Jump to content

Laguna 3, zamjena brave


mbubnjaric

Recommended Posts

Tu sam!

A ljudi, gužva. vrijeme leti, poso, djeca, žena, pas... Zaboravio sam totalno. :D

Ajd, budem ju pronašao na tavanu, zapakirao i poslao. 

Frenchkey, deder pošalji adresu.

Link to comment
Share on other sites

To Petku saljes ne meni. On ce to secirat i metnit na forum

Poslano sa mog LG-D855 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

FYI, paket je poslan. 

U njemu su obje brave: originalna pokvarena i ebay-kupljena za koju nisam siguran koji joj je feler.

Petko je na potezu!  :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nemojte me sad sutra pitati di je elaborat!? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ne, fakat... Gdje je elaborat? Po mogućnosti video uradak.  :D :D :D 

Ajd ak još nije gotov elaborat stavi barem fotke od Karleuše! ?

Link to comment
Share on other sites

Za petak evo vam jednog petaka

c6c48e71-fefb-463a-b6d5-9d1bdf20044f_renault-r5-gte.jpg.672243cc972d79a03bbe32d03e0ddc97.jpg284c7550-63d2-400c-8a76-25539b26275e_renault-r5-gte.jpg.266d795297d54e4fb65c73ee33d22e0b.jpg

 

U GTE varijanti kakvo osobno najviše volim ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Daklem!

 

Ukratko za neupućene

Kolega mbubnjaric je imao problema sa zaključavanjem brave na svojoj laguni 3.

Nabavi drugu sa ebay-a ali nije bilo sreće jer ni ona nije radila kako treba. (barem je dobio povrat novca) 

E onda je meni poslao obe brave da ih otvorim i vidim može li se tu štogod napraviti.

 

Elaborat o bravama

Najprije ću Vam pokazati kako uopće otvoriti bravu.

Otvaranje je puno lakše nego na laguni2

Potrebno je izbušiti 3  plastične zakovice koje su rastopljene (pozicije označene strelicama)

IMG_20190123_184726.thumb.jpg.f67a6a9073d3ffdce3bef445f60243b3.jpg

malo krupniji kadar

IMG_20190123_184746.thumb.jpg.2a37ae69fc16c9fe7cf1cef1c81ed7b3.jpg

IMG_20190123_184801.thumb.jpg.319fe7addff7bbc36c15e6a4fe84f2f5.jpg

 

Potom treba lagano otvoriti kopče koje drže plastični poklopac brave

IMG_20190123_184815.thumb.jpg.682bb179db8b45d2edb109fb23e73e3d.jpg

IMG_20190123_184829.thumb.jpg.66fc39083071a86a489a591a2b4d92a3.jpg

IMG_20190123_184839.thumb.jpg.8ff82a1cb3239d3815468a87212e0c62.jpg

I lagano širokom kacavidom odvojiti poklopac brave od tijela brave. Najbolje je ići lagano u krug i podizati poklopac jer ako krenete na jednom kraju mogli bi slomiti poklopac.

Plastika je iovako dovoljno krta i podložna pucanju tako da ne treba izazivati vraga. Meni su dvije kopče od 4 pukle kod otvaranja

IMG_20190123_185628.thumb.jpg.61584aa6a8af3537899c4eee7eab059c.jpg

IMG_20190123_185830.thumb.jpg.4b51d21b35f91113e8e7a64a7dca5cb3.jpg

 

poklopac se uz malo uvjeravanja izvuče sa tijela brave. Na poklopcu se nalazi 4pinska utičnica sa elektromotorom i mikroprekidačem.

Poklopac je puno pametnije riješe u odnosu na lagunu 2 jer su sve sajle i mehanizam fiksirane na tijelu brave i nema straha da se mehanizam razleti kad krenete otvarati bravu.

Kod lagune 2 jedna sajla je na poklopcu i nju treba navuči na ostatak mehanizma prilikom zatvaranja brave, a to zna uzeti danak živcima. :bigl:

Ovdje je slika poklopca. Lijevo (zaliveno u bijelu smolu) je 4pinska utičnica. U sredini je mjesto za elektormotor,a desno (mala crvena točkica) jemikroprekidač 

IMG_20190123_190014.thumb.jpg.5af951d38f1a4bb06d964853794410f3.jpg

 

Evo detaljnijih slika

Zaliveni pin i pozicija elektromotora

IMG_20190123_190952.thumb.jpg.b6a38010803f56e7c16830d946792292.jpg

Elektromotor na svom mjestu

IMG_20190123_190934.thumb.jpg.b8af9a331c1366bffeda56cdeccbdbd7.jpg

Mikroprekidač

IMG_20190123_190939.thumb.jpg.16089840b183c94cae605dd6bb33dbc3.jpg

 

Na tijelu brave je cijeli mehanizam i sajle za otvaranje iznutra i izvana

IMG_20190123_185956.thumb.jpg.ee98346dce001ec96f3fd43909549e60.jpg

Sve je vrlo dobro fiksirano untar brave. Jedina dva elementa koja su malo labavija su bijeli "hepeg" sa uprugom unutra i crna poluga. 

