Jump to content

Automatska klima


Žeki

Recommended Posts

Imam clio iv, ako netko može pomoći imam "problem" s klimom. svaki put kada palim vozilo pali se klima (automatska) ja je ugasim na prekidač tada ne radi do novog paljenja vozila i tako svaki put. ako netko može pomoći bilo kako. 

Link to comment
Share on other sites

ako ti je smjer okrenut prema šajbi pali automatski čim pokreneš ventilator. Tako je kod ručnih klima. Kod automatskih isključiš AUTO mode pa neće paliti klimu. Jebiga, na auto modeu zaključi da po ovoj vrućini treba klima pa je i uključi. Uostalom gašenjem klime nećeš ništa uštediti, čak možeš i pokvariti. Cijele godine treba koristiti klimu, čak i zimi bar 10 minuta mjesečno radi zdravlja kompresora

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Žeki said:

Imam clio iv, ako netko može pomoći imam "problem" s klimom. svaki put kada palim vozilo pali se klima (automatska) ja je ugasim na prekidač tada ne radi do novog paljenja vozila i tako svaki put. ako netko može pomoći bilo kako. 

Softverski bug - treba reprogramirati ECU klime.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pozdrav, nastavljam se na ovu temu se jednom vječnom debatom, a s obzirom da nisam predugo na ovom forumu, isprike ako već negdje davno postoji ta tema.

Dakle, po cijelom internetu nalazim razne rasprave da li je automatsku klimu bolje držati uvijek upaljenom ili samo po potrebi za hlađenjem. To se odnosi i na grijanje po zimi, da li imate kroz cijelu godinu upaljen AC ili preko zime grijete bez? Postoje razni odgovori raznih ljudi - da je bolje da se AC koristi kroz cijelu godinu zbog održavanja sistema, da suši i pročišćuje zrak, da brže grije i slično, a ima i onih koji govore da za grijanje nema nikakvog smisla to koristiti osim u slučaju kada je potrebno odmagljivanje stakala, da je samo povećana potrošnja energije i goriva itd.

Kakva su vaša stajališta po tom pitanju, kako vi koristite kroz cijelu god? Pitanja su usmjerena najviše na automatske klime na novijim vozilima jer su sustavi drugačiji i puno efikasniji nego nekad.

Link to comment
Share on other sites

Evo kako ja. Dakle 2 razlicita auta Focus benzinac i Auris Hybrid. Drzim klimu ugasenom ako ne trebam brzo odmagliti stakla, ili ako ne treba hladenje. Povremeno po zimi upalim, recimo ako nisam 2, 3 tjedna upalio klimu upalim i neka radi 10 tak minuta (koliko mi traje prosjecna voznja) i zadnji par min dok parkiram ili zadnji semafor tako negdje ugasim klimu. To radim uvijek, jako rijetko ugasim auto a da prije nisam ugasio klimu i pustio malo ventilator da puse bez klime.

I svake godine prije ljeta ispucam u kabini onaj sprej sto trebas cekati 15 min van auta sa upaljenom klimom na recirukulaciju. Na Focusu svake godine mijenjam filter kabine, dok na Aurisu kako je po servisom prirucniku, dakle svakih 30k km ili 2 godine (citaj godinu i koji mjesec). 

Za sada nema nekih mirisa, tj nista sto nisam rijesio. Focus je 2009 kupio sam ga prije 4 godine i niti ja niti vlasnik prije mene nije dosipao plin. Auris je 2016 proziveden kupljen 2017 i tu jelda nema puno biti pametan.

Link to comment
Share on other sites

Meni je isto rečeno da je bolje da je konstantno uključena, navodno bude manje problema s njom. Moja u autu koje je napunilo 10 godina radi bez problema, a pouzdano znam da je prvi vlasnik u 7 godina palio po potrebi a ostatak je ja držao stalno upaljenu. 

Tako da nema pravila, niti smrdi kad se upali/ugasi niti je izgubila plin više nego je očekivano za toliko godina eksploatacije. Sad mislim da ću je ipak paliti samo po potrebi, življi mi je autić kad je ugasim :)

Link to comment
Share on other sites

Frendu u mercedesu su u servisu rekli neka je nikad ne gasi, kao i da je totalno nepotrebno gasiti klimu prije gašenja auta. Ja u svom isto nikad ne gasim. Doduše, i meni i njemu se radi o jačim motorima pa je ne osjetiš. Također, funkcija stalnog održavanja čistog i suhog zraka u autu mi i zahtjeva upaljenu klimu.

