Jump to content

motor "K9K 636" - problem


dizna

Recommended Posts

Renault Scenic, 1.5 dci 110, motor oznake K9K 636, na 194 360 km, čudni zvukovi, trokiranje, bijeli dim i to na oko -6 stupnjeva (pisao u drugoj polovici teme „dizne“), odvezem auto svom mehaničaru i veli baca grešku na prvoj dizni, nađem polovnu za 700 kn skinutu sa Mercedesa CLA (nije mi poznato koja godina, ali dva reda kataloških brojeva u potpunosti odgovarali ovima u autu) i majstor ju ubaci, kodira i sve šljaka, ali uz trokiranje kad se upali nakon minute rada (okretaji nemirni od 800 do 1000 okretaja i to prilikom hladnog starta, kad auto odstoji tijekom noći, teperatura je tada bila isto u minusu, negdje oko -5 stupnjeva) zvuk tak tak tak tak kad je hladan se i dalje čuje, a kad digne radnu temperaturu trokiranja NEMA ali zvuk taktanja (zvuk pokvarene dizne) i dalje prisutan, kaže majstor odi u ovlašteni jer on ne može vidjet što je jer mu ne baca nikakve greške, uputi me u ovlašteni kod poznanika koji je tamo zaposlen. Odem u ovlašteni i nakon par sati javljaju sa diznama i grijačima je sve u redu, traži me dopuštenje da rastavi zubčasti jer sumnjaju da motor nije u fazi, reko šarafaj roki, kad ono sljedeći dan opet zovu i motor je u fazi, točno u milimetar, ALI opet im baca grešku i to na četvrtoj (mada je prethodni dan bilo bez ikakvih grešaka). Potom preporuča voditelj da probam nabaviti novu originalnu jer se te ne mogu reparirati (stvarno provjeravao i repariranih nema nigdje na tržištu) kako je @Brainmind naveo u temi „dizne“. Zovem Tokić i imaju na stanju, ali ne mogu je uzet jer nema poslovanja sa fizičkim osobama zbog Covida 19, riješim preko frenda da uzme na firmu i odnesem u ovlašteni, ubace ju, kodiraju i motor taj dan radio kako treba, jer sam ga preuzeo oko 14 sati, da bi ujutro sljedećeg dana prilikom paljenja opet bili isti simptomi, lupkanje i dalje prisutno i pri paljenju nakon otprilike minute motor trokira nekih možda dvije minute, a nakon toga poslije prisutno samo lupkanje dizne (zanimljivo opet je auto bio vani cijelu noć jer sam ja radio noćnu i paljenje je bilo oko 05,30 sati ujutro na temperaturi od oko -3 stupnja). Lud, jadan, bijesan na sve oko sebe odmah u ovlašteni i tamo me blijedo gledaju, opravdavaju se da je sve bilo u redu,  da je moguće da je opet otišla jedna od preostale dvije i da ostavim auto da će mi se javit (normalno opet bi potrajalo minimalno 4 radna dana), odbijam ostaviti auto i zahtijevam da netko od majstora ode samnom na probnu vožnju jer sam počeo misliti da umišljam, sjeo meštar koji ga je prethodno servisirao i veli da se opet čuje lupkanje dizna i objašnjava kako je njihova dijagnostika „pregruba“ za očitavanje nijansi u odstupanju prilikom ubrizgavanja goriva iz injektora, jer injektor u sekundi uštrcava gorivo 7 puta, znači u pitanju su stotinke sekunde, a kad dođe do drastičnog odstupanja, seljački rečeno kad je dizna već gotova onda baca grešku na dijagnostici. Odlazim od njih i vozeći nazivam bošiste u Zagrebu i okolici i svi mi kažu nema pomoći ako ubacuješ dizne pojedinačno, treba odradit sve četiri odjednom i jedini koji me mogao odmah primiti je Purić. Kod njega riješim 3 komada injektora i dečki to ubace i kodiraju i motor radi u redu, u početku sam čuo klikanje svih dizni, ali kako vrijeme odmiče zvuk se gubi, vjerojatno im treba da se malo namjeste.

Boldao sam određene dijelove teksta, a u nastavku ćete vidjeti zbog čega.

E sad razmišljam ja nakon toga svega i idem tražit po netu dali su i drugi imali sličnih problema i naletim na ovaj video na Youtubeu

https://www.youtube.com/watch?v=Y4NcVumDwo8

Prilikom paljenja na temp -5 motor prve dvije minute radi dobro, da bi nakon 2 minute rada (na videu od 2 do 3 minute) užasno trokirao i nemirno radio, nakon čega se nakon tih minutu trokiranja opet stabilizira i vraća u normalu.

