šta je tu bilo, ja sam nebrojeno puta skinuo to crijevo i zavrtio motor na cca 3000 o/min i ništa se nije dogodilo. Čisto sumljam da bi ecu dopustio vnt-u da se potpuno zatvori nakon naglog pada tlaka na usisu.

Link to comment
Share on other sites

Nije u mjestu. Tu nema tlaka jer ni ecu ne trazi tlak. Turbo je puhao 0.9bara umjesto zahtevanih 1.2 bara sto naravno nisam odma skuzio..nego vozio os OS do Ri.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mislim da to nije uzrok, ali dopuštam mogućnos pošto se radi o turbini na 1.9 dCo koja se ionako vrti u graničnom području. Imaš ti tlak i na leru, a di su ti otpori strujanja itd.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

zahtevani tlak na neopterecenom motoru je 0.1 do 0.2 bara, max 0.3 bara i to je da tuce u blokadu.. turbina se vrti ali tu je jako malo i ispusnih plinova itd... 

kad je pod opterecenjem na AC, itekako ima protoka i zahteva tlak, i pokkusava ga napuniti a ne uspeva, tu turbina izlazi iz dozvoljenog podrucja vrtnje. to vredi za sve turbine.. 

Link to comment
Share on other sites

Pucanje tlačnog crijeva nije uzrok stradavanja turbine, ili su ti slučajevi rijetki. Također, zašto ja očitavam tlak od 1 bara nakon nabijanja gasa na leru?

Link to comment
Share on other sites

da ne ocitavas apsolutni pritisak :D tj 0 boosta ? jako bi me cudilo da ti uspije nabiti 1 bar boosta s neopterecenom masinom... 

Link to comment
Share on other sites

Svaki tlak koji se mjeri je tlak u usisu+ atmosferski. Dakle očitavam tlak prednabijanja. 

Link to comment
Share on other sites

Svaki tlak koji se mjeri je tlak u usisu+ atmosferski. Dakle očitavam tlak prednabijanja. 

Tako je, ono što manometar pokazuje je ustvari "nadtlak"

Link to comment
Share on other sites

Turbo na leru nikad bas nikad nece otici u svoje radno podrucje.

Stavi ga u brzinu i potegni rucnu pa probaj lagano krenuti i onda gledaj koliko ti ocitava, i probaj to isto u leru pa usporedi rezultate.

Link to comment
Share on other sites

Svaki tlak koji se mjeri je tlak u usisu+ atmosferski. Dakle očitavam tlak prednabijanja. 

pa da ako ti toga mjeri 1 bar, onda je to 0 tlaka prednabijanja.. 

ljudi ulazu opasno u tzv ANTILAG da bi turbo nabio tlak pri kretanju i blizu radnom podrucju na punoj snazi a ti tvrdis da ti to isto radi na tvornickoj masini.. ili imas nesto sto vecina nas nezna da postoji na 2.2dci ili nesto krivo mjeris, ili je 2.2dci stvarno tolko poseban i u stvari prikriven rejser.

Link to comment
Share on other sites

Znači Miloše da 1,013 bara atmosferskog tlaka+1 bar=0bara? Dobra je to matematika. Znači ti meni tvrdiš da auto na leru ne može nabiti  tlaka na usisu? Koliko može nabiti tlaka na usisu kad ga u leru zavrtiš na cca 4000 o/min? Ne kažem da će tlak biti konstantno toliki. 

Link to comment
Share on other sites

Turbo na leru nikad bas nikad nece otici u svoje radno podrucje.

Stavi ga u brzinu i potegni rucnu pa probaj lagano krenuti i onda gledaj koliko ti ocitava, i probaj to isto u leru pa usporedi rezultate.

Tlak naglo skoči i onda počne padati. A skoči na cca 1 bar. Naravno da će pod opterećenjem davati veći tlak kroz duži period vremena. Također, ako je milošu puklo crijevo tlaka više nije bilo i samim time je turbo bio manje opterećen tako i da se dobrano zavrtio to nije razlog da se raspadne, pogotovo zato što tlaka nije bilo.

