Jump to content

Gorivo


shorva

Recommended Posts

U mojoj firmi ima preko 200 auta i imamo sve kartice osim INA-e.
Razlog nije broj pumpi već pogodnosti koje se ostvariju odnosno popusti.
Ima i npr dogovoreno xy litara u toj godini po tržišnoj cijeni a oni početkom slijedeće godine kupe unaprijed dogovoren auto i daju ga na korištenje slijedeće 3g.

Link to comment
Share on other sites

Lukoil, Crodux, Petrol, Tifon, … svi kupuju od INE..  Iz Riječke Rafinerije se dnevno  otprema 200+ AC goriva, osim toga roba se prelocira iz Rijeke željeznicom i brodom na druga HR skladišta pa onda se tih skladišta opet se otpremaju AC..  Npr INA ima u najmu dva tankera od 100 m koji danonoćno prevoze gorivo narelaciji Rijeka-Solin/Ploče i sad po ljeti to nije dovoljno..  Dalje, riječka rafinerija je u remontu svake zime (3 mjeseca) i za to vrijeme vozimo se svi na uvozna goriva. Kad uvozi INA, često se dogodi da npr  istu brod vozi pola-pola INA/Crodux ili INA/Petrol..  Uvozi se naravno goriva sa Mediterana, ali to je uvjetovano isključivo cijenom.. Prošle zime vozili smo se na grčki i bugarski dizel.. I za kraj da ne seruckano puno po ovoj temi, sva goriva u HR su dobra i svi zadovoljavaju standarde kvalitete samo treba reći što svi u ovoj industriji znaju, poklanjanja kvalitete nema! Svi zadovoljavaju norme i to je to, više od toga zaboravite! Isto vam je sa novim autima, zar ne.. ili sa bilo čime drugim..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Moj Yugo 45 je išao na sve što sam mu ulio jednako. R19 16V je imao glasniji motor na Tifon goriva, a puno je trošio OMV goriva tipa 12-13 litara (prije 15ak godina). To je palo na 9.5 kada sam prešao na INA-u.

Jednom sam pred proljeće 2007. natočio na OMVu (Republike Njemačke u smjeru Buzina) u R19 za 100kn da nisam na rezervi i auto je nakon minutu-dvije počeo opako trokirati. Htio sam se okrenuti i  zaletjeti s njime u tu benzinsku. Dotrokirao sam do INA-e, natočio 98 do vrha i upalio auto. Na par taktova je zatrokirao i onda opet mir kao da ništa nije bilo.

Frendu je na C4 svako malo javljalo da ima vodu u dizlu dok nije sa OMVa prešao na INA-u. Stranci su testirali OMV dizel i našli benzin u njemu nekoliko puta.

Tako da na OMV/CRODUX više ne idem ni pišat iako je prošlo puno godina od toga i novi je vlasnik. Možda je u INA cisternama isto gorivo, ali definitivno nije na pumpama pogotovo na malim privatnim crpkama koje tko zna otkuda sve kupuju.

Uostalom tko zna čega sve ima izmješanoga u njihovim podzemnim tankovima.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, fabi said:

Lukoil, Crodux, Petrol, Tifon, … svi kupuju od INE..  Iz Riječke Rafinerije se dnevno  otprema 200+ AC goriva, osim toga roba se prelocira iz Rijeke željeznicom i brodom na druga HR skladišta pa onda se tih skladišta opet se otpremaju AC..  Npr INA ima u najmu dva tankera od 100 m koji danonoćno prevoze gorivo narelaciji Rijeka-Solin/Ploče i sad po ljeti to nije dovoljno..  Dalje, riječka rafinerija je u remontu svake zime (3 mjeseca) i za to vrijeme vozimo se svi na uvozna goriva. Kad uvozi INA, često se dogodi da npr  istu brod vozi pola-pola INA/Crodux ili INA/Petrol..  Uvozi se naravno goriva sa Mediterana, ali to je uvjetovano isključivo cijenom.. Prošle zime vozili smo se na grčki i bugarski dizel.. I za kraj da ne seruckano puno po ovoj temi, sva goriva u HR su dobra i svi zadovoljavaju standarde kvalitete samo treba reći što svi u ovoj industriji znaju, poklanjanja kvalitete nema! Svi zadovoljavaju norme i to je to, više od toga zaboravite! Isto vam je sa novim autima, zar ne.. ili sa bilo čime drugim..