Dalje pronalazim zanimljive stvari na ruskom Renault forumu gdje je diskusija na 15 stranica (ovaj link je dosta naporan za čitanje jer pišu sve i svašta i moraš sa svake stranice izvući određeni dio koji te zanima)

https://www.club-renault.ru/forum/topic/73160-к9к-15-dci-636-троит-на-холостых-оборотах-только-в-мороз/

ovaj drugi forum mi je puno logičniji, razumljiviji i bolji ( samo 4 stranice razgovora) i na njemu se može dobiti puno više informacija, razmišljanja razmjenjuju dva čovjeka koja očigledno imaju dosta predznanja i zaključke temelje na grafikonima dobivenim kroz dijagnostičke programe.

https://www.carhelp.info/forums/showthread.php?t=144656&s=dcc73c9b4edcdc2dbdd691422a5b27ad&page=4

ali tko nema vremena čitati skratit ću… na fotografiji vidljiv problem prvog vlasnika k9k 636 motora (prijevod je preko Chormovog prevoditelja)

 

 

 

Sljedeća dva korisnika sa problemima (kobasiranje čitajte kao trokiranje-glupo prevodi).

 

 

PROBLEM - 1.gif

problem - 2.gif

Još jedan korisnik sa istim problemom

 

problem - 3.gif

Ima toga još i desetci ljudi se javljaju s problemom isključivo sa k9k 636 motorom sa ss sustavom, proizvodnja 2012 i 2013 godina, raspon prijeđenih kilometara od 100 tkm do 210 tkm. Ako pratite datume s fotografija rasprava je počela u zimu 2016 godine a na kraju završila u proljeće 2018, ljudi odlaze majstorima, pregledavaju i kontroliraju cijeli sustav dovoda, ubrizgavanja i odvoda viška goriva, spominju se grijači u filteru goriva, nedovoljno jaki otpornici koji su serijski ugrađeni u motor, prebrikavanje istih ili ugradnju jačih na kojima se simptomi gube, senzori, uspoređuju temperature goriva u određenim situacijama prilikom paljenja i nakon određenog vremenskog intervala rada pri određenim vanjskim temperaturama i prezentiraju rezultate, spominju i odražavanje na dpf, grijanje antifriza i sl., čak su analizirali i tržišta za koja su vozila predviđena, da bi na kraju otkrili da je trokiranje motora najizrazitije u rasponu od -4 do -7 stupnjeva, odnosno najdulje i najizrazitije traje (oko jedne minute), dok na temperaturama od -10 pa do -20 dolazi do pojave problema ali trokiranje traje puno kraće (manje od pola minute) i puno manje se motor pri trokiranju trese, a dok na temperaturama većim od -20 problema praktički nema i nitko ga nije zamijetio.

Nakon svega na kraju su došli do toga da se rashladna tekućina zagrije puno brže nego gorivo, ista dođe u +, a dok gorivo ostaje u – i tad počinje trokiranje motora i to traje sve dok temperatura goriva ne dođe u +, kad se opet motor vraća u normalan rad. Sve informacije koje u tom trenutku prilikom trokiranja dobiva računalo vozila su nelogične i računalo tada pokušava ispraviti nelogičnosti dizanjem okretaja (povećava se ubrizgavanje u injektorima) jer je napravljeno radi jebene ekologije i ispušnih plinova i ne dopušta rad koji je potreban motoru, nego daje naredbe do one granice do koje je programirano kako ispušni plinovi ne bi prešli prag i otišli u nedopuštenu zonu (ovo je zaključak mene kao laika u automehanici, nemojte mi zamjerit ako sam napisao totalnu glupost, ali sam ja to na taj način shvatio) i time još više šteti svemu, najviše stradaju injektori (po forumu sam naišao na puno komentara gdje greške dijagnstika javlja na 1 i 4 dizni (zanimljivo je da se i meni to desilo, prvo 1 pa onda 4)). Na kraju svega se dolazi do zaključka kako softver i mehanički dijelovi dijelovi motora nisu usklađeni, vrlo mala odstupanja koja s vremenom, pohabanosti i istrošenosti svih dijelova u cijelom procesu sagorijevanja goriva po izjavi ovlaštenih servisa ne izlaze iz pragova tolerancije, a ispostavlja se na kraju da je taj njihov prag tolerancije ključan. Čak je 2017 godine napravljen update softvera za ovaj motor (meni su ga ubacili-ažurirali bez pitanja i odobrenja kad sam išao izraditi novu karticu, imam račun ovlaštenog servisa na kojemu piše specijalni tehnički zahvat, naravno nekih mjesec dana nakon ažuriranja meni se događa ovaj problem), što poteže još jedno pitanje ZAŠTO update softvera nakon 5 godina od proizvodnje automobila.     

