Jump to content

Felge zimi - ALU vs ČELIK


Golman

Recommended Posts

Na kraju ljeta me čeka nabavka felgi i guma za zimu, i razmatrao sam uzeti alu felge. Isto tako iako sam razmišljao ostati na 195/55/16", ipak ću se spustiti na upisanih 185/65/15 za zimske. Za felge bi mogao izdvojiti do 650kn po felgi, i vidim da na alufelge.hr ima u rangu od 550 do 650kn tako da izbor nije problem.

Ono što me zanima su iskustva ljudi sa alu felgama zimi.

Od svega što sam pročitao po internetu tko ima alu i čelik radi alu/ljeto - čelik/zima, tako rade i moji starci i dobar dio mojih prijatelja.

Razlozi za čelik zimi su uglavnom da sol lakše nagriza alu felgu (pogotovo ako je felga jeftina pa i lak na felgi jeftin i sol ga nagriza brzo i felga bude ružna u roku odma), da se lako felga može oštetiti ako od snijega ne vidiš rubnik pa ga pogodiš (no rubnik možeš pogodit u svako godišnje doba), pročitao sam i da je čelična "zatvorenija" + ratkapa pa kamenčići kojima se posipaju ceste teže mogu udarati po kočnicama/diskovima i/ili izgrebati ih, te da se zimi kočnica brže ugrije sa čeličnom felgom.

Zapravo, osim estetike (koja vrijedi za sva vremenska doba) nisam naišao na iti jedan razlog u korist alu felge zimi.

Svi razlozi koji spominju sol mi drže vodu ako ne održavaš automobil, ja sam i starog clia koji je 20 godina vozio na čeliku prao svako nekoliko dana zimi kada bi se posipala cesta, isto radim i sa Vitarom od roditelja (oni su na čeliku zimi). Najbolji frend isto mijenja alu/ljeto čelik/zima.

A onda opet gledam po cesti hrpu automobila zimi sa alu felgama.

Zapravo znam jako malo ljudi koji zimi imaju alu felge, pa me zanima iz vlastitih iskustava (pošto ja osobno nikad nisam imao alu zimi i nemam namjeru biti najpametniji i kontra svih uzeti alu samo da mi auto bude lijep), dali je alu zimi stvarno toliko loš?

Edited by Golman
Link to comment
Share on other sites

ja sam ovu zimu prezimio na alu felgama, jest da su u startu bile lošije, ali nisam primjetio da su se pogoršale (lak, boja i sl) ovo za kamenčiće također, i poslije zime ostane hrpa kamenja po cesti. imam i plastificirana klješta, i naprijed i otraga, nikakvih naznaka oštećenja

Link to comment
Share on other sites

Ja osobno imam alu felge cijelu godinu samo gume mjenjam...i nikad nikakve probleme s alu fegom nisam imao, mislim na sol i to cega te strah...a inace po zimi idem od skijalista do skijalista, gorski kotar svaki treci dan prolazim...a prerem auto od soli kad stignem , felge i dalje sjaje... A ne skidam ih upravo zbog estetike, nema sanse da na svoj auto stavim one celicne. [emoji6]

Poslano sa mog LG-M700 koristeći Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Od 2007 samo alu felne zimi, nikad nista nije falilo nijednoj. Brat na Laguni 3 ima aftermarket felne, zimi ih koristi najnormalnije, kada se operu, kao nove su. Moje iskustvo. 

Link to comment
Share on other sites

Ovdje kod nas nema soli ali i da ima ja bi koristio alu kao i do sad.

Jednostavno ne volim celicne felge. Jos vise od njih ne volim ratkape. 

Ratkape su mi kao kondom preko kondoma..

Edited by laci
Link to comment
Share on other sites

Nekako mi se čini da je glavni razlog u cijeni felgi.

15" čeličnu felgu možeš novu kupiti za cca 200 kn, a polovnu u dobrom stanju i za manje. 

Na R5 sam imao alu 13" na zimskim gumama radi originalnosti (alu felga od R5 GTT/GTE) i estetike, a ljetne su bile alu 15" radi atraktivnosti i estetike.

U 12 godina korištenja nikakve probleme nisam primjetio. Čak mi se na aftermarket 15" nakon 12-13 godina počeo lak guliti pa sam ih morao malo porediti. Sad su te felge na očevom scenicu i idalje su uredne i ravne. Kod mene su sigurno preko 15 godina

Link to comment
Share on other sites

ja imam dva seta i samo ih prešarafljujem ljeto zima.. ne izuvam i ne balansiram kotače svakih 6 mjeseci..

a mnogi gotovo 99% ljudi izuva ljetne, stavlja zimske na alu i dere tak.. ak su oem felge visoke kvalitete nebi smjelo biti ništ osim ak nisi stalno na snijegu (skandinavija)

na oem setu felgi su mi zimske a na alu ljetne i sam ih prešarafim, kažem svakih 6 mjeseci..

kak živim na bregovima, zimi ima tu dosta proklizavanja i borbe, jednom sam pokupio nogostup, štrajfao felgom jer mi je u susret išo bus a mene je snijeg povuko u žlijeb, a bio je tu i potonuli šaht. popucala ratkapa, felgi ništ, a da je bila alu, pošteno bi ju oštetio..