Poluga omogućava da se vrata iznutra otvore kada je brava zaključana. Obratite pozornost na položaj opruge unutar hepega jer ta opruga drži polugu nategnutom cijelo vrijeme. U protivnom će poluga ispasti.

IMG_20190123_190914.thumb.jpg.3d166a1a6258594cc17be6807a1bcb23.jpg

 

A sad o problemima koje su mučile kolegu.

 

Na njegovoj originalnoj bravi je crko elektromotor. 

Koliko sam uspio skužiti (dovodom napona 12v direkno na motor) unutra se nešto trudi pokrenuti vratilo puža, ali nemože. Svakih toliko bi se vratilo/puž pomakli za malo ali definitivno nedovoljno da zaključava/otključava bravu.

Slika elektormotora iz obe brave. Model je isti ali su serijski brojevi drugačiji

IMG_20190123_191342.thumb.jpg.5effa6fa0590b6ec9604594ab2e58310.jpg

IMG_20190123_193348.thumb.jpg.20907eb32592ac7b50130d9777468cbd.jpg

FC-280SC-18180 je oznaka elektromotora i pod tim brojem sam našao hrpu njih na ebay--u.

Evo jednog oglasa na ebay-u

https://www.ebay.co.uk/itm/Mabuchi-Motor-FC-280SC-18180-12V-10-Stück-with-the-2-cables-as-in-the-pic/264029685768?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

 

I još jednog

https://www.ebay.co.uk/itm/20mm-12V-carbon-brush-DC-car-door-lock-motor-for-Peugeot-FC-280SC-18180-BD339Z07/352566111599?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

 

Uglavnom...treći broj oznake označava broj okretaja motora.

Isti motor je ugrađivan u brave raznih auta i ovisno od modela do modela auta izlazno vratilo je drugačije. Neki imaju pužni mehanizam, neki mali zupčanik, neki su duži, neki kraći.

Treba naći odgovarajući.

Evo skice (brzinske) elektromotra sa pužnim mehanizmom (broj 18 lijevo je debljina tijela elektromotora)

IMG_20190203_103546.jpg.8ff063a2c1c020b0500649662d96445e.thumb.jpg.8439f8e55bd325b23995c71d35bbd186.jpg

Nisam isprobavao da li se može skinuti pužni mehanizam, vjerojatno može, ali kako i u kojem stanju bi bio nakon skidanja neznam.

Ukoliko se lako može skinuti pužni mehanizam potrebno je naći odgovarajući elektromotor sa dovoljno dugačkim izlaznim vratilom i staviti stari pužni mehanizam.

 

Na drugoj bravi (koju je kolega kupio na ebay-u) nije radio mikroprekidač na poklopcu.

Tako da sam ispravan elektormotor (iz brave sa ebay-a) stavi na poklopac od originalne brave  i sve skupa zatvorio. 

 

Ostao je problem što su kopče popucale i zakovice probušene pa treba smisliti način da se poklopac fiksira na bravu.

 

I velika nedoumica je da li to sve skupa radi na autu. :hahahe::aua: jer ja nemam gdje isprobati bravu na autu.

 

Zato će tu uletiti frenchkey-ev prijatelj koji će ju spojiti na svoj auto i testirati da li funkcionira .

 

Toliko.

 

Sad možete drvlje i kamenje :tulum:

 

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Raditi će, ako treba mikroprekidace mijenjati imam ih ja viška

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mikroprekidač je zaliven u neki vosak/smolu. Bojim se da bi bila muka skinuti ga. Ali ništa nije neizvedivo.

Link to comment
Share on other sites

Kolega, očekivao sam elaborat [emoji6]
[emoji23][emoji23]
.
.
Svaka čast na trudu i zalaganju.
Opet smo saznali da sitnice rade velike probleme.

Link to comment
Share on other sites

Šta........nije dovoljno detaljno opisano......? ?

Mislim da sam sve bitne korake naveo.

Mogu se još dodatno rastavljati poluge i zupčanici, ali nema ih potrebe dirati ako nisu polomljeni.

:hop:

Link to comment
Share on other sites

Sjedni 2 :)

odlično objašnjeno. Jedni crne rukavice i brava :D

Link to comment
Share on other sites

Prije toga sam radio nešto masno. Rastavlja getribu od R4? pa mi nešto nije iślo i onda sam na bravi malo smirivao žifce.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.