-       Prvi zaključak ili rješenje problema kod rusa (prije toga su ugrađivali vebasto pa nije davalo učinka) do kojeg su došli je da se rashladna tekućina zagrije puno brže nego gorivo, ista dođe u +, a dok gorivo ostaje u –, te su umjesto senzora temperature goriva na povratnoj liniji kod ciklusa vraćanja goriva (senzor temperature povrata goriva) ubacili otpornik, međutim povratnih informacija baš nema, odnosno većina piše da problem nije riješen ili je riješen na kratko razdoblje, dok se vrlo malo ljudi javlja da radi i da više nemaju problema (ugl. Na kraju je zaključak da se ugradnjom otpornika smanjuje vrijeme trokiranja u nekim situacijama). Evo link s youtuba kako to rade

 

https://www.youtube.com/watch?v=qu5DSOREb-U

 

-       Drugi zaključak svega je da se zamjene sva četiri injektora ( jer bitno je vrijeme koliko simptomi traju i kad ih vlasnik uočava- znači koliko dugo dizne trpe neravnomjeran rad i na kraju se kvare) i problem nestaje, ali je upitno na koliko dugo (dali će biti od 30, 50, 100 ili 200 tisuća km, pronašao sam neke informacije da nitko nije dogurao do 100 tkm nakon izmjene injektora, na 50 do 70 tkm se opet javljaju isti problemi)

 

Na kraju sam mišljenja da ovo nisu nikakve teorije zavjere, jer problem očigledno postoji, a od svega ruke dižu ovlašteni servisi i Renault na globalnoj razini, jer su rusi nekoliko puta pisali Renaultu i odgovor je bio uvijek štur „obratite se u ovlaštene servise“, a kad su išli u servise odgovore nisu dobili, nego je reakcija servisa bila nasumično izmjenjivanje dijelova koji nisu rezultirali ničim osim velikim troškom za vlasnika.

 

Edited by dizna
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Isti problemi se javljaju i u Litvi i Bjelorusiji (jer su i kod njih jake zime), ali zbog nepoznavanja jezika informacije tamo nisam tražio. 

Zanima me mišljenje svakoga u vezi ovoga i neka mi nitko ne zamjeri ako sam napisao glupost prilikom objašnjavanja svog shvaćanja povezanosti računala vozila, senzora koje daju informacije istome i povratnog davanja naredbi za upravljanje vozilom.

Link to comment
Share on other sites

Nisam nigdje napisao još jednu stvar, neznam koliko tipova motora ide u Scenic 3 i Megane 3 (mislim da je 4-5 različitih oznaka), ali nisam nigdje pronašao informaciju da se netko javio s navedenim problemom a da ima motor druge oznake, znači samo i isključivo tip motora iz naslova teme.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Lowlife said:

Sad ne kuzim jesi onda novim diznama rjesio problem ili ne?

 

 

 

 

Pa ja se nadam da jesam, temperature nisu u minusu i nemam nikakvih problema za sad, jedino što se lagano čuje taktanje svih dizni od kad su stavljenene i to se kako vrijeme odmiče smanjuje, vjerujem da je to normalno dok se ne namjeste jer su nove...

Neznam jesi shvatio ali dizne odlaze tek na kraju, kad se problem trokiranja počne javljati dijagnostika ne pokazuje ništa, majstori ne pronalaze uzrok, testiranje dizni je u toleranciji, a onda kad se korisnik koristi vozilom s navedenim siptomima ( jer auto vozi od servisa do servisa i koristi ga jer mu je potreban) na kraju se sve odražava na diznama koje se kvare 

Link to comment
Share on other sites

Da zanimljivo ovo s otpornikom na videu. Tocno se cuju dizne kad prebaci prekidac tj kad ode temp u - na dijagnostici... Meni to izgleda kao softverski problem ako ne i neka losa komponenta koja uzrokuje ovakav rad a posljedica su dizne koje rade u takvom rezimu bez vjerojatno dovoljno goriva. Svar je da 836 motor a vjerujem i ostali imaju iste injektore a nemaju taj problem. Od renaulta naravno osim sluzbenih update softvera ako ih i ima neces dobit neku povratnu informaciju a niti pomoc. Na tvom mjestu po ovoj semi napravio bi modifikaciju na senzoru temperature pa kad krene kliketat samo ga prebacis dok se temperatura motora ne stabilizira.

