Jump to content

DPF / FAP - regeneracije, dpf off i ostalo...


Brainmind

Recommended Posts

Ajde da netko ovo prebaci. gdje je mijesto.

A sada offtopic. Pasivnu regeneraciju ne mozes pokrenuti, ne mozes sprijeciti. To je jednostavno sto se dogodi kada se DPF ugrije na 600C. Sada reci da se ne moze ugrijati na tu temperaturu je glupo, moze, ali koji uvijeti trebaju biti pristuni? Dam se kladiti da recimo neki dugaciki uspon, sa punim autom i tonom stvari u prilkolici ce svaki DPF poceti cistiti. Da ce doci do tih 600C. Vecinom normalne voznje, dakle 130 po ravnom, bilo to u trecoj ili u sestoj nema sanse da cisti. Temperatura ispusnih plinova je jednaka, jel je i jednaka snaga (kolicina zraka) koja je potrebna za tu brzinu, samo sto se motor brze vrti u trecoj. Da bi se motor grijao vise treba ga vise opteretiti. Ostalo su samo sitne razlike.

Aktivna regeneracija je nesto drugo. Pokrece ju onda kada je razlika izmedu tlakova tolika da komp dolazi do zakljucka da treba ocistiti fiter. Niti jedan DPF nema senzor koji je u stanju izvagati koliko cadji ima, nego se to racuna u razlici tlaka ispusnih plinova prije i poslije dpfa.

I trece je prisilna regeneracija, gdje se kaze kompu od auta da odradi regeneraciju. I koliko ja znam u svim slucajevima je preporucljivo da netko sa aparatom za gasenje pozara bude blizu. Mislim da se to moze pokrenuti i na novom filteru, ali nema smisla.

Svaki sistem je projektiran tako da ne treba previse paziti na njega. Nekoliko preknutih regeneracija ga nece unistiti. Ista stvar imas vatru i ugasis vatru, poslije opet mozes naloziti i drva ce nastaviti goriti. Problem je kada previse puta to napravis pa pretrpas DPF, ali mislim da vecina auta ima zutu lampicu kada si kriticno i moras voziti. Kada se to ignorira nastaje problem.  Naravno tome jos pridonose i lose stanje motora, voznja iskljucivo hladnog motora, krivo ulje itd.  Usudio bih se reci da i VW nema problema sa DPFom kada se ok vozi auto, a ne 2 km do birtije, 1km do Pere, 3 km do trgovine i to je to. Cak i na 35 vanjske temperature ne stigne se motor ugrijati.

Mi u firmi imamo 2 vozila sa DPFom. BMW 330 koji ima cca 500k km i V-class sa oko 300k. Oba su na prvom DPFu. Ali rijetko kada da vide voznju ispod 10km. Nitko ne pazi da li regenerira DPF kada se gasi. Ali iskreno cesto i vide brzu i dimanicnu voznju po Autoputu.

Link to comment
Share on other sites

Mercedes ima jako dobro rijesen sistem dpf- egr. Mozda i najbolji.

  • Haha 1
  • Confused 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Domba said:

koji uvijeti trebaju biti pristuni? Dam se kladiti da recimo neki dugaciki uspon, sa punim autom i tonom stvari u prilkolici ce svaki DPF poceti cistiti. Da ce doci do tih 600C. Vecinom normalne voznje, dakle 130 po ravnom, bilo to u trecoj ili u sestoj nema sanse da cisti. Temperatura ispusnih plinova je jednaka, jel je i jednaka snaga (kolicina zraka) koja je potrebna za tu brzinu, samo sto se motor brze vrti u trecoj. Da bi se motor grijao vise treba ga vise opteretiti. Ostalo su samo sitne razlike.

Ne baš. Pasivno čišćenje DPFa je na renault motorima moguće već od brzina od 100tinjak kmh na autocesti pri djelomičnom opterećenju. Sama brzina stvara dovoljno otpora da se katalizator/dpf zagrije na potrebnu temperaturu. Renault ugrađuje kvalitetniji tip DPFa i samim tim dulje traje. 

Link to comment
Share on other sites

Čisto logički razmišljam... znači kad auto postigne radnu temperatutu "DEFACTO" on već može počet radit pasivnu regeneraciju... šta se treba zagrijavat više... pa niš... više se zagrije u gradu na +30 kad je vani nego na otvorenoj cesti di puše ko blesavo... praktički povoljniji uvjeti  u gradu za regeneraciju nego na otvorenoj cesti.... 