Link to comment
Share on other sites

Baš sad gledam slike starog Clia i promatram ratkape, dakle svih 20 godina sa istim čeličnim i ratkapama, samo par crtica na njima i na jednoj ratkapi 1cm plastike odlomljen uz sami rub, dakle ako se pazi i održava (što je zapravo pravilo za cijeli automobil ne samo  za felgu) onda nebi trebalo biti nekih problema.

Ovo što se Ivanu dogodilo naravno može svima, eto meni ništa u 20 godina a on pokupio i nogostup i šaht, jbg.

Čak sam mislio ostavit OEM zimi ili cijele godine, ali neću ni to. Sigurno idem na alu ovu zimu. Na alufelge.hr u tražilici ima opcija "poboljšana za zimske uvjete" pa i s tim kriterijem u rangu do 650kn imam veliki izbor.

Link to comment
Share on other sites

na Megane II imam dva kompleta OEM Renault alu felgi jedne sa zimskim druge sa ljetnim,

nema nekih prevelikih oštećenja od soli na zimskim uz povremeno pranje

vjerojatno je cijena problem ja sam svoje kupio povoljno

Link to comment
Share on other sites

Ista stvar, dva seta identičnih OEM alu felgi, jedne za ljeto, druge za zimu, i tako 5 zadnjih godina

Ne mogu primijetiti nikakvu razliku

Edited by filipbabok
Link to comment
Share on other sites

ja sam jednom na izlazu s parkinga naletio na cist led i produzio ravno u rinzol.. dobro sam popigo celicnu felgu, a da sam imao alu, ne znam sto bi bilo.. ovako sam ipak uspio nastavit vozit do vulkanizera gdje sam dao felgu na ravnanje i balansiranje te naravno provjeru ovjesa na kojem srecom nije bilo nista.. kazem, ukljucivao sam se u promet, skretao lijevo i kako sam prosao prvu traku tako umjesto da auto skrene lijevo produzio maltene ravno u rinzol.. brzina nije mogla bit veca od 10kmh pa je mozda i zato ovjes ostao netaknut ali je udarac bio dobar..

od kad znam za sebe, celicne koristim za zimu i evo sad i nakon punih 20god koristim iste celicnjare za clia te od 2004 iste celicnjare za scenic.. apsolutno niti jedanput nisam ulozio nikakav trud u odrzavanje istih osim sto su bile prane kad sam prao i auto ;) 

Link to comment
Share on other sites

Vodi racuna o jos jednoj stvari, trebace ti drugi "srafovi" za celicne felne.

Meni je bilo isplativije da kupim cetiri polovne alu felne za 240 evra (16, 5x114.3) nego da kupujem nove celicne i srafove. Jos malo matematike o kojoj treba razmisliti. 

Link to comment
Share on other sites

Ovisno o felgama, cesto odgovaraju originalni. Konkretno na mom autu vijci su duzi nego sto treba za celicne felge, oko 5 mm duzi i vire na drugu stranu glavcine na svim kotacima. Ali zato savrseno pase na ove alu koje zahtjevaju 5 mm dulje vijke da bi drzali..

Oblik konusa sumnjam da je mijenjan na meg2 i meg3 makar nije nemoguce.

Nisam nikad vidio vijak za kotac za meg 3 ali za meg2 je standardni vijak za alu felgu. Jesu isti su..

https://www.alloywheelnutsandbolts.co.uk/product-category/car-makes/renault-cars/renault-megane-2008-onwards/9f147514cf9dc55fd97fe361c624a62b.jpg

Link to comment
Share on other sites

@dolac Lako moguće da ljude zimi osim cijene felge odbija i to da u slučaju oštećenja tu istu alu felgu treba popravljati (pretpostavljam da je skuplji popravak alu felge nego čelične?), kao i da ako se ne može popraviti onda moraš nać istu takvu novu (što ajde, za aftermarket felge i nije neki problem, ali je veći trošak opet tu).

@brainmind 100% sam odlučio da idem na alu, sad imam vremena do zime razmisliti koje ću staviti.

Mislim da ću ići na petokrake, našao sam ovu sliku na netu i baš ovakve mi se jako sviđaju

renault-clio-iv-rs-v1-150352.thumb.jpg.b

još da su crvene čeljusti ispod njih :bigl::bigl:

Ima li ovdje koji vlasnik Clio IV sa aftermarket alu felgama da stavi sliku? I pri tom ne mislim na androida sa onim glow in the dark narančastim :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ako ideš na alu gledaj da budu što zatvorenije prema diskovima i čeljustima zbog snijega,leda,kamenčića i ostalih zimskih sranja po cestama.

