Jump to content

Dacia Logan, problem s pumpom goriva


logan

Recommended Posts

Prošle jeseni su počeli moji problemi s pumpom goriva koja je odjednom stala nakon što Logana uopće nisam vozio tokom ljetnih mjeseci.

Kvar sam detektirao i naručio novi motorić pumpe iz Siluxa jer je originalni set koji uključuje pumpu i povak jako skup a čak i zamjenski nije baš jeftin. Zamijenio sam motorić iako nisam zaključio što je uzrok kvaru originalne. Na plin vozim već 11 - 12 godina i nikad nisam imao problema s tim.

Nakon tjedan dana od zamjene pumpe, Logan opet nije htio upaliti nakon što je bio 3-4 dana parkiran. Ponovno sam rastavio pumpu i zaključio da je ispravna a ona je proradila nakon što sam je 5-6 sekundi držao direktno spojenu na 12V. Vratio sam je natrag u rezervoar ali su se isti problemi javljali svaki put kad auto ne bih upalio dulje od dva dana. Zaključio sam da nešto pumpu blokira i da joj nije dovoljno nekih 1- 1, 5 sekundi koliko relej daje 12V pumpi kod davanja kontakta. Uspijevao sam je pokrenuti kad bih višestruko ponavljao davanja i skidanja kontakta. Najprije bi počela sramežljivo a onda bi prozujala i dalje ne bilo problema.

A onda je došao ljetni period kad ponovno rijetko vozim auto i use nije bilo načina da je pokrenem.

Opet sam sve rastavio a prije toga kupio još jedan novi motorić pumpe.

Sad sam već bio prilično iznenađen kad sam zatekao motorić pumpe ali sve metalne dijelove plovka kako su presvučeni nekim slojem poput kamenca. Taj sloj je hrapav na dodir, kao da diraš glaspapir. I prvi put sam zatekao takvu situaciju ali sam to pripisao starosti jer je kroz tank za sve ove godine protekla znatna količina benzina.

Sada je ipak prošlo malo više od pola godine a sve je "betonirano" tim slojem. Čak je plastični plovak skroz zablokiran na šipci i ne može se rotirati oko nje.

Taj čudni sloj se poput pravog kamenca da strugati iako za to treba prilično truda i snage.

S nekih dijelova sam ga djelomično očistio sredstvom Dax kojim se inače peru zamašćeni dijelovi.

Moj zaključak je da je to uzrok blokiranja pumpi jer joj te naslage prave otpor između pokretnih dijelova.

Međutim ostaje pitanje zbog čega se u tanku stvaraju te čudne naslage!?

Jedini uzrok vidim u adtivima za čišćenje injektora koje koristim od kada vozim na plin. Aditive redovito nalijem svaki put kad točim benzin i tako već 12 godina i nikad prije ni najmanjih problema. Za sve ove godine sam koristio više vrsta injector cleanera, ispočetka samo STP ali kako ga kasnije nisam mogao nabaviti kupovao sam različite, kakav bi mi došao pod ruku.

Tu je moja enigma jer se ne sjećam koji sam koristio kod posljednjih točenja benzina [emoji13].

Paradoksalno je da bi upravo aditivi trebali sprječavati ono što mi se događa.

Logan i dalje stoji nepomičan jer neću novi motorić staviti a da prije ne ispraznim cijeli tank od preostale benzine. Čekam da mi dođe pupma kojom ću ispumpati sve do kapi i naliti novo gorivo. I nadati se da je baš u tome bio problem... 1d6a8444b6469df3709c602bf546a494.jpge05be7591f69dfc7f20d6a207c3c003f.jpg

 

Poslano sa mog POCOPHONE F1 koristeći Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pa vjerovatno to s**nje koje sipaš je predugo stajalo pa apšisovalo ? vjerujem da inace me stvara problem... Iako cemu to sipaš to nije jeftino a dizne za 400 kn ultrazvucno ocistis jednom na 70 iljada km...

