Jump to content

Clio 2 - problem s klimom


ThePornstar

Recommended Posts

Bok,

Opet problemi, ovaj put s klimom! :D

Neki dan žena mi veli da klima niš ne hladi. Znam da je bilo malo plina u sistemu još prošle godine pa sam bez provjeravanja išao danas puniti. Na moje iznenađenje, prije punjenja - veli majstor upali klimu kad ono 0 bodova. Kompresor se uopće ne pali. Veli on da je možda do ventila koji spašava kompresor u slučaju nedostatka plina. Dopuni i opet isto. 
Mjeri s multimetrom oko kompresora - uopće nema napona, dakle ne može se ni upalit. Pregledao je osigurače kod UCH i kod akumulatora, skupa s relejima - sve ok. 

Veli da bi trebao pogledat ventil koji se nalazi u prednjem kraju, ali da bi trebalo skroz razmontirat branik i da možda nije to. Sa strujom je nešto sigurno.

Gdje se na Clio 2 točno (u prednjem kraju) nalazi taj ventil? Mora li se ispuštat plin iz sistema ili ima neki ventil koji bi mogao zaštopat dovod plina do tog ventila? Mora li se rasturit cijeli branik ili bi mu se moglo pristup na dizalici, grabi? I kako ga uopće ispitati, da ga ne mijenjam na blef)? 

To bi trebalo biti ovo, na engleskom "pressure switch":

sensor-presion-aire-acondicionado-renaul
 

Link to comment
Share on other sites

Spoji auto na dijagnostiku i vidi dal ocitava tlak u sistemu, ako neocitava tlak do njega je, i automatski nemoze upaliti klimu jer registira da nema plina.

Senzor se samo odsarafi i usarafi novi, prilikom zamjene nesta sitno plina izade van. (Ima ventil na crijevu).

Edited by kristijan1710
Link to comment
Share on other sites

Puno ti hvala! Gdje se točno nalazi taj senzor i može li mu se pristupit prek grabe / dizalice, bez skidanja branika i slično?

E da, zaboravio sam napomenut da se i ventilator uredno pali, ako pomaže dijagnostici prije prave dijagnostike :) 

Edited by ThePornstar
Link to comment
Share on other sites

presostat. na twingu je bio odmah iza desnog (suvozackog) fara... samo prati cijevi od klime, mora bit negdje na vidljivom...

http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet184108.htm

malo odskrolaj dole pa ces naletit na sliku... btw, meni twile nije palio klimu jer je kontakt na presostatu bio los tak da sam samo malo stisnul pinove na konektoru...

Link to comment
Share on other sites

Gdje se na Clio 2 točno (u prednjem kraju) nalazi taj ventil? Mora li se ispuštat plin iz sistema ili ima neki ventil koji bi mogao zaštopat dovod plina do tog ventila? Mora li se rasturit cijeli branik ili bi mu se moglo pristup na dizalici, grabi? I kako ga uopće ispitati, da ga ne mijenjam na blef)?

Na našim autima imaš ona dva plastična poklopca na gornjim cijevima klime na suvozačenoj strani koji se šarafe. To je jedina stvar preko koje se održava klima (plin i ulje). U Vulkalu mi se spoje s nekim uređajem na to, izvuku staro ulje i plin, testiraju vakum i napune sustav. Traje oko 45min.

Link to comment
Share on other sites

Fala dečki, to je taj famozni presostat :) 
Čuo jesam za to kod klimatizacije općenito, ali nikad se nisam interesirao koja mu je točna uloga jer nisam imao problema. Sutra ću pregledat i probat izmjerit multimetrom konektor, ak neću imat sreće ko kolega zac :)

@Med0, sve 5, ali ako taj presostat može izmjeriti tlak onda valjda može i pustit kad se skine, bar mislim :)

Link to comment
Share on other sites

Ne znam što on točno radi, mislim da drži razliku tlaka plina u sustavu. Kad nam je presostat krepao na klimi u server sali također se klima nije htjela upaliti. Izbacila neki error code i doviđenja.

Link to comment
Share on other sites

Locirao sam presostat kraj desnog fara, odnosno lijevog kad se gleda iznutra prema van. Konektor je skroz čist i probao sam par puta gurnut unutra-van, ali niš.
Usput pregledao MAP senzor jer je auto zadnjih par dana tresao na čistom leru i slučajno otkrio da je procurilo ulje iz hidrauličkog nosača :jez:

Link to comment
Share on other sites

probaj sa upaljenim autom i klimom mrdat konektor na presostatu, meni je jedino tak aktiviral kuplung na kompresoru...  zato sam i moral stisnut kontakte na njemu

Edited by zac7654321
Link to comment
Share on other sites

Tak i meni recimo upalim sad auto, klima radi. Ugasim je ili ugasim auto i ocu ponovno upaliti- nece. I onda opet radi kroz neko vrijeme (ima plina). Jel to simptom presostata ?