Link to comment
Share on other sites

ja ti kazem kolko je bilo tlaka ti sad tvrdis da ga nije bilo.. al ocito moram nacrtati cijelu "storiju" kako bi vjerovao/razumnio

auto je bio nakrcan, lako moguce cak i preko dozvoljene nosivosti, i dok sam vozio od OS ka Ri, smanjeno ubrzanje sam pripisivao znatno otezanom autu. no kada sam htio ubrzati i stisnuo pun gas na ravnoj gori, uzbrdo je stao ubrzavati na 150 s jako ruznim zvukom motora, u tom momentu sam spojio diagnostiku i video da na punom opterecenju puse 190kPa mjereno na MAP senzoru, znaci 0.9 prednabijanja umjesto 225kPa kolko je trebao puhati tj 1.25bara prednabijanja. znaci vozio sam se s ostecenim crijevom (i opterecivao motor) minimum 500km, jer je pitanje kad je puklo... nakon sto sam ustanovio kvar, lagano sam se odvezao doma bez daljenjeg stiskanja.. 

na toj dionici inace motor opterecen da za odrzavanje brzine na 130~140 turbo radi na 0.6 do 0.9 bara (znaci bez ikakvog ubrzavanja)

znaci turbo se itekako prevrtio tokom cijelog puta, jer je otpor na kompresoru bio znatno manji.. 

Link to comment
Share on other sites

Nisi ti meni napisao da je bilo tlaka, već da ti je puknulo crijevo. Nisi napisao da ti je puštalo crijevo. Sad mi napiši nakon koliko kilometara(dana, mjeseci) iza te avanture ti je otišao turbo i je li bilo razlike u zvuku motora nakilon promjene crijeva? Inače, 225kPa=2,25bar, čisto sumljam da ti daje toliki tlak turbo. :)

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

pricam o apsolutnom tlaku kad sam napisao u kPa i naglasio da pricam o apsolutno, a za 1.25 sam napisao da se radi o tlaku prednabijanja. turbo je nakon toga u cca 6 mjeseci ili sramotnih 5000km otisao. lufta nije bilo, lezajevi su bili ispravni, itd... i napisao sam bio tocno tlakove..

Nije u mjestu. Tu nema tlaka jer ni ecu ne trazi tlak. Turbo je puhao 0.9bara umjesto zahtevanih 1.2 bara sto naravno nisam odma skuzio..nego vozio os OS do Ri.

Link to comment
Share on other sites

pricam o apsolutnom tlaku kad sam napisao u kPa i naglasio da pricam o apsolutno, a za 1.25 sam napisao da se radi o tlaku prednabijanja. turbo je nakon toga u cca 6 mjeseci ili sramotnih 5000km otisao. lufta nije bilo, lezajevi su bili ispravni, itd... i napisao sam bio tocno tlakove..

Jedno vrijeme govoriš o nadtlaku, drugo vrijeme o apsolutnom teško te pratiti. Nego da nisi ti njega "sredio" kad si testirao meganea na grobniku? Koliko ti očitava na lergasu MAP senzor? Ivane, neću više ali zanima me ovo pa neka Miloš prebaci kasnije na odgovarajuće mjesto.

Link to comment
Share on other sites

na ler gasu je map uglavnom 101kPa (850 okretaja) kad ga se njaka i cima bez opterecenja dodje do 130-140kPa, mislim da ni jednom nisam video preko 150kPa, tek kad bih ga napeo na rucnu bih uspio dici do 150-170kPa ali to je unistavanje lamele na maks. dat cu si mogucnost da nemam dovoljno brzo logiranje da zabelezi najkraci tren kada je tlak dotakao 200kPa na prosto zavrtavanje, ali to je pre kratko da bi bilo znacajno.

nebrini se za offtopic, premjestit cu raspravu u novu temu, i isprika za nekonzistentnost s tlakovima i mjernim jedinicama.

Link to comment
Share on other sites

Čim budem išao kodirati karticu (naručio još jednu jer mi se ova iz Rusije pokazala kao jako dobra) pogledat ću koliki je meni tlak na leru kad ga zavrtim na 4000 o/min, kao i korekcije dizni. Inače remapiranjem bi mogao dignuti 2.2 dCi na barem 180 KS i 400Nm, ali na to niti ne pomišljam (ni u ludilu) jer je već blizu 250tkm s tvorničkim letećim ležajima. Nisam sklon utrkama niti divljanju, ali volim ponekada dobro potegnuti.

Link to comment
Share on other sites

jel moze kontakt ako ima i megane kartice? imam 2 ali bi jednu novu

Link to comment
Share on other sites

A sa 3 gumbica kartica?

Link to comment
Share on other sites

Te jedino u ovlaštenom izgleda ima za kupit. Njuškao sam, ali na tu od tri dugmeta nisam naišao.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.