Kažem demistificrat ovo što sam naveo tko ima dijagnostiku i kuži se više pa provjerit.... čak bi i volio da sam u krivu... jebga je se ni previše nekužim nit imam dijagnostiku... al svakako bi se poigrao sa time da imam...

Link to comment
Share on other sites

Pasivno u gradu ne ide, jer ima previše oscilacija i nedovoljno otpora zbog niskih stupnjeva prijenosa. 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, direstraits said:

Ne baš. Pasivno čišćenje DPFa je na renault motorima moguće već od brzina od 100tinjak kmh na autocesti pri djelomičnom opterećenju. Sama brzina stvara dovoljno otpora da se katalizator/dpf zagrije na potrebnu temperaturu. Renault ugrađuje kvalitetniji tip DPFa i samim tim dulje traje. 

Nije bitno koji motor je u pitanju. Ako čađ sagorijeva na 600c i da ispuh mora biti barem 600c da bi dostigao temperaturu potrebnu. Sa 550C nećeš zapaliti nikada. I da toplinska izolacija zadrži 100% topline ne ide.

Ako temperatura DPFa bude veća od točke gdje se čađ zapali pa makar i na 2 sekunde nešto će izgoriti. E sada koliko to je pitanje.

Dakle pasivno je upravo to da se ništa ne forsira. Pa koliko da li 1 gram ili 100 grama jelda to nije bitno.

Link to comment
Share on other sites

Nije Renault ali je BMW pa se može vidjeti temperature prije, za vrijeme i neposredno poslije regeneracije koja je trajala 5km prigradske vožnje20201230_165307.jpg20201230_165239.jpg20201230_165500.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ne baš. Ako te interesira, potraži zašto renault s DPF ima povećan nivo NOx, ispuh i plinovi kojima se vrši oksidacija (izgaranje) čađi nisu samo Ox, ima tu katalizatora koji se koriste kod pasivne regeneracije čak i pri niskih 350°C. Kad pišem katalizatora, ne mislim na uređaj/sustav na motoru kroz koji prolaze plinovi, mislim na kemijske katalizatore koji su ugrađeni u sustav DPFa. Kemija plinova u ispuhu je veoma kompleksna. 

@Domba

Link to comment
Share on other sites

@direstraits Sve mi je jasno, ali i 350C je jako visoka temperatura za postici gdje auto se lagano vozi. Ja ne tvrdim da nije moguce ili slicno, nego samo navodim da pasivna regeneracija nije kontrolirana nicim,  nego jednostavno se dogada kada se DPF zagrije na odredenu temperaturu. Nista vise. Dakle ne mozes izbjeci i pasivno ciscenje. Sve u svemu postoje razlicite mogucnosti, razlicti sustavi i na kraju svaki proizvodac ima nesto svoje.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, mata73 said:

Nije Renault ali je BMW pa se može vidjeti temperature prije, za vrijeme i neposredno poslije regeneracije koja je trajala 5km prigradske vožnje

E kaj ono koristis za pracenje tih parametara?

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Domba said:

I trece je prisilna regeneracija, gdje se kaze kompu od auta da odradi regeneraciju. I koliko ja znam u svim slucajevima je preporucljivo da netko sa aparatom za gasenje pozara bude blizu. Mislim da se to moze pokrenuti i na novom filteru, ali nema smisla.

Da, to serviseri mrze raditi pogotovo kad imaš neki moderniji auto sa fensi dizajniranim vrhom ispušne cijevi pa ne možeš normalno prikopčati crijevo za odvod ispuha van radione. Kad krene prisilna regeneracija nakon zagrijavanja motora to se čuje na uho i pogotovo na nos. Uz to moraš poduzeti sve sigurnosne mjere da ne dođe do havarije ako se DPF razleti ili počne gorjeti.

