Jump to content

clio 1.4 16v vergla, ali ne pali


meshgrid

Recommended Posts

bok, 

imam problem sa svojim novim starim cliom. godina 2002., motor 1.4 16V 72kW (K4J).

vozio je ok 2 tjedna, onda sam ga parkirao i stajao je tjedan dana, nakon čega više ne pali. 

auto vergla i zvuči kao da bi sastavio ali neće. lampica imobilizatora je ok (ugasi se), jednako se ponaša s oba ključa.

dosad sam:

  • očistio senzor radilice i provjerio ožičenje
  • promijenio svjećice
  • pokušao provjeriti da pumpa goriva radi (kad dam kontakt, zuji; na konektor dođe ~3V)
  • osigurači pod haubom kod akumulatora su ok; releji 
  • bregasta se vrti, dakle zupčasti nije pukao. nemam način za provjeriti je li u fazi ili ne. 

filter goriva nemam (koliko sam uspio naći na netu). goriva ima 2 crtice u rezervoaru.

imate li kakvih ideja što još provjeriti, prije nego ga odšlepam mehaničaru? 

hvala!

 

Link to comment
Share on other sites

senzor radilice se zna i pokvariti pa čišćenje pokvarenog dijela malo pomaže. Ipak, neka dijagnostika bi više znala

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Chorka said:

Nisam jos vidio pumpu goriva u autu koja normalno radi na 3v ?

jes, malo čudno. pretpostavljam doduše da je ožičenje do pumpe okej, jer kad dam kontakt se lijepo čuje.

35 minutes ago, frenchkey said:

senzor radilice se zna i pokvariti pa čišćenje pokvarenog dijela malo pomaže. Ipak, neka dijagnostika bi više znala

to sam nekako isključio jer auto kao da hoće upalit, ali pretpostavljam da se može pokvarit i na način da još uvijek daje signal, ali u krivim trenucima. imam samo elm327, vidjet ću mogu li s time izmjeriti štogod korisno.

 

postoji li neki jednostavan način da provjerim dolazi li gorivo do motora? 

Link to comment
Share on other sites

Senzor radilice. Isti motor i isti simptomi kod mene prije mjesec dana, to je bilo rješenje.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Link to comment
Share on other sites

Senzor radilice mora na multimetru pokazivati 220ohma otpor.

Postoje dvije verzije tog senzora, oba proizvodi Siemens. Jedan je sa crnim konektorom i žućkastim magnetom. Taj hoće generalno zezati čak i kad je potpuno očišćen. Druga verzija ima plavi konektor s magnetom normalne srebrne boje. Taj je OK.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

obje verzije trebaju pokazivat ~220 ohma? imam ovu stariju (crni konektor, klik). budem izmjerio. 

btw jel rpm signal dolazi sa senzora radilice? 

 

i gore sam krivo napisao, filter goriva postoji, s donje strane auta ispred stražnjeg desnog kotača. to sam isto promijenio za svaki slučaj, pitajboga ak je ikad mijenjan.

Link to comment
Share on other sites

Obje verzije senzora pokazuju 220ohma. Tvoj otpor je više nego u redu, ali tvoj senzor je onaj lošiji. Probaj s novim. Mene je original mislim koštao cca 120kn u Baotiću.

Da, senzor gornje mrtve točke je ujedno i senzor brzine motora (okretaja motora).

Spoji diagnostiku na OBDII konektor ispod pepeljare i verglaj. Mora kontinuirano pokazivati okretaje kako vergla. Okretaji će malo varirati, to je normalno. Ako ništa ne pokazuje ili ako prekida onda znaš da je senzor ili ožićenje senzora u banani.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

e svaka čast, to je točno ono što sam htio pitati - provjera senzora posredno preko rpm.

uglv jutros sam kupio novi senzor (siemens crni opet), ali situacija je ista. spojio sam elm i okretaji se ne mijenjaju dok verglam (stoje na nekoj razini iznad nule i to je to). dakle moguće je ožičenje senzora u banani (žice su bile dosta sažvakane, izolacija uglavnom nepostojeća, omotao sam ih izolir trakom ali ne cijelom dužinom - moguće da su pukle negdje drugdje; multimetar kaže da se ne diraju). 

dakle sljedeći korak je vidjeti dopire li signal do ECU. ima li itko pouzdani pinout? našao sam ovo, gdje piše baš za K4J da je senzor radilice na pinu 24.

je li moguće da je ECU izgorio zbog diranja tih sažvakanih žica? meni to zvuči malo nategnuto, ali sve mi je ovo novo pa ono... koliko nalazim, pri zamjeni ECU, treba naučit novi imobilizator na postojeće ključeve i to je to. ili ima još neš preprogramiravanja?

hvala momci (i možebitno djevojke)!