Link to comment
Share on other sites

probaj sa upaljenim autom i klimom mrdat konektor na presostatu, meni je jedino tak aktiviral kuplung na kompresoru...  zato sam i moral stisnut kontakte na njemu

Ništa, nažalost. Promijenit ću presostat (i fakin nosač) pa javim razvoj situacije.

Link to comment
Share on other sites

Ništa, nažalost. Promijenit ću presostat (i fakin nosač) pa javim razvoj situacije.

Ako ne znaš koji nosač kupuješ onda toplo preporučam originalni. Zamjenski obično od prvog dana nisu dobri.

Link to comment
Share on other sites

Nosac motora? Ja sa stavio Febi i cini se ok. Ima par dobrih brendova. Huckinson, Febi, Ruville, Corteco...

Link to comment
Share on other sites

Ako ne znaš koji nosač kupuješ onda toplo preporučam originalni. Zamjenski obično od prvog dana nisu dobri.

 

Nosac motora? Ja sa stavio Febi i cini se ok. Ima par dobrih brendova. Huckinson, Febi, Ruville, Corteco...

Bit će Hutchinson ili Sasic jer su sigurno hidraulični (i prva ugradnja, ak se ne varam), dok za ostale baš nisam siguran.

Link to comment
Share on other sites

Gdje se nalazi taj hidraulični?
Znam za onaj gore lijevo u blizini MAP-a te onaj donji što se naziva  upornik getribe...

Link to comment
Share on other sites

To ti je taj lijevi, kad gledaš motor, u blizini MAP-a. Uz upornik getribe i taj spomenuti hidraulični, imaš i jedan ispod akumulatora koji drži getribu. 

Link to comment
Share on other sites

taj jedan na toj strani, veliki najčešće ode.. kod zupčastog remena..ima par varijanti dosjeda na glavu. na šasiju su svi dosjedi isti..

 

thumb.png

Link to comment
Share on other sites

update za situaciju na mojem bivsem twingu kaj se tice klime i presostata... ovih dana je promjenjen presostat i kompresor klime... :)  znaci cca dvije godine nakon ovog kad sam ja rijesio pinove na konektoru presostatu pa je sljakalo

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bok, samo da javim - nabavio sam dijagnostiku i očitao trajnu grešku presostata, odnosno kratki spoj (DF118, refrigerant pressure sensor circuit, short circuit to ground). Sa strujom sve štima, a sutra ujutro konačno idem na izmjenu njega i tog nosača pa javim razvoj situacije. 

Edited by ThePornstar
Link to comment
Share on other sites

Bio je problem u presostatu - klima radi! :)
Hint: ako ćete ikad imati ovaj problem na Clio 2, izmjena je poprilično jednostavna, iako je presostat duboko ispod maske zapiknut i nemoguće ga je zakačit ključem. Nakon što ga locirate između prednjeg lijevog svijetla (s vozačeve strane) i kilera ispod gornjeg veznog lima, samo skinite ona 2 plastična klipa s maske (grilla), napnite masku prema sebi i oslobodit ćete prostor za odvrnut ga ključem. Na sebi ima konektor s 3 žice.

Nosač je također promijenjen (Hutchinson, došao u prozirnoj foliji :D) i odličan je. Opet gotovo ne osjetim auto kad radi u leru :)

Edited by ThePornstar
Link to comment
Share on other sites

Treći post zaredom, znam, no nekom možda pomogne :)

Nakon promjene gonjeg (hidrauličnog) nosača motora, auto djeluje dosta čvršće. Ugodnije je šaltati i auto bolje upija prelaske preko rupa (znao se čuti tupi zvuk s desne strane, kao da nema kape amortizera). Pred zadnje mi se kod kočenja znalo događati cukanje, kao kad krajnici odu ili su diskovi neravni. Sve je to nestalo izmjenom navedenog nosača :)

Naravno, nakon zamjene nosača je auto temeljito pregledan kad je bio na dizalici, baš zbog ovog gore. Svi kritični dijelovi ovjesa su čvrsti, bez lufta i nema ispucanih manžeta. Jedino slini ulje na semeringu kod mjenjača i na manžeti poluosovine, no to je boljka :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.