A koliko se  cisterni dnevno otprema s Janafa? Isto tako puno,tako da ne kupuju svi od Ine.

Cesto vidam cisterne od AP Kljajic,na kamionu pise MAKI u Omislju i znam da sam je jednom vidio na Croduxu  u Zg,mozda je to bilo vrijeme remonta na Urinju,ali cisto sumnjam.

Link to comment
Share on other sites

Cisterne s natpisom AP kljajić imaju parking u Kerestincu, ima ih valjda 50 i voze gorivo na sve pumpe

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, dizna said:

Cisterne s natpisom AP kljajić imaju parking u Kerestincu, ima ih valjda 50 i voze gorivo na sve pumpe

Ne znam koliko AC izlazi iz Janafa dnevno, ali dosta ih ide u izvoz (Italija) isto kao i iz Rječke rafinerije.. Da dobro ste pročitali, naše gorivo ide u izvoz na BP u Italiji sve do Rima..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Željko Marušić je odličan. Mene proglasio krivcem za nesreću. Idiot

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Njega necu komentirati jer nemam ništa lijepo.
Ono za što sam okačio ovo je da ce nasi ukinuti prodaju premium goriva.
Super ce to biti za naše moderne motore

Link to comment
Share on other sites

Koliko vas uopće toči premium goriva? Ja moram biti iskren, točim samo kada idem na neki dugački put...

Link to comment
Share on other sites

Kolika je uopce razlika izmedju obicnog i premium goriva u HR? Meni je ostalo u sjecanju 10-20 lipa. U HR sam dvaput godisnje, pa moguce da sam krivo zapamtio. Ako je to tocno, nisam bas onda siguran koliko se to "vise kvalitete" moze dobiti za tih par lipa vise.

U DE je razlika minimum 0,20€ pa cak i 0,30€ za diesel. To je 1,5 - 2kn po litri!

Ja bih rekao, koliko para toliko muzike.

Link to comment
Share on other sites

S obzirom da imam novi 1,5 dCi motor u Dacia, točim samo premium dizel. Možda je to porez za budale,ali ja mirnije spavam. Kako Scenic ima plinsku instalaciju, rijetko točim benzin i tada ne obraćam pažnju koji benzin točim. Ovisi o trenutnoj cijeni i raspoloženju.

Link to comment
Share on other sites

Ja nisam ulio nijednom otkad postoje class ništa drugo. Ali bilo bi zanimljivo vidjeti razliku, možda sad netko i napravi analizu! 

Edited by Max
Link to comment
Share on other sites

Isto samo taj premium dizel. A izgleda da ako to maknu s benzinskih da ću opet točiti preko granice kao u ranim 2000-im, tada radi razlike u cijeni, a sada radi kvalitete.

Nego, jel netko od vas ikad osjetio kakvu razliku između tih premium goriva?

Ja samo jednom i to davno, natočio u Italiji na Agip pumpi neki njihov opako skupi premium dizel. Auto je na putu doma (puni gas po AC) nešto ljepše i mirnije radio i išao je jedno 10km/h brže. Tamo išao prazan, natrag glisirao punog prtljažnika pa to  anulira činjenicu da se motor možda do tamo malo propuhao :)

Link to comment
Share on other sites

ja sam u cupru tocio 100tku jer mi bila mapirana za to, jednom sam bio primoran stavit 5l 95ice i auto je isao kao da ima 150ks, a ne 320...drugo jutro sam nafilao 100tke i auto se vratio u snagu

u kupejku od prvog dana crodux 95icu...ovaj dogadaj da ukidaju class goriva me potaknuo na razmisljanje da kad prode kriza da pocnem sipat 100tku, par tanka, cisto da vidim dal ima kakve razlike...imam evidenciju potrosnje od cijele godine, pa imam s cime usporediti...a i vidjet dal subjektivno se sta osjeti na radu motora...