Link to comment
Share on other sites

Softver je definitivno krivac, 2016 godine masovno se pojavljuje problem i vj su ljudi počeli pisati Renaultu i oni onda potkraj 2017 izbacuju update softvera za 636. 

Zar to nije zanimljivo, ali koliko vidim ni to ne riješava problem...

Meni kad su ažurirali softver rečeno je da se to odradilo zbog usklađenja normi ispušnih plinova, da se ne bi dogodila situacija kao i sa VW koncernom oko afere s lažiranjem CO2...

Što je pravi razlog izlaska update softvera neznam, ali sam uvjeren da je povezano s ovim problemom, a i nakon toga ljudi imaju problem... što je zanimljivo kod mene se sve to dogodilo mjesec-dva dana nakon što su ga osvježili (u prvom mj ove godine je to napravljeno)...

Da se može doći do informacije koji su parametri u softveru mijenjani možda bismo svi bili pametniji, ali taj odgovor vj znaju samo inžinjeri i renolu

Link to comment
Share on other sites

Lijepo odes kod nekog tunera da ti stavi provjerenu mapu, napravis odmah egr,dpf,klapna na auspuhu off. I ne mislis vise o nicem.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Problem si resio zamenom dizni, ocigledno su bile zamorene i na kraju svog zivotnog puta. Inace, odstupanje - dozvoljena korekcija za dizne je od -1 do +1, a ne -3 do +3. To je prva razlika izmedju 636 i drugih  motora.

Slican probem se javlja i na drugim motorima, samo je 636 cesce pogodjen.

Sustina je da su rusi stavljali otpornik na senzor temperature goriva i tako podizali temperaturu, odnosno slali drugaciji parametar motornom kompjuteru.

Taktanje dizni ces da cujes, takvi su ti 1.5 sa 110 ks, slicno radi i 1.6 hdi. bitno je da ne trosi i da lepo povlaci. ostale zvuke zaboravi, tj ne obracaj paznju na njih.

I jos nesto, nema direktne veze, ali ipak treba uzeti u obzir da na 636 ne ide obican filter goriva, vec poseban. Bilo je dosta slucajeva da su se obicni filteri goriva naduvavali (filteri sa drugih 1.5 110 ks), a razlog je u pumpi niskog pritiska u rezervoaru.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Evo i video na kojem se jasno vide razlike u filterima goriva na 636 i 836 ( možda za 836 odgovara i na druge modele) , izvana naizgled isti, a unutrašnjost potpuno različita.

Bitna stavka je koliko je kroz koji prošlo nafte, odnosno na koliko km su mjenjani, a iz videa ne dolazim do tih informacija, ali razlika u konstrukciji je jasno vidljiva.

Kod mene je Perflux FCS770.

 

Link to comment
Share on other sites

Taj rus Sergej ima viska vremena .. totalno.
Normalna je stvar da neki proizvodaci stavljaju vise filtracijskog papira. Onda je i cijena bolja. Samo neznam zasto riskirati kad za cca 200kn nabavis original filter goriva i mjenjas ga na 30k km++. Nebi kemijao sa filtronom i delphijem,champion. Razlika je jako mala u cijeni. Moze u igru uc jedino original ili mann.

Link to comment
Share on other sites

Nije da ima viška vremena nego čovjek zarađuje na tome. Svaki pregled i lajk dodatna zarada.

Link to comment
Share on other sites

Nije bas 30 evra, mislim da je u ovlascenom oko 70.. a i oni umeju da stave pogresan, provereno.

Mali OT, kad smo vec kod ovlascenih.. Jedan poznati ovlasceni servis je imao slucaj sa k9k636 da mu je crkao elektronski deo dizne (auto doslepovan kod njih iz drugog Reno servisa). Uglavnom, tvrdili su da je neko zamenio mesta crevima i da je na povrat stavio dovod i obratno (zbunila ih "kruskica" za pumpanje goriva). U zastupanju tog svog stava su bili poprilicno tvrdoglavi, tako da su na kraju zvali Novo Mesto Renault, gde su im objasnili da to tako mora.. A to je bilo recimo 2017, dakle taj motor se vozio 5 godina. Toliko o ovlascenim servisima.

Spolja su filteri identicnih dimenzija, ali im konstrukcija nije ista. I jako je tesko naci za k9k636 pravi filter, znam iz iskustva.

5 hours ago, Lowlife said:

T. Nebi kemijao sa filtronom i delphijem,champion. Razlika je jako mala u cijeni. Moze u igru uc jedino original ili mann.

Ja bih u tu jednacinu ubacio i Knecht Mahle filter, odlicni su.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Brainmind said:

jako je tesko naci za k9k636 pravi filter, znam iz iskustva.

Ne bih se složio. Svi renomirani proizvođači imaju u ponudi taj filter. 

Link to comment
Share on other sites

Ako odes na stranicu od filtrona i stvarno nude u izborniku vise k9k motora ali za 636 836/830 sve isti filter pp 988/2.

Sad za mann ista stvar..

 

 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, direstraits said:

Ne bih se složio. Svi renomirani proizvođači imaju u ponudi taj filter. 

Imaju na sajtu i u katalogu.. Gdegod da pitas, paaa nemamo trenutno, a nesto se i ne secamo da smo ikad imali.. nije ni bitno. Moze da se nadje, ali ne bas lako. Verujem da ebay nudi vise opcija.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da se vratimo na početak i naslov teme... malo smo skrenuli sa filterima goriva al nema veze...

Ugl. nakon što sam izmijenio sva 4 injektora nova sve je bilo u redu neka 2 mjeseca i onda je krenulo opet lupkanje za što sam mislio da je desni nosač motora, međutim nakon zamjene istoga lupkanje nije nestalo, detaljan pregled kod majstora i otklonjeni svi uzroci osim injektora.

Znači nakon prijeđenih otprilike 4000 km u 3 mjeseca od izmjene sva četiri nova, opet kreće borba, odlučio sam nakon izmjene nosača ponovno otići kod bošiste koji mi je odradio ugradnju novih injektora i sumnja je odmah pala na softver. Ostavio sam dečkima auto i prekodirali su sva 4 injektora ponovno te ubacili neki drugi softver (neznam koji i koju verziju) i lupkanje je nestalo. Rekli su mi da pratim situaciju, al da bi to trebalo bit to i da više ne bi trebalo bit problema, ako opet ne valja preostaje im jedino ponovno vađenje sva 4 van i na stol detaljno ispitivanje.

Iskreno se nadam da je ovo riješeno i da ću bezbrižno dalje uživati u poznatim čarima Renaulta, a ne voditi borbe s nepoznanicama...

Kako sam u početku ove teme i napisao da sumnjam da je problem u softveru možda sam bio i u pravu, vrijeme i kilometri će pokazati svoje 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Onda nisi ni prvi put trebao mjenjati. Poznato je da 636 ima problema s cekicanjem ali na temp izmedu -10 i 5 ako se ne varam a sad to nije slucaj. Za to je isao update koji djelomicno rjesi stvar.

Link to comment
Share on other sites

Postoji problem na niskim i visokim temperaturama, koji se manifestuje isto - nemiran rad prilikom hladnog starta. Nece ga resiti nikakav update softwarea motornog kompa.

Taj motor jednostavno ima neresiv problem, dosta sam istrazivao po tom pitanju i resenje nisam pronasao nigde. Bilo je price da je neki servis u Belorusiji resavao problem starta na minusu (ne onom varalicom za senzor temperature), ali se ispostavilo da je samo "fora" i nista vise. Najcesce resenje je bilo zamena svih dizni, sto je na neko vreme resavalo problem. Tako su bar radili u Austriji, a onda je krenuo izvoz tih modela sa tim motorima u istocni lager - Rusiju, Belorusiju, balkanske gudure, Rumuniju, Bugarsku...K9K636. Petao koji je prerano kukuriknuo - 2012 su hteli da bude E6 ready. Moze slobodno da bude K9K666

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ali K9K 666 je drukciji motor..

Ilil je ovaj 636 konstrukcijski slican a 666 doradjen?

Znaci 636 treba izbjegavati.

Na kojim se autima i godistima nalazi?

 

Al ok pa ovaj ima vec skoro 200 tkm.. kaj cekivati cuda?

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Bunite covjeka jer k9k666 stvarno postoji. Vjerojatno je i bolji od 636. Samo ivane ne brini tvoja dača nema 636 definitivno u 2019.

Link to comment
Share on other sites

Nema, da , 666 je ovaj noviji sa 115 ks i urejom. Nikl sikilon karbid prevlake na cilindrima i jos poneki detalj. Lezaji na radilici su isti? [emoji16]

A u kojem je modelu ugrađen taj K9K 666? [mention=33207]Lowlife[/mention]
666 je blue dci 1.5, 85 kW
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

Renault-klub.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfiguritati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Koristeći se ovom web stranicom, pristajete na opće uvjete te pravila ponašanja.