Jump to content

Scenic 3 - zaštita police ispod vjetrobrana


Alen

Recommended Posts

Prošli vikend sam mijenjao filter zraka motora, da bi došao do njega treba rasklopiti cijeli onaj kompleks plastika ispod i između brisača.

Nažalost, neki šparni renault inženjeri odlučili su ovu policu sa slika dolje napraviti od nekog recikliranog kartona ?

1156883633_SCOOPUNDERTHESCUTTLEPANELGRILLE.png.7a63d51a4e4e15373e08f53155ef01a5.png

To se sve namoči i s godinama počne raspadati. Nisam radio fotke, ali guglajući po netu našao da je to standardni problem. Ekipa to dodatno zaštiti, neki i pojačaju kakvom letvicom. Ovaj rus je oblijepio nekom bitumen folijom, tako nečim:

https://www.drive2.ru/l/499517479421214922/

Ima netko ideju kakav je to materijal za oblijepiti i čime to zaštititi?

"Polica" je otraga iznad motora, moglo bi se tako i zagrijati dolje od turbine pa ne bi baš da se rastopi bitumen, zato sam mislio dodatno nečim oblijepiti, npr. aluminijskom trakom, ima je samoljepive, a trebala bi toplinski izolirati.

Na fotkama s linka vidi se koliko to loše izgleda nakon nekog vremena:

polica_cropped.jpg.724b48f24584b4111aac900eb9f46058.jpg

Kod mene nije još tako gadna situacija, ali planiram to srediti. Ovaj "tepih" odozgora je djelomično bio čak i pljesniv kad sam to izvadio.

 

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bump post.

Ima tko kakvu ideju oko ovoga?

Stvarno su s**nje francuzi napravili s time.

Jučer mijenjao akumulator i nakon jednog danas bez kiše, polica je još uvijek mokra i kaplje s nje dolje po motoru. Baš kao na slici od rusa gore, vidi se kako se objesila ta tkanina po sredini od vlage.

Raspitivao sam se na više mjesta oko materijala kojim impregnirati ovu glupu policu i nisam našao ništa pametno. Prva ideja mi je bila Sika multiseal, ali me odbilo što sam preko ljeta izmjerio temperaturu nekoliko minuta nakon gašenja auta debelo preko 80°C na tim dijelovima. Govno od police je neposredno iznad turba i iako ima nekakav Alu heat shield, ide tu temp dosta gore. Bitumen se zato bojim staviti.

Zadnje mi palo na pamet da uzmem neki temperaturno otporni silikon kao što je Ceresit CS28, zalijepim time rubove i razmažem po cijeloj površini, ali je acetatni. Bauahaus navodno ima Sika Firesil Marine koji je neutralan, ali u RI ga nisu našli na polici iako na stanju imaju 6 komada 😞

Nisam jedini vlasnik Scenica 3 na forumu, ali ostali izgleda još nisu skužili da je auto napravljen od recikliranog kartona i da prokišnjava po motoru i elektronici :)

Link to comment
Share on other sites

A da se s gornje strane stavi paro propusna-vodonepropusna folija od cca 150-170g/m2 ?
To je lagan materijal ne propušta vodu a paru propušta. Koriste ga građevinari za krov. Metar kvadratni cca 7-13 kn.
S donje strane može alu-bitumen band. Alu traka samoljepljiva ovložena bitumenom, otporna do 150°C. Ima raznih širina 25-150 mm.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hm, ja nisam našao bitumen traku otpornu do 150?

Gore spomenuta Sika Multiseal ide do 70+.

Ovo za krov mogu pogledati, ali ne treba biti niti paropropusno. Neka dihta full, to bi najbolje bilo. Ali svakako dobra ideja, cijelu gornju plohu obložiti jedinstvenim komadom, bez spojeva koji bi mogli pustiti vodu. Dolje Alu da reflektira toplinu, samo treba naći takav bitumen.

Scenic 3 ima od takvog filcanog materijala i obloge iznad kotača, navodno bi trebalo smanjivati buku kotača. To je isto koma - namoči se i dugo suši. A ako se auto zaprlja zemljom npr. ovom crvenom tu kod mene, to opereš jedino rukom i četkom. Miniwash puno lakše ispere glatku plastiku nego to tepih s**nje. Ovi rusi s foruma to masovno impregniraju bitumenom, valjda kod njih sol s ceste po zimi radi dosta štete.

