Jump to content

Koje amortizere kupiti?


zeljko13

Recommended Posts

Tvornički su najčešće ulje i plin, posebno se osjeća razlika na 2. osovini, kad se stavi plinski onda skakuće kao zekonja. ?

Prednji kraj je teži pa se razlika manje osjeti. A inače se čovjek postepeno navikne na loše amortizere, pa kod promjene na bilo koje nove, ovi novi djeluju daleeeeko bolji nego što ustvari nekad jesu. 

Link to comment
Share on other sites

Nemam priliku često na autima mijenjati amortizere, ali meni se isto čini da su na cliu dosta omekšali s vremenom.

Mogu usporediti stock KYB na clio 2 koje sam skinuo n 240tkm i Monroe Original koje sam stavio nove za 909,72 kn sva 4 :)

Da je moglo bolje, naravno da je, ali vjerojatno po barem 4x većoj cijeni što se za kantu kakav je taj clio ne isplati. Monroe niti nema druge u ponudi za Clio II.

Stari su bili u lošem stanju, 3 su pokazivali znakove curenja ulja i nijedan se nije vraćao kad bi ga stisnuo rukom. Ali su još radili svoj posao - prigušivali su nešto kretanje opruge.

Auto je osjetno tvrđi s ovim novima što mi baš nije po guštu, ali nisam htio više ulagati u auto koji se ne vozi puno. Ali, meni važnije - auto se osjetno manje ljulja u zavojima, ne naginje se i ne propinje kod kočenja i davanja gasa. Kad sam ga preuzeo kod mehe mislio sam da je to drugi auto. S time da sam mijenjao još dosta toga po ovjesu, ali opruge nisam. Za naginjanje mislim da je direktno do amortizera koji su vremenom omekanili. Clia se sjećam kakav je bio dok je bio nov i bio mi je čak i malo pretvrd. Sad je opet takav i ne moram si više misliti kad uđem u zavoj hoću li izaći van s druge strane :)

Ovisi dosta toga i o ovjesu samog auta.

Jel se to samo meni čini ili je npr. Megane/Scenic II imao dosta mekši ovjes od trojke? Meg 3 mi nekako kao bolje leži, ali kad sjednem u koleginu dvojku nekako ljepše ide preko neravnina. Posebno poprečne neravnine bolje upija ovjes. Ili je i taj omekanio vremenom :)

 

 

monroe.jpg

Edited by Alen
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Uzmi recimo tri potpuno nova seta amortizera recimo Kayabu, Monroe i Sachs koji su ti propisani za auto. Probaj svog Clia sa svakim od njih i garantiram ti da će se auto različito ponašati sa svakim od njih. Spomenuo sam ova tri proizvođača jer se na Cliu II može naći bilo koji od ta tri za isti motor i istu razinu opreme. Ne znam koji su kod mene.

Dizel i benzinac Clio II često imaju iste amortizere, a d-zlo ima skoro 100kg više na prednjoj osovini. Kako to? Kako to, kako to....

Za Bilstein B6 sam davno pročitao na engleskom forumu da je Bilstein za Clio II nešto zeznuo i nisu dobro propisali B6 amortizere. Bili su prekratki, odnosno visina nije bila dobra i amortizeri bi često lupali o graničnik kad bi se izvukli do kraja u vožnji. Danas više nemaš za kupiti žute Bilstein B6 prednje za Clio II, možda ako netko još uvijek ima na lageru...

Čini mi se da kod kupnje amortizera treba znati točno što kupuješ jer u protivnom imaš lutriju jer ne znaš kako će ti se auto ponašati.

Link to comment
Share on other sites

Ja imam Weitec Hicon GT koji cjenovno nije neki vrh i Clio Mk1 se vozi kao da je dvije klase veći auto po pitanju upijanja rupa i udobnosti. Puno ovisi koji ovjes na koji auto ide.
Osobno sam ljubitelj “mekših” ovjesa. Imao sam 197 i 200 Cup u isto vrijeme i 197 je letio po grbavim cestama Plešivice za razliku od 200 Cup koji je bio pretvrd za takvu konfiguraciju. Jednostavno se pogubi na poprečnim neravninama i počne skakati, bude opasan, pogotovo zadnji kraj. 
Apsolutno se slažem s Med0 vezano uz vijek i tvrdoću. Umoran amortizer mi je uvijek nabijao i bio tvrđi od svježeg.
+1

Kada pričamo o cestovnom vozilu, koliko god bilo sportski nastrojeno, uvijek je to vozilo u pravilu brže i bolje za vožnju u mekšoj varijanti. Bilo mekša neštelajuća varijanta ili štelajuća na mekšim postavkama.
Vjerojatno ima 100, 200 km nekih ludih dionica u cijeloj HR gdje bi se dalo više izvuć sa nekom tvrđom varijantom al to je samo iznimka koja potvrđuje pravilo.

