Jump to content

Vatrogasni aparat u autu


Recommended Posts

Poz ekipa, evo znam da bi bilo dobro imati aparat za početno gašenje, ali ipak ja sam taj koji ga nema i vjerujem da nisam jedini. 

Evo današnji slučaj na Lučkome, rekao bi po slikama da je BMW 5 karavan u pitanju i očito se može dogoditi svakome. Nije da smatram kako se moj Reno može samozapaliti, ali sljedeće što nabavim/uložim u auto bit će aparat za gašenje kojem moram naći odgovarajuće mjesto gdje ga držati.

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/na-autocesti-a1-izgorio-automobil-kojim-je-putovala-cetveroclana-obitelj---482150.html

 

 

 

 

 

Edited by yutasknight
Link to comment
Share on other sites

U Belgiji je obavezno posedovanje pp aparata, koliko sam video. Moj Clio je iz Belgije i ima ga kod nogu suvozaca

 

03.jpg

Link to comment
Share on other sites

Toyota prius ima super pretinaca taman za aparat 1-2kg.

Svakako je dobro imati u autu no vatra pod haubom je zajebana za gasiti i treba biti jako oprezan, pogledajte malo turtoriale na youtubeu!

f1b0bf1ab90fb92d86c24373a7fc5041.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nikada ne gasiti otvarajuci u potpunosti haubu, vec samo kroz otskrinutu, na "prvi zub"..

Link to comment
Share on other sites

Baš sam htio reci da gasiti zapaljeni motor auta nije samo aktivirati aparat pa udri.

Da se ja ne pametarim, imamo stričeka vatrogasca na forumu koji ce to objasniti nadam se.

Link to comment
Share on other sites

Prvo sebe i ostale putnike van iz auta,  a onda samo otpustiti haubu i špricu od aparata gurnuti pod haubu i gasiti. 

Ako se požar imalo zahukta taj aparat od 2 kg neće biti dovoljan. 2-3 bi mogla pomoći. 

Nažalost tako to je. 

Nisam vatrogasac ali imam ponešto iskustva na plovilima

Link to comment
Share on other sites

kak veli @frenchkey s tim malim aparatom se ne mozes ugasit kad vec pocne gorit

on bi pomogao jedino ak se odma reagira dok je jos mali plamen i ak se direktno na plamen usmjeri

 

prosle godine sam vidio kak se skoda na sred slavonske zapalila u voznji 

ljudi koji su stali pomoc sa tim malim aparaticima su 3 aparata ispraznili i nista nisu napravili jer je gorilo ispod haube i nije se moglo pristupit  s njima jer se  hauba nije dala otvorit ni na prvi zub zbog toga jer je sajla izgorila 

dok nije stao covjek sa kombijem i izvadio 9 kila aparat sa prahom i  jedva smo uspjeli smirit vatru od ispod i kroz masku do dolaska profesionalnih vatrogasac

da nije taj covjek stao sve bi izgorilo 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kad je u pitanju vatroasni aparat u autu, smisleno je imati minimalno S3, S6 ili S9 aparat. Ispod toga je bezveze. No u konacnici je bitno uociti sam pocetak i odmah djelovati. Ako si sam, haubu nikad ne dize jer ce povuci zraka i jos vise rasplamsati sve. Kroz prednju masku ako dozvoljava ili otkociti haubu i mlaznicu ugurati pod haubu i gasi. Ako si s putnicima, prvo njih, hebes auto. Nema tu puno pomoci kad se razbukta. Cesto zeni spomenem da ako pocne dimit izvlaci dijete i sebe van bez pitanja. Aparat nemam u autu jer nije zakonska obaveza. S9 je jedino smisleno imati jer je to poprilicna kolicina praha od 9kg s kojom se moze koliko toliko djelovati. Naravno, ne zaboraviti ako vec imate vatrogasni aparat servsirati 1x godisnje.

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Napraviti dovodnu cijev u motorni prostor i da se aparat aktivira iz putnickog prostora. Ili halon :D

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Ovaj mali moze dobro pomoc kod masine kad krene u iberturazu.

