Jump to content

Cviljenje kod otpuštanja kočnice


borny

Recommended Posts

Već neko vrijeme nešo zacvili SVAKI put kad otpustim kočnicu, bilo radnu (nožnu) ili ručnu. Čuje se negdje ispod auta, ali ne mogu odgonetnuti odakle točno.
Što bi to moglo biti?

Link to comment
Share on other sites

Budući da se čuje i kad je rucna u pitanju onda je iza u dobošima nesto. Vjerojatno pakne stružu po zaštitnom limu, skini pa vidi.

Link to comment
Share on other sites

Imao sam isti problem na starom cliu, cilindar je bio lagano zaglavljen, nije klizio kako spada te sve puno špene. Meho počistio i sve bilo ok.

Link to comment
Share on other sites

Onda ovih dana raskopam oba te sprejem za čišćenje sve zalijem :)
Ionako već neko vrijeme planiram provjeriti stanje kočionih obloga i postoje li naznake da bi se mogle odlijepiti.

Edited by borny
Link to comment
Share on other sites

Skinuo, ispuhao, oprao sprejem, malo pošmirglao unutarnju stranu bubnjeva. Cilindri se uredno vraćaju u osnovni položaj. 

Cviljenje nije nestalo :D

Link to comment
Share on other sites

E jbg, mogao si ranije reći...

Kaj se može poduzeti sa tim oprugama? Zamijeniti?

Link to comment
Share on other sites

Nisam ziher jel stvar baš u običnim federima ili u onim "šarafima" s federom koji drže obloge. 
Tak je meni meho rekao kad sam ga pitao. Onda je našpricao malo spreja za kočnice i prestalo je na par minuta. Isto mi prestane kad operem auto i dok se ne posuši.

Link to comment
Share on other sites

Rekao bi da škripe one polugice unutra. Radio sam to na Cliu prije par godina i za sad je ok.

Link to comment
Share on other sites

Podmazao onaj U utor između štangice koja povezuje lijevu i desnu stranu. Dok je bubanj dole možeš laganim pritiskom na kočnicu vidjeti/čuti odakle škripi. Pogledaj da li pakne dodiruju zaštitni lim na. Podmaži polugu ručne kočnice zadnje pakne. Pazi da staviš malo masti da ne bi se topila pa otišla gdje ne treba.

Link to comment
Share on other sites

Detektirao da se radi o desnom kotaču. Ponovno sve rastavio i zamolio pomoćnicu da stisne kočnicu dok je bubanj skinut. Big mistake :D
Posljedice na slici.

20180819_114901.thumb.jpg.0b6422b21db590

 

Sve sam uspješno vratio na mjesto, ali izgleda da je cilindar nastradao jer iz njega prilikom pritiska sa lijeve strane iscuri nekoliko kapi tekućine. Ta lijeva strana se uredno vraća, dok je desna bitno sporija. Anđelko već kontaktiran za par novih cilindara. Tragično je što na kraju balade nisam uspio riješiti cviljenje iako sam, u nedostatku masti u spreju, gotovo sve našpricao WD-om. Imam samo bakar u spreju, ali on sve pofarba pa nisam htio sa njim špricati. Kapnuo na sve opruge i njihove krajeve, sistem poluga desno od cilindra, završetak tog sistema lijevo od cilindra, na dnu gdje se kočione obloge spajaju također špricnuo... I dalje cvili!

Ostavit ću mehi prije nego od auta napravim nekretninu :D

Link to comment
Share on other sites

Fino si ga uredio :D
Sad nek žena plati popravak jer je krivo stisnula pedalu :D

Edited by ThePornstar
Link to comment
Share on other sites

Neka si ti njega Roki stisnuo.
Neće tebi nitko govoriti kako se štelaju kočnice :D:D 

Link to comment
Share on other sites

Jučer stigli novi cilindri, kočiona tekućina i usput ulje za mjenjač.

Obzirom da je meho na GO... Koliko je komplicirano to ugraditi? :D

Link to comment
Share on other sites

Cim pitas, nemoj to raditi, obicno se u svakom procesu ucenja uzme knjiga i sjedi nesto vremena u klupi tada uz mentorstvo ulazis u problematiku u praksi. Zakljucak je da nadjes mentora uzmes onog starog clia i ucis se, a buduci ti znam punca brijem da ti ne bude dao da mu se igras sa kcerkinim autom :D

 

Link to comment
Share on other sites

Ako smo opruge zamijenili, cilindri bi trebali biti pis of kejk ;)
Osim odzračivanja kočionog sistema, to me muči...

Link to comment
Share on other sites

U tome i jest sva bit tog posla. Pobaj kontaktirati Josippa ak ima vremena i volje i pocasti ga, covjek je vise nego dobar i voli diy.

Link to comment
Share on other sites

Odzračivanje se radi u paru. Jedan stišće pedalu kočnice, a drugi otvara i zatvara ventil na kotaču.

Na ventil se natakne mala cjevčica i boca u koju odlazi višak ulja da ti neposere sve okolo.

Napuni se rezervar od kočionog ulja do vrha, čep se ne vrača. 

Obično se kreće od najdaljeg kotača - zadnji desni (koji ima najdužu cijev), pa ideš na zadnji lijevi (malo manja cijev), pa prednji desni (još manja cijev) i onda na kraju prednji lijevi.

Jedan napumpa pedalu kočnice nekoliko puta i onda ju drži stisnutu. Drugi otvori ventil na kotaču i pusti malo ulja da iscuri. Najprije će curiti staro ulje sa mjehuričima zraka. 

Radnju ponavljaš (pumpanje pedale i otvaranje ventila) dok ne dođe friško ulje na ventil. Do tad bi već trebao izači sav zrak iz te cijevi, a to znaš tako što u cijevi od ventila do boce nema mjehurića zraka u ulju

Obavezno kontroliraš razinu kočionog ulja u rezervaru da slučajno nebi ispraznio svo ulje i da ti opet ne povuče zrak.

Isti postupak ponavljaš za svaki kotač. 

Kad ozračiš sve kotače onda naliješ ulje do maksimuma i to bi trebalo biti to.

 

Ja obično napravim još jedan krug čisto radi kontrole.

 

Na ovaj način nebi trebao imati problema sa centralom abs-a, ali u njoj će ti ostati staro ulje koj eće se pomješati sa ostalim uljem čim prvi put stisneš kočnicu sa upaljenim autom. količina ulja u centrali ulja nije neka velika i neće raditi velike probleme  ostatku ulja, ali moraš biti svjestan toga.

Ako centrala abs-a ostane bez ulja onda ju nećeš moći odzračiti bez dijagnostike koja otvara i zatvara ventile unutar centrale i na taj način pušta ulje.

 

Osobno sam samo na R4 odzračivao kočnice i mjenjao ulje kočnica, dok na svim ovim novijim autima koje sam imao sam dao meštrima da ga promjene. 

Oni onda promjene ulje i u abs-u.

Edited by petak
Link to comment
Share on other sites

Ja od Zastava to ne radim, ma da ak sjednem za knjigu i upoznam problematiku vezanu uz centralu bi u pustinji to i napravio.

Link to comment
Share on other sites

 @petak Hvala i svaka čast na detaljnom objašnjenju.

Sad sam siguran da neću sam raditi! :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.