I kak veliš, sve je gori osjećaj i opasnija situacija što je vozilo kompaktnije i kraće.







Nego, vezano za zamjenske varijante. Koje su sve kombinacije? Samo ulje, ulje i plin i samo plin? Dal ima neke razlike u trajnosti između kombinacija?
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Med0 said:

Svi mi govore da stari amortizer omekša s vremenom, ali meni se čini da je upravo obrnuto. Auto s vremenom bude tvrđi, manje udoban i više se osjete izbočine na cesti nego prije.

 

1 hour ago, GTT said:

Ja imam Weitec Hicon GT koji cjenovno nije neki vrh i Clio Mk1 se vozi kao da je dvije klase veći auto po pitanju upijanja rupa i udobnosti. Puno ovisi koji ovjes na koji auto ide.

Osobno sam ljubitelj “mekših” ovjesa. Imao sam 197 i 200 Cup u isto vrijeme i 197 je letio po grbavim cestama Plešivice za razliku od 200 Cup koji je bio pretvrd za takvu konfiguraciju. Jednostavno se pogubi na poprečnim neravninama i počne skakati, bude opasan, pogotovo zadnji kraj. 

Apsolutno se slažem s Med0 vezano uz vijek i tvrdoću. Umoran amortizer mi je uvijek nabijao i bio tvrđi od svježeg.

Ja bih rekao da se meni blizi zamjena amortizera (17god i 90tkm gradske voznje) i tocno taj dojam imam, da auto jednostavno nabija, poskakuje, tvrd je i nemiran, amortizeri jednostavno vise ne rade svoj posao. Nije mi jasna ekipa koja pise da im auto postane udobniji kako se amortizeri trose... Ne kazem da lazu, ali ja nemam taj dojam.

Inace, sto se tvrdoce ovjesa tice, znam da je naprimjer Mazda pri razvoju ND Miate ciljala na meksi ovjes bas zbog tog sto zele da se auto dobro vozi i po losijim cestama. Djabe ti auto koji je najbolji na svim testovima na stazi, al kad se hoces provozat po nekoj lijepoj zavojitoj cesti (koje su cesto losije kvalitete), ovjes je neizdrzivo tvrd.

29 minutes ago, direstraits said:

Tvornički su najčešće ulje i plin, posebno se osjeća razlika na 2. osovini, kad se stavi plinski onda skakuće kao zekonja. ?

Prednji kraj je teži pa se razlika manje osjeti. A inače se čovjek postepeno navikne na loše amortizere, pa kod promjene na bilo koje nove, ovi novi djeluju daleeeeko bolji nego što ustvari nekad jesu. 

Koja bi onda bila tvoja preporuka za zamjenu amortizera, ici na uljne? Bas mi se blizi zamjena i bitnija mi je udobnost nego nekakvo jurcanje pa mi se to cini smislenije.

Samo sto za moj auto rijetko koji proizvodac uopce jos nudi uljne amortizere, vise manje sve sto sam gledao su plinski.

Link to comment
Share on other sites

Tako je, Pug 206 je u pitanju. Bas sam bacio pogled u katalog i ima KYB premium za moj auto tako da mi je to zanimljiva opcija.

Koje bi bile razlike/mane premium serije u odnosu na excel g? To jest ulje vs. plin?

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Lucky_ZG said:

Inace, sto se tvrdoce ovjesa tice, znam da je naprimjer Mazda pri razvoju ND Miate ciljala na meksi ovjes bas zbog tog sto zele da se auto dobro vozi i po losijim cestama. Djabe ti auto koji je najbolji na svim testovima na stazi, al kad se hoces provozat po nekoj lijepoj zavojitoj cesti (koje su cesto losije kvalitete), ovjes je neizdrzivo tvrd.

Neka me netko stručniji ispravi ako griješim, ali tvrđi ovjes je jedino dobar za trkaču stazu i za velike brzine na autoputu. U oba slučaja su neravnine na podlozi minimalne.

U svim ostalim uvjetima tvrđi ovjes je lošiji.  Auto s tvrđim ovjesom ima manje kontakta s grbavom podlogom i time manje gripa, a još uz to je puno neudobniji.

Cilj ovjesa je da upije neravnine tako da ništa ne osjetiš u kabini. Ako je ovjes pretvrd onda će karoserija reagirati tamo gdje fali reakcija ovjesa, a to nikako ne može značiti bolje ležanje na cesti. Zato me uopće ne čudi što su za Miatu npr. išli na mekši ovjes.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

uz to tvrđi ovjes skraćuje životni vijek selena, spona, krajnika, letve, kugli itd..

osim za nabrijanu vožnju, tvrdi ovjes nema smisla za daily driver auto.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Lucky_ZG said:

Tako je, Pug 206 je u pitanju. Bas sam bacio pogled u katalog i ima KYB premium za moj auto tako da mi je to zanimljiva opcija.