Evo jedan zanimljiv članak od jednog inženjera iz automobilske industrije:

"To understand why it’s perfectly fine to use air conditioning and heating at the same time:

The air intake will bring a certain amount of air into the climate system regardless whether it’s air from the inside of the car or from outside. It will be then send through the cooling section to cool and dehumidify the air. Afterwards many systems measure the temperature and if it’s cooler than your selection, it will be send through the heating section as well.

For example: you want perfect 21°C in your car. If the car uses inside air which had 23°C when entering the system, it might be 18°C after passing the cooler. To provide you with 21°C a part of the air will then be heatened and the other just bypass the heating. When entering your cabin it will be 21°C warm, as you wanted.

It is even recommended to let the air conditioning work in all climate conditions to keep the system clean and functional throughout the year. If your car is equipped with auto-function, it’s highly recommended to use this all time."

Link to comment
Share on other sites

Ja koristim isto kako je Domba napisao.
Naravno da ce ti reci nikad ne gasi, jer tesko da ce kompresor krepati u garanciji, a van garancije se nadaju da cete po novi doci kod njih.
Upotrebom klime zrak nece biti ništa čišći nego bez nje jer ide kroz iste tunele, preko istog filtera i isparivaca.
I ne zaboravite da se kompresor ne pali ako je temperatura vanjska ispod +5°C bez obzira svijetlila lampica ili ne.
Jedino kompresor možete pokrenuti ako zagrijete vanjski senzor temperature pa ju prevarite.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, mata73 said:

Naravno da ce ti reci nikad ne gasi, jer tesko da ce kompresor krepati u garanciji, a van garancije se nadaju da cete po novi doci kod njih.

To mu je prijatelj koji radi u servisu. Nije baš uvijek sve u namjeri da se nekog zavalja i pokupi lova. Ali zaboravio sam da ovdje na forumu svi sve najbolje znaju.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Prije 20god su klime krepavale jer su kompresori bili loši. Od onda se redizajniralo kompresore klime i sad je to stvar prošlosti.

Jedina stvar zbog koje je ponekad zimi dobro isključiti kompresor je taj što je zimi zrak jako suh. Klima ga dodatno isuši, pa kad dulje vrijeme tako provedete u autu suhi zrak ošteti sluznicu nosa i eto prehlade, gripe, viroze i sl.

Ako klima dulje vrijeme ne radi onda se na kuplungu od klime nakuplja hrđa koja ga podere kad se prvi puta uključi kompresor. Uz to gumice se posuše jer plin i ulje ne cirkuliraju, pa će se (puno) prije morati na servis jer gumice tako brzo propadnu.

Klime često krepaju ako ih na servisu napune krivim uljem i sl.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ma nema brige. Kod mene je klima upaljena uvijek kad pada kiša radi dobre vidljivosti i odmahljivanja stakala. A ovdje u RI i okolici kiše ne fali?

Link to comment
Share on other sites

To mu je prijatelj koji radi u servisu. Nije baš uvijek sve u namjeri da se nekog zavalja i pokupi lova. Ali zaboravio sam da ovdje na forumu svi sve najbolje znaju.
Na forum dolaze dečki koji žele nešto naučiti i popraviti.
Osobno sam naučio puno stvari o popravku i dijagnosticiranju baš ovdje.
U ovlaštenim servisima ne popravljaju već mijenjaju dijelove, pa kad "napipaju" onda su popravili. Jedina velika prednost ovlaštenih je dijagnostika i bez nje nemaju pojma.
Kad sam ljetos imao problema sa alnaserom ni jedan ovlašteni nije rekao da ispitam starter alnasera već da promjenim cijeli alnaser. U trgovini auto dijelova jedan stariji gospodin objasnio mi kako vrlo jednostavno otkriti što je problem. I moram reći da je 100% bio u pravu i odmah sam našao krivca.
Zadnjih 20g vozim aute koji su u garanciji i čim istekne dođe drugi. I tu sam se nagledao svega i mogao bi napisati knjigu o otklanjanju kvarova u ovlaštenom.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ovlašteni je tu za redovni, za zamjenu, za garanciju...iako, sestri na Scenicu (2007g) Vrbovec Cindrić riješio sve probleme i sitnice, bez puno zatezanja i zekanja, nemrem reć da su samo radili na "pogreška - uspijeh" metodi

Klimu nemam stalno, preko zime radi na auto, a to je najbolja varijacija grijanja...Gasim ju prije motora skoro uvijek, da izbaci višak iz sustava...tako sam barem čitao :)

Edited by shogo
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

dali je netko rješio da se klima ne pali prilikom svakog paljenja vozila, ovlašteni ili .......

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DodoZg said:

dali je netko rješio da se klima ne pali prilikom svakog paljenja vozila, ovlašteni ili .......

Das kontakt zgasis klimu i upalis auto

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.