Edited by meshgrid
Link to comment
Share on other sites

Jel pokazuje cca 200 okretaja? Toliko je otprilike kada verglas.

Nego provjeri isto tako svijecice jesu vlažne jedna stvar tj jel ima goriva isto tako jel ima iskre.

Link to comment
Share on other sites

kad je meni riknula pumpa benzina na meganu, palio je i radio na brake cleaner kojeg sam ušpricavao u otvor filtera za zrak. Čim bi prestao gasio bi se

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, meshgrid said:

e svaka čast, to je točno ono što sam htio pitati - provjera senzora posredno preko rpm.

uglv jutros sam kupio novi senzor (siemens crni opet), ali situacija je ista. spojio sam elm i okretaji se ne mijenjaju dok verglam (stoje na nekoj razini iznad nule i to je to). dakle moguće je ožičenje senzora u banani (žice su bile dosta sažvakane, izolacija uglavnom nepostojeća, omotao sam ih izolir trakom ali ne cijelom dužinom - moguće da su pukle negdje drugdje; multimetar kaže da se ne diraju). 

dakle sljedeći korak je vidjeti dopire li signal do ECU. ima li itko pouzdani pinout? našao sam ovo, gdje piše baš za K4J da je senzor radilice na pinu 24.

je li moguće da je ECU izgorio zbog diranja tih sažvakanih žica? meni to zvuči malo nategnuto, ali sve mi je ovo novo pa ono... koliko nalazim, pri zamjeni ECU, treba naučit novi imobilizator na postojeće ključeve i to je to. ili ima još neš preprogramiravanja?

hvala momci (i možebitno djevojke)!

Provjeri žicu omski,možeš barem prema boji izolacije provjeriti...?

Ne mogu zamisliti da ECU "izgori" zbog kratkog spoja u instalaciji...

Link to comment
Share on other sites

Nažalost tlak goriva se ne da izmjeriti preko OBDII na tim klijačima. Mora se u servis za to.

Teško da je ECU izgorio. Prije bi rekao da je prekid žice ili kratki spoj. Očitaj točan kod motora na OBDu (K4J-xxx) i potraži ECU pinout. Odspoji ECU konektor, uzmi dvije duge spajalice, ubodi u pinove i mjeri otpor. Ako je 218ohma ili još koji ohm-dva gore onda su senzor i ožićenje u redu.

Link to comment
Share on other sites

uspio sam upaliti auto. 

provjerio sam još jednom senzor radilice, unatoč tome što ožičenje izgleda prestrašno je sve okej. (inače žice su: narančasta (na ECU konektoru red najbliži farovima, 7. pin slijeva), te žuta (na ECU konektoru srednji red, 7. pin slijeva). kad kažem "slijeva" mislim na kraj kompjutera koji je dalje od mulde.)

provjerio sam i da pumpa goriva radi - odspojio sam dolazni vod filtra goriva i dao kontakt. jedino neobično što sam primijetio je da pumpa radi svaki drugi kontakt. ne znam jel to zato što ecu bilježi da sam nedavno dao kontakt bez da sam upalio auto, ili nešto slično. 

i na kraju sam pošpricao konektore sa WD-40 i onda je upalio. 

nisam stoposto siguran da sam pouzdano riješio problem, pretpostavljam da će opet bit jednako nakon dulje stajanja... ali vidjet ćemo. 

 

imam još jedan problem; kad pustim gas okretaji padnu dosta nisko. dok je auto hladan oće se i ugasit tako. pretpostavljam da to ima veze sa klapnom gasa ili ler motorićem? vidio sam to na nekoliko clia već, postoji li kakvo rješenje za to? 

 

hvala vam svima na pomoći!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.