Link to comment
Share on other sites

Za ostalo imam kasko. Nazalost auti uglavnom izgore. Bilo to samozapaljenje ili eventualna prometna nezgoda prilikom koje moze doci do zapaljenja. Koliko sam covjek u slucaju soka od prometne moze reagirati i gasiti pozar stvar je individualne sposobnosti. Sve se svodi a izvlacenje ljudi i spasavanje istih. Gasenje automobila je preventivno kako se pozar ne bi prosirio na ostale automobile ili objekte. Za nekakav pocetni pozar je dovoljno djelovati vatrogasnim aparatom i ugasiti isti. No kod automobila, autobusa...dogadja se sve brzo. Na kraju krajeva, sama bit je brzina djelovanja kad primjetis kako nesto ne valja. Uglavno sve krene mirisom koji u kratkom vremenu postaje dim i na kraju plamen koji je uhvatio komponente koje gore (tope se) i tesko ih se stavlja u stanje "hladjenja". Prah samo privremeno odvaja jednu od komponenti gorenja, a to je kisik. Ostaje goriva tvar i temperatura. Kao vatrogasac znam kako ima puno sitnica i pretpostavki. U pozaru ne postoji racunica koja ce reci kako je 2+2=4. Niz okolnosti utjece na sam nastanak kao i gasenje istog neovisno sto trenutno imas za ugasiti pozar. Zato, spasavajte zive glave. Za ostalo (gasenje, spasavanje materijalnog) samo ako imate vremena. Stoga, ako bas zelis vatrogasni aparat uzmi od 6 ili 9kg tipa S (prah).

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Poz ekipa, evo znam da bi bilo dobro imati aparat za početno gašenje, ali ipak ja sam taj koji ga nema i vjerujem da nisam jedini. 

Evo današnji slučaj na Lučkome, rekao bi po slikama da je BMW 5 karavan u pitanju i očito se može dogoditi svakome. Nije da smatram kako se moj Reno može samozapaliti, ali sljedeće što nabavim/uložim u auto bit će aparat za gašenje kojem moram naći odgovarajuće mjesto gdje ga držati.

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/na-autocesti-a1-izgorio-automobil-kojim-je-putovala-cetveroclana-obitelj---482150.html

 

Izgleda da sam ja jedini kojemu ove fotke izgledaju fake :/

 

Napraviti dovodnu cijev u motorni prostor i da se aparat aktivira iz putnickog prostora. Ili halon :D

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Ovaj mali moze dobro pomoc kod masine kad krene u iberturazu.

Tako je, detektor dima na donju stranu haube i dizne sa retardantom. Kao što neke kuće imaju crijeva pod pritiskom sa vodom, naravno ovdje nikako voda
Kod iberturaže se rijetko kad što zapali. Na lag2 je sve dobro napravljeno pa čak i sav dim prođe kroz auspuh, ništa ne pušta pod haubom kao kod nekih. Ispod haube će izići samo nešto vodene pare, ništa drugo.

Uzeo sam malog, svi izašli van i ostavili vrata otvorena, ali nisam se ni u jednom trenu uplašio da će se zapaliti auto. Jedino što sam ga ja kasnije poželio zapaliti :D

Link to comment
Share on other sites

S obzirom kakva je strujna instalacija na Laguni u motornom prostoru, uvijek treba pp aparar i to najmanje od 2kg (imam ja u prtljažniku). Srećom po mene sve strujne instalacije koje su problematične su na mojoj riješene, tako da će prije planuti sic od insolacije, nego se zaplaliti nešto u motornom prostoru (ali nikad ne reci nikad).

Edited by usrmaatre
Link to comment
Share on other sites

Pa gdje si baš do 2kg došao? Evo ljudi ovdje pišu da bez onih mrcina nema kruha... :/

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Prenest cu kako su me učili:

Prvo kratko aktivirati ispod motora, onda kratko maska, pa ispod oba blatobrana i po cijeloj dužini kod brisača.

Poslije ovog navedenog ide minimalno dizanje haube i full zaprašivanje.

Ovim načinom kolega i ja smo ugasili Golfa 3 sa aparatom od 6 kg, istina bilo je u početnoj fazi bez otvorenog plamena van motornog prostora. Dim se vraćao sve dok akumulator nismo iskopčali.

Link to comment
Share on other sites

Kakva korist ispod blatobrana ako je sve zatvoreno plastikama?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.