Link to comment
Share on other sites

Sad je izgleda šansa za oportuniste. Pošto je zamrznuta cijena onda svi navalili na premium goriva. Ista cijena a kvaliteta kao viša. Zato ih prestaju i prodavati. Očito je uredba trebala biti zamrzavamo bmb 95 i euro dizel. 

Link to comment
Share on other sites

ne nego je trebalo biti da zamrznu cijene svakog goriva posebno...

Link to comment
Share on other sites

Da si zamrznuo ova dva što idu najviše onda bi ova druga bila tu negdje. Taman da "opravdaju" aditive.  Nitko sigurno nebi dao 3 kn više za par oktana gore. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, mata73 said:

Jucer sam na AC vidio da je premium diesel 11.10 kn.

Pa ne može bit 11.10, svi dizeli su sad 11, a svi benzini 11,20 (čak i 100-ka)...

Samo premium goriva vise neće nabavljati, dok ima u bazenima toči, odnosno do isteka zaliha, a poslije samo obično dizlo i benzin budu, dok traje uredba vlade.

Ne isplati im se prodavat premium i obična goriva po istoj cjeni, a razlike ne smije bit zbog uredbe

Mislim da će ovih mjesec dana bit takvo smeće od goriva na pumpama a nažalost nemas izbora

Edited by dizna
Link to comment
Share on other sites

Ja ne kužim nikakvu razliku, par puta nije bilo class dizela, pa sam napunio običan i ista stvar.

Link to comment
Share on other sites

Pa kad je identično gorivo sa ili bez aditiva. 

1 hour ago, dizna said:

Pa ne može bit 11.10, svi dizeli su sad 11, a svi benzini 11,20 (čak i 100-ka)...

Samo premium goriva vise neće nabavljati, dok ima u bazenima toči, odnosno do isteka zaliha, a poslije samo obično dizlo i benzin budu, dok traje uredba vlade.

Ne isplati im se prodavat premium i obična goriva po istoj cjeni, a razlike ne smije bit zbog uredbe

Mislim da će ovih mjesec dana bit takvo smeće od goriva na pumpama a nažalost nemas izbora

Ok čisto da objasnim razliku između običnog bmb/edg i edg/bmb class ili premium (kako ga neki zovu) goriva. Dakle radi se o potpuno istim gorivima, a  ako govorimo o class gorivima se tijekom utovara autocisterne obični bmb/edg aditivima po principu “in line blending”. Recimo da na AC od 30.000 lit ide 1.5-2 litre aditiva. Naravno to gorivo je CLASS ili Premium pa ga više plaćamo na benzinskim pumpama. Osobno uvijek tankam class, sad ću obični ali nikakve tu razlike nema u kvaliteti bmb/edg goriva.. Dakle ako je obični bmb/edg smeće onda je class ili premium smeće sa aditivima, a aditivima ne možeš od smeća napravit kvalitetno gorivo.. Nadam se da kužite sad koja je razlika..

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

I još nešto, ako se pitate zašto će prodavat samo obična goriva a premium/class neće matematika je krajnje jednostavna. Vlada je donijela uredbu da npr edg može sljedećih mjesec dana koštati max 11.00 hrk. To znači da i obočni edg kao i edg class može koštati 11.00 hrk max. Ako prodaješ oba po toj cijeni svi će naravno kupovati class, a ako prodaješ samo obični edg svi će za istu cijenu kupovati samo obični edg pa dobavljač ima veću maržu. Ako prodaješ oba dizela onda class možeš prodavati po 11.00 hrk, a obični (da bi ga netko kupio) po 10.90 hrk pa opet imaš manju maržu nego da prodaješ samo obični po 11.00 hrk. Dakle sve je jasno..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.