Link to comment
Share on other sites

Radi.. moze se slozit da ne radi al neznaju plin ugradit kako spada a kamoli relej da ju iskljuci...

Edited by macan
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, macan said:

Pa vjerovatno to s**nje koje sipaš je predugo stajalo pa apšisovalo ? vjerujem da inace me stvara problem... Iako cemu to sipaš to nije jeftino a dizne za 400 kn ultrazvucno ocistis jednom na 70 iljada km...

Kad sam ugradio plin, pratio sam više tema na ovom i na plinskom forumu i svi "iskusni" su tada gotovo strašili tezom da je samo pitanje vremena kad će se benzinske dizne zaštopati. Svi su preporučavali upotrebu injector cleanera i ja sam to prihvatio zdravo za gotovo. I sve do sada bio uvjeren da je to bila mudra odluka. Za sve ove godien sam prešao na plinu preko 150 kkm i nikad ni najmanjih problema nisam imao ni s injektorima niti s bilo kojim dijelom ubrizgavanja goriva. Ovi aditivi nisu skupi jer mala bočica košta 30-tak do 60-tak kn i dostatna je za dva punjenja po pola rezervoara koliko u pravilu punim kad dođe na rezervu. Uglavnom svaku put točim oko 25 litara i u to dodam pola bočice aditiva. S mojom prosječnom godišnjom kilometražom zadnjih godina dva puta po pola tanka benzina su mi dovoljna za cijelu godinu (čak i manje jer dosta vozim Twinga a uglavnom motore i skutere).

 

44 minutes ago, asterix said:

Da li pumpa radi dok je na plinu?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 

Na to pitanje ne znam točan odgovor. Pumpa radi kad okrenem kontakt ključ. Napuni tlak u sustav i stane. Kad motor radi na banzin sigurno mora raditi a na plinu nisam potpuno siguran.

Link to comment
Share on other sites

A da promijenis benzinsku pumpu na kojoj tocis?
Aditiv LM stavljam svakih 5 tkm u megana i pumpa je izdržala vise od 400 tkm, filter goriva bez taloga i nakon 100tkm.
Benzinska pumpa stalno radi, da se gasi bilo bi sranja kad nestane plin a tebi treba gas da predes nekog dok sleper dolazi u susret

Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pitam za benzinsku pumpu jer je bilo "u trendu" to gasiti, kao ne trrba raditi bez veze....
Treba raditi, a ova tvoja situacija baš smrdi na to da je pumpa bila u mirovanju većinu vremena...

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

vrlo moguće da je od stajanja poprimila kamenac, a možda gospari stavljaju vodu u benzin na postajama da zarade koju kunu :bigl:

Link to comment
Share on other sites

Benzin točim na različitim pumpama pa i to ne dovodi u sumnju kvalitetu goriva. Sad kad si spomenuo Liqui Moly , ne bih se usudio zakleti ali sve mi se čini da sam upravo taj injection cleaner koristio prošli put. On je u metalnoj kantici. Ostalo mi je u sjećanju da sam polovicu nalio u rezervar a ostatak spremio negdje u kutu prtljažnika za sljedeće tankanje. Nakon nekog vremena sam primjetio čudan miris u autu, kao da se negdje osjeća miris benzina. Sjećam se d  a mi je jednom brat rekao - negdje ti pušta benzin. Nakon toga sam u pretljažniku našao praznu kanticu od LM koja se izvrnula i prolila jer kad se jednom otvori više se ne može propisno začepiti. Tada sam shvatio da je taj miris koji se u autu osjećao duže vremena dolazio upravo od prolivenog injection cleanera.   

Dakle, pouka bi za mene trebala biti  LM injection cleaner - never more !

Link to comment
Share on other sites

A ne, poruka je ne budi skrt ulij cijelu bocicu :bigl:

Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.