Jump to content

Clio I 1.4.8v PODEŠAVANJE VENTILA


zico Clio 1.4 8v

Recommended Posts

Zanima me kako se podešavaju ventili na navedenom motoru, na koliko km se podešavaju, Clio I 1.4 -  8v, 55 kw, 1998. godina...

Ima li kakav propisani redoslijed, koji su zazori ...

Ima li kakva slika ili video ...

Link to comment
Share on other sites

evo i jedan poučan tekst iz komšiluka:

Ventili se podešavaju klasicnim postupkom, kad je prvi cilindar na vagi, podešavamo četvrti, zatim drugi na vagu, podešavamo treci... i tako redom svih osam. Zazor usisnog ventila sam podešavao na 0.10-0.15 mm. a izduvnog na 0.25-0.30 mm. Ja sam isao na ovu veću mjeru (labaviji ventili), sigurnije je.

Tice se otpora listica pri provlacenju. Otpor treba da bude otprilike jednak otporu koji imas kada ziletom seces gumu. To je stari majstorski fazon i zaista pije vodu. Dok sam imao R4 kao klinac, tako sam radio i ventili su bili tip-top. Sretno..

Navrtke za osiguranje zavrtnja za podesavanje zazora ventila se stezu na moment od 9 Nm
Zazor se podesava na hladan motor...idealna temp. 20-25oC
Zazor usisnog ventila 0.10 - 0.15 mm
Zazor izduvnog ventila 0.25 - 0.30 mm

Zazor ventila proveravas tako da, recimo za usisni ventil zazor treba da je 0.10 do 0.15 mm...e sad uzmes merni listic od 0.10 i od 0.05 mm. obrises ih cistom krpom i spojis, ako oba prolaze sa blagim otporom.. zazor je tu negde, e onda uzmes listic od 0.15 mm i opet onaj od 0.05 mm. ponovo ih spojis i probas da provuces.... ako prodju, zazor je preveliki (ventil treba pritegnuti), pak ako se zaglave-tesko prolaze, zazor je dobar izmedju 0.10 i 0.15 mm.
Znaci ako nisi siguran u osecaj ruke, probas sa mernim listicem debljim ili tanjim za 0.05 i tada si siguran....isto tako, ako je premali (pretegnut ventil) zazor proveris sa 0.05 mm tanjim listicem, u slucaju usisnih ventila to bi bio listic od 0.1 - 0.05 = 0.05 mm. 

Pa na vagu idu suprotni ventili od onih koje podesavas. 
Znaci kada I cilindar postavis tako da su oba ventila podjednako otvorena, znaci bregovi bregaste su na dole i oba brega istovremeno pritiskaju ventile na dole...zatim nadjes tacku (polako radilicu mrdas levo desno) kada se  ventili "dvoume" dali da krenu gore ili dole, tada su na vagi...e onda su ventili na IV cilindru potpuno zatvoreni i spremni za podesavanje. Kad nastelujes taj IV onda ides dalje, II na vagu, podesavas III, zatim III na vagu, podesavas II , i najzad IV na vagu i podesavas I.

ventili zazor.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vjerujem da je ovo sve nekom normalnom korisniku auta kao meni kad moram recimo nešto instalirati na komp 🤪

manje važan podatak sad u vezi štelanja ventila ali nije napomenuto da renault broji cilindre s “krive” strane. Prvi je do kvacila a četvrti do distribucije. Redoslijed paljenja je 1-3-4-2.

I bitno je znati ili moći otkriti koji je ventil usisni a koji ispušni..

Ali zašto ne probati, uzmi si jedno popodne vremena za ovaj zahvat i pomalo.  Kontroliraj 3 puta i odradi jednom. Kad sve ventile nastelas onda iz početka sve prekontroliraj. 
 
Sretno

Edited by laci
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Malo sam vrtio po YouTube, kombinirao ove vaše komentare i nastala je ova skica ...

AKO SAM NEŠTO KRIVO NAPISAO MOLIM VAS DA MI KAŽETE DA PROMIJENIM KAKO SE NE BI KRIVO RADILO !

Zanima me da li su ventili do klapne gasa USISNI, a oni do sviječica ISPUŠNI ???

 

 

PODEŠAVANJE VENTILA - REDOSLJED.jpg

Edited by zico Clio 1.4 8v
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dobro si sve shvatio, samo polako i nece bit problema, ja sam nedavno na svom stelao ventile i cijeli poso odradio za malo vise od pola sata. Posto nisam mogao račnu stavit na radilicu jer nema mjesta izvadio sam svjecice auto u brzinu i gurao ga napred nazad dok nisam zeljeni cilindar narikto da su oba ventila zatvorena

IMG_20191116_153058.jpg

Edited by josipp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A mozes i dignut dizalicom jednu stranu pa vrtit kotač. I naravno kod tog motora je ispusni ventil prema ispusnoj grani, a usisni prema usisnoj

 

Tapatalk

 

 

 

8169259475bd300026ef8e017adec81c.jpg

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.