Jump to content

Logan 1,6 8V - brujanje iz područja mikro remena


logan

Recommended Posts

Prije par dana sam osjetio cviljenje poput proklizavanja remena koje se mijenjalo s promjenom okretaja i kasnije nestalo ali se pojavio čudan zvuk koji motoru daje zvuk dizelaša. Nekako sam sumnju usmjerio na agregate koje pogoni  mikro remen jer se zvuk pojača kad uključim klimu. Mikro remen pogoni i kompresor klime a time se pojača opterećenje i sila koju remen prenosi.

Čitao sam na nekim Dacia forumima da je remenica alternatora slaba točka i da nije pitanje hoće li nego kada će otići. Međutim ne znam koji su simptomi tog kvara a pored aternatora je i španer remena pa je i on potencijalni sumnjivac. Probao sam i stetoskopom osluškivati ali se zvukovi prenose preko metalnih dijelova pa je nemoguće točno locirati mjesto kvara. Za sada svi agregati koje pogoni mikro remen rade ispravno i nema vidljivih naznaka što proizvodi taj neugodan zvuk.  

Link to comment
Share on other sites

Skini mikroremen i rukom zavrti jedno po jedno. Ako nešto proizvodi taj zvuk neće se sakriti.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, laci said:

Skini mikroremen i rukom zavrti jedno po jedno. Ako nešto proizvodi taj zvuk neće se sakriti.

Znam da je to siguran način detekcije ali skidanje remena je delikatan posao u koji se ne bih upuštao sam. Smješten je s desne strane u vrlo tijesnom prostoru a za demontažu treba auto na dizalicu, skinuti donju zaštitu motora, desni prednji kotač, plastični unutarnji blatobran, otpustiti desni nosač motora i još masu toga da bi se uopće moglo pristupiti remenu. Ovaj remen pogoni servo pumpu volana, alternator i kompresor klime i preko dvostrukog španera vijuga poput zmije.  

Link to comment
Share on other sites

Znam ali je to jedini način za otkriti problem

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

frendu je corsa pocela brujat ko dizel, pumpa vode

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, frenchkey said:

mijenja li se zvuk uključenjem klime?

Da, zvuk se pojača kad se uključi klima a malo utiša kad se klima isključi. Upravo to me navodi na sumnju da je u pitanju neki od  rotirajućih elemenata koje pogoni mikro remen. Stvarno je teško locirati zvuk jer imaš dojam da dolazi od svuda.

Link to comment
Share on other sites

Pogledaj remenicu kompresora iznutra, ako se nekad punio sustav i ubačen tracer, vidi da li se zeleni. Često probije ležaj i semering. 

Link to comment
Share on other sites

Na susjednom Dacia forumu sam dobio ključne informacije koje su mi proširile spoznaju i približile rješenju. Po svemu sudeći je remenica alternatora došla kraju i treba je zamijeniti. Model poput mog koji imaju klimu a da bi se ublažila naprezanja kod startanja kompresora amortiziraju to gumenim umetkom između remenice i osovine rotora na alternatoru.To je tipična greška koja se događa svim nakon brojnih sati i rada i godina starosti.

Najvjerojatnije ću u ovlašteni Renault Dacia servis Jerković u Opuzen na popravak.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zanimljivo, ja nemam nikakvu gumenu remenicu na alternatoru 1.6 16v motoru.. a nije je bilo ni na 1.4.

U pravilu ju imaju dizeli i neki benzinci GTT ili RS itd.

Samo direkt remenica od metala na saraf na osovinu..

Provjeri ti to da nebi mijenjao bezveze..

 

 

Link to comment
Share on other sites

Lik iz Srbije koji ima isti modela Logana kao i ja je imao problem s remenicom prije nekoliko godina. Simptomi su otprilike isti a on je problem riješio nekom zamjenskom remenicom koaj također ima gumeni umetak. Neki su to rješavali umetanjem metalne piksne umjesto gume ili odgovarajućom remenicom bez gume.

U srijedu sam naručen u Autokući Jerković pa ću nakon toga znati na čemu sam. Okvirno mi je rečeno da je remenica 300-tinjak kn.   

Link to comment
Share on other sites

Evo uzroka mojih nevolja. Dobro san procijenio što bi moglo biti. Remenica alternatora je dotrajala i sreća je da sam uspio doći do Renault servisa u Opuzenu. Riskirao sam sa da ostanem bez punjenja strujom a uz uključena svjetla i brisače akumulator ne bi dugo izdržao. Remenica je dobila luft pa se ekscentrično gibala i pri tom "brusila" kućište alternatora što se jasno vidi na fotografiji.
09c164cb943271253c41a64d77834350.jpg

Poslano sa mog POCOPHONE F1 koristeći Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ne, samo se remenica raspala. Dok ovo tipkam nova je montirana i čekam da posao bude gotov pa da preuzmem Logana f163aa91a76fb10286bc63685622489a.jpg

Poslano sa mog POCOPHONE F1 koristeći Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nova remenica je drugačija od ove prvobitne.
Nisam je stigao fotogarafirati jer je meštar Marko bio brži i montirao je dok sam ja tipkao a mobitelu prethodne postove.
Rekao je da je s kvačilom koje učinkovitije apsorbira udare pa bi trebala dulje izdržati za razliku od ove koja je imala gumeni umetak između remenice i osnovine alternatora. Kompletan zahvat koji je zbog nepristupačnog smještaja alternatora potrajao prilično dugo pa sam platio dva radna sata, otprilike koliko je koštala nova remenica.

Poslano sa mog POCOPHONE F1 koristeći Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.