Ne znam kako je na megane 3?

Link to comment
Share on other sites

Sad sam tražio i našao alu bitumen do 80°C i Alu butil do 90°C. Nešto mi se pomješalo.
Paro propusna-vodonepropusna je vodo nepropusna u jednom smijeru a u drugom paro propusna. Stavlja se na krovišta da para iz kuce i vlaga može ispariti a voda ne može proci do krovišta.

Link to comment
Share on other sites

Taman sam danas na očevom autu (scenic3) čistio kanale za odvod vode i skužio da se ta krpa krenula raspadati. 

Probati ću nešto i ja pogledati pa da se nađe riješenje ovom problemu. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Provjeri i obloge iznad kotača, to se isto voli početi raspadati.
Ali ovo iznad motora je veći problem, voda stoji i kaplje dolje po motoru, konektorima od struje itd.
Trebalo bi i poravnati nečime jer se ta krpa objesi. Onaj rus na linku gore je stavio traku od inoxa. Alu bi isto bio ok da se učvrsti cijela konstrukcija prije impregnacije.
Moram to riješiti što prije, imali smo sada tjedan dana kiše, potop pravi, a biti će tako možda cijelu zimu.

Link to comment
Share on other sites

Imam ti ja prijedlog. Skupi ali vječan.

 

Nađite se vas par i podijelite troškove.

Kupi silikonsku gumu u roli, u pravilu je guma otporna do 150, 200 °C.

U roli je to u standartu 100, 120 cm širine. Izmeri otprilike širinu tog materijala i ako odgovara uzmi silikonsku gumu te debljine u roli. Uglavnom je minimum 1m za uzeti, ako je baš tanka i više. Skini sa ovih plastika taj materijal i nacrtaj na papiru okvirnu šablonu po kojoj ćeš izrezati tu novu. I presloži sve na novo.

 

Ja bi išao na tako neko rješenje novog materijala, ne presvlačenja starog.

 

Vjerujem da si shvatio što mislim, ak nisi objasnim što treba.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Kužim što misliš, baciti van taj filc i iskrojiti sve od gume. Zanimljivo, ali u kojim dimenzijama (debljina) dolazi ta guma, di toga ima i koliko para?

U svakom slučaju treba to izvaditi i bolje pregledati, meni se čini da ima neki profil, da nije skroz ravna ploča. Teško reći sad kad se već sve razmočilo.

Link to comment
Share on other sites

Imam doma rolu 2mm debele armirane gume. Jedino je problem što ne znam koja je guma u pitanju pa ne znam temperaturnu otpornost. I ne znam da li bi guma sama sebe držala ili bi se ulubila od vlastite težine.

Treba šablonu napraviti jer nije ravan komad. I moraju se prebaciti prednji i zadnji rub.

Za ispod bi se mogao staviti kflex izolacija. Ne gori i ne upija vodu.

Tehnoguma bi mola imati te gume u roli. Nije jeftino (kupovao sam gore spomenutu)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

kaj nemrete to posusit i dobro impregnirat nekim sperjem za cipele? il plasti-dipom probat?

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Možda bi se i moglo. 

Ali moja se već počela mrviti. 

Bojim sa da nakon još koje zime neću imati šta impregnirati

Link to comment
Share on other sites

Kužim što misliš, baciti van taj filc i iskrojiti sve od gume. Zanimljivo, ali u kojim dimenzijama (debljina) dolazi ta guma, di toga ima i koliko para?
U svakom slučaju treba to izvaditi i bolje pregledati, meni se čini da ima neki profil, da nije skroz ravna ploča. Teško reći sad kad se već sve razmočilo.
Dolazi u debljini kojoj želiš maltene. Od 1, 2 mm do 12 i više.

Kao što je petak rekao, Tehnoguma na Savica Šanci, a možda i još bolje Gumiimpex. Samo mislim da taj dio guma u roli imaju samo u VŽ, da nema toliki izbor tog dijela u ZG. Gumiimpex hoće i puno više izaći u susret sa rezanjem na manje i približne količine.
Link to comment
Share on other sites

Po slikama i kod mene što dam gledao, čini mi se da je taj filc složen kao žlijeb da bi se voda cijedila na jednu ili drugu stranu. A možda se varam i to se samo objesilo od vode

Link to comment
Share on other sites

Vjerojatno.
Ustvari je to sendvič, dva sloja tankog platna i nešto između, cca 5 mm sve skupa.
Na slici se vidi kako se otvorilo i ispala van ta ispuna.
Gore lijevo se čak vidi i da je gornji sloj preklopljen na samom rubu.
Donja ploha je ova gdje strši plastični čep koji se uglavi u neku plastiku ispod i drži taj dio na predviđenoj poziciji.
Jel se može silikon razmazati na tanko špahtlom preko tog platna u cilju impregnacije?
Treba dobro osušiti prije, to će biti malo teže dok su ove kišurine skoro svaki dan.

