Jump to content

Clio 2, 1.4. 16v. 2001. Hlađenje motora, ventilator hladnjaka


Hrc555

Recommended Posts

Kada je toplije vrijeme i vožnja je po Zagrebu stani kreni, diže se temperatura vode. Ne čujem ventilator da počne raditi sve dok pokazivač ne dođe do pred one deblje crtice na pokazivaču. Ne pali se ventilator ni kad stanem i ugasim auto. Znam da je auto koji sam imao prije imao dvije razine na kojima se palio ventilator ovisno o temperaturi vode u motoru tipa na 87 stupnjeva pa oba ventočatora na 97 stupnjeva. Vidio sam da curi voda u ekspanzivnu posudu. Što bi moglo biti? Senzor nekakav ili? Na dijagnostici nije pokazivao nikakvu grešku. Možda da pogledam na live podacima na kojoj temperaturi se počne paliti ventilator?

Link to comment
Share on other sites

Jel imaš kakvu sliku ili nešto da mogu kopati a da ne tražim na prazno? Taj termoprekidač se samo zamijeni ili kako to ide?

Negdje sam našao i da može biti neki relej. Znaš možda koji?

Edited by Hrc555
Link to comment
Share on other sites

To bi trebalo biti.

Ne znam da li je na bloku motora ili na hladnjaku.

Kad se odšarafi curit će tekućina pa budi brz sa promjenom. Prije nego kreneš odšarafi čep posude tekućine da pritisak bude manji.

Znat će ti netko od dečki koji voze 1.4 motor gdje je termoprekidač.

Link to comment
Share on other sites

Promijenio sam dio. Treba promijeniti senzor tmepretempe rashladne tekučine. Tropinski je konektor. Auto nema termoprekidač nego dobiva impuls na ECU putem tog sentora temperature. Nalazi se ispod kutije za usis zraka, lako je dostupan. Samo se odšarafi i brzo zašarafi da ne iscuri rashladna tekućina. Košta 60ak kuna a ima i skupljih. Testirao sam ispravnost na način da sam odspojio konektor sa senzora i upalio auto. Ventilator se mora vrtiti i kad je hladan motor.

Obavezno prilikom promjene pričekati da se ohladi motor!!!

Link to comment
Share on other sites

Prilikom skidanja konektora treba stisnuti nekakav mali pipac koji blokira skidanje konektora. Ja sam ga stisnuo pipalicom multimetra. Isto tako, kada ga se zašarafi potrebno je paziti da bude u takvom položaju da se konektor može uštekati tj. po potrebi ponovo ištekati. Što hoću reći? Ako konektor ostane u takvom položaju da je pipac koji je potrebno stisnuti s donje strane, nema šanse da ga se kasnije skine. Pogotovo jer će se zaboraviti da se treba stisnuti taj pipac pa će se nešto strgati bezveze.

Je li riješilo problem? Pretpostavljam da je jer se nisam uopće vozio nakon toga.

IMG_20180423_223614.jpg

IMG_20180423_223642.jpg

IMG_20180423_223729.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sad mi pokazuje temperaturu da je na četvrtini. Je li to do senzora ili? 

Grije normalno. Provjerit ću ide li tekućina u ekspanzivnu posudu.

IMG_20180423_223614.jpg

IMG_20180423_223642.jpg

IMG_20180423_223729.jpg

Edited by Hrc555
Link to comment
Share on other sites

Vani je dosta hladno ujutro. Temperatura se podigla do polovice kad sam stao a auto je radio u leru. Curila je tekućina u ekspanzivnu posudu. Ventilator se nije palio jer sam morao ići na posao pa nisam mogao više čekati.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.