I to sve zato jer je Ekrem kupijo novo auto i voz'o ga 3-4 godine poso-kuća-kuća-poso u najgorim čepovima.... Nezahvalan posao.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Imali smo u firmi jednu mazgu 6, godište cca 2008 tu negdje, ali bilo je davno pa se ne sjećam točnog modela, neki 2.0 dizel. Kako ti stariji japanci imali loše složen DPF, VW je super u usporedbi s time. Auto je 90% vremena proveo na AC, ali DPF se stalno štopao. Jednom sam ga stiskao koliko ide iz ST prema Bosiljevu i upali se lampica. User manual veli da ako se upali ta lampica treba auto malo ispuhati po AC :)

Zanimljive scene su bile u servisu - digli bi auto, otpustili auspuh da malo visi i da je odmaknut od poda, prikopčali dijagnostiku koja turira auto, a okolo stoje dvojica sa spremnim protupožarnim aparatima :)

Auto je palio aktivnu reg. kad god se sjetio. Nakon 600km autoceste ulazim u grad, stojim na semaforu, pogledam u retrovizor, a iza ko da tenk pušta dimnu zavjesu :)

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Isčitavanje u vožnji, magistralni put, brzina oko 100Km/h.
Pratio sam parametre nekoliko desetina kilometara, čim se izađe iz naseljenog mesta i poveća brzina temperatura dpf ode na 250-400c i soot količina se smanjuje, kako brzina opada, temperatura dpf-a opada i količina soot-a raste.
Pre toga na autoputu odrađena aktivna regeneracija, temperatura blizu 600c i na dijagnostici se jasno vidi kako sagoreva čađ velikom brzinom.
Nakon ovoga sam prešao nekoliko hiljada Km samo u gradu, danas proverio u pyclip, soot je na 28gr, ne znam da li uopšte radi aktivnu regeneraciju u gradu.
Motor 2.0dci, auto 2014. ako je bitno


db0c220312143ba52f44e9e3939cd62b.jpg722f7823bda2f1df924e5fa80e5019f0.jpg

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Bimmer-tool

Screenshot_20210401-191648_bimmer-tool.thumb.jpg.8c65143806a735368a22f45e776116d0.jpg
Kakav obd2 adapter treba za tu apk? Imam jedan koji je citao bez problema VAG dpf aplikaciju tocno.
Link to comment
Share on other sites

Vgate ti je srednja do viša klasa kineskih klonova, rang cijene 15-20$ i može poslužiti. Ali je i dalje klon, neoriginalni chipset, emulacija i custom firmware.

Pod "bolji adapter" gledaj da je hardver kvalitetan i da nije baš neki kinez za 3$. Već smo imali tu raspravu, ELM je ELM, ako adapter podržava traženu verziju protokola i hardverski je koliko-toliko stabilan, raditi će. Sva je funkcionalnost ionako u softveru.

Ako ćeš kvalitetu i za biti siguran da si nećeš spaliti nešto na autu, platiti ćeš samo ELM adapter 100$ pa vidi jel ti se isplati :)

 

Link to comment
Share on other sites

Ovaj je bio 35€ i pise Made in EU.
Koliko je točno ne znam. Program je tražio takav pa sam nabavio. Imam još 2 doma neka druga ali s njima ne radi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A bimer je to, a i pitanje kakvi su ti ova druga dva :)

Na Aliexpressu kome se da čekati ima Vgate official store i takvi su oko 20-25$. Imaju i nekih EU skladišta, Poljska, Španjolska pa sad tko traži može se provjeriti otkuda šalju koji model.

https://www.aliexpress.com/store/4576039

Neki dan sam naručio jednoga za frenda, ali Icar 2 BT verzija. Lakše je za spojiti nego wlan.

U svakom slučaju, Vgate je kvalitetniji kinez, za nas amatere je ok.

Profići i radione koji žive od toga ionako uzimaju kompletna rješenja :)

 

Link to comment
Share on other sites

Vgate ti je srednja do viša klasa kineskih klonova, rang cijene 15-20$ i može poslužiti. Ali je i dalje klon, neoriginalni chipset, emulacija i custom firmware.
Pod "bolji adapter" gledaj da je hardver kvalitetan i da nije baš neki kinez za 3$. Već smo imali tu raspravu, ELM je ELM, ako adapter podržava traženu verziju protokola i hardverski je koliko-toliko stabilan, raditi će. Sva je funkcionalnost ionako u softveru.
Ako ćeš kvalitetu i za biti siguran da si nećeš spaliti nešto na autu, platiti ćeš samo ELM adapter 100$ pa vidi jel ti se isplati [emoji4]
 
Mislis da probam sa ovim? Imam i plavi jos jeftiniji a onaj bijeli wifi bio je 10$.
Vec sam ga koristio na meg 2, skodi dizel i ovom renou prek pyren.
Koliko kosta premium verzija aplikacije? Free vjerojatno pol tog nema?
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.