Koje bi bile razlike/mane premium serije u odnosu na excel g? To jest ulje vs. plin?

Excel g je tvrđi, i puno lakše i brže prolupaju u odnosu na uljne. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, direstraits said:

Excel g je tvrđi, i puno lakše i brže prolupaju u odnosu na uljne. 

Hvala na informacijama, bio sam na korak do narudzbe plinskih, ali mislim da mijenjam narudzbu. Nikako mi ne pasu tvrdi amortizeri jer ih upravo zbog toga i mijenjam.

Zapravo sam na vise mjesta procitao da su uljni udobniji sto mi odgovara, ali mi nije jasno zasto onda toliko ljudi prica samo o plinskim kao da su uljni inferiorni...

Link to comment
Share on other sites

To će biti klasična fama. Jako puno ozbiljnog ogibljenja je na ulju. Maltene kompletan moto program koji je sofisticiran do bola je na ulju. Već godinama i ozbiljno elektronski reguliran.

Baš sam zato i pitao. Jer ne jednom čuo i naletio na priče i u startu postavke da su plinski amortizeri bolji.

Link to comment
Share on other sites

Na mom autu su originalni stražnji amortizeri bili plinski (zapravo uljno-plinski) KYB. Kad skinem prednje vidjet ću što je tamo, pretpostavljam isto.

Kad smo se već uhvatili svačega, pronašao sam prednje Bilsteine B4 koji su mi svojedobno bili na bivšem Cliu 2. Ti amortizeri su potpuno propali u 3 godine i 65kkm. Praktički nemaju nikakvog otpora kad ih pritišćeš.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

meni je majstor promjenio amortizere i vidio sam da je stavio japan parts amortizere mislim iz tokica,kakva su iskustva s tim amortizerima ?

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, betarlux said:

meni je majstor promjenio amortizere i vidio sam da je stavio japan parts amortizere mislim iz tokica,kakva su iskustva s tim amortizerima ?

el chepo

Link to comment
Share on other sites

On 21. 08. 2019. at 23:49, filiplolic said:

Na mom autu su originalni stražnji amortizeri bili plinski (zapravo uljno-plinski) KYB. Kad skinem prednje vidjet ću što je tamo, pretpostavljam isto.

Kad smo se već uhvatili svačega, pronašao sam prednje Bilsteine B4 koji su mi svojedobno bili na bivšem Cliu 2. Ti amortizeri su potpuno propali u 3 godine i 65kkm. Praktički nemaju nikakvog otpora kad ih pritišćeš.

Baš sam mislio staviti B4 na svoj auto. Hvala ti za taj info! ?

Znači Bilstein B4 propada, B6 je preskup, Monroe je pretvrd... u utrci su ostali još KYB i Sachs.

Link to comment
Share on other sites

@Med0

A jesi se probao raspitati kod Anđelka za stock renault?

Vjerojatno su ti tvornički KYB gore, barem su na mojem bili. Možda se i vidi ako zaviriš. Godinu dana je razlika u starosti auta, valjda nije renfault nekog drugog dobavljača našao u međuvremenu.

Za KYB Excel-G sam na nekoliko mjesta po forumima čitao da se ekipa žali da su tvrđi u odnosu na stock.

Edited by Alen
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ja sam isto imao loša iskustva sa B4, pisao već na forumu. Prolupalo nešto u njima, lud sam bio dok sam skužio da je do njih, a bili stari svega 5,6 mjeseci

Link to comment
Share on other sites

Evo i ja na meg 4... stock poceli skripat... Isto mislio oslo kvacilo i sl... cekam nove... Van garancije....

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Alen said:

@Med0

A jesi se probao raspitati kod Anđelka za stock renault?

Vjerojatno su ti tvornički KYB gore, barem su na mojem bili. Možda se i vidi ako zaviriš. Godinu dana je razlika u starosti auta, valjda nije renfault nekog drugog dobavljača našao u međuvremenu.

Za KYB Excel-G sam na nekoliko mjesta po forumima čitao da se ekipa žali da su tvrđi u odnosu na stock.

Jesam, ali ponudio mi je Bilstein B4 :-/  Idem sutra do Roce vidjeti originale.

Ma sve mi je to jako čudno. Gledao sam i nove opruge. Na mojem autu su crveno/zelene, a na Sachsovima stranicama piše da za moju šasiju BB2_ treba ići žuto/zelena opruga. Go figure. Mehaničari su mi znali pričati da su na istim modelima istog godišta vidjeli svašta tvorničkoga na Klijačima od amortizera.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.