Jump to content

Megane 2 motor brisača


bob the biker

Recommended Posts

bob the biker

Pozdrav,

Neki dan su mi brisači prestali raditi usred vožnje,zasad rade samo na maksimalnoj brzini, čim se prebaci na manju brzinu ,odmah staju bilogdje na šajbi. Malo sam istražio i naravno da je to čest problem na Megane 2 i Scenic 2. 

Već smo na jesen čistili kontakte jer mi se to već desilo i bilo dobro do prije 3 dana. Ja sam to prekjučer odmah rastavio i očistio kontakte i bilo je dobro nekih 150 km ,i opet je stalo. Kako mi se žurilo nisam stigao slikati jer sam trebao skrpati brisače da mogu dalje s autom. 

Na motoriču je plastični dio na kojem se nalazi konektor za kabel i on je priključen sa 4 kopče na alu dio motoriča. Ja sam stavio diht mase malo okolo ,ali kako nisam imao vremena čekati ,pretpostavljam da se ona nije dospjela stvrdnuti ,a poklopac ima malo lufta gore pa je vjerojatno opet zbog toga izgubilo kontakt.

Na tom plastičnom poklopcu su 2 klizna kontakta i 4 stacionarna . Sad me zanima s čime podmazati klizne kontakte koji klize po plastičnom zupčaniku koji na sebi ima jednu metalnu pločicu (pretpostavljam da je metalna pločica početna pozicija brisača-kad spoji 2 klizna kontakta da je to početna pozicija na dnu stakla)

Uglavnom ,sad namjeravam opet očistiti, uzeti silikon pa okolo namazati i još s vezicama okolo stegnuti da ne pleše. Sutra kad to rastavim stavim slike da se vidi o čemu se radi.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • frenchkey

    29

  • chvarko

    8

  • petak

    8

  • direstraits

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dakle getriba motorica rastavljena, guma na plasticnim spojevima izrezana, tu su kontakti na dodir koji su se razje... i povratka nema. Rotor se neda izvuci bez toga, a onda se sve raspadne. Ima dva k

Pošto nije bilo baš nekog odaziva u temi nisam poslije dalje pisao...ipak bitnija je rasprava o intervalu izmjene ulja   uglavnom isti problem sam imao kao i ti. Problem je u kontaktima na poklopcu m

U svrhu istraživanja neizmjerno cijenim kolegin pokušaj popravka.  Time se olakšava odabir dijela (novi, poslovni ili popravak) kada crkne nekome drugome.  

Posted Images

Imaš neke slike ili dijagram za rastavljanje ili kako doći do motorića brisača? Jučer mi se desilo da brisači rade samo na najbržoj brzini a ove prije niti jedna nego samo ostanu bilo gdje na šajbi.

Link to post
Share on other sites
Smuchac

Trebas skinut ruke,gumu i plastiku. Kasnije ti sve nadođe. Malo ce te hebat i hauba,bit ce psovki i sl al to je vjv elektronika pa ces morat motor mijenjat ko na podizacima sta bude.

Poslano sa mog Mi A1 koristeći Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Na podizačima crknu oni koloturi plastični sunce im žareno. Ne znam koliko sam već puta bio na mijenjanju toga. I eto, danas crkao jedan kolotur na podizaču opet. Vjerojatno ću uspjeti realizirati garanciju.

 

Ako je elektronika, zašto moram mijenjati cijeli motor kad motor evidentno radi jer brisači rade na najbržoj brzini? Možda neki relej, osigurač da probam? Koliko košta motor da vidim hoće li brisači i dalje raditi samo na najbržoj brzini ili će se mijenjati motor? ? Više mi auto stoji u garaži, tj. Clio u mjesec dana napravi više nego Megane u godinu dana.