Edited by trigi
Link to comment
Share on other sites

Ako ideš na alu gledaj da budu što zatvorenije prema diskovima i čeljustima zbog snijega,leda,kamenčića i ostalih zimskih sranja po cestama.

ako mi vjeruješ da sam baš o tome razmišljao :) reko petokrake mi se najviše sviđaju, ali su dosta otvorene, pa možda da nađem nešto zatvorenije kad već mogu birati ..

Link to comment
Share on other sites

Rekao bi da je bolje da su otvorenije. Kad se nakupi snjega i leda s unutarnje strane i počne tresti na volanu polomim se i izgulim sav dok ne očistim taj led s unutarnje strane.

Kamenčići će lakše ispasti dok se odbijaju unutar felge.

Link to comment
Share on other sites

Na Meg 3 sam imao alu 17 ljeti i celik 16 zimi. Cijena gume+felge  (Conti) je bila ista kao 4 zimske 17. Nisam imao ratkape jer mi je to ruzno. Vijci su bili drugaciji od onih za alu felge. 

Prednost manjih celicnih zimi je sto je vani ionako hladno a visina gume je veca na 16 pa je udobnost veca. Osim toga, nije me bilo frka da cu ih ostetiti a i nekako mi je fora taj zimski loom bio ?

Sad imam na Superbu dva seta alu 18, zimske su u dosta losijem stanju nego ljetne koje su kao nove skoro. Ajmo rec da je svaki set presao 115000km u prosjeku.

Inace, da nemam taj zimski set vjerojatno bi uzeo celicne 17 ili cak 16 za zimu, cisto radi udobnosti. 

Link to comment
Share on other sites

@dolac Lako moguće da ljude zimi osim cijene felge odbija i to da u slučaju oštećenja tu istu alu felgu treba popravljati (pretpostavljam da je skuplji popravak alu felge nego čelične?), kao i da ako se ne može popraviti onda moraš nać istu takvu novu (što ajde, za aftermarket felge i nije neki problem, ali je veći trošak opet tu).

@brainmind 100% sam odlučio da idem na alu, sad imam vremena do zime razmisliti koje ću staviti.

Mislim da ću ići na petokrake, našao sam ovu sliku na netu i baš ovakve mi se jako sviđaju

renault-clio-iv-rs-v1-150352.thumb.jpg.b001896e75090d779f519d2cb92d4d5b.jpg

još da su crvene čeljusti ispod njih :bigl::bigl:

Ima li ovdje koji vlasnik Clio IV sa aftermarket alu felgama da stavi sliku? I pri tom ne mislim na androida sa onim glow in the dark narančastim [emoji23]

Kolko cola?
Link to comment
Share on other sites

Čelične su žilave i savinu se. I gadne su k'o porez.
Alu felge su krte i pucaju. I ne znaš s kojom auto izgleda bolje.

Čelične felge su čvršće i lakše od velike većine aluminijskih, pa se ovjes manje muči na neravninama i bolje drži cestu.
Alu felgama treba više mesa da postignu sličnu čvrstoću kao i čelične felge, pa su u konačnici zato i teže.

Alu felge za izgled, čelične za sve ostalo... osim ako ne kupuješ vrlo skupe (trkaće) alu felge.

Link to comment
Share on other sites

Onda one opelove celicne felge s 5 krakova sto s original ratkapama izgledaju kao alu

Šlapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kolko cola?

ja kupujem 15" za sebe, one sa slike koje mi se sviđaju su veće

Link to comment
Share on other sites

Izgubit ćeš na udobnosti i dijelovi ovjesa će ti puno češće početi odlaziti.

Jedini razlog zbog kojeg bi htio veći promjer felge kojeg se trenutno mogu sjetiti je situacija kada je auto pretežno na autoputu ili ZG obilaznici. Tada se niži profil osjeti u boljem držanju ceste pogotovo na vjetru.

Edited by Med0
Link to comment
Share on other sites

Izgubit ćeš na udobnosti i dijelovi ovjesa će ti puno češće početi odlaziti.

Jedini razlog zbog kojeg bi htio veći promjer felge kojeg se trenutno mogu sjetiti je situacija kada je auto pretežno na autoputu ili ZG obilaznici. Tada se niži profil osjeti u boljem držanju ceste pogotovo na vjetru.

Jeli ovo meni išlo? Jer ja idem sa 16" ljeto na 15" zima. 

Link to comment
Share on other sites

Pa kad si rekao da ti se sviđaju veće :)  Razumijem te... kako god okreneš :D

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.