8d16a87360c54def04d7d36e514181d8.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A jel pali napamet ikome premazat to epoxyem ili fiberglass smolom? Karbonsko platno nije skupo.. Moze se to skinut i presvuci karbonom... 

Link to comment
Share on other sites

Vjerojatno.

Ustvari je to sendvič, dva sloja tankog platna i nešto između, cca 5 mm sve skupa.

Na slici se vidi kako se otvorilo i ispala van ta ispuna.

Gore lijevo se čak vidi i da je gornji sloj preklopljen na samom rubu.

Donja ploha je ova gdje strši plastični čep koji se uglavi u neku plastiku ispod i drži taj dio na predviđenoj poziciji.

Jel se može silikon razmazati na tanko špahtlom preko tog platna u cilju impregnacije?

Treba dobro osušiti prije, to će biti malo teže dok su ove kišurine skoro svaki dan.

 

8d16a87360c54def04d7d36e514181d8.jpg&key=50fc3882dca59c25cb8df83103ec3b6cc00ef36174f7bb681666998b7af6c903

Silikon možeš razrijediti sa razrjeđivačem...istiskaš tubu u neku posudu,dodaš razrjeđivač i mješaš dok se ne sjedini sve,dobiješ jednoliku masu,koju možeš mazati i četkom. Premažeš i ostaviš da se osuši dobro i ispari smrad razrjeđivača i gotovo.

 

Krpani spojevi šatora s tim i drži.

 

Iako se meni čini najbolja opcija nekom epoksi smolom to premazati.

 

Link to comment
Share on other sites

U zadnja 3+ tjedna imali smo točno 3 dana bez kiše, a ja nemam garažu [emoji4]
Haha, danas dignem haubu, opipam ispod i komplet mokro to platno.
Zasad je plan staviti Alu tanku lajsnu kao onaj rus na linku izmad da se izravna i učvrsti i nakon toga silikon otporan na temp sve tanko premazati. Sušenje naravno najprije.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

jeli netko ovo riješio? Pita me frend koji ima Scenic 3, a meni je prodao Scenic 2 koji trenutno vozim.

Pada mi na pamet običan tepison i još ga omotati nekom folijom ili impregnirati lanenim uljem i uljanom farbom kao što su se nekada vreće za grrožđe u Dalmaciji impregnirale

Link to comment
Share on other sites

Ja još proučavam problematiku. Ima video od rusa koji je skrojio aluminijski lim, spojio na njega plastike i  s obje strane nalijepio nekakav sound damping materijal. Malo je ta polica profilirana unutra kao žljeb da se voda slijeva preko nje na obje strane tako da tepison ne bi bio ok, osim ako ga složiš kako je i ovo bilo. Međutim, koliko god tražio, nisam našao damping materijal koji bi bilo otporniji na više temperature. Ovi bitumeni su svi do 85 °C. Prošlo ljeto sam mjerio nakon vožnje i ide tamo temp fino do 85, a na zaštitnom firewallu pokraj turbine koji je odmah ispod bilo je i 100.

Moj plan za brzi popravak: http://www.tkk.si/hr/proizvodi/proizvodi-s-obzirom-na-svojstva/montiramo-i-brtvimo/tekasil/neutralni/tekasil-300-c-neutral

1493788661_tekasil300Cneutral.thumb.png.94c57db318b74d9854e67bf459e8448d.png

Ovo drži do 300 °C i neutralan je, dvije tube bi trebale biti dosta za premazati na tanko cijelu površinu. U rubove nafilati unutra koliko ide i stisnuti klamericom. Kod mene se još nije objesilo nego su se samo rubovi rascvjetali. Imam doma aluminijsku traku 20x1mm čini mi se, tako da se može i pop nitnima odispod stisnuti ta traka da se izravna polica.

Jedino što nisam još nikad probao razmazati silikon po tako velikoj površini :)

 

Edited by Alen
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.