Link to post
Share on other sites
bob the biker

Pošto nije bilo baš nekog odaziva u temi nisam poslije dalje pisao...ipak bitnija je rasprava o intervalu izmjene ulja  :D

uglavnom isti problem sam imao kao i ti. Problem je u kontaktima na poklopcu motora brisača koliko sam ja do sad skužio. Očistio sam opet sve kontakte , onaj pin za masu u plastičnom poklopcu gdje sjeda na metalni dio kučišta ,podmazao malo i sad radi. 

Kod spajanja je bitno sve dobro složiti da pinovi sjednu na mjesto, staviš malo diht mase po rubu poklopca da vlaga teže uđe. Sam po sebi taj poklopac je dosta labav gore na kučištu pa onda još vibracije mogu uzrokovati problem slabog kontakta kako je i meni nakon prvog sastavljanja.

Ali problem je riješiv i to tako da sam sve skupa čvrsto stegnuo sa 3 debele vezice ,koje ne smetaju ničemu ,a drže poklopac čvrsto na svom mjestu. Uglavnom ovo je sad bilo 3. put i kod mene nije bio problem u elektronici nego u poslovično fuš konstruktorskim riješenjima od strane renaultovim kooperanata,ovom slučaju valea... Zapravo nebih baš tvrdio da i ima više elektronike u ovom cijelom sklopu osim elektromotora i par ovih klizečih kontakata. Naravno servisu je jednostavnije i bolje izmjeniti cijeli sklop i masno naplatiti... Nadam se da je sad ovaj problem riješen kad sam to ojačao vezicama. Radi već 3 mjeseca i minimalno 10000km...

 

Evo i slika malo

crveno je zaokružen taj dio gdje se pin od mase dodiruje s kučištem i čitajuči po stranim forumima tu dolazi do slabog kontakta. Naravno na nije na odmet očistiti i ostale pinove. Ovo smeđe crveno je bakreni sprej...

IMG_20180319_105503.thumb.jpg.ee60e087a8

zaokružen pin od mase

IMG_20180319_105507.thumb.jpg.8e1e7cd130

riješen problem labavog poklopca

IMG_20180319_111534.thumb.jpg.6b36353448

usput i očišćen i prostor ispod brisača

IMG_20180319_112553.thumb.jpg.6e7e769dcd

 

Podizače sam već isto doktorirao 4 x sam već mjenjao sajle, tj. pukne onaj tuljac na kraju sajle koji klizi u kučište motora...

 

Uglavnom većina stvari na meganu 2 je riješiva u DIY varijanti ,samo treba malo istražiti :D

  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites

Jučer sam se veselio s tim motorićem. Imao je struje na sva tri konektora pa i na masi ?. Cijeli je bio u vodi kad sam skinuo onu plastiku iznad njega. Otišao po drugi, 420 kuna makar po katalogu ide drugačiji a u moj onaj od Clia 3. I tad kreće sex. Prvo sam ga montirao ali se okretao u kontra smjeru pa sam promijenio položaj škara i krenuo je u pravom smjeru. ALI kao da dođe ispod nultog položaja pa se još malo digne što znači da mi brisači ne mogu stajati na normalnom nultom položaju nego su mi na četvrtini stakla kad su u nuli. Uhvatio me mrak pa nisam više mogao čačkati po tome. Probat ću još podesiti po škarama ali ne znam hoću li uspjeti a naravno nisam označio položaj škara kad sam skidao. Matica na motoriću se mora skinuti pištoljem na zrak ili na trzaj jer se inače miču cijele škare. Inače, to je posao od 10 minuta ali može trajati i satima ako ne znaš koji je položaj škara i ako ti motorić ide malo ispod nultog položaja. Ako tko ima kakvu ideju kako da brisači dođu samo do nultog položaja neka javi.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Crkli brisači. Provjerio sve osigurače u kabini i pored akumulatora - svi ispravni, 

Motor brisača provjeren direktnim spajanjem i radi.

Pin 1 (crna žica) = masa (minus)

Pin 2 (smeđo-bijela žica) = "+" (vjerojatno služi da prekine rad brisača kada naprave jedno brisanje t.j. zaustavi ih u najnižoj poziciji)

Pin 4 (smeđa žica) = "+" za spori rad brisača

Pin 5 (ljubičasta žica) = "+" za brzi rad brisača

https://ibb.co/kHdxXvD

Problem je što (pod kontaktom) kada uključim brisače (na većoj ili manjoj brzini) nema "+" 12 V na pinovima 4 i 5 konektora.

Što još osim osigurača može uzrokovati prekid dovoda napona do motora?

Edited by chvarko
Link to post
Share on other sites

Ručica mislim da nije problem jer radi zadnji brisač i obje pumpice za vodu (naprijed i nazad), te tipka računala. Brisači su riknuli kada je supruga uključila brisače, a na šajbi je bilo (malo) snijega, pa mislim kako je ipak nešto "pregorilo".

Pošto sam provjerio sve osigurače (za koje znam), onda sam posumnjao na relej. Krenuo sam pratiti gdje je relej za zadnji brisač i došao do ploče (koja izgleda kao matična ploča PC-a) na kojoj je nekoliko releja.

Ta ploča se nalazi ispod osigurača u kabini i izgleda ovako:

7GRHyH.jpg

Mjesto elekroničke ploče je ovdje:

xfr3lK.jpg

Bojim se da "što sam znao, to sam otpjevao" 😥

Ako tko u budućnosti treba ispitati motor prednjeg brisača ovdje je dobar video:

Možete ga ispitati i direktnim naponom na pinove kada izvučete konektor:

kmrxBN.jpg

Već sam spominjao, ali da bude sve u jednom postu:

pin 1 (crna žica) = masa (- 12 V)

pin 2 (smeđo-bijela žica) = (+ 12 V) koji zaustavlja brisače na početnom položaju

pin 4 (smeđa žica) = (+ 12 V za sporo brisanje7okretanje)

pin 5 (ljubičasta žica) = (+ 12 V za brzo brisanje/okretanje)

Znači s akumulatora spojite minus na pin 1, a plus na pin 4 (sporo) ili pin 5 (brzo) i motor brisača se okreče neprestano (dok dobiva napon)

Kada spojite istovremeno + 12 V i na pin 2 (dok su spojeni - 12 V na pin 1 i + 12 V na pin 4 ili 5), onda se motor uvijek zaustavlja na početnom položaju brisača (bitno da znate kada, t.j. u kojem položaju motora treba vratiti ručice metlica brisača (u početni položaj)

Edited by chvarko
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
frenchkey

Odlicno, hvala.
Mislim da je to UCH. Cuje li se klikanje releja kad palis brisače?

Link to post
Share on other sites

Čujem klikanje releja kada uključujem zadnji brisač (po tom zvuku sam i našao ploču), ali kada uključujem prednje brisače nama klikanja releja, što znači: ili nevalja relej ili do (ispravnog) releja ne dolazi nikakav signal.

Link to post
Share on other sites

Klikanje releja čujem jedino za zadnji brisač, za prednje nikada.

Jesi provjerio ispravnost vodiča od UCH-a do konektora motorića brisača ?

Link to post
Share on other sites

@trigi primjetio sam da vodič od motora prema UCH-u prolazi kroz rupu odmah pokraj mjesta gdje uvijek ima vlage i smeća, pa bi postojala mogućnost kvara istoga, samo teško je u toj šumi zica (na UCH-u) pronaći žice od motora prednjeg brisača. Postoji li kakva shema? 

Link to post
Share on other sites

Opet (nakon malo razmišljanja) jedina žica od UCH-a do motora brisača koja bi mogla biti u prekidu (s ovim simptomima) je crna žica (pin 1) od mase (- 12 V). (nju je najlakše ispitati)

Kada bi u prekidu bila žica na pin 2 onda se brisači ne bi zaustavljali na početnom položaju nego bi neprestano radili/brisali.

Da je u prekidu žica pin 4 ne bi radila brža brzina brisanja, a prekid žice pin 5 bi rezultirao otkazivanjem sporije brzine brisanja.

 

Link to post
Share on other sites

A jesi mozda probao sa akumultora dovest direktno minus zicu na škare brisača jer meni je izgubio masu na kliu i majstor spojio direktni minus na škare i danas dan radi evo vec 5 god

Link to post
Share on other sites
frenchkey

Citam po stranim forumima da treba doci do osiguraca u motornom prostoru, otkopcati sve kablove (prije toga skinuti aku jer smeta) te plocu s relejima i osiguracima provjeriti na vlagu i oksidaciju. Navodno od tud kreću svi problemi sa strujom 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@Srky007 - upravo probao direktno dovesti - 12 V s akumulatora na žicu kod samog konektora...nažalost nije problem ni u crnoj žici mase (osim ako sam takav baksuz da je prekid u samom konektoru 😁)

@frenchkey - do ploče s osiguračima u motornom prostoru sam došao prvi dan kako bi provjerio sve osigurače i kao što se vidi na fotografiji nema vidljivih tragova vlage ili oštećenja od nje

PBTUtP.jpg

 

Zatražio sam termin (za par dana) u ovlaštenom servisu, pa ćemo vidjeti (rekli su slijepci) 

Edited by chvarko
Link to post
Share on other sites

@frenchkey motor radi direktno spojen...provjeravajući njegovu ispravnost sam i došao do podataka za svaku žicu/pin konektora ⬇️

On 12. 12. 2020. at 18:05, chvarko said:

pin 1 (crna žica) = masa (- 12 V)

pin 2 (smeđo-bijela žica) = (+ 12 V) koji zaustavlja brisače na početnom položaju

pin 4 (smeđa žica) = (+ 12 V za sporo brisanje7okretanje)

pin 5 (ljubičasta žica) = (+ 12 V za brzo brisanje/okretanje)

Znači s akumulatora spojite minus na pin 1, a plus na pin 4 (sporo) ili pin 5 (brzo) i motor brisača se okreče neprestano (dok dobiva napon)

Kada spojite istovremeno + 12 V i na pin 2 (dok su spojeni - 12 V na pin 1 i + 12 V na pin 4 ili 5), onda se motor uvijek zaustavlja na početnom položaju brisača (bitno da znate kada, t.j. u kojem položaju motora treba vratiti ručice metlica brisača (u početni položaj)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
frenchkey

Ajde javi jesi rijesio problem.
Kod mene je motoric pregledan, kontakti su ok.
Danas sam malo spricao staklo, brisaci su odradili svoje. Probao sam ih dodatno upaliti, ali su se pokrenuli tek na najvecoj brzini.
Dat je kontakt, nije bio upaljen auto. Znam da ima onu foru da smanji brzinu za 1 kad se zaustavis, ne znam jeli ovo sad normalno ili ne

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
chvarko

@frenchkeyBrzina mi vrlina 😁

U ovlaštenom servisu tvrde kako su mi promijenili osigurač broj 9 (koji bi trebao biti kod akumulatora) i to me koštalo skoro 700 kunića.

pmPBTUtPj

Ne zna jesam li ja ćorav ili imam loš multimetar, ali sve osigurače (i u kabini i kod akumulatora) sam pregledao optički i multimetrom (omski).

Kako god bilo brisači rade, a ja nisam bio u servisu pa nisam mogao dodatno ispitati koji je to točno osigurač.

Ukratko > dijagnostika + podmazivanje škara + zamjena osigurača = 690 kn 

Link to post
Share on other sites
robyakarider

osigurace se uvijek ispitava sa ispitivacem, da opteretis strujni krug

Link to post
Share on other sites
frenchkey

Moji sad rade. Ko ce ih znat. Mozfa su utori osiguraca oksidirali. Za brisace ide veliki osigurac 20A mislim, i